Nekonečný příběh o budoucnosti lanovky na Ještěd. Nefunkční má cenu 17 milionů, tvrdí město

Lanová dráha Horní Hanychov - Ještěd před nehodou. Foto: České dráhyLanová dráha Horní Hanychov - Ještěd před nehodou. Foto: České dráhy

Cena posudku Českých drah je jiná.

61 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zdenek

Navíc vidím, že jednosměrný lístek stál 75 Kč. Zpátečka 120.. Přesto byla lanovka v zisku v řádu milionů. Pokud vím.

zdenek

Kupecké počty. Kapacita za hodinu 1050 osob (stará). 8 hodin denně. 8400 za den. Při směšné ceně 150 za lístek. To je na tržbách 1 260 000 za den na tržbách. Kolik má rok dní?
Nová lanovka bude kapacitnější. A po privatizaci bude stát lístek třeba 300. Jen blblec by se toho zbavoval.

mgr.pavel

Jinak když vidím, jak je český stát totálně impotentní v opravě spadlé lanovky, pak jako obyvatel Brna můžu zapomenout, že někdy nové nádraží bude.

Ať už ODSunuté nebo pod Petrovem či jinde.

Nebude. Leda tak že bychom si přestali vládnout my sami Češi..

Michal M

Stát je tady od toho, aby stavěl lanovky na nějaké turistické vršky?

gwann

Za Rakouska jsme si moc nevládli…a tu poněkud uskřípnutou polohu tam máme kvůli nechuti pana purkmistra či koho, kdo měl na vyhlédnutém lepším místě (cca Vaňkovka) továrnu a vilu s milovanou zahradou…

Takže bych spíš řekl, že jedeme v tradici starého Rakouska. Což je v důsledku tragédie.

mgr.pavel

J8á tomu resortismu nerozumím.

Různé státní instituce si zadávají (tajné?) posudky na cenu něčeho nefunkčního, dohadují se kdo co nebude dělat a kdo komu bude v čem bránit.

Přitom tyto státní instituce by snad měly být servisní organizace pro občany, kteří chtějí „jen“ funkční lanovku na Ještěd. V tomto ty státní organizace totálně selhávají. Hádají se mezi sebou, a lanovka nikde.

Proč mám prosím ze svých daní platit takovéto ouřady, kde levá ruka neví co chce pravá a navzájem si spíš škodí?

Michal M

Město Liberec ani ČD a.s. není státní instituce.

Honza V.

Liberec není státní instituce.

mgr.pavel

Slovíčkaříte. Klidně si tam použijte slovo veřejná, whatever.

Tento stát si svými zákony určil, jak bude toto území spravovat. Jedna taková organizační složka se jmenuje magistrát statutárního města Liberec.

gwann

a.s. je bez ohledu na vlastníka obchodní korporace
Liberec je veřejnoprávní korporace
vzájemně toho moc společného nemají a hlavně ta a.s. se musí řídit korporátním právem

Richard

Jsem v klidu, pokud Liberec bude s lanovkou rychlý jako s plánováním trasy tramvajové trati na sídliště, tak to bude trvat více jak 20 let, než se k něčemu doberou.

Dejv Koza

Tak třeba tohle bude rychlejší, je to škoda

vasek.beroun

Trochu mi to připadá, jako železniční most na Smíchov. (Petice). Akorát, že lanovka není nezbytně nutná.

Elvis

Koukám, že jsou najednou všichni znalci v oceňování…
Dle katastru vlastní ČD na Ještědu přes 33 tis m2 pozemků, většinou vedených jako dráha + 2 budovy.

gwann

A tam hodnota 17mio je tedy velice ale velice podcenena

Jiří Kocurek

500 kč/m2
Mno tak za tuhle cenu se pozemky teda nevykupují. Kdo se soudil, prootže mu nabídli 20 Kč/m2 ten byl nepřítelem národa.

Průvodce původní Aleš

Je tu v tuto chvíli 23 příspěvků a ve dvou z nich je od dvou osob výraz „vysuté“. To jsme na tom se znalostí češtiny opravdu tak špatně?

vasek.beroun

Vikašlete se nato. Bívají tu horší chipky.

jih

:-))))

Honza V.

To máte jako lyže a ližiny. Pokud se slova významově alespoň malinko prolínají, tak se pak navzájem kontaminují. Visutá lanovka se ovšem nevysouvá o nic víc ani méně než pozemní lanovka.

Josef Švejk

Vzhledem k tomu, že se ta lanovka v podstatě bude muset postavit celá znova, tak v téhle podobě nemá cenu žádnou.

Honza V.

Cenu šrotu a cenu strategického pozemku s dosažitelným právem stavby.

zdenek

No.. určitě.. Vlastní pozemek na klíčové místo… Na kterém lze postavit lanovka. Určitě to nemá žádnou cenu.. to určitě. Na kopec nad městem..

Klondajk

Nejsem odhadce lanovek, ale pokud se podle současných předpisů už v původní podobě provozovat nesmí, pak bude třeba přestavět i obě budovy a vyhodit veškeré technologie.
Takže cena za dvě nevyužitelné budovy minus cena za likvidaci starých technologií (a malé plus za sběr). Mně těch 17 miliónů přijde až až.

Sch

V dnešní době se vysuté kyvadlové lanovky staví je tam, kde není možné postavit podpěry oběžného systému a to na Ještědu z dnešního pohledu není.
Běžná lanovka tak bude levnějšía větší kapacitou aa prodloužením k tramvaji, to bude moderní dopravní systém. A samozřejmě víc lyžařů a cyklistů na Ještědu, ale to je asi úděl doby.

Gapa Karel

Celá věc je velice smutná! Faktem zůstává, že České dráhy provozovaly jedinou lanovku, která jim „spadla“. Ostuda největšího kalibru. Po italské nehodě se její tehdejší přednosta veřejně nechal slyšet, že u nás se po tzv. rekonstrukci nic podobného stát nemůže. A bum!!! Jak by se asi hodnotila celá udalost, kdyby v kabině s nebohým průvodčím cestovalo třeba 10 dospělých s pěti dětmi? Bednárik tenkrát řekl, že bude prvním cestujicim v nové lanovce. Jsem zvědav, zda dodrží svého manažerského slibu… Osobně si myslím, že vyšetřování mimořádné události půjde do ztracena. Žádný výzkumný ústav na 100 % již nezjistí, proč se tažné… Číst vice »

Michal M

Posudek k lanovce existuje od dubna a policie pád lanovky vyšetřuje jako obecné ohrožení. Váš příspěvek je snůška blbých spekulací.

Tomáš

Radnice v Liberci by se mohla nechat inspirovat ve vyspělých zemích směrem na jihozápad, kde lanovky provozují až na některé mimořádnosti vlivem nepříznivého počasí celoročně. K tomu nepotřebují posudek za 900tis.. Ta zůstatková cena 17mil je v podstatě zadarmo. Stejně se to bude stavět úplně nově. To co jim dneska připadá jako cenový úlet bude po vybudování fungovat dalších 20-50 let , pokud bude pravidelná údržba. Samozřejmě že cena už bude někde úplně jinde. Pokud ale půjdou cestou už dávno vymyšlenou a integrují do ceny i další dopravní prostředky v rámci kraje, bude výsledná cena pro turisty zajímavá. I když… Číst vice »

Standa

Jen v tom zhodnocení cosi pokulhává. Ještědský hřbet nejsou Krkonoše ani Alpy. Obyvatelé stotisícového Liberce zrovna nemusí toužit po zvěřinci před svými okny. Pak tu je žalostný pohled na předlužené město a jeho vize směřující ne je konsolidaci rozpočtu, ale k prohloubení dluhu. A v neposlední řadě: Příkladů jak dopadají blízké samosprávy, když podnikají v turistickém ruchu a s lanovkami, máme dostatek. Není to povzbudivé čtení.

V. K.

Lanovku by bylo nejlepší postavit v režimu PPP. K tomu aby jí stavělo předlužené město není žádný důvod, když se v klidu uživí komerčně. Ale to by se nesplnili sny šotoušů o lanovce “zdarma” ke kupónu na MHD.

Vindaloo

Už se vůbec ví proč to spadlo? Poslední zprávu tu vidím skoro před rokem že se čeká na posudek.

Nemel

Gravitace.

Jiří Kocurek

Obdivuhodná dedukce, BISka prý nabírá lidi.

mgr.pavel

Ne BISka, ale Televarieté 😛

(pardon, ale vy jste v tom příspěvku nepoznal vtip?)

Michal M

Poslední zpráva je z dubna na babidnes.

zdenek

Myslím, že je to další politická šaškárna a vyvedení majetku… Samozřejmě s nějakým posudkem. Ale 17 milionů, to je směšné. Lanovka nestojí pod 300. Takže zcela směšná částka v investici. (a přesto se to zaplatí, že hravě.. takže dostanou h..) Jsou tam pozemky. Atd. Vysuté lanovky normálně existují, jezdí atd. Už vidím dělají oběžnou lanovku na Aiguille du Midi.. Určitě normy.. A jaké teda? Proč nejsou konkrétní. Doplmayer a jiní mají jistě problém postavit lanovku za peníze. To určitě.. V balíku dluhu čd by to nic moc neznamenalo. Je to jen lobbing, politická neschopnost spravovat majetek v ČR. Jednou vyvedou… Číst vice »

Jan

ČD mají ještě tu drzost licitovat s městem o ceně technického šrotu, místo aby se někde tiše styděly v koutě. Jakoukoliv získanou částku by měli poukázat z rodině zahynuvšího zaměstnance…

Staňa Míček

Říká vám něco pojem „pozemek“?

zyx

A jaké pozemky máte na mysli? Co vím, tak ČD jich tam mají minimum, a ty jsou vázány územním plánem. Takže žádná bomba na realitním trhu.

Bartol

Mein Gott. Tak ať se vyrobí původní stav. Technická modernizace, žádné drahé prodlužování lanovky které bude trvat roky až se všechno na papírech domluví. Majitel zůstane ČD, město Liberec a Liberecký kraj dostane předkupní právo anebo se muže podílet společně s ČD na nové firmě které bude patřit lanovka a její provoz. Liberec je navíc strašně nespolehlivé město na takové věci a dlouhodobě nemá na to dukáty v pokladně. Lanovky v bavorských Alp hodně často vlastní “soukromá firma”. Soukromá firma ale patří různým městům přes komunální služby které jsou řízené jako firmy. Dal je minorita soukromých osob které si mohou… Číst vice »

Twix

Původní stav, to by šlo – po 3 letech od nehody pak srdečně pozveme cestující a zaměstnance do té padací lanovky. První článek v novinách pak sestřelí zastupitelstvo z křesel.

PvvS

A on někdo ještě povolí provoz v původním provedení ?

Jiří Kocurek

Určitě, určitě! Musí, my jsme přece Dráha! A drážní úřad je podplacený Jančurou, když nám nechce pardonovat ilegální provoz.

Martin II

Bohužel ne. Tomu původnímu provedení reálně chyběla pouze ta samočinná brzda (která tam ale prapůvodně byla). V ceně obnovy lanovky zadbatelná položka. Kvůli přehananě přísným předpisům tak bude buď zcela nová lanovka, nebo vůbec nic (protože náklady).

ToMa

Takže uděláme jinak technicky zabezpečenou lanovku, ale vlastně se budeme tvářit, že se nic nezměnilo. Ještě že s takto ždáne technologie nedělají, natož veřejné.

PvvS

Sice změníme brzdy, kabiny, lana, pohon, ale stále to bude „původní“ lanovka

Tomas

puvodni stav nikdo neschvali.

ostatne, mate to i v textu

Bartol

A proč neschválí? Původní délka a modernizace na aktuální technický standard. Nebo jde o morální věc?

PvvS

A délka je všechno ? To je z celé lanovky to nejjednodušší. Zbytek je podstatně větší problém a hlavní část nákladů.

Bartol

Tak můžete snad vysvětlit co je větší problém? Jinak to je akorát typické české “bla bla bla” když se nechce.

PvvS

Protože ta modernizace na aktuální technický standart znamená kompletní přestavbu. A z celé lanovky se použije maximálně ten průsek lesem. A na to není any projekt, ani výběrko a tím pádem ani zhotovitel.

Michal82

Je neuveřitelné, jak se v tomto státě všechno vleče. Je jasné, že moderní kabinková lanovka dovedená až k tramvaji dává ekonomický smysl.

Fsp

Tak! A nejlíp jí zařadit do tarifu MHD.

Granja

Nejen ekonomický, ale i logický.

Petr

Logický možná, ekonomický těžko…

Nemel

Pojďme si to tu společně propočítat, co říkáte?

Tomas

komici.

GreenBitch

Skoro 2 roky od nehody uplynuly a progres nula. Tak v roce 2030 bychom se možná mohli znovu svézt.

jal

Chybí vám jednička za dvojkou. 😁
Nejspíš to bude na hodně dlouho a poté se zrezlý zbytek prohlásí kulturní památkou

zdeněk

stačí jen pár let počkat, až Praha postaví nový most do Tróji tak si Liberec může výhodně odkoupit demontovanou kabinovou lanovku z Podbaby 😀

Staňa Míček

To je supr vtípek!
Jenom, jestli to nakonec nebude pravda.😁