Nekonečné územní řízení, předělávky a zdražování. Přesto projekt Radlické radiály stále žije
Participace s veřejností v rámci úprav projektu Radlické radiály. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný
Bez státních peněz město radiálu nepostaví. Podle Hřiba nejde využít ani nyní oblíbené PPP.
Praha má největší příjmový rozpočet jelikož dostává peníze pro obce a kraje dohromady. Největší chyba je, že Praha obsluhuje daleko širší oblast a dost významně je na ni závislý Středočeský kraj (po Karlovarském, je to druhý zbytečný kraj), který nemá kapacity ve školství, zdravotnictví, zaměstnání… vše zajišťuje Praha. A jelikož se do Prahy a blízkého okolí za posledních 10 let přistěhovalo několik set tisíc nových lidí, tak samozřejmě, že to indikuje zvýšené dopravní výkony napříč spektrem. Přitom 2 největší výdajové kapitoly jsou doprava a školství. 33+27 mld. Kč (víc než 50% ročního rozpočtu) tvoří většinou běžné výdaje. Na rozšiřování MHD… Číst vice »
Proto by taky z rudu měl víc dostávat SČ kraj ať si postaví školy vlastní.
Z pohledu IAD chybí Praze 3 veledůležité věci. 1) Dobudování Městského okruhu a radiál. 2) Reforma parkování – tržní parkování na území celé Prahy. 3) Mýto za vjezd do území uvnitř MO. Dvě věci jsou jestě nadlouho jisté. Žádná politická reprezentace se do toho nepustí. A současný nefunkční stav zůstane zachován.
Prioritou by mel byt okruh D0, ten totiz vyrazne ulevi i trasam bize centru vc. MO… prvni bod je sice dulezity, ale jeho vytizeni je dano prave neexistenci SOKP.
Vnitrni okruh by mel byt pro meststkou IAD, a ta nepotebuje kupodivu tolik radial, resp. ano, ale mohou spise privest nezadouci dopravu na MO. Potreba jsou, zrovna Radlicka ulevi Plzenske, ale je treba myslet na to, ze taky mohou slouzit ke zkracovani cest ze SOKP… Bod 2 a 3 je v tomto dobrym pomocnikem.
D0 stavi stat a pro nej to priorita je. MO a radialy stavi Praha a ta na to kali…
„Prioritou by mel byt okruh D0, ten totiz vyrazne ulevi i trasam bize centru vc. MO… “ To je jeden z kardinálních zásadních omylů stačí si pustit rozhlas a v něm sledovat „Zelenou vlnu“ – téměř denně tam doporučují (= fakticky i řidičům Prahu pouze tranzitujících automobilů) použití „jižní spojky“ (a tedy MO), protože na D0 je nějaký problém působící značně velká zdržení. Dokud bude po D0 jezdit převážná část kamionové dopravy, která by přes Prahu logicky vůbec jet neměla, nebude D0 sloužit Pražanům ke zrychlení jejich přesunů do jiných částí města – a nedělejte si iluze, že tomu nějak… Číst vice »
Tato stavba je již mnoho let oblíbeným diskusním tématem, ale to je tak všechno. Myslím, že ve skutečnosti ji v té Praze ani nechtějí. Ovšem jestli si o ní Pražáci chtějí povídat ještě dalších 20 let, je to jejich rozhodnutí a nijak bych se jim do toho necpal. Pokud to budou provozovat za svoje.
Za státní peníze nechť se dostaví vnější okruh.
Počet velkohubých prohlášení, ať se podílí stát: desítky
Počet jednání se státem/SFDI o financování: 0
Počet připravených silničních staveb v Praze: 0
Počet postavených silničních staveb v Praze za 9 let: 0
Jojo Hřibe, peníze, to bude jistě to, co chybí. Anebo taky ne.
Kdyby to před 6-ti lety nerozvrtal Hříbeček se Šajnhérem, tak to bylo levnější a možná se už stavělo.
Myslite tu uplne neprijatelnou variantu, proti ktere se protestovalo? Tahle varianta je uz prijatelna pro vetsinu lidi krom toho spolku.
Ne opravdu by se nestavelo.
Podle mojí preference centrality by bylo lepší postavit nejprve Břevnovskou radiálu. Teda vlastně jde o severní řešení protože Veleslavínská radiála nejspíš nikdy nebude, ale současný stav je tragédie a západ je nejkritičtější a není tam radiála dálničního charakteru a proto by se kvůli problémům s RR mělo s Břevnovskou něco dělat.
Představa že by byla Břevnovská schválena levou zadní je mylná, za 1. na šestce je extrémní výskyt nimbys, za 2. není na papíře ani čárka, takže přihoďte 5 let navíc oproti RR. RR se vleče kvůli problémům s „podjatostí“ úředníků na Praze 5 a celé si to pod sebe bere magistrát, teď by to územko mělo jet. Zároveň na části mezi MO a MÚK Jinonice nedošlo konsolidací k žádné změně, současný plán je tedy takový že se co nejdříve schválí tunel aby se s ním mohlo začít, protože se bude budovat o roky déle než než zbytek přes Radlice a… Číst vice »
Hlavně z toho západu nejsou ani pořádné železnice, proto tlak na další silnice, ale osobně bych začal těmi kolejemi, byť vně Prahy už bohužel dříve upřednostnili silnice.
Ono by tam pro začátek stačilo udělat pořádně kapacitní silnici (= minimálně čtyřpruh) z Kukulovy ulice (okolo FNM) a hlavně postavit na Vipichu obří „kruháč“ s hodně velkým poloměrem a bypassy, aby současná křižovatka Vypich nevytvářela bariéru plynulosti dopravy – a pak už by stačilo jen nějak ještě trochu vylepšit Patočkovu ulici (aspoň některé úrovňové přechody nahradit lávkami = kde tomu terén nahrává). To by bylo určitě schůdnější a hlavně rychleji realizovatelné než Radlická radiála.
Zkuste bydlet na Plzenske, Radlicke a prilehlych ulicich. Pak muzete mluvit o humanizaci radialy. Nehumanni je spucasny stav. A ze to nekam privede auta? Jestli projede 100.000 aut Plzenskou a Radlickou, nebo stejnych 100.000 Radialou, tak tlak na Barrandak je preci porad stejny. Cely to blokuji lide, kteri si v okoli radialy za pakatel koupili byty v rezidenci Botanica, radiala tam byla vzdy planovana, a ted se bouri, ze vedle rezidence povede dalnice… svet se zblaznil, fakt jo.
Ono ten problém je, že to právě nepřivede stejných 100k aut radiálnou, ale o dost víc. A jakmile se uvolní Plzeňská a Radlická, tak se tam také nahrnou řidiči, kterří nebudou chtít čekat na radiále, která bude ucpaná, ať už se postaví úplně cokoli.
Proč by byla ucpaná, stačí dodělat D0. A část dopravy co nyní vede po Rozvadovské zmizí jinam…
A v tom je zakopanej pes, prioritou je D0…
Nezmizí. Přesune se. Většina aut je stejně dojížďka do Prahy. Chybí lepší nabídka veřejné dopravy, pokud jde o přepravu osob.
Tak to potom půjde Plzeňskou zklidnit, než se tam nahrnou další auta. Jak se to mělo udělat s Blankou, i když se to nezvládlo – přesto doprava na původně problematických místech se zlepšila.
Jsem zmaten. Plzenska a Vrchlickeho jsou davno jednopruh, protoze buspruh muss sein, bez ohledu na to, ze nejakej provoz busu smer centrum je az od Kavalirky…
Tak k jakemu dalsimu zklidneni by melo dojit?
Zaplat panbuh za bus pruh, nedovedu si predstavit to popojizdeni v kolonach…
Jasne….privede to ridice kteri treba potrebuji z černaku do holesovic 🤦♂️
To, jeslti si někdo na Botanice postavil levný bydlení na to nemá mít žádný vliv. Ta ohyzdnost na estakádě je hnus, kterej si nezaslouží realizaci. Aktualizovaná podoba je naopak velmi adekvátní.
Problém ale je, že jestli teď projede Plzeňskou třeba 60 000 aut, tak po stavbě RR to bude 45 000. Ty předpokládaný poklesy jsou úplný výsměch obyvatelům. A ke všemu se budou zavírat ty tunely ve špičce, takže tam dopravní špička bude úplně stejně intenzivní. To chcete?
A tlak na Barranďák bude mnohem větší, říkal to samotný projektant z PUDISu.
Podle mě máte naprostou pravdu, ale podle řady dalších přijde mocná indukcé a ta způsobí, že tam najednou bude jezdit 100 000 aut každou z těch komunikací. Ani lidé z Ostravy a ze zahraničí si nejspíš nenechají novou radiálu ujít a tak tam začnou aspoň dvakrát týdně jezdit a pokoutně zvyšovat intenzity.
Pokud se nevyřeší Barranďák, tak nemá RR příliš smysl. Akorát by stála kolona na semaforech před vjezdem do tunelu v Jinonicích, podobná situace jako nyní před Blankou v Troji. Vnitřní okruh a radiály si vždy Praha financovala sama, například Blanku. ŘSD by nemělo financovat městské silnice, kterými radiála je. ŘSD by mělo financovat pouze vnější okruh, což dělá.
Nicméně se současnou vládou v Praze se z důvodu ideologie nedá čekat, že by vznikaly nové silnice pro auta.
Problémem je, že z toho vnějšího okruhu financovaném ŘSD máme stále jen dva pahýly a na přejezd mezi nimi používají auta už delší dobu vnitřní okruh.
Takže by bylo vhodné, kdyby stát za ta léta, kdy Jižní spojka, Štěrboholská spojka, Kbelská, Průmyslová, Liberecká, V Holešovičkách, Blanka, Evropská, Svatovítská, Patočkova, Bělohorská, Karlovarská, K Barrandovu a Barrandovský most slouží jako částečná náhrada za D0 Praze, na vybudování Radlické radiály i vnitřního okruhu přispěl.
Neměl by ale na výstavbu radiály přispět ten, kdo blokuje výstavby D 0 – t.j. pan Hluboček a jeho ovečky ???
kdoze to blokovat pozemky pro D0 ve vychodni casti? Ktery z politiku je statu nechtel prodat,…
Jasně Ideologie proti autům a proto se v Praze připravují desítky kilometrů silnic od uspořádání 3+3 po obchvaty okrajových částí a různé dálniční přivaděče… Nechcete kapesníček?
Ano, hubou. Jaká je realita? 3+3 není na dálničním okruhu a přilehlých dálnicích u města velikosti Prahy nic zvláštního ani v zahraničí.
Jenomže to připravuje stát v rámci ŘSD a ne město Praha.
Mluvím o MO to bude 3+3, a ano trvá to, ale to je chyba státem nastavených pomalých stavebních řízení, jakmile to nejde u státních staveb, svede se to na špatnou legislativu, jakmile se to táhne v Praze, je to ideologie proti autům a Hřibe octup! To je směšné.
Co se v Praze nepostavilo za Béma, tak už se nikdy nepostaví. Posledních 15 let v Praze jedou prakticky jenom státní stavby (železnice, Masaryčka, spojení na letiště, Smíchov ap.) a dejme tomu tramvajové tratě.
U Městského okruhu, radiál a metra jsou posuny naprosto minimální.
Kam tedy Praha peníze investuje? Za sebe je nevidím. Někde jsem četl, že po účtech má kupu peněz.
Se rozhlednete kolem sebe-nesmyslne tramvajove trate do vesnic,lavka pro pesi,most pro tramvaje,koleje na Vaclavaku,filharmonie atd.Ono je snazsi revitalizovat parky a detska hriste a malovat cyklostezky nez postavit neco smysluplneho,obzvlaste kdyz povazujete motoristy za obtizny hmyz.Bem protlacil Blanku a vsichni rvali,ze za 36mld je predrazena.Hrib po 4 letech v primatorskem kresle nabidnul plany Vlasty za vice nez 80mld,protoze puvodni mu neprisly dost EKO.
Když motoristé nepovažují třeba parky nebo dětská hřiště za smysluplné, tak je to těžké soužití…
Motoristé to za smysluplné považují, neházejte všechny do jednoho pytle, to že je Libor takovej jakej je a zároveň motorista je jen souhra okolností.
Většina populace jezdí v autech. Vláda menšiny? Ne, děkuju.
Plácáš blbosti. Zaprvé to byl Adam Scheinherr, zadruhé je původní varianta MO neprojednatelná a stejně by ses jí nedožil.
Nu, prikladmo v oblasti silnic se pred rokem nechal nekdo z vedeni Prahy slyset, ze probehla nejvetsi silnicni stavba od dokonceni tunelu Blanka….
… ano, hadate spravne, jednalo se o tech 230 metru asfaltu umoznujici cestu z Bucharovy na Rozvadovskou spojku, plus z Narozni tamtez, vcetne predelavky svetelne krizovatky. Kutili to snad trictvrte roku.
A to je nejvetsi silnicni stavba od dokonceni Blanky.
Jako nevim, skoly nemam… ale neni to preci jen trochu malo?
A to, co se postavilo v předchozích desetiletích, často přednostně před MHD, se nepočítá? Nestačí to už? Nepřibyla přesto ve městě spousta dalších aut?
Na státní peníze na stavbu městské komunikace ať Praha prosím zapomene.
Už dnes dostává přes RUD násobně víc peněz na obyvatele, než jakékoliv jiná obec v Česku. A ještě jim to nestačí..?
Stejně jako stát neplatí opravy či vylepšení městských tepen v jiných městech, není důvod, aby to platil tomu městu, co od státu dostává peněz nejvíc.
Brno? Ostrava?
Druhé a třetí největší město ČR. V kontextu RUD berou několikrát méně peněz na obyvatele, než Praha. Ale pořád berou o dost víc, než menší obce.
Co jste svým příspěvkem chtěl říct?
A reálně žije víc ostraváků v Praze nebo naopak? Praha musí živit infrastrukturu pro 2mil lidí, ale dostává z rud na 1.3mln
Praha musí živit infrastrukturu na 2mil lidí, ale dostává z RUD více než čtvrtinu. Dle https://financnisprava.gov.cz/assets/cs/prilohy/d-danova-statistika/Mesicni_danove_prijmy_obci_2024_08.xlsx se přes RUD přerozdělilo tento rok 200 miliard korun, Praze z toho připadlo 55 mld.
Tyjo, za konstatování faktů zde padají palce dolů?
Diskutující nemají rádi fakta?
Smutný.
Ono to jaksi nebude jen čistá matematika. Důležité, kolik z toho může jít na dopravní stavby a kolik jde na dopravní stavby v jiných městech, ale ze společného měšce SFDI.
> Stejně jako stát neplatí opravy či vylepšení městských tepen v jiných městech
Brno? Ostrava?
A samozřejmě X dalších. To s RUD nerozporuju.
A on stát platí opravy městských tepen, co patří městům?
To už je jinak postavená věta, než původní.
Ony ty tepny jsou v těch ostatních městech státní. Stát je staví, stát je udržuje. V Praze je vše uvnitř hranic a nyní postupně i uvnitř SOPK převáděno na město. Včetně údržby. A nejezdí tu rozhodně jenom Pražáci.
Nemáte pravdu. Pokud jsou ty městské tepny vedeny jako silnice 1. třídy, tak jsou ve správě ŘSD a jejich opravy a vylepšení platí stát.
A proč Praha v rámci RÚD dostává nejvíc peněz? Protože Praha je zároveň obec i kraj. Takže jako financuje věci, které jinde financují jen kraje nebo jen obce.
Pak si má město s ŘSD vyhádat, že daná komunikace má být silnicí 1.třídy. Pak bych neřekl ani popel.
Já myslím, že popel je zbytečně dlouhé slovo.
Tahle stavba je hrozná katastrofa. Zkoušeli získat územní rozhodnutí už v letech 2007 a 2011, v obou případech marně. Pak jsem sledoval, jak prezentovali změny v nové dokumentaci před 7 lety. „Tentokrát je to opravdu šetrný projekt, snížili jsme estakádu o 1 metr a přidali přechody na vedlejší komunikace!“ Naprostá parodie to tehdy byla a bylo jasné, že to nikam nepovede. Přesně to se taky stalo. Teď to konečně má přijatelnou formu. (Zdražení oproti předchozí verzi je jen 5 mld., tedy 17%. Těch původních 18 miliard je nějaké hodně staré číslo). Ale víte, co říkali na představení změn tento čtvrtek?… Číst vice »
Ještě dodatek – ano, až minimalizujeme negativní vliv té stavby, ať se postaví. A to říkám jako člověk, kterej si myslí, že v centru je moc aut. Potřebná ta stavba je. Jen ne za každou cenu.
Přemýšlím, jak se jim podaří minimalizovat negativní vliv té stavby na městskou pokladnu.
Neskutečný, oni si naprojektují úplný nesmysl 5 km za cenu 35 miliard a ještě se snaží vydírat stát, že prý to musí zaplatit. Kdyby postavili normální silnici, už to dávno mohlo být a vyšlo by to na zlomek částky. To stejné je s Městským okruhem. Prý by mohl být hotový kolem roku 2035!!! musí to ovšem zaplatit stát, jinak to Praha stavět také nebude.
Den, kdy Hřib přijde o všechny funkce, bude obrovsky významný jak pro Prahu, tak celou Českou republiku.
Praha (ne)staví svou kapacitní silniční síť od 70. let. Ale ano, samozřejmě za vše může Hřib:d 🤡
Běžte jim tam místo prázdných komentářů raději pomoct, když je to tak očividně jednoduchý.
Městský okruh staví město za své peníze. Stát financuje velký dálniční okruh.
A tak je to správně. Městský okruh si má – jak už třeba jen z názvu plyne – stavět město z městských peněz.
To jsou úplně jiné peníze, než na které může i tak velké město dosáhnout. Kdyby si městský okruh platilo Brno, tak se každý rok postaví max. 10 m.
Když není D0 dokončena a tranzit mezi státními silnicemi a dálnicemi používá pražské komunikace, proč by si Praha nemohla říct státu, aby se podílel na financování?
Ano, jak to souvisí s mým komentářem?
Až tam nebude Hřib, budete vy všichni tydíti nadávat na jiného náměstka protože to prostě máte v charakteru. To je jak nadávání na vládu ať je jakýkoliv, furt stejná ohraná písnička protože nedokážete chápat ty věci kriticky a bez primitivních opičích emocí..
No zatím tu lížete jeho ego a kdo ví co ještě akorát Vy a ostatní označujete, že mají primitivní emoce 😉.
Já si o něm myslím taky svý v mnoha ohledech a mám k jeho práci spoustu výhrad, budu rád když bude na dopravě příště lepší náměstek. Ale házet na něj všechno včetně vlastních frustrací a nepochopení čehokoliv, to je prostě vlastnost opičích mozků… Příští náměstek vás taky bude strašně štvát a ten další taky a vláda taky a blablabla….
Protože Hřib může za každou zácpu, proto taky ODS souhlasila s jeho umístěním na dopravu.
A on jim na to blbec skočil stejně jako Bartoš na vyřešení digitalizace… A dopadne stejně jako on. Aneb naivita pirátů byla bezmezná a teď přijde studená sprcha.
Já na vládu určitě nenadávám, jelikož ji podporuji. Až tam bude jiný náměstek, tak se zhodnotí jeho práce a uvidí se. Primitivní opičí emoce má naštěstí jen lidé, kteří trpí bludem, že jsou víc než ostatní. Užij si to 🙂
Co je to ta normální silnice? V čem je Radlická radiála nenormální? Kudy by se tak měla od konce Rozvadovské spojky k městskému okruhu protáhnout ta normální silnice?
To bude určitě pěkně něco jako magistrála, tady V.F. zaspal století a asi by se mu líbilo, kdyby byla RR z části po estakádách a půlka Jinonic a Radlic by se vybourala aby bylo místo na 6 pruhů, na závěr by tomu určitě slušela nějaká obrovská MK uprostřed zástavby Smíchova, nebo tak něco.
Já jsem určitě nic nezaspal. To jen pohodlnost lidí jako jsi ty, je rakovina dnešní společnosti. Proti estakádě ani částečnému vybourání nějakého toho baráku vůbec nic nemám. RR je plánována tak dlouho, že bylo dobře známo, kudy zhruba povede. A jinak máš vážný problém s inteligencí, jelikož si myslíš, že jedna silnice je široká jako půlka Jinonic a Radlic dohromady. Raději nikomu neříkej, kolik si třeba myslíš, že měří 7 patrový dům 😀
To je tak, když silnice nevede celá super drahými tunely. A to i za cenu toho, že to holt povede kolem nějakých baráků a nebude to tak cool, jak to vypadá na obrázcích schované v tunelech. Silnice vedou skrz všechna města a když se někomu nelíbí někde bydlet, svět je dost velké místo. Tohle podle mě cenou blížící se 40 miliardám za 5 km je absolutně mimo.
Radlickou radiálu považuji za mrtvý projekt, poslední úpravy, které odpovídají způsobu jakým se dnes staví kapacitní silnice v zastavěném území z ní udělali projekt jehož cena neodpovídá přínosům. Můžeme si o tom myslet co chceme, ale doba se mění a pohled na začlenění silnic do města také. Bohužel kvůli výhledu na ni, se při rekonstrukci v roce 2011 nerozsirila D0 mezi Barrandovem a D5 na 3 pruhy, ale to snad brzy doženeme.
Stejný osud potkal Břevnovskou radiálu a ještě dříve radiálu Proseckou.
Ne že PPP nejde využít, jen se mu nechce
Zdražit parkování, zdražit stání, zdražit MHD a hned budou mld.. kde je problém?
Zdražit MHD, aby bylo pro autíčkáře? No to snad ne…
naopak, podilet se na tom maji vsichi obyvatele Prahy, pokud jejich vestinou dosazene vedeni mesta rozhodne……….
nebo muzeme odstoupit od nakupu F35 za 150 mld, nakoupit za 20 mld drony a za zbytek stavet radialy, okruhy VRTky a tak dal
PRAHA má peněz dost, pokud potřebuje více, musí zdražit. MHD je extrémně levné…
To ano, ale toto zdražení jízdného by se mělo promítnout do MHD investic. Pro investice do aut třeba vybrané peníze z parkování nebo mýta.
Dle této logiky by se tedy mělo nyní méně investovat MHD, protože se méně vybere… To je pořád dokola.. hlavně tady často někdo chce zdražit silniční mýto a vybrané peníze dát do železnice.
Spíš jde o tu rovnoměrnost těch investic, všechno bude nějak prodělečné.
Mýto uvnitř městského okruhu by byl dobrý nápad s vysokým výnosem i kdyby se vybíralo pár drobných za každý den vjezdu, bohužel to neumí žádný politik vysvětlit a zavést, chybí odvaha
Uz chapu vas obdiv p.Hriba.Pokrivene mysleni=snaha vybrat penize tam kde to jde i kdyz to nicemu nepomuze.Naopak =co nejrychleji dokoncit MO i D0 vcetne parkovist u metra a myto vybirat za vjezd do mesta.
Kdyz myslite,ze zdrazovani je reseni,tak urcite vsem diskutujicim osvetlite kam presne tecou penize z parkovacich zon.Vzhledem k tomu,ze problemy s parkovanim to v zadnem pripade nevyresilo,tak ty miliardy musi byt nekde jinde.