Nekonečná příprava děčínského jezu dosud vyšla na 600 milionů

Vizualizace jezu u Děčína. Pramen: ŘVCVizualizace jezu u Děčína. Pramen: ŘVC

Zejména kvůli suchu lodě nemohou na Labe několik měsíců v roce vůbec vyplout.

Odebírat
Upozornit na
guest
22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
none

Naštěstí jsme bohatá země, takže nějaká ta stovka milionů sem, stovka milionů tam… Vždyť to jde ze státního.
A až to jednou slavnostně postaví, nebude co vozit 😀

MiroslavCV

A zase rejdari zkousi manipulovat verejne mineni, aby lide ignorovali klimaticke jevy a stav reky Labe a jeji okoli. Tady nejde jen o jez v Decine. Kazdy, kdo zna reku Labe od Usti po Decin, musi videt, jak se prava strana Labe na tomto useku rozleva do volne svaziteho terene. Od jara po brzky podzim je v Labi tak malo vody za Ustim, ze nejenze zde nemuzou plout ani vyletni parniky, ale kolikrat nevyplul ani privoz. Tak prosim mohli by nam rejdari a plavebni sprava prestat neustale lhat, te ze staci postavit v Decine nekolikametrova zdymadla a razem bude rekla… Číst vice »

Jmeno

To je jednoduché, bude potřeba dalších zdymadel, protože jinak by byla předchozí zdymadla zmařenou investicí.

Že tu řeku rovnou nevybetonují, když je tam tak málo vody, mohly by tam alespoň jezdit náklaďáky.

Bds

Dokumentace, projekt…A 600 mil. Kč je fuč, aniž by se koplo do země. A kolik lidí po tom Labi pluje? Já jen, že nákladní lodní doprava na Labi v ČR prakticky zanikla před víc jak třiceti roky.

Klondajk

Tentokrát zapomněli jejich oblíbenou pohádku o německých turistických lodích.
Pokud vím, tak skutečný problém je přeprava nadměrných nákladů, na to by byly lodě ideální, jenže těch je pár do roka.

Dusanh

Vodní síť je podle něj v západní Evropě vybudovaná už léta a dál se modernizuje.

Už léta – to znamená asi někdy od začátku čtvrtohor, kdy se stabilizovala morfologie terénu v Evropě a zalednění resp. naopak jeho ústup umožnil vznik řek jako třeba Rýna…

oinvj

Téměř všichni co jezdili od nás dřív po Labi, dnes dělají po Holanďany a Němce. Proč asi? Jezdím tam taky.

Dusanh

Holanďani a Němci jezdí po Labi od Magdeburku/Drážďan výš? Ne? Proč asi?

Martin

Opět ekoteror a ty peníze by všechny měli zaplatit ti odpůrci

Bds

Nebo spíš ti příznivci?

troglj

EIA už se dělala 2x a pokaždé vyšla špatně – zásah do ŽP je neakceptovatelně velký. Ale nestačí to, uděláme další.

Tbcko@centrum.cz

To je celé akce Foldyny, Anděla, Astera a spol. V dnešní době zbytečnost. Lodní doprava v ČR nemá budoucnost.

Gwann

Hmmm, a tu reku dal smer Dresden uvede na rozumne parametry kdo?

Kdyz vezmu jak Helmuti krasne resi Carolabrucke, tak bych se na to vykaslal uz kvulk tomuto

Jmeno

Nejlepší je ten komentář toho rejdaře:
„v Německu a Evropě je to mnohem lepší a přeprava se tam dá dělat celoročně bez nějakých omezení,“

Zatímco vody je málo, řeku blokuje spadnutý most a nevybuchlé bomby z války.

Gwann

Jo, jo, i plavba po Rýnu byla zasadne omezena

Jmeno

A rejdaři dali kolik?

Zoffrey

Tak jako Rejdaři za to mají ještě platit???? A kolik zaplatili silniční dopravci za stavbu dálnic? Nebo železniční dopravci za stavbu železnic??

Jmeno

Na silnicich se plati mytne, dalnicni znamky, i spotrebni dan z paliva. Na zeleznici se taky plati od kilometru.

Happy

A to se vyplatí!

Jmeno

Těm co kasírují určitě.

martin58g

Soudím, že nikoliv – téměř nic tomu nenasvědčuje. Jsou to vlhké sny technokratů/betonářů, kteří ale přírodě (průtokům) neporučí. Větší smysl vidím v lepším napojení na evropskou moderní železniční síť.

Vojtech

Betonářům na 110%