Nekonečný příběh dostavby D49. Mátl doufá v otevření příští rok v květnu či červnu
Betonáž na dálnici D49. Foto: ŘSD

7,5 kilometru dlouhý úsek do Fryštáku je téměř hotový, jezdit se po něm však nedá.

7,5 kilometru dlouhý úsek do Fryštáku je téměř hotový, jezdit se po něm však nedá.
Proč stavbaři neudělali aspoň provizorní sjezd někde v prostoru vodního toku Židelná až Sovárna? Ulevilo by se Martinicím a Hornímu Lapači.
Ani by se nemusely připojovat oba pruhy dálnice, severní by stačil (po km9)…
Ale mám podezření že sabotéři jsou připravení i z takové prkotiny udělat soudní bitvu 🙁
Protože pro to nezískají stavební povolení.
Pokud jsou žaloby ze strany Děti Země tak často úspěšné a způsobují obrovské množství komplikací, nebylo by lepší neopakovat stejné chyby?
Všechny tyto EKO spolky postavit mimo zákon. Výstavbu D49 zazdil už ministr Bárta svým odborným postojem, když jen věděl, že je ministr a ne odborník či alespoň laik na komunikace něo o to vědící. To už je alespoň 15 let zpátky.
Na základě čeho? Oni nedělají nic nezákonného. Pokud nechceme aby se opakovali takového excesy musí se změnit legislativa. V tom je zakopaný pes.
Stačí aby úředníci dělali pořádně svoji práci 🙂
Jsme totálně neschopná země. Vydržíme deset let žvanit jak je tohle zdržování hrozný, ale neuděláme s tím nic.
Pokud lidé dělají stále stejné chyby tak čelí stále stejným problémům.
Jeli jsme tama v červenci v sobotu večer, provoz celkem mizivý, ale bylo to děsně ubíjející koukat na hotovou dálnici po které by se dalo ihned jezdit, a místo toho sjet na km9 a pak se složitě prodírat těma obcema (Martinice atd.) v jednom místě poblíž Sovárny to bylo mezi těma silnicema (stará-nová) nějakých 20-30 metrů, že by vysloveně stačilo to tam trochu uválet a šlo by přejet z jedné na druhou… Děsná škoda. Každej kdo to protahuje ať laskavě přizná pravý důvod, to že jim jde „jen“ o to aby „tam byla ta správná razítka“ to můžou vyprávět večer… Číst vice »
Když člověk nemá schopnost být užitečný a vidět za sebou výsledky, tak začne škodit. Vidí za sebou výsledky a je pořád v kurzu.
Chtěl bych požádat MD a ŘSD o postavení dálnice D49 až na slovenskou hranici.
Pokud mohu tak bych se připojil k Vaší žádosti.
Žádat můžete, ale dálnice tam nikdy nebude, protože ji tam místní nechtějí. Takže bude klasická silnice doplněná ve stoupání o jeden pruh.
To je zdrzovacka, na tohle bohužel není žádný zákon. To dřív začne stavba nebo její příprava následujícího úseku dálnice.
Kupka i jiní politici slibují, že v r.2033 bude Základní síť dálnic dokončena. Konečně si všimli, že D49 vlivem křečkoblázna „vypadla“ z HMG. Je ale až po Vizovice v Základní síti, je TEN-T Core = dálnice nejvyšší priority pohledem EU! Je také strategicky umístěná pro přesun armády NATO (nechceme-li těch 5% raději nesmyslně utopit v kuchyních)!
Bude to pro všechny nejkratší spojnice ČR-SR přes D1-D1. Důležitý signál je ZS do Slušovic 2028 a snad si p. Mátl pohlídá, že Základní síť po Vizovice bude do 2033. Vždyť panuje shoda napříč politickými stranami a místní vypisují i 15-tisícové petice podpory.
Ekoteroristé je věc neoddiskutovatelná. Stále mi však již mnoho let schází zveřejnění postihu viniků za nedokonalou přípravu stavby. Nebo je to normální, že z ŘSD padají zmetky? A vše se svaluje na Patrika & com.
A pak zase přijde Patrik a na poslední chvíli podá blankytné odvolání. Přece nenechá místní lid oddechnout si od tranzitní dopravy, holotu jednu. Panu Mátlovi držím palce.
Je to bohuzel dost mozne, ze nastane presne to, co jste popsal. Rokem 2026 bych si take nebyl tak jisty. Muze se to kvuli stavbe na dva, tri tydny posouvat az za rok 2027 pokud to Patrik bude neustale torpedovat, coz na 100% bude.
Tohle už nemá smysl číst. Je to názorná ukázka, jak na tom naše společnost doopravdy je. Indián by řekl: „Když zjistíš, že sedíš na mrtvém koni, sesedni a vyměň ho.“ My, vzdělaní a dokonale zhypnotizovaní demokrati, měníme žokeje, zdokonalujeme sedla, vylepšujeme biče, utrácíme za lepší žrádlo. Co se se ještě musí stát, abychom konečně pochopili…
Indián by řekl, spousta slov a nic řečeno.
A co, nebo kdo je tady tím mrtvým koněm? Kdybyste komentoval strarý most, tak by to bylo jasné, ale tady není žádný most, natož starý.
Nejenom že není dokončen úsek D49 Martinice – Fryšták, ale ani není od otevření prvního úseku D49 Hulín – Martinice dosud zprovozněn dálniční sjezd na 4 kilometru – Třebětice.
Již 9(!) měsíců trpělivě čekají motoristé a obyvatelé blízkého Holešova na zprovoznění tohoto velmi důležitého sjezdu/nájezdu.
O této skutečnosti se téměř nemluví. Je to další případ ze série dokončených a současně nedokončených dálnic na Moravě.
Z jakého důvodu? Nedávno jsem zkoušel hledat, ale jak říkáte, skoro se o tom nemluví
Důvodů je několik, ale asi již lidé rezignovali na takové drobnosti, jako je „nedodělek“ jednoho dálničního sjezdu na D49. Všechny zajímá jen dokončení dálnice do Fryštáku…
Rád bych ale v této souvislosti věděl, jaké byly vyvozeny důsledky pro pro pracovníky ŘSD či MD ČR, kteří zodpovídají za zpackaný průběh výstavby zakleté D49. Máme si snad myslet, že ve státních organizacích nikdo za nic neodpovídá a nenese ani (přinejmenším politikou) odpovědnost?
Kdo z tohoto seznamu by měl nest odpovědnost? Všichni tam byli od slavnostního zahájení v 2008
Ministři dopravy (13ks)
Aleš Řebíček → Petr Bendl → Gustav Slamečka → Vít Bárta → Radek Šmerda → Pavel Dobeš → Zbyněk Stanjura → Zdeněk Žák → Antonín Prachař → Dan Ťok → Vladimír Kremlík → Karel Havlíček → Martin Kupka (dosud).
Wikipedie
Generální ředitelé ŘSD (8ks)
Alfréd Brunclík (2007–2010) → Jiří Švorc (2010–2011) → David Čermák (2012–2013) → Pavel Kočica (2013–2014) → Jan Kubiš (2014) → Jan Kroupa (2014–2019) → Pavol Kováčik (5–7/2019) → Radek Mátl (od 10/2019 dosud)
No nějak se mi nechce věřit že by důvod bylo jen (ne) nalití pár desítek metrů směsi… osobně bych tipoval „papíry“ že to patřilo k těm „vedlejším stavbám“ na které bylo zrušeno stavební povolení…?
Původně říkali příští rok v dubnu. Takže skutečnost bude květen2027?
Ano souhlasím s názorem,že o všem rozhodne Patrik z Brna – kancelář Celje.Ale pozor všem to zastavení stavby finančně vyhovuje. Všichni dodavatelé na stavbě mají ve Smlouvě pokud stavbu zastavíte tak platíte prostoj. Co mají chudáci na ŘSD dělat když musí platit ( z peněz nás daňových plátců) každý prostoj ve prospěch Sdružení – Eurovia, Strabag,Poor.a samozřejmě něco z toho Patrikovi jinak by neměl na tyto prasárny finance: Pane starosto z Martinic vše je to jen komedie , možná postavte Patrikovi nadživotní sochu vedle kaple a on Vám to v roce 2027 pustí. Petr P.s. Že vy co to čte… Číst vice »
Zvláštní, že žádná vláda, ani levá ani pravá, neomezila vliv kverulantů. Stačilo by „2x a dost“ a bylo by vyřešeno. Prostě na jedno stavební povolení by si mohli stěžovat jen 2x. A vůbec by se stavební povolení mělo vydávat na dobu neurčitou, resp. v případě liniových staveb aspoň na 20 let. EIA totéž.
To je šílené nebezpečný a určitě byste to nechtěl, kdyby se měl bourat váš dům či byt…
Nepomůže. Prostě si bude stěžovat jiné sdružení, založené za tímto účelem.
Stěžovat si může ale bude mu to houby platné. Kdyby se chtělo tak by už dávno mohlo platit že když se jednou vydá rozhodnutí tak už přes to nejede vlak. Ale jak psal kolega výše někomu tento stav vyhovuje tak se sotva dočkáme v tomto ohledu změn.
Pořád dokola, máme sprzněnou legislativu, a ekofanatici, kromě toho, že se tím živí (napadáním staveb) tak se pohybuji v mezích zákona.Takže něco už se v zákonech změnilo, ale zřejmě to je málo.Takže dokud jim to zákon bude umožňovat, budou škodit dál.V návaznosti na to, že se soukormými investory se vždy domluví a nevadí jim, vznik šedých krabic na nejleší orné půdě jde vidět, že to nedělají jako ekouši, kterým jde o přírodu, žabičky a chvostoskoky, ale mají z toho sprostý byznys.
My i Slováci jsme v tomto hloupý, že se společně jako lidi nedohodneme a nějakou „tvrdší stávkou“ ala francouzi nedonutíme politiky jednat tak aby stupidní strategickým stavbám nebránili takové věci…..pokud tedy není v tom skrytý jiný úmysl (myslím prodloužením stavby možnost více „ojebávat“ veřejné finance…..
Já vám nevím, FAKT myslíte že jediná možnost jak ojebávat státní finance je zdržovat maximálně stavbu této dálnice?? To není pravděpodobné, a ten kdo by toto dělal schválně by zbytečně riskoval že se na to při vší té mimořádné pozornosti (lidí) „zbytečně“ příjde…
D49 je vlastně víceméně ve stopě původní Československá D1
U D1 budeme slavit dokončení po 58 letech , ovšem v trochu jiné trase
Nad cestou Praha-Brno-Zlín-Košice souvisle po dálnici už jsem zlomil hůl. Nyní se spíš kloním k Praha-HK-OM-FM-Čadca-Žilina-Košice
Co je OM? Jako OLOMOUC.
Pokud chcete jet takhle tak rychlejší je trasa na Uherské Hradiště pak na Slovensko. Žilina je zasekaná,ale slibují tunel višňové od nového roku.
Tak přes Čadcu jede jen masochista nebo ten, kdo fakt musí…
Řekl bych že ona severní trasa byla myšlena až po dostavbě naší D35 a slovenské D3 jejíž všechny tři zbývající úseky půjdou do stavby už na přelomu let 2025/2026. Pak to z Prahy do Žiliny bude bezpochyby rychlejší než přes Brno a Hrozenkov. Ono už dnes i z Brna do Žiliny je s postupující D48 trasa přes Čadcu klidně jen o 10min pomalejší než přes Hrozenkov, vždy v závislosti na dopravní situaci (kolony u Slavkova a Bučovic vs. Kysuckého Nového Mesta)…
Díky, přesně tak jsem to myslel. Zatímco dálniční spojnice Fryšták-Púchov se asi nedožiju v aktivním věku, u té D48 a slov. D3 snad ano
Ano, na tom se asi shodneme že aktuální dopravní situace (kde se opravuje, kde je kolona) má největší vliv na to kudy je nejrychlejší jet…
Trasa přes FM a Čadcu je nejen časově pomalejší, ale i o 32km delší, než přes Hrozenkov = takže pro navigace a řidiče nezajímavá. Už aby byla ta D49, to bude teprve jízda!
párkrát už mě waze vedl z brna přes čadcu
No dal bych si tady pozor na termíny a prognózy, abychom to nezakřiknuli…..
Tady to fakt chce dotáhnout d49 aspoň v polovičním profilu až za Vizovice. Aby se nejezdili po žádných silně nevhodných silnicích z konce D49 na I/49.
V plném profilu za Slušovice.
Další část trasy je na opravdu dlouhé projednávání.
Přesně, klidně jen 1.+2.etapa stavby Fryšták-Lípa tj. napojení do kruháče hned pod Slušovicemi, dále po stávajícím čtyřpruhu II/491 do nové turbo-okružky s I/49 u Lípy, která by to kapacitně zatím měla zvládnout… Ostatně jen těchto dvou etap se nepochybně týkala zmínka Radka Mátla ohledně zpracování dokumentace pro povolení záměru
V Základní síti dálnic ČR je jasně řečeno „D49 v dálničním profilu po Vizovice!“. Když na I/49 před Vizovicemi jezdilo už v 2020 při sčítání 15tis. voz., a to tam nebyla otevřená D49, tak teď tam bude i 20tis. aut! Pro neznalé místních poměrů: turbo-kruháč Lípy je příprava na intenzitní přivaděč na dálnici, ne pro dálnici samotnou.
D6 jsme taky nepřerušili v Hořovičkách, ale budeme ji stavět i pro 9tis. voz/24h kolem Bošova v profilu D25,5/130.
Sice jeden člověk řekl, že ji nepotřebuje, ale mega dalších včetně EU ji považuje za strategickou (TEN-T CORE). Tak rozum do hrsti….
No, spíš tam Babiš zrovna jel na festival…
To není o tom že by to chtěl někdo „zapíchnout“ předčasně ale prostě o tom že při tahle pomalém postupu je každý další úsek výhrou a pomocí…
D6 si to staví snadno a rychle protože se nikomu nechce proti ní protestovat, málokoho to vůbec zajímá… Fakt si nemyslím že je rozdíl v tom že by na D6 pracovali „lepší“ úředníci.
Nechápu proč vás mínusují, asi si říkají „proč chtít tak málo“ ale rozhodně je fakt že v této části ta stavba pomůže ze všeho nejvíc… ano pořád to nebude „hotové“ ale konečně nebude Zlín průjezdní město…
Zatím to ale nevypadá, že by se ŘSD Správa Zlín do toho nějak více opírala. ZS až 2029.
Njn, jako bohužel to není jen v tomto úseku (ale pravda že zde je to obzvlášť výrazné) že i krajská silnice (tedy silnice první třídy) vede pěkně klikatě a přes samou obec…
„Věřím a doufám, že skutečně se podaří zhruba nikdy do listopadu nebo maximálně do konce letošního roku toto stanovisko získat…“
Občas je ten novinářský šotek pravdivější než realita :DD
Právě že nikdy. On ten pacient Patrik se do toho zase opře a bude se odvolávat.
Netuším jak ho slušně nazvat lehkou ženu.
Ono je to těžké. Stát vytvořil složité stavební řízení, úředníci jsou také kategorie sama o sobě. Navíc jsme lidé a děláme chyby a na těch se pak někdo odvolává. Takže nejdřív zjednodušit stavební řízení, pak dvojí kontrola chyb a pokud se nikdo neodvolá tak se budou hledat peníze….Žijeme ve složité době.
Ok. Chápu,ale ten pacient prohlásil že D 49 nebude a udělá vše pro to aby nebyla.
To samé dělal s D 1 u Přerova.
Jiné stavby dálnic neblokuje (hanlivý název mužského přirození).
Ale jak jste si určitě všiml, u D1 ŘSD vyhrálo všechny soudní spory a stavba D1 Ŕíkovice – Přerov bude na konci roku zprovozněna. Tady, pokud bude nové stanovisko EIA to dopade také. Problém prostě je, že zkoušíte povolit stavbu s posudkem z roku 2001.
K tomu co jste psal bych dodal i to že občas udělá chybu i soudce… proto je ten proces několikakolový, ovšem důsledek je že to dlouho trvá.