Nekonečný příběh. Liberec znovu prověří trasu plánované tramvajové trati na své největší sídliště

Tramvaj z Vratislavic přejela Lípovou ulici v centru Liberce (přechod na pravé straně). Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czTramvaj z Vratislavic přejela Lípovou ulici v centru Liberce (přechod na pravé straně). Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Město bude hledat levnější variantu trasy po ulici Dr. Milady Horákové.

46 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gryf

Trasa je přece už roky daná, akorát to stádo retardů furt řeší horákovku. U Lomu udělat nahoru odbočku, nebo rovnou křížení a vyřešilo by se napojení sídlišť Broumovská, Rochlice, výhledově třeba i Kunratická, a po dostavbě i Nová Kunratická a prostor po Textilaně.. 🙂

Zdeněk

To je takový krásný český přístup. O všem jenom donekonečna kecat, dělat studie a nic z toho.

Jindřich Fišera

A co chcete dělat víc, když je město už 30 let finančně totálně vyčerpáno rekontrukcemi stávajících tratí?

František Adolf

To jsou kašpaři… 🤦‍♂️ Takhle nepostaví nic.
Už chápu, proč to s lanovkou je, jak to je. Smutný konec….

Zdenda

A opravdu musí být za smyčka na zemi? Trochu betonu a prostě ji hodit do luftu https://mapy.cz/s/bunateduru 🙂

Martin

O městě Liberci Nic dobrýho napsat nejde Jen myšlenka Co začít s trolejbusy ? Současná struktura silnic je dostačující

Karl vB.

Nejsem znalec místních poměrů, ale nová tramvajová trať v Liberci… není to, vzhledem k tomu, jak se město drží při zemi v pořizování vozidel pro svůj DP, až příliš odvážný krok?

Vojtěch Gross

Dají se někde najít vizualizace této plánované stavby?

Rochličák

Nakonec to bylo odhlasované až v květnu 2022 s tím, že má být prověřeno „… konkrétně:
– nahrazení tunelu pod ulicí Košickou povrchovým vedením tramvajové trati po ulici Milady Horákové,
– nahrazení demolic podél ulice Milady Horákové přeložením tramvajové trati na oddělené těleso umístěné v ulici Milady Horákové,
– nahrazení demolic podél ulice Na Žižkově přeložením tramvajové trati do prostoru stávající ulice, řešení hlukových limitů technickými opatřeními, …“

V. P.

Nemáte odkaz na ten materiál? Určitě by to všechny zajímalo.

V. P.

Jo díky.

Démon

Další studie, fascinující. Jak vlak mezi Prahou a Libercem, který nikdy nebude. I když díky TEN-T bychom se mohli do roku 2050 dočkat, jenže cílem by měl být čas pod hodinu.

Rosolozub

Jako rodilý liberečák si pamatuji, že na konci sedmdesátých let byla v pláních MHD a jízdních řádech zakreslena tramvajová trať od Lázní do Ruprechtic. Dlouho to v JŘ strašilo, pak to samovolně vyhnilo.
Jinak si nemyslím, že by nešla udělat smyčka a použít horní varianta. Jen si myslím, že se někdo tetelí na to, až si za zbourání vlastní barabizny, nebo zastavení kusu dvorku řekne majlant.
Pravdu hledejme v katastru a nepotickych vazbách.

Démon

prostě chybí odvaha, jako točna u terminálu MHD v Jablonci. Nacpe se mld do opravy a tramvaj končí kdysi bez další návaznosti 🙁 a ještě to zaplatí EU fondy, které slouží k rozvoji.

zdeněk

a co teprve lanovka ….

Jiří Šrámek

Kdyby došlo k nápravě velmi nespravedlivého rozpočtového určení daní, bylo by na tuto trať hned.

Zdeněk

Nespravedlivé rozpočtové určení daní je jen trapná výmluva. Proč s tím nemá problém srovnatelná Olomouc?

Dave

Má, to byste se divil. Zlatej Liberec.

Vladimír

Prič troškařit, co rovnou naplánovat metro?

Martin1

Tohle bude ještě na hodně dlouho. Každopádně pokud nemá město slovy primátora „odvahu“, tak je to špatně. S tímhle přístupem Liberec zamrzne na minimálně další dvě dekády. Ale u Zámečníka se není čemu divit.

Ondros

Přesně tak, primátor má být vizionář a ne vládnout stylem normalizačního „muže na radnici“. Jen tak se město posouvá vpřed.

Rochličák

Pro kontext si dovolím uvést, že úkol zpracovat oponenturu k DUR od Valbeku dostal primátor již v 5/2022 s termínem plnění 11/2024 (akorát teď už to nemá v gesci). Peníze na to vyčlenil v červnovém rozpočtovém opatření po zjištění přebytku v závěrečném účtu za rok 2022. Skepticky se k projektu trati vyjádřil na tiskové konferenci jednak vzhledem k nepříliš povzbudivým výsledkům té loňské studie proveditelnosti a jednak z toho důvodu, že střednědobý rozpočtový výhled do roku 2027 počítá s tím, že město tak tak utáhne většinu rozpracovaných projektů vedle rekonstrukce bazénu (bude záležet na tom, kolik se získá z dotací),… Číst vice »

V. P.

Za chvíli budou volby a pan primátor musí něco udělat, když to před volbami měl ve volebním programu. Po zpracování studie nakonec bude mít doklad o tom, že to nemohl splnit, protože to je neproveditelné. Ale to každý asi ví, jenom ne primátor. To jsou prostě politici.

Rochličák

Asi nemá cenu zmiňovat vývoj před rokem 2005, ale jistě i ta varianta přes Broumovskou měla své mouchy (křižovatka u FGN, nemožnost odbočit na Šalďák) a ty termíny realizace a její možné náklady, které tehdy padaly, se z dnešního pohledu jeví jako více než populistické. Jako by se všechno točilo jen kolem MS 2009, po kterém se koneckonců dopravní podnik dostal do vleklých finančních problémů. Naopak sídliště bylo revitalizováno a ghetto se z něj nestalo. A aspoň že se rozjela modernizace na Jablonec. Nakonec etapizace s Horákovkou jako první se objevila v ÚP a SUMP. Ano, ten koridor se zvětšoval… Číst vice »

Jan

Pane ministře, už jste přepracoval přepracovanou verzi? Ne, proč? Chceme ji přepracovat…

Petr

Já bych se na Dobiášovou vykašlal, protože rozumně řešit nejde. Od Lomu bych vedl tramvaj podél ulic Broumovská, Krejčího, Dobiášovkou dolů a potom podél ulice Seniorů a napojit na trať do Vratislavic.

David

By si ještě mohli nechat pomoct/poradit od SZ, jestli z toho chtějí mít mezigenerační projekt.

Pavel Vavříček

Stejně tak trať na Opavskou v Ostravě. Táhne se několik dekád

Filip

Nevěřím že se ta trať ještě někdy postaví

Jaroslav Toman

Nechápu v čem je problém na trase Textilana – Broumovská, stoupání?

Jan Sůra

Žádný, U Lomu je to i připraveno. Ale aby to skutečně obsloužilo Dobiášku, potřebujete dojet od Krejčího k zastávce Dobiášova a tam neuděláte smyčku. Smyčku uděláte u Krejčího, ale odtud je to dost daleko do krajních částí sídliště (Žitná atd) a dál budete potřeboval autobusy. Proto se rozhodlo už dříve o variantě přes Košickou, protože tím se obslouží víceméně celé sídliště. Pak se také nabízí udělat okružní linku…

Ivan_pha

A nebo, úvraťovou konečnou a obousměrné tramvaje. Zas takový problém to není.

K otázce vyplatí, nevyplatí… Takhle nelze vše do důsledku počítat. Bude to znamenat lepší dojíždění pro 15000 lidí, tak šup šup a stavět.

Jan T.

V případě potřeby se dá postavit i triangl, kde stačí jednosměrné vozy a zabere to akorát jednu kolej v příčné ulici.

Bram

Opravdu by tam nešla udělat tato smyčka?!? Tím netvrdím, že by z toho byli místní asi nadšeni, ale mezi paneláky je díra: https://mapy.cz/s/habomumuvo

A to jsem byl velkorysý, takže jsou tam velké poloměry oblouků, aby to tam tak neskřípalo :-).

V. P.

To je tedy dobrý úlet. Asi jste tam nikdy nebyl. Větší zrůdnost jsem neviděl.

Jan Sůra

Až tam pojedete svůj návrh prezentovat, dejte vědět, zajdu se rád podívat:-)))

V. P.

Když Pragoprojekt konečně vyprojektoval trasu přes Broumovskou kolem roku cca 2005 a navrhl triangl, kde by tramvaje zajížděly do vnitrobloku naproti ZŠ Dobiášova, což pokládám vůči obyvatelům za zrůdnost, nechal jsem prověřit umístění smyčky v prostoru mezi ul. Dobiášovou a amfiteatrem ZŠ a smyčka se tam vešla. Byla by na pilířích a trať by vedla mezi Dobiášovou a garážemi, které by fungovaly jako protihluková stěna. Jenže Valbek, DPMLJ a město se neustále zabývá prověřováním něčeho, co se asi nedá asi vyřešit – viz bourání domů na Horákové a Na Žižkově. Právě Valbek na variantu Horáková tlačil a ze své ješitnosti,… Číst vice »

Jan Sůra

Bohužel musím souhlasit.

Frantisek

Oklika? Nevyváženost sítě? Otázkou je spíše, zda tramvajová trať kolem sebe potřebuje autostrády. Dříve se vešla i do běžných ulic. Bourání desítek domů „kvůli tramvaji“ je zhůvěřilost.

Honza R.

Hlukové limity? V Praze třeba na Dědině vědí své.

Frantík

Oproti tomu na Malé Straně je to úplně jedno…

Michal Bartoníček

A co vědí? Akorát to, že tam tramvaj ještě nejezdí.

a8n

Myslíte ty, co se za 6 dní mění a mimo jiné noční pro tramvaje se o 5 dB zmírní?

Rochličák

Právě že tomu není dnešní legislativa nakloněná. Třeba tramvajová trať do Libuše v Praze vznikla za hezké peníze, ale to hlavně proto, že mnohé již bylo připraveno a na všechno byla spousta místa. A chcete získat dotaci? Tak by to mělo být finančně proveditelné. Potřebujete nějaký mix nákladů na výstavbu, provozních nákladů a množství potenciálních zákazníků. Jaká jsou rizika? No že tu dotaci nakonec nedostanete, nebo že do toho hodí vidle třeba KHS z pozice dotčeného orgánu státní správy. Čili jeví se z tohoto pohledu jako výhodné udělat vše dle norem, segregovat a tak. To by ale nejspíš znamenalo zbořit… Číst vice »

PvvS

Jak by to dopadlo na ulici s domy, tak na to je ukázková brněnská Plotní…