Nejvyšší soud znovu otevřel spor o arbitráž mezi Škodou Transportation a ČD
Lokomotiva 380 ve speciálním polepu připomínající 100 let založení republiky. Foto: České dráhy
Žalobu Českých drah musí znovu řešit Městský soud.
Vždyť do nich dají to pojebaný ETCS tak proč to znovu otvírají
hezká facka Radku Pokornému
Třeba se dočkáme spravedlnosti a Škoda si ty hrůzy vezme zpátky a všechny peníze dostanou ČD zpět. Škoda by měla po této zkušenosti mít u ČD na roky stopku..
Spravedlnosti za neustálé změny v době přípravy a montáže , nevědění co chci a do toho změna zákonů , neplacení dle dohody. ČD si mohly vybrat z několika dodavatelů. Zpět se nevezmou, proč taky. Data jsou jasná a i výměna tří lidí by na výsledku neměla nic změnit. Jen někdo místo dívání se dopředu leží myšlenkově vlastně už v minulém století.
Jen by mě zajímalo, někdo kdo ví nebo redakce, jak jsou na tom ty německé kusy, případně co říkají strojvedoucí a servis.
Až tak kauza skončí u úřadu pana Rychetského , tak nelze vyloučit názor, že arbitrážní rozhodnutí je v rozporu s dobrými mravy, tudíž v rozporu s právem.
Stejně jako nešlo vyloučit, že napíšete tento komentář…
Aby se stihli dosoudit, než ty střepy ČD vyřadí.
Sám si střep
Proč? 380 jsou prokazatelně nespolehlivé a předražené mašiny. Odebrat je byla chyba.
A můžete tu nespolehlivost nějak prokazatelně doložit? Zdroj JPP nebrat.
Lokomotivy od Škody byly vždy dobré stroje, od Bobin, Uhelek, Plecháčů, Es až po Peršingy, tady teda po vychytání „much“.Proč najednou ta averze proti Zátopkům. Tam asi bude jiná příčina očerňování těchto lokomotiv.
„Skoro dokonalý stroj“
Každopádně mám obavu, že ČD zaplatí další miliardu…
Další miliardu a ještě objednají 100 Panterů navíc.
Po alotriemi s 380, bych už od Škody Wergel nekoupil ani šroubek na klimatizaci… natož další vozidla
Která jsou tak úžasná, že žádná série nemluví s tou předchozí ani s tou novou… hold Škoda se snaží škodit ČD dál…nenápadně a pomaloučku… prostě zahnívající hnus.
To ukazuje, jak jsou bohužel ČD pozadím propojeny politicky a „nuceně“ pro kamarády politiků…
No než do toho krámu cpat ETCS tak za „vyhraných“ 1,2mld koupit tak 14 možná 15 Traxxu se zabudovaným z výroby, 380 dojezdit tam kde budou moct, posečkat jak to vlastně celé z tím zabezpečovačem dopadne a pokud pro 380ku špatně, tedy opravdu se bude muset jezdit výhradně s ním tak prodat někam kde to ještě uživí
No, ono jde o to, zda-li jeden z rozhodčí nebyl ve střetu zájmů, ale je otázka, k čemu dospělí soudy a zda-li to pak bude mít nějaký vliv.
Takže v nejlepším možném případě (z hlediska ČD) se rozhodnout zruší a bude muset projít arbitráží znovu (s jiným arbitrem), což vzhledem k tomu jak byla smlouva sepsána, skončí obdobným výsledkem.
ČD se dovolat musely, ačkoliv i jim musí být jasné, že jsou a budou propadající. Ovšem ukládá jim to zákon.
Konkrétně? Děkuji.
Nejspíš zákony týkající se správy cizího majetku. Někdo by pak mohl být popotahován za to, že nevyužil všechny dostupné opravné prostředky.
Cizího?
Ano, ti manažeři jako fyzické osoby spravují cizí majetek (majetek ČD) a jsou povinni postupovat s péčí řádného hospodáře, což mj. zahrnuje povinnost využít v soudním řízení veškeré opravné prostředky, pokud je reálná šance na úspěch a zároveň je to hospodárné (tedy že advokát nestojí víc, než je možný výtěžek ze soudu).
Ano, to jo. To ale není v zákonech o správě cizího majetku.
Blbě jsem se zeptal. Ano, majetek firmy je pro profesionálního manažera cizí majetek (dokonce i fiktivně pro majitele s.r.o.), ovšem zákony o správě ciziho majetku se zaobírají úplně něčím jiným.
Pokud by to neudělali a nevyčerpali absolutně veškeré možnosti, porušili by povinnosti při správě cizího majetku a ministerstvo dopravy by za to manažery muselo nevyhnutelně zažalovat.
povinnosti při správě cizího majetku neznamenají povinnost prosoudit i poslední trenky
Jestli chtějí ČD něco hnát před soud, tak ať jsou to radši osoby, které se jménem ČD podílely na sepsání rozhodčí doložky a které pod ní (opět jménem ČD) přidaly svůj podpis.
Spis ty, kteri odmitly doplatit zbytek kupni ceny, pred ukoncenim arbitraze. Velka cast te pokuty jsou uroky.
Pokuta za co?
Za to, že ČD nezaplatily splátku za lokomotivy v domluveném termínu. To že to neudělali protože už věděli, že lokomotivy nebudou dodány včas je sice lidsky pochopitelné, ale stále je to jednoznačně porušení smlouvy.
A co byste žaloval ?
Kdo chtěl tu doložku ?
ČD nebo výrobce …
Bez „doložky“ smlouvu nepodepíšeme, řekne druhá strana – v podstatě jistá forma vydírání za situace, kdy není konkurenční výrobce ….
Podstata spočívá v tom, že se „ze zákona“ dá taková doložka sepsat …
Tady konkurencni vyrobce byl
Rozhodčí doložka sama o sobě není nic špatného, tím méně protiprávního a její zahrnutí do smlouvy rozhodně nezakládá jakoukoliv odpovědnost za výsledek rozhodčího řízení.
Držím ČD palce. Nejdražší, nejnespolehlivější šrot na našich kolejích…
Držte, budou to potřebovat. Jejich šance se limitně blíží nule.
Říká soudce z lidu Jerry. OK
To, že soud nezkoumal údajnou podjatost jednoho z arbitrů, ještě vůbec nic neříká o tom, zdali rozhodnutí arbitráže bylo věcně nesprávné. Další námitky ČD soud vyhodnotil jako neoprávněné. Je celkem zjevné, že šance je dost malá.
Pokud soud nakonec nazná, že arbitr byl podjatý, v následném kroku ČD s pravděpodobností hraničící s jistotou uspějí se soudním zrušením příslušného arbitrážního nálezu.
Ten soud se vůbec podstatou nebude zabývat. Bude pouze rozhodovat, jestli soudce byl, nebo nebyl podjatý. Zapojte do procesu tu hmotu z prostoru, mezi vašima ušima.
že by z toho nakonec vypráskali prachy na ETCS do ř.380?
A zbytečně utopit peníze v takovém šrotu. Pryč od Škodovky, a to hodně daleko.
minimálně od lokomotiv co vyrobí škoda (tedy novější).
Škodovka ČD nabízela oboustranně výhodné, mimosoudní vyrovnání. ČD odmítly.
Oboustranně výhodné je zavádějící …Co nabízela ŠKODAWERKE za zpoždění ? Další lokomotivy „zdarma“ ?
Technické změny – TSI jsou rizikem výrobce … co trvalo tak dlouho na předělání technické dokumentace. Konstrukční výpočty se se nedělají na logaritmickém pravítku nebo jednoduché kalkulačce, spočítá TO počítač a navrch nakreslí … lépe a rychleji než konstruktér / kreslič(-ka).
Tenhle kseft byl pro CD nevyhodnej od zacatku do konce. Vcetne nabizenyho vyrovnani.