Nekonečné problémy Pesy v Německu. DB stáhly jejich nové soupravy z provozu
Pesa Link v barvách pro Deutsche Bahn. Foto: Pesa
Deutsche Bahn stáhly z provozu na některých regionálních tratích polské vlaky Pesa Link a nahradily je desítky let starými soupravami.
Včera kontroly svařování u Polského dodavatele Bombardier / Siemens, dneska Pesa…
Nemůžu si pomoct, zdá se mi že DB dostala politický úkol pomoci Německým výrobcům. A to jde nejsnadněji tak, že se najdou negativa u jiných dodavatelů…
Netvrdím že by se u nás Pesy nekazily, mám ale pocit, že se nekazí o nic víc než naše stroje. (spíš bych řekl, že třeba Kvatra jsou na dílně daleko častěji…
Pane Sůro, to je tak tendenční, že jsem chvilku myslel jestli to nenapsal Fendrych. Pesa narozdíl od nejmenovaného národního preferovaného výrobce vlaky nejen dodala, ale dokonce se rozjely bez toho aby ohrožovaly pasažéry bezprostředně na zdraví. Což se o české NIMoprolézačce říci nedá
Prosím konkrétně, co je v textu špatně.
Taky bych rád věděl čím NIMy ohrožujou cestující…
Tak to je vlastně dobrá zpráva pro Radima, ty objednané Pesy může vrátit a od DB si koupí tyto skoro nepoužité za pár šupů. Ale nechci Radimovi radit …
Až na jeden malý, takřka zanedbatelný problém. Tyto Pesy jsou dieselové (je to varianta Žraloků, které už nějaký ten pátek jezdí u ČD), to co si Regiojet objednal jsou elektrické jednotky. 😉
Dieselové jezdí i pod dráty a navíc je bude mít rovnou jako zálohu pro případ námrazy.
To síce hej, ale kraj si objednal elektrické vlaky. Nie dízlové.
SW dělal Lokel…?
Hmmm, tak to se má ústecký kraj na co těšit 😀
Doplním, že dvoudílné Pesy Link jezdí (od konce roku 2016, i tam došlo ke zdržení kvůli zdlouhavému schvalování) i v režii německého dopravce NEB na trase Berlín – Strausberg – Kostrzyn. U tohoto dopravce tyto jednotky problém také mají, nebo nemají? Mimochodem, jak na lince NEB Berlín – Kostrzyn, tak i přinejmenším na (v článku zmiňované) lince Dortmund – Bestwig – Winterberg/Kassel se tyto jednotky staly náhradou tříčlánkových (?) dieselových Talentů (s výškou podlahy 76 cm nad TK). Nebyla by možnost jejich pozdějšího odprodeje do rukou některého z českých dopravců, obdobně jako k tomu nedávno došlo v případě (pro DB… Číst vice »
Xyz
Ad. Dieselové Bombardier Talent 1
Je otázkou kdo je vlastníkem těchto souprav. DB, dopravní svaz/regiony nebo leasingovky?
Samozřejmě za rozvinutí jednání by to stálo.
Už vzhledem ke spolehlivosti a jednoduchosti souprav.
Nějaké už prý byly odstavené v Hammu.
Ty Talenty by byly fajn místo třeba třívozových Regionov, nebo místo věčně přeplněných 814 do Kladna
Místo regionov je fajn cokoliv, co bylo vyrobené po roce 1990.
Místo Regionov je fajn většina z toho, co bylo vyrobeno po roce 1890.
😀
Pobavilo 😊
David: To je ovšem pouhá prostá logika normálního vývoje – za předpokladu, že se objednatelé i výrobci jsou schopni poučit a u nových výrobků neopakují či dokonce neprohlubují nedostatky zjištěné už u těch dříve vyvinutých.