Nejvyšší správní soud odmítl ekologické spolky, příprava středočeské D3 může pokračovat

Stavba D3 v jižních Čechách. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářStavba D3 v jižních Čechách. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Rozhodnutí je podle ŘSD pro dálnici D3 zásadním krokem. Může pokračovat územní řízení.

81 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Tak kampak se obrátí příště?

Vojta Svobodný

Uff, začátek stavby prvního úseku až konec roku 2027…no, tak to si ještě počkáme…jinými slovy dalších 10 let to bude na jih stále katastrofa, ale alespoň to půjde nyní dát přes Písek a tak se možná o něco dojezdový čas zkrátí.

Jaaa

Ano, smradlavé plechovky mají přednost před naprosto čímkoliv. Naši potomci si budou klepat na čelo.

Air Traveller

proc by si klepali?

nebo snad soucasne dalnice nebudou moci pouzivat elektromobily?

Jaaa

Zničené prostředí aktivitou, která absolutně nemá šanci vůbec nic zlepšit nebo vyřešit, a vy to moc dobře víte (a jen to bohorovně ignorujete), je něco, co vám i vaši vlastní potomci neodpustí. Můžete si dupat nožičkou jak chcete.

Vlastimil Kocurek

Jste mimo realitu. Jde o dokončení posledních 59 km mezinárodní dálnice E 55, která protíná Evropu od severu k jihu. Dávno už měla zatlačit i EU.

Nemel

Chápu Vaše rozhořčení, ale je nereálné, abychom přešli zpět ke koňkám…

Pražák

Pokud neplánujete zaplnit zemí svými potomky, tak dost těžko. Spíš si klepněte na čelo už teď, z Vašich příspěvků.

Jaaa

Zbytky přírodního bohatství se pro lidi stávají stále cennějším a cennějším, jak stále více a více chápou vazby v ekosystému. Z pruhů betonu a štrůdlů aut jsou lidé naopak nadšeni stále méně a méně, protože doprava prostě je dobrý sluha, ale špatný pán. Za barákem už to nikdo nechce a odpor bude sílit. Tak jako dneska už nikdo není v extázi ani z rekordní sklizně brambor, ani z výdobytků těžkého průmyslu, protože lidi chápou negativa, tak se prostě snižuje podíl těch, co staví dopravu nad všechno ostatní. A tu silniční v první řadě. Vy prostě žijete ve svých osmdesátkových a… Číst vice »

Padre

No tak podle vás bude budoucnost vypadat tak ,ze zbude pár milionových aglomerací, kde bude hlava na hlavě a všude okolo bude džungle.Nikdo nebude nikam jezdit,všichni budou sedět doma v kleci a vejrat z okna.A kdo vyleze za hranice města ,tak bude muset jít pěšky ,protože nebudou dálnice ,silnice ani stezky. A to ještě bude boty sdílet se sousedem. Vy superekologové jste se asi museli zbláznit.

Jaaa

Nastudujte si, co je to argumentační faul šikmé plochy, protože přesně toho se dopouštíte.

Nic jako “buď D3 nebo budou všichni sedět doma na zadku” neexistuje, ale lidé jako vy to s oblibou používají. Je to typický demagogický trik.

Cikcak

Jasně.
Nevím, kde žijete. Každé ráno v ulici před školou, kam před dvaceti lety chodila většina dětí pěšky, aut tolik, že máte pocit, že jste se ocitl v expedici automobilky.

Místní krámek dávno zavřel. Pěšky na nákup nikdo nechodí.

Ráno k autobusu na Prahu už se nechodí pěšky, ale parkuje se na place u zastávky. Kromě těch, co jedou do Prahy autem .

A můžu pokračovat.

Aneb společnými silami k výchově mladých ekologů. V diskusích možná.

Neurážejte laskavě osmdesátkové stereotypy.

Nemel

Že je to tak kolem Prahy, neznamená, že je to tak i jinde. Navíc dle statistik i v Praze stále kolem 80% dětí chodí do školy pěšky či využívá MHD. U lidí, kteří na autobus do Prahy přijedou autem, nemůžete vědět, zda například nejedou z vesnice, kam autobus nezajíždí, nebo zda se například nebudou z práce vracet uprostřed noci, kdy žádný přípoj do jejich vesnice prostě není. Ta situace není černobílá, proto s jakýmikoli stereotypy musíme v prvé řadě vy*ebat a řídit se logikou, reálnými možnostmi a konstruktivní prací na zlepšení. Mimochodem, představte si, že někam nutně musíte autem…ve stejnou… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

To pláčete na špatném hrobě, po nás si hubu otevírat nemusíte, my jsme tu civilizaci takto nevytvořili, podle vědců takto byla „doražena“- „dokončena“ v padesátých letech minulého století, kdy člověk převzal nadvládu nad přírodou. A nyní jede svět jen po přeurčené trajektorii, jako autíčko na setrvačník. S velkými potížemi jdou dělat ekologické změny (nesmí to ale být chaos na způsob green dealu), ale promyšleně a rozhodně ne tak, že nedostavíme páteřní síť dálnic. Vycházejme z reality, ne z ekologických snů. Dálniční síť je nejen nutná, ale má i některé ekologické přínosy, auta nejedou přes městečka a vesnice , jsou i… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

omluva za formulaci „člověk převzal nadvládu nad přírodou“, to se mi podařilo napsat něco debilního, ale patří tam, že od té doby člověk výrazně negativně mění přírodu.

Nemel

Jste poněkud militantní a nezvládáte situaci posuzovat správně. Předpokládáte, že každý vlastník auta bez něj nedá ránu, tím spíš, pokud má co dočinění s 80. či 90. lety. To zní prostě přihlouple, sám to za pár let uvidíte jinak. Já jsem ročník 86, auto mám. Po Praze ho použiji možná jednou ročně. Často se s ním, spolu s kolem v kufru, přemístím do rodného města, kde zase auto drtivou většinu času stojí, na nákup si dojdu a po přírodě kolem jezdím na kole. Vlakem dojet s kolem, kufrem, batohem a pracovním vybavením opravdu nezvládám. Mám tedy smrdět s autem na… Číst vice »

Jaroslav

Pane vy jste z Brna?

Vlastimil Kocurek

Dálnice protne Sázavu a zbytky přírody okolo v jednom místě. Dálnice musí řeku na jednom místě překročit, nic více.
Srovnejte si to s IV. žel. koridorem do ČB, ten bohužel vede přes nejdelší část Středočeské pahorkatiny, vystřelím od boku 60 km tímto přírodním územím. VTR do Ostravy povede ještě více km po hranici prírodní rezervace Poodří. V té rychlosti ovšem cestující ovšem nezachytí krásné volavky popelavé.

Jméno

Dálnice jsou potřebné, ale krajinou mohou projít na mnoho způsobů, proto je i úhel pohledu spolků důležitý. Zdržení se děje úplně jinde než v textech připomínek a v žalobních návrzích.

SYN

Když čtete příspěvky například uživatele Jaaa, vidíte že kromě jiných úhlů pohledu tu máme i šiřitele čisté ideologie kterým je úplně jedno cokoliv jiného než jejich pravda. Ano, i takoví někdy můžou udělat správnou věc, ale čistě jen náhodou…

Jaaa

Sorry šéfe, nejsem šiřitel čisté ideologie, ale na rozdíl od vás jsem utrpěl vzdělání v dopravě. Prostě se fakticky mýlíte, ale odmítáte to uznat.

Jednáte iracionálně a emocionálně, protože vaše motivace je ve skutečnosti “jezdit”, nikoli přinést tomuto státu rozvoj a prosperitu.

Odmítám tady s kýmkoliv diskutovat na téma stejné úrovně, jestli je Země placatá nebo kulatá. Buď chcete vědět, jak je to doopravdy (pak vás věda zajímá), nebo chcete aby bylo po vašem, a pak nemá smysl se s vámi dál bavit, protože už jste přesvědčen.

Nemel

To tedy promiňte – na to, že jste „utrpěl“ vzdělání v dopravě, mi Vaše příspěvky výše přijdou o to méně komplexně promyšlené.

SYN

Víte houby s voctem kolik já najezdím, poslední rok jsem s vlastním autem jel dvakrát, služebně vyjíždím až z práce (ne z domu) a jen tehdy když je to nutné, cirka jednou do měsíce… ale vy jste už stihl udělat závěr. Jak jednoduché, šerloku…

*h8*

Ale průchod dálnice krajinou by měl být řešen reálnými odborníky s ohledem na VŠEHNY aspekty problému, a nikoliv samozvaznými aktivisty co mají jedinou pravdu – tu svou – a nic dalšího je nezajímá.

Jaaa

Problém je v tom, že tady se neřeší *VŠECHNY* aspekty, ale pouze zájmy developerů.

SYN

To je něco jako židozednářská pakáž?? A developerové 100km od Prahy… těžko uvěřitelné.

Lysimachia

A u zbylých úseků se to bude řešit přes DESÚ? Nebo se půjde už cestou společného povolení?

Kuba

Letáky ŘSD k těmto úsekům jsou převážně z června a tam se stále uvažuje samostatné územní a následně stavební řízení.

Air Traveller

Kazdej kilometr tyhle dalnice, ktery se postavi, pomuze a ulehci obrovskymi mnozstvi lidi.

jen houst.

Jaaa

A ještě většímu množství lidí přitíží.

Air Traveller

opet lžete.

Jaaa

Vy lžete. V Praze žije více lidí, kteří pocítí další nárůst automobilismu, než kolika se jich díky dálnici na trase skutečně uleví

Uleví se totiž pouze obyvatelům Miličína, ostatní prostor opět vyplní auta.

Vůbec netušíte, která bije, podle vašich příspěvků tady ani nemáte šajn jak individuální doprava funguje, ale chytráka dělat budete.

A ještě ostatní obviňovat ze lži, protože fakta se příčí vašemu naivnímu názoru? To už jen ukazuje na to, že nejste slušný člověk.

Air Traveller

tak urcite 🙂

tem pohadkam sam verite?

Jaaa

A vy žijete v Praze, nebo za Prahou? Jak často používáte třeba Vídeňskou ulici? Znáte zdroje tamější dopravy? Zjevně ne.

Realita je vidět dnes a denně. Pohádky o tom, že D3 cokoli vylepší, tady šíříte vy. Dopravní modely jsou neúprosné.

Michael

Vy jste jako moje bývalá manželka, budete fabulovat a doufat, že Vaše doměnky přitáhnou nějaké posluchače…

Náhodný Kolemjdoucí

Pak je to výzva pro stát a kraje, aby v mezičase objednaly kvalitnější alternativu než B249.
Nicméně D3 asi využijí i třeba některé linky PID.

Kebab

“Nikdo ničemu nerozumíte, jen Jaaa vím všechno.” Dup, dup, dup🙂

Jaaa

Bohužel je to tak, že i na tomto serveru je odborníků na dopravu ve skutečnosti naprosté minimum.

Tomas

Že by chatař kterému to půjde okolo….??

Jaaa

Zase vedle. Žádný osobní zájem na tom nemám.

Dálnice

Výborně, plnou parou vpřed. Tohle je společně se severem D0 nejpotřebnější část dálnice v ČR, která se ještě nestaví. (Běchovice-Modletice 511 už považuju za skorozahájenou 😉)

Hasler

Dávno jsou bagry na místě a akce probíhá… 🙂 (Ano je to jen pro archeologický průzkum, ale fakt se to děje! :-O)

Air Traveller

hlavne aby uz vysoutezili stavare a zacli opravdu stavet.

Lukáš Kníže

Taky mám radost a držím palce… jen v té důležitosti považuju chybějící moravskou část D35 jako potřebnější.

Dálnice

Jake hlavni mesto s 1,5M obyvatel obsluhuje moravska cast I/35?

Jméno

Třeba Prahu? Totiž Pražák jezdí i východním směrem, zatím přes D1 ale mnohdy by se nechal obsluhovat i D35, potažmo D49

L.

To sice ano, ale troufám si tvrdit, že D0 nebo středočeskou část D3 využije mnohem víc Pražáků, než moravskou část D35, už jen kvůli vzdálenosti od Prahy.

troglj

Ale chtělo by to současně Vesteckou spojku, jinak bude Vídeňská hrozně ucpaná (už je teď).

gggh

Jasne, to je klasika. Silnice A je strasne nutna, uz ted je pozde, hrozne pomuze. Akorat krome ni jeste nutne potrebujeme zacit stavet silnici B, jinak se silnice C strasne ucpe:-)

Jaaa

Takže se vesele zácpy rozprostřou i pod D1?

S tím, že Vídeňská se uvolní, absolutně nepočítejte. Přibudou úplně jiná auta.

Jaaa

Je opravdu zábavné, jak pocit z chtění nepřerušované jizdy stopadesátikilometrovou rychlostí dokáže zatemňovat mozky.

Tomáš Flaška

Takže to „zeleňouři“ zase jen podrželi. Jejich argumenty jsou irelevantní. Jako všude a vždy, už od 90. let.

Nedbal

Lžete

Lysimachia

Nějakého rozboru, proč lže, se dočkáme? Nebo je to jen zas takový výkřik do tmy?

Jaaa

To myslíte vážně? Pokud se o téma opravdu zajímáte, argumenty si dohledáte. Bavit se o tom s malými dětmi smysl nemá.

dizgrafy

Neztrácej čas tlacháním na diskusích, utři si slzičky z dalšího projetého soudu a běž zachraňovat čolky.

David

Jo, taky by mě zajímalo co se díky jejich soustavnému úsilí jako zlepšilo? Mrtví na okreskách? Tisíce tun emisí navíc?

libcha

S těmi tunami emisí navíc jste vedle jak ta jedle, je to přesně naopak. Představa, že po dálnici bude jezdit (by dnes jezdilo, kdyby stála) stejný počet aut, jaký dnes jezdí po nevyhovující silnici, je mylná. Dálnice povede k dopravní indukci a celkový počet kilometrů najetý automobily (osobními I nákladními) se zvětší, ergo i vzniklé emise. A to jsem ještě nezapocital, že auto má tím větší spotřebu (a emise) čím rychleji jede. Nicméně ekologický přínos dálnice existuje, a sice ten, že lokálně se zlepší ovzduší (a nejen to) v místech, kudy auta projíždějí dnes místo ní.

Frantisek X

Tak to je tu obvyklé, mrtví a udušení jako důsledek toho, že se permanentně nepřidávají další a další „potřebné“ silnice („k této to chce ještě tuhletu a tamhletu, neškodilo by pak také vykácet kus lesa či ubourat kus domů a přidat parkoviště“), a tak pořád dokola. Říká se tomu celkem trefně „myšlení autem“.

Cikcak

Už se to psalo x-krát, nejde o silnici, kterou si někdo včera vymyslel.
Nevím o tom, že za posledních 20 let a možná více let někdo přišel a dálnici, která do té doby zamýšlená nebyla.

SYN

Udušení, ano jistě. Mimochodem, nejvíce jsme se dusili za socializmu, který individuální dopravu dost potlačoval, „akorát“ provozoval značně špinavé a neefektivní fabriky z nichž stejně značná část vyráběla zbraně proti těm hnusným kapitalistům…

Dálnice

O emise v zasade az tak nejde. Nejdulezitejsi je bezpecnost.

Jaaa

A děti! Mysleli jste na děti?!

Air Traveller

Indukcéééé … to už tady dlouho nebylo 🙂 ad ty emise a rychlost – to nutně není pravda 🙂 emise se budou odvíjet od spotřeby. nikoli od rychlosti. a spotřeba se odvíjí nejen od rychlosti, ale obecně od charakteru jízdy. na dálnici se sice jede 130, ale celkem plynule. na okresce se sice jede mezi 80 a 90, ale auta často zpomalují, zrychlují, předjíždějí, dávají přednost, apod… takže ono ve finále emise z té okresky mohou být vyšší, než na té dálnici (v horším případě) nebo stejné (ve většině případů) např. v mým autě – na dálnici mám spotřebu kolem… Číst vice »

Jaaa

Jojo, to je jako se divit, že vám furt připomínají gravitaci, i když se ji snažíte ignorovat.

Po těch okreskách se bude jezdit stejně. Že tomu absolutně nerozumíte, už jste vy osobně prokázal opakovaně.

Cikcak

Tím chcete říci, že pokud se postaví dálnice, tak po ní začnou jakési „automozky“ jezdit z plezíru sem a tam? Doprava asi bude i do budoucna houstnout, ale nezabráníte tomu tím, že nebudete stavět dlouho plánované páteřní komunikace, a budeme fungovat v trasách z dob Marie Terezie.. Existují i jiné mechanismy, které mohou nárůst především pendl dopravy omezovat, například územní plánování a redukce zastavitelných ploch atd. Předpokládám, že v horizontu krátkodobém samozřejmě na relativně snadno propustném koridoru doprava zhoustne, ale jaksi jinde, v tomto případě rozptýlená v síti ostatních komunikací naopak pravděpodobně poklesne. Vlivem jevů, jako např. úvaha – mám… Číst vice »

Jaaa

Pokud nerozumíte logice nabídky a poptávky při snížení nákladů, tak se těžko doberete jakéhokoliv relevantního závěru.

Náhodný Kolemjdoucí

Většina ne z plezíru – přesune se tam část lidí, kteří dnes jezdí sockou a další část začne nově dojíždět dále než dosud, protože delší dojíždění bude najednou atraktivnější.
Z některých měst se tak stanou noclehárny a samotná pracovní místa se přesunou do Prahy.

Řešení nebude další dálnice, ale přidávání dalších a dalších pruhů k těm stávajícím, tzv. „one more lane will fix it“

SYN

Ano mobilita pracovní síly se zvýší, to ano, akorát holt těžké je to přesvědčování že to je špatně. Víte, i u těch výrobních kapacit platí principy nabídky a poptávky… takže pokud někde bude koncentrace příliš vysoká, ceny stoupají a vzniká motivace se „přestěhovat dál“. Ostatně, jistě budete souhlasit že výrobní (a jiné podobné, např. i posmívané skladovací, i prodejní) kapacity nevznikají zrovna ve středech velkých sídel, ale spíše na jejich „okraji“…

Jaaa

Nejde o samotnou mobilitu (to je na jinou debatu), ale o prostředky, jak ji uspokojovat.
IAD je v metropolitních oblastech kontraproduktivní.

Náhodný Kolemjdoucí

Jenže stále to bude v těsné blízkosti toho jednoho velkého města a bude se tam dojíždět, auty.

SYN

Á, zaklínadlo „indukce“… aspoň si někdy přečtěte jak to ten pan Downes formuloval… „According to Downs, the link between average speeds on public transport and private transport applies only „to regions in which the vast majority of peak-hour commuting is done on rapid transit systems with separate rights of way.“ Takže tu máme podmínky že většina se dopravuje rychlými přepravními systémy s oddělenou vlastní cestou. Takže to splňuje tak možná metro, teda tam kde vede. Ani tramvaje, autobusy a trolejbusy nemají (většinou) oddělenou trasu, a ještě lze pochybovat o jejich řazení do systému RYCHLOSTNÍ dopravy. Tam kde alternativa není, prostě… Číst vice »

Náhodný Kolemjdoucí

Takže když to tak někdo jednou nadefinoval, tak to je jedině tak a nikdy jinak?

Jejich Light Rail má oddělenou cestu stejně jako běžná železnice a když vyhradíte některé komunikace nebo jen načmáráte na silnici bus pruh, tak ho bude mít i autobus (BRT).
Mimochodem, pokud není ta alternativa, tak se část těch cest prostě vůbec nerealizuje.

Ondra K.

Obecně se díky nim například zlepšila kvalita práce úředníků a veřejných investorů. Velkou většinu sporů totiž tyhle spolky vyhrály kvůli nekvalitní projektové přípravě a nekvalitní práci úředníků, kteří vydávali příslušná stanoviska a rozhodnutí.

Já tyhle „stěžovatele z principu“ rád nemám, ale zase příprava a povolovací procesy musí být právně v pořádku.

SYN

Jistě i právní stránka je důležitá, nicméně já osobně bych dal přednost kdyby se zlepšila hlavně VĚCNÁ část těchto procesů… tj nejen aby to bylo správně opřipomínkované a včas vyvěšené, ale hlavně aby ten projednávaný objekt byl co nejlépe funkční.

troglj

Věčně připomínky se řeší a jsou tu i úspěchy. Třeba most na D11 v Libockém luhu nebo posun D7 u Postoloprt kousek dál od řeky.

Bakiy

Tipuju, že ne věcně, ale věcné… 😉

Jaaa

Vaše argumenty jsou irelevantní, všechno děláte na prasáka a protlačujete silou peněz.

hor411

Otevírám flašku a dávám si panáka

Frantisek X

Ano, bez chlastu to tu bude tímhle stylem čím dál méně k žití. 😉 Hlavně se pak nejeďte po těch silnicích honem projíždět. 🙂

Jaaa

Je to tak, díky těmto lidem se kvalita života v ČR zhoršuje, místo aby se zlepšovala.