Mimořádné události Železnice

Nekonečný příběh. Mezi Prahou a Berounem opět nejezdily pět hodin vlaky kvůli stržené troleji

CityElefant na lince S7 v Dobřichovicích. Foto: Jan Sůra
CityElefant na lince S7 v Dobřichovicích. Foto: Jan Sůra
Stržené trakční vedení zastavilo provoz na trati z Prahy do Berouna.

(aktualizováno 13:14) Provoz na trati Praha – Beroun byl poněkolikáté tento měsíc opět přerušen. Důvodem bylo stržení troleje rychlíkem Českých drah v pražském Radotíně. Vlaky nejezdí v úseku mezi Prahou-Smíchovem a Dobřichovicemi. K obnovení provozu došlo ve 12:38, provoz stál téměř pět hodin.

Trakční vedení strhl rychlík 774 Českých drah. Osobní vlaky byly odřeknuty , ve velmi omezeném rozsahu je nahradily autobusy. Dálkové vlaky jezdily přes Rudnou.

V Radotíně je kvůli stavbě beznapěťový úsek, k podobnému incidentu v Radotíně došlo před třemi týdny, provoz pak stál 12 hodin.

V Radotíně je poslední měsíce komplikovaná situace kvůli probíhající stavbě modernizace první části koridoru mezi Prahou a Berounem. Na trati dochází pravidelně k výpadkům provozu, například kvůli poruše trakčního vedení či zabezpečovacího zařízení.

Odebírat
Upozornit na
guest
112 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jarda V.

Ještě jeden hloupej dotaz. Proč když vědí že s elektrikou nedojedou nikam nejede ten diesel až na čáru (ideálně do Schwandorfu? Stejně za 5h jízdy 5x přepřahat mi přijde zoufalost. Kolik času to jelo na dráty? 30-35 minut?

Adam Stahl

Z Prahy do Plzně je to tak hodinu a čtvrt.

KarelF

Tak jak SŽ, že poškozený nákladní vlak. Zdopravy.cz, že stržená trolej. V první řadě tedy ty články psát pořádně. Jak to tedy je?????

Romanero

Podle událostí z posledních týdnů se mi zdá, že by se hlavně strojvedoucí měli důsledněji věnovat své činnosti..

Vašek

Musím se už jen smát. Asi popáté píši, že dojíždím z Berouna do Prahy autem a sbírám za to mínusy. Za situaci na této trati by měl jít někdo do ťurmy, šatlavy či arestu.

Martin z topírny

Za kopečky už by určitě šel od válu jak ministr dopravy, tak i GŘ SŽ, protože toto je zcela zanedbaná a žalostném stavu neopečovávaná trať se silným provozem i přesahem.

RudolfL

Že by inovativní doplněk trakčního vedení jménem“hákovnice“ , kterou Dobrá Správa nainstalovala na místo stažení v Pha.Radotin, konečně zaůčinkovala? No hold nepoškodila sběrač, ale vzala sebou celou trolej….

Jarda V.

V úterý 352 z Plzně do Mnichova, na zacatku +20, ok Gulášek a pivecka, koukám na cedule a co pět minut to +5, zastavilo se to a +50, odjezd , za Domazlicema hadr na hubu, přistoupila Corona, pred Schwandorfem nam průvodci řekl že dál nejedeme že osobák do Regensburgu nepočká a tak máme jet 350kou která měla už taky +40, takze super. Místo původního příjezdu po 7 ve vecer flxbusem ktery zrušili v pátek, jsem se jal vyzkoušet Západní expres ,již nikdy vice. cesta se protáhla z 5ti na nějakych 10 a pul hodiny, příště tedy osvedcenou trasou pres Linec… Číst vice »

1a1=11

No, na Jižním expresu jsem už taky zažil hodně srandy. Třeba neplánovaný nocleh v Ibisu před Lineckým nádražím.

1a1=11

Norimberk 5:35. Vyrážím s motorovou jednotkou směr Schwandorf a užívám si naklápění v obloucích. Ve Schwandorfu přestup na ALX 351. Vychutnávám si samotu v liduprázném kupé. Herkules to střihá bravurně až do Plzně. A pak… Gulášek v nádražce. A k tomu pivo. Neplánovaně. Prohlídka rekonstruovaného nádraží. Pokračuji dále do Prahy s Ex555 v 10:0x. Narváno, ale chytil jsem flek u dvou mladých krasavic. V Berouně najíždí Brejlovec a pokračujeme po hrbaté. Klima mimo provoz a tak sahám po čtyřhranu a otvírám větrací okénka, čímž se okamžitě stávám hrdinou vagónu. Po zbytek cesty panuje ve voze družná atmosféra a cestující se… Číst vice »

Leinad

Proč se vypíná klima? 😀 Když to brejlovec rozjede, tak místo výběhu má dál makat aby byla elektřina 😀

Dalibor

možná protoo, že se netuší jestli brejle měly vůbec dynamo na topění a pokud ano, jestli nekdo vůbec zapojil topnou spojku a jestli vlaková četa po výměně lokomotivy kilu náhodou nezapoměla zapnout.

Sitgestravel

Ceske drahy, narodni tragedie, clen holdingu AgroFET, rise Babisova.

Gwann

Žlutý spasitel, kdyby jezdil Plzeň se stávajícím parkem, by skončil v Berouně. Nemaje brejlovcu v Praze.

zdeněk

asi holt kvalita když to pořád spravujou

Jaroslav Tyle

Je to stejnosměrnou soustavou a napětím pouhých 3000V, které má své fyzikální limity.

Leinad

To by na Praha-Kolín padalo častěji :p

Jaroslav Tyle

Záleží na více parametrech: – kolik vlaků odebírá proud (tedy součet proudů tekoucích v troleji) v jedné troleji v celém napájeném úseku mezi dvěma měnírnami (mezi TM Chuchle a TM Karlštejn je vzdálenost 28 km; mezi TM Běchovice a TM Rostoklaty je pouze 15 km a mezi TM Rostoklaty a TM Pečky je 18 km), – opotřebení troleje (na berounské trati je TV nepochybně starší) Můj komentář směřuje k porovnání mezi stejnosměrnou a střídavou soustavou, kdy u stejnosměru tečou 8 krát větší proudy (vyšší oteplení vodičů) a pantografy mají větší sílu přítlaku na sběrač. V jiných zemích na soustavě DC… Číst vice »

Jaroslav Tyle

oprava: sběrač má větší sílu přítlaku na trolej

Martin

Tech strzenych troleji nejak hodne posledni dobou…

Sitgestravel

Kazde lezo ma svuj hit. Letosni leto ve znameni strzrnyvh koleji.

Sitgestravel

Ehm troleji.

NA turista

ptám se zasvěcených – je lepší řešení nechat v současné situaci stát PENDO 505 v Karlštejně a to z druhé strany (512) přes hodinu na smíchově, když mezi tím projely expresy tažené brejlema přes rudnou oběma směry….přijde mi jednodušší lidi přepravit čímkoliv přes Rudnou na Smíchov (rsp opačně) a Penda by mohla jet hned

Leinad

Kompenzace za zpoždění budou platit stejně, ale kdyby cestující převezli něčím co není rychlostní jednotka, museli by ještě platit za nedodržení řazení.
Leda tak brejlema odtáhnout Pendolino nebo RailJet.

Dispečer

Railjet tam nejezdí a pendolino nemá přes Rudnou přechodnost …

Dispečer

Vzhledem k tomu , ze nejsou pendolina povinně mistenková, jezdi s nimi běžně 160 – 200 lidí i více .To do žádného pravidelného vlaku přes Rudnou nepřemístíte a žádnou náhradní soupravu tam neprovezete, navic žadná stejně není k dispozici … je to smutný příběh …

KarelF

Proč přes Rudnou Pendolino nemůže???

Leinad

Nikdy se to tak nedělalo.

medical_examiner

Ono nejschůdnější by bylo omezit SC+EC a zlepšit R…

Kéňa

„strojvedoucí strhl trakční vedení. V tomto úseku je kvůli stavbě beznapěťový úsek“
Mohli byste prosím vy znalejší napsat pár řádek co si pod tím představit? Jako že v tom místě vůbec není trolej nebo je jen vypnutá a když se tam vjede se sběračem tak to tu trojel strhne (proč?)?
Předem díky 🙂

Majkl

V troleji v daném místě není napětí (proud). Trakční vedení tam je, ale kvůli běžící stavbě se místem projíždí se staženým sběračem (pantografem).

Kéňa

Aha. Takže se staženým sběračem se musí jet, protože trolej během stavby není dostatečně napnutá? Nebo se se sběračem nesmí jet nikdy když v troleji není napětí?

Leinad

Situace, kdy v troleji není napětí ale může se jet se zvednutým sběračem, existují.

Dominik

Nesmí se tam jet se zvednutými sběračem z důvodu bezpečnosti pracovníků, protože místo je zrkatováno.
Bohužel dnes a denně na výlukách strojvedoucí nerespektují návěsti pro elektrický provoz (x případů za jednu výluku) a pak dochází k napájení trakčního vedení až to prostě nevydrží a vedení rupne. Už aby se zas začalo užívat hákovnic při výlukách.

Dominik

* oprava napálení.

Dominik

Protože vyloučené místo je z důvodu bezpečnosti zkratováno a jak tam i přesto vjede lokomotiva se zvednutým sběračem, tak dojde k zavlečení napětí a může se přepálit trolej (resp. Častěji nosné lano).

Michal Fiala

Takže jestli správně rozumím – zavlečení napětí = přepálení = přetrhnutí troleje? Tj. stržení troleje není nic ve smyslu mechanického poškození sběračem či jinak, ale přetržení troleje (nosného lana) díky zavlečenému napětí? Mohl by to někdo blíže „elektricky“ vysvětlit? Díky.

Dominik

Stržení troleje může být i ve smyslu mechanického poškození sběrače, či kombinace obojího. Ale elektricky jde při výluce o to, že zde máme rozdíl potenciálu 3 kV – 0kV, tedy dochází k vytažení oblouku (při menším rozdílu by byl samozřejmě oblouk menší), navíc to taky závisí na tom, zda strojvedoucí nestáhl vůbec, či stahovat začal pozdě (to taky způsobí jen menší prsknutí, oproti tomu, když je sběrač nahoře) a případně tedy i natom, zde jede výběhem či výkonem. Tedy rozdíl potenciálu vytáhne oblouk, který napálí trolej, menší prsknutí skoro nic nezpůsobí (ale k nepatrnému poškození dochází a při opakování se… Číst vice »

Michal Fiala

Díky za komentář. Hned je člověk chytřejší :).
K tomu příp. mechanickému poškození. Takový případ je spíše vinou závady v trakčním vedení, nebo strojvůdce? Nenapadá mě situace, kdy by „šikovný“ strojvůdce mohl sběračem strhnout trolej. Řekl bych, že v optimálním případě, by se nemělo podařit, aby byla dotyková plocha sběrače během jízdy „mimo drát“. Nebo to lze? Jsem laik, ale zajímá mne to. Díky.

Dominik

Zase může být obojí, stejně jako může být závada na trakčním vedení, tak stejně tak může být závada na sběrači (ono nejde o to, že by se smykadlo dostalo mimo trolejový drát), může chybět kousek uhlíku na smykadle, či jinak může být sběrač poškozen, pak tedy záleží, jestli to poškození strojvedoucí mohl při přebírání lokomotivy zpozorovat nebo ne, nebo jestli nastalo až za jízdy. Navíc, pokud by se dostal sběrač při jízdě mimo trolejový drát, tak tam by to spíš ukazovalo na zásadní chybu v klikatosti TV, než na chybu sběrače Neříkám, že se to stát nemůže, ale ještě jsem… Číst vice »

súdružka Kolesárová

A nešlo by to zkonstruovat nějak odolněji? Aby při výlukových a běžných stahovačkách nedocházelo tak často k mimořádkám.

Dominik

Tak za prvé, vedení kolem Berouna je starší, toť první příčina. A druhá, stržení přepálením nezpůsobí většinou první vlak, ale je to série více projetí a tedy více menších oblouků, které trakční vedení naruší. Na koridoru si troufám říct, že na 8 hodinové výluce to může být i v desítkách případů (zažil jsem i výluku, kdy po 20 minutách po zahájení došlo 2x k projetí stahovačky). No na výlukách je řešení jednoduché, zase začít dávat hákovnice, ať fíra strhne smeták, když nerespektuje (a to říkám i jako strojvedoucí), nový smetáky nejsou nejlevnější a třeba by i dopravci začali konečně více… Číst vice »

súdružka Kolesárová

nemyslím teď jen trať kolem Berouna, myslím tím všechny modernizované tratě. Stahovačka je, dle me, už technologický přežitek. Vylepšit to natolik, aby nebylo nutné vůbec stahovat sběrač. S trochou inženýrské invence by to snad mohlo být i u nás proveditelné.

Dominik

Za současného stavu je stahovačka nutná a než se systém nahradí, tak ještě bude, takže dávat hákovnice. Jistě asi půjde systém změnit, ale musí se tedy vymyslet, jak odpojovat TV, aby nebyly potřeba stahovačky.

MildaIV

S tou hákovnicí teda nevím nevím. Stačilo by tam dát fotopast a posílat dopravcúm pokuty. Ti ať si to pak finančně vyrovnojají se strojvedocím.

Dominik

Tak ono už teď lze zjistit, který vlak nestáhl, protože kolikrát dojde i k výpadku u elektrodispečera a tam je i čas výpadku, tak podle toho. Ono, už teď se posílá podnět dopravcům, ale bohužel není vliv nato, jak to pak dopravce projedná se strojvedoucím/i, často to končí nějakým poučením, aby strojvedoucí respektovali návěsti pro elektrický provoz a tím to končí. Myslím si, že hákovnice je lepší řešení (dřív se dávala), zpětné pokuty aktivně nezamezí projetí stahovačky, což může mít za následek přepálení trakčních vedení, horším případě by mohlo dojít i k zranění pracovníků na výluce (byť bude zakratováno). Jistě,… Číst vice »

Vašek

Má-li být kolej sjízdná pro elektrické lokomotivy, má být i trolej pod napětím. V Německu to jde, stačí vsadit dělič. Jen u nás se dějí taková zvěrstva, že se jezdí setrvačností i několik set metrů, do kříže, do kopce a často i na přivolávací návěst. A pokud to opravdu nejde, pak přípřež nezávislé trakce. Ale kde ji vzít, že, když jsou silné diesely ve šrotě!

Dominik

To, že dopravce nemá mašinu v nezávislé trakci není problém správce infrastruktury. Tak u delších výluk by se možná o děliči uvažovat dalo, aby se nemuselo tedy stahovat při jízdě přes kříž, třeba mezi první druhou, ale při pár hodinové výluce to ztrácí význam, protože jeho instalace a demontáž by zabrala část výluky, která by se jinak dala využít pro práci (a opravdu umístění děliče není otázka 2 minut), navíc na tu dobu, než by se umístil dělič by stejně musela být umístěna stahovačka, aby se umístit mohl. Napěťová výluka navíc neznamená automaticky i kolejovou. Takže už vidím, jak kvůli… Číst vice »

Vašek

Je to hlavně o tom, že u nás se zdůvodňuje, proč to nejde, nebo by to bylo obtížné, drahé atd. Jezdím do Německa sedmnáctý rok a za ten nespočet směn jsem zažil jedinou výluku, kdy jsem musel do kříže stáhnout sběrač! Např. se předělával uzel Lipsko, ani tam nebyly pojížděné beznapěťové úseky. Zkrátka někde to jde a někde ne.

Dominik

Jistě a o tom mluvím, byly to jistě tedy dlouhodobé výluky, kde umístění děličů a vytvoření extra neutrálních polí smysl mělo, ale dělat to na 8 hodinové výluce, když máte 3 lidi na výluce? To by zabralo zbytečně moc času. Nebo jako byste to řešil, při napěťové výluce, kdy postupně budete dělat na více kolejích ( 2 – 3), to byste na každé postupně dělal neutrální pole extra, nebo se celých 8 hodin nebude jezdit ani po jedné, i když vlak rozjetý 100 by tedy v pohodě po 1. SK projel i samotíží, aby pána strojvedoucího stahovačka nestresovala? Uváděl jste… Číst vice »

Vašek

Já bych to neřešil nijak. Jsem strojvedoucí, takže mne nezajímá, jak je to technicky provedeno, ale zajímá mne výsledek. Tedy jestli stahuji, nebo nestahuji. V Německu nestahuji ani při krátkodobých výlukách. Možná mají děliče rozmístěné tak, že si povypínají co potřebují a pojížděné koleje jsou vždy pod napětím. Ani moderním lok. nedělá stahování dobře. Po zdvižení sběrače trvá cca minutu, než jsou schopné pumpovat, topit, jet. A u vlaků s řídícím vozem máte sběrač 200 metrů daleko od vás, tak si to odhadujte, kdy stáhnout a neuváznout. Prostě stahování je naše české specifikum.

Dominik

Tak, když kritizujte, tak jistě máte i řešení, ono se snadno kritizuje, když neznáte reálný stav věci, jak je to řešeno u nás či v Německu. Zajímavé, že Os v drtivé většině případů projedou (i když jedou řidičákem napřed), to častěji uvázne R (Ex) či nějaký náklad. To vím, ale zajímavé, počítač potřebuje klidně i minutu, zajímavé, že u starších lokomotiv tento problém nebyl u vícesystémovek bylo čichací relé a fungovalo to (proto mimo jiné nemám rád 363.5 u Carga, dlouho trvá, než si ověří napětí). Za současného stavu by na české infrastruktuře muselo být daleko víc odpojovačů, kdyby každá… Číst vice »

Vašek

Jsem zaměstnanec dopravce, tedy vlastně zákazník. Řešení pro vás nemám, ale kritizuji službu, kterou mi poskytujete. Pro elektrickou lokomotivu chci kolej s trolejí pod napětím. A konstatuji, že v Německu to jde, u nás ne.

Dominik

No, služba se poskytuje Vašemu dopravci. Na silnici taky jedete 90, i když je v místě dočasné omezení na 40, protože přeci silnice má být sjízdná tou 90? Uznávám, že stahovačky nejsou nejideálnější, navíc to spíš komplikuje práci nám, přeci jen, umístit je tak, aby z toho nevznikl les a vyznal jste se v tom a bylo vše označeno taky není nejlehčí, ale pro provoz jsou zatím nezbytné. A když jste u toho Německa? V dosti případech, kdy u nás se dá ještě jet, by se v Německu nejelo, protože prostě by to pro ně byla situace, kdy se už… Číst vice »

Zdendik

Myslím si, že hákovnice je trochu mimo. ALE, nedávno jsem při hledání na Internetu narazil na směrnici EU, která určovala technické podmínky a konstrukci beznapěťových úseků TV. Existuje technické řešení, jak zabránit zavlečení napětí přes oddělovací sekci a to dokonce i v případě hnacího vozidla s oběma zvednutými sběrači. Ta směrnice právě určovala vzdálenost oddělujících sekcí na troleji, pro VRT to bylo tuším 200m. Pokud se to nerespektuje, pak skutečně najetí do zkratovaného úseku může izolující sekci zničit.Spíš to ale vypadá, že stařičká trolej, dimenzovaná na Bobiny se 2MW, současné stroje nezvládá.

Dominik

V čem to je mimo? Já v tom nevidím problém, třeba by se i dopravce chytl za nos a projetí stahovačky (je to projetí návěstidla jako každé jiné) skutečně začal řešit až by musel řešit stržené sběrače. A fíry by to třeba donutilo včas stahovat, a když by byl moc blízko nebo moc těžký, že by se nedokázal dostatečně rozjet, tak by žádal vytlačení nezávislou trakcí, protože dnes je určitý počet projetých stahovaček jen díky tomu, že fíra pozdě začal stahovat, aby vypnutým úsekem projel. Jako zní to hezky, ale kvůli pár hodinové výluce tvořit takto neutrální pole? Uvědomte si,… Číst vice »

Karel

To se máte 3 – 5 lidí na výluce, u nás na OTV sloužíme 1+1 ale běžně 2+0, tedy bez strojvedoucího. Takže i hákovice jsou mimo hru. A není to žádné zapadlé zapadlé OTV v horní dolní, ale v uzlové stanici na koridoru. Máme tak málo lidí, že nepostavíme ani turnus.

Dominik

Ono takto, naše konkrétní OTV (jsme na koridoru) má party 2+1 (a to se i dodržuje, když někdo má dovolenou/nemoc, tak jde na výluku někdo z jiné party, aby tam na práci stále byli 2), ve vedlejším OTV jich na výluku jezdí i 5 (ale efektivita práce, nic moc, to ve 3 to zvládneme efektivněji). Tak my máme takový poloturnus (denní, a noční jen výluky), jelikož naá klasický turnus taky lidi nemáme. No docela by mě zajímalo, co na takové výluce bez MVTV uděláte, možná tak revizi ÚO, bleskojistky, výměna izolátorů (teda pokud je máte na mřížáku), jinak nic moc.… Číst vice »

Rob

Aha, takže „stačí“ projít koloběh schvalování parlamentem.

Tonda Sehnal

Óóh, ta organizace…
Pracemi se ztratí polovina kapacity již předtím enormně přetíženého úseku. Avšak rozsah dopravy zůstane zachován včetně jízdních dob…
Óóh, ta organizace…

simbič

Žádná organizace. Idioti na MD a ROPIDu kteří požadují aby jezdilo všechno i na omezené infrastruktuře, ti jsou viníky.

Leinad

Jízdní řád sestavuje SŽ.
Včetně nesmyslů jako nezměněná jízdní doba přes omezení rychlosti, odjezd dřív než příjezd.

medical_examiner

A mají ti idioti nějakou konkrétní totožnost, aby je bylo možné přidat na proskripční listinu?

dada

stejna situace jako u studenky. taky nikdo nechtel omezit dopravu… no nic, jeste 2 roky prutahu a bude to promlceny

V. K.

Zahájení trestního stíhání staví promlčecí lhůtu. Takže nebude.

Dalibor

no uvidíme…

Petr Šťástka

Nákladní vlak alias R 774..Prosím o opravu

Hanzi

Milá redakce, myslím že by jste měli lepší psát, kdyby to na této parodii na železnici jezdilo mimořádně normálně. Za rok by jste vydali tak možná dva spoty.

David

Co je to za jazyk?

Jackub

Proč se těmto a podobným událostem na této trati říká „mimořádnost“, když nastávají tak často a de facto pravidelně? 🤔😁

Dalibor

no protože když se mimořádnosti mimořádně dlouho nevyskytují jsou z toho všichni mimořádně překvapení.
Se tam holt staví za provozu, je to tam dost vytížený.. to je k průseru dycky jen kousek.

Jan

Zajímavé, že jízdní řády se zpožděním dálkových spojů vůbec nepočítají, jako by se tam vůbec nepracovalo. Mimořádná pravidelnost je příjezd rychlíků do Plzně s 20 minutami navíc a to i o víkendu kdy by měl být menší provoz.

ABC

u vás se klidně stane že vlak nepřijede vůbec, železnice nevrací nic ale lidé se vratí domů. prostě žadné nervy kurňa zitra je taky den.

David

U vás jako v redakci portálu Z dopravy?

X 1

Re. Jokabuši Kawasaki. 😉

ABC

Kawasaki s krátkym mekkym !

M19
Milan

Šak jsme lidi, nejsme žadne stroje !

Radek

Hrbatá měla mít dráty.

Kirak

Tady vidíte že prostě ten tunel je potřeba. A to hodně rychle.

thegrid

V Čechách znamená „rychle“ do těch 20ti let.

teddik

A to ještě v nejpozitivnějších případech. V jiných státech by trať Praha – Beroun měli opravenou za pár let a to ještě s rozšířením ze Smíchova do Berouna, né-li do Zdic na 3 koleje, u nás je to otázka několik desetiletí. A co se týče tunelu, ten už by dávno byl skoro hotový.

Luděk S.

Přesně! 3 koleje. Víc se u nás totiž nesmí stavět.

Frantisek

Ani ty tři tam není kam nacpat, takže spíše dvě dálkové jinudy.

XXXD

Ano nikdy se to jinak nedělalo. A pročpak Lůďo???

Luděk S.

§1 a §5, co je na tom k nepochopení?

XXXD

To byla samozřejmě řečnická otázka, odpověď samozřejmě všichni známe.

XXXD

No to jsem zvědavý, jak byste současnou 171 všude rozšířil na 3 koleje.

Frantisek

Kam byste tam ty tři koleje nacpal? Nebyla by lepší ta nová přímější dálková trať?

Honza D.

V jiných státech nemají taká špecifiká ako je vodník z Tetčic a jemu podobná individua.

Tom Matoo

Mají, akorát úřady se s nimi dokážou vypořádat levou zadní.

Radovan Komínek

Tím pádem už u Vás v Čechách zaostáváte i za Řeckem.

medical_examiner

Takže vy jste…Polák…Slovák?…

Dalibor

tak kterej tunel myslíte? teď jsou nejlepší tunely co se přes ně kupujou vysoce kvalitní roušky ze spřátelených států (Čína)

Lubosch

Žádný

Kamui

Zrovna v tomhle jsou výjimečně jak ČD tak SŽ nevinně.

Micek

Nevím jestli jsou v tom ČD nevinně. Info z GRAPPu:
Dopravní bod: Praha-Radotín
Příčiny vzniku: Technická závada na trakčním vedení
Informace pro cestující: Poškození TV vlakem R 774 (nestažení sběrače v beznapěťovém úseku)
Dopad na cestující: Provoz zastaven
Předpokládaný konec omezení: 30.7.2020 9:57

David

Neznalý cestující by si mohli myslet, že R 774 poškodil nějakou televizi (TV) 😀

David

Otázkou je, jestli informace z GRAPPU jsou určeny široké laické veřejnosti.

Muflon

Personal ve vlaku informuje, ze za 15 min pojedem, aha 🤣🤣🤣

KarelF

Kam? Zpět do Berouna nebo zpět na Prahu hlavní?

XXXD

Běžný stav. Teď se těch mimořádností v poslední době sice nakumulovalo trochu víc, ale nic co by zde pravidelný dojíždějící nezažil.

Muflon

Ano, vyuziji Plzen Praha tak 10x do roka a pokazde nejaky problem. Bud hodinove zpozdeni, skokan, porucha lokomotivy nebo trakce…

Kalina

Je to o prioritách a prioritu holt dostal sedmimiliardový ejpovicky tunel.

Haha

Blábol. Totální… Trať 171 není vyřešena kvůli penězům, ale kvůli složitými jednání s obcemi.

XXXD

Nejen kvůli těm. SŽ respektive tehdejší SŽDC, jestli to nebylo ještě za doby jednotných ČD, dlouho komplexní opravu této trati odkládala.

Frantisek

Myslíte o přímé dálkové trati, úseku Praha – Beroun?

Zapa

Proti tomu mezi Prahou a Berounem? Rozdíl v desítkách miliard.

Gwann

Mno, i kdyby se začalo stavět stejně, tak berounský tunel zdaleka není. A nebýt NIMBYstu v údolí Berounky, tak možná bude i něco udělané s tratí.

Jenže chtít 15min interval Slonů, to ano. Strpět, ze se zmodernizuje trat, po které ti sloni jezdí, to ne. Jakkoliv návrhy Dobre správy obvykle jsou pěkné vypecene a tudíž zasluhují oponenturu

XXXD

No máte asi trochu mylné představy o místních obyvatelích. Samotná oprava trati pro ně nese také řadu výhod, například nový spodek, svršek a TV, to mimo jiné bude znamenat méně hluku a podobně. Takže to evidentně nebude tak černobílé, jak tvrdíte. Samozřejmě věční stěžovatelé těchto staveb se najdou všude, ne jen v údolí Berounky.

Frantisek

Většinou je to kvůli nějaké lidsky oboustranně řešitelné věci, která nepochopitelně už v počátku vyvolá div ne zákopovou válku.

Gwann

Ale že sasci blokujici cokoliv se najdou skoro všude je pravda. Plus k tomu Vody a Patrikove…spolu s vyděrači všeho druhu.

Jen zde jich bude asi jaksi víc, chuť a schopnosti si stěžovat obvykle rostou úměrně tloušťce prkenice…a zrovna kolem Berounky chudaci moc nezijou.

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO