Nekonečný příběh. Liberecký kraj hledá, kdo zaplatí novou silnici do průmyslové zóny. Mluví se o ní 20 let
Průmyslová zóna Liberec Jih. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Na stavbu nové silnice začalo územní řízení, stavět se začne nejdříve v roce 2025.
Na Severu je to stejné. ZA to mohou úřady, které to povolovali a do podmínek nedalo napojení na I/35.
No kdo to zaplatí, jako vlečky, ten co potřebuje.
Kolik je tam cca parkovacích míst pro kamiony?
Divný dotaz. Kolik asi bude parkovacích míst pro kamiony u fabriky? Jasně, že minimum. Přijet, naložit / vyložit a odjet. Těch fabrik je tu hodně.
Naopak. Dotaz vlastně zní, jakým způsobem se obec Liberec podílí na zátěži pro dopravní systém ČR, když už vytvořila generátor přeprav, ze kterého také tyje.
Tak, jak je tomu například v Německu, kde lze v průmyslových parkovat, když tam kamion večer přijede, aby ráno složil.
Nebo jestli jen dokáží dávat všude zákazy parkování, zákazy tranzitu, a případně alibisticky blokovat výstavbu odpočívadel na přilehlých dálnicích.
nebyla by nějaká mapka trasy?
je to zde v pdf – Výkres koncepce dopravní infrastruktury
https://www.uzemniplanliberec.cz/graficka-cast/vykresy-v-pdf
na co stavět novou silnici, stejně se zaplní indukcí!
Přesně, k novým domům jedině plavební kanál nebo vlečku. My už firmám nastavíme takové podmínky, že raději potáhnou jinam. A pak se budeme vztekat, že se tady nic nevyrábí, přece to nemůže být tím, že jsme firmy vyštvali.
Jakou, odkud kam?
indukcí může argumentovat jen neználek.
Většina z 12 objektů jsou rodinné domy které budou zbořeny a to je „jen“ přivaděč do průmyslové zóny. Ale když jde i o jeden dům kvůli dálnici a nebo železnici jde o nepřekonatelný problém.
Majitelé těchto domů mohou prodat své domy za dobrou cenu a koupit si něco podobného někde jinde, kde nebudou obtěžovány hlukem z libereckého průtahu nebo železniční tratě. Vše je otázkou rozumné dohody. Některé domy jsou již vykoupeny a o dalších se jedná. Snad se podaří dopravu směrem na Turnov a Prahu přesunout právě sem a tím se uleví na České mládeži. V žádném případě tu nelze hovořit o indukci dopravy.
městská komunikace NENÍ podle stávající právní úpravy na stejné úrovni jako např dálnice, ropovod, dálkové vedení VVN, plavební kanál nebo železniční koridor – tzn nelze ji vyvlastnit proti vůli majitele na rozdíl od výše zmíněných staveb,,,
mierda.. myšleno samozřejmě že nelze vyvlastnit soukromý majetek… sorry
Tady je názorný příklad v rozdílu mezi železnicí a silnicí. Co kdyby si tu silnici do továren zafinancovaly sami firmy, když je teda potřeba!
Pardon, ale „vedle“ v Holešově je státem zadotovaná vlečka do prázdného průmyslovho areálu.
A problém může být také v tom, že pozemek pod budoucí silnicí může vyvlastnit stát/kraj/obec, ale nikoliv sdružení firem. Tudíž by se mohlo stát, že obec „nezištně“ převede na spekulanta 20 m2 za 20.000 Kč a následně bude spekulant požadovat 20 miliónů, aby si taky vydělal.
Jo, ta vlečka je taky dobře odstrašující příklad. Tam by mě zajímalo, jak vlastně měli zasmluvněno to využití areálu, že jim tam nikdo nic nepostavil?
Jenže to je problém celého územního plánování, kdy by mělo být v plánech zaneseno vše. Takže současně s továrnou se musí budovat hned silnice. S tát nemá co na někoho přesouvat nezjištně. Zasmluvnit přesun za daným účelem, a pokud se účel do daného času nevyplní, pozemek přechází zpět na stát za původní cenu.
Tam kde reálná potřeba a možnost využití železnice existovala, erár se na vybudování napojení podílel – Ovčáry nebo Nošovice.
Liberec by zase asi rád vybíral daně a měl nějakou zaměstnanost u obyvatelstva.
Ale to by chtěli všichni vybírat a tak podlézají investorům všichni…
Zaměstnanost u obyvatelstva, jakého myslíte ? Průmyslová zóna je doménou Ukrajinců a jiných východních národností … nevím, zda toto potřebujeme, zastavět půdu a natahat sem tyto existence aby tam pracovali.
V průmyslové zóně nepracují jen nejnižší dělníci a uklízečky, třeba můj bývalý soused je ajťák a dojíždí do fabriky, můj známý je střední management a jezdí do průmyslové zóny za město….. To jen na ukázku, že zdaleka nejde jen o Ukáčka. Navíc jste přesvědčen, že je realizovatelné, aby celý národ pracoval jako vědci nebo vrcholný manažeři? A co ty manažeři budou řídit? A to nemluvím o problémech se závislostí na opačném konci světa…..
Na těch základních pozicích mohou pracovat Češi, ale to by majitelé firem museli zvýšit mzdy. Dále mi vadí, že Ukrajinci nejsou kompatibilní s naší společností. Až budete mít v sousedním bytě ubytovnu s dešti Ukrajinci, pak pochopíte.
měli jsme v paneláku dva byty obývané agenturními Ukrajinci a žádný problém, daleko větší problémy dělají zbohatlí čeští panáčkové, kteří si myslí, že když si hrajou na podnikatele, tak můžou všechno, (jeden dělal rekonstrukci bytu rok, kdy neustále něco boural a mmj. rozřezával překlady v nosné stěně)…
a nemějte strach, u nás ve městě je hodně východních pracovníků (slováci, bulhaři, rumuni, ukrajinci), takže vím co dovedou, na druhou stranu podobné problémy běžně dělají také bílý domorodí obyvatelé české národnosti (např. https://www.krimi-plzen.cz/a/soused-dela-ze-zivota-peklo-jak-resit/).
takže by jste si měl uvědomit, že dělání problémů není o konkrétní národnosti nebo barvě pleti….
PS: dále je spousta lidí, kteří nemají na to dělat vědce nebo vrcholové manažery, důvody mohou být různé, s těmi uděláte co? Nastěhujete do ghet? Prodáte někam jako otroky? Zdaleka tam nepracují jen cizinci
V průmyslové zóně pracuje x tisíc Čechů, je tam i dost kanceláří a velmi sofistikované typy výrob. Jednomu z takových Ukrajinců (existence, jak říkáte), co v zóně pracoval, jsem pronajímal kdysi byt. Nikdy jsem neměl slušnějšího nájemníka než jeho. Tyhle xenofobní kecy si prosím nechte, podívejte se na demografickou křivku této země.
No když bych Vám napsal kolik mám po 19 ti lech v jedné nejmenované firmě sídlící v Průmyslové zóně jih. Tak by jste možná pochopil že Češi kteří nemusí tak za tyhle peníze dělat nebudou.
Například Denso má vybudování silnici ve smlouvě s CzechInvestem a i na základě tohoto slibu šlo do Liberce. Tím neříkám, že je to dobře nebo ne, jen popisuji stav věcí. Reálně Liberec průmyslová zóna zachránila od velkých problémů, protože vznikla přesně v době velkých krachů Textilany a spol.
Je to pomník Czechinvestu, města a developera Investorsko-inženýrské a.s., která zkrachovala.
On je obecně problém všude, všichni se nějakým „podlézáním“ snaží někoho přilákat. Pak je otázka jestli s podlézáním investorům nepřestat, ale to by museli udělat všichni najednou.
Před lety jsem dělal obchodaka u kabelovky, která rozváděla i internet. Při předběžném jednání s jedním SVJ mi byl položen dotaz, kolik jim budeme platit za to, že nám umožní v jejich domě podnikat. Bohužel jsem v tu chvíli nebyl tak duchapřítomný, abych jim řekl,že jim budeme platit částku odpovídající tomu, co jim platí ČEZ a plynárny 🙂
Aleši, z vlastní zkušenosti Vám můžu napsat, že v našem SVJ poskytovatelé internetu i kabelové televize za umístění svých rozvodů platí. Jednorázově po vybudování (tzv. strpění) a pak ročně. A nejde o žádného místního šmudlu s wifinou na jednom paneláku.
Srovnávat dodávku plynu a elektřiny považuji za „dost odvážné“.