Nejvyšší soud znovu otevřel spor o arbitráž mezi Škodou Transportation a ČD

Lokomotiva 380 ve speciálním polepu připomínající 100 let založení republiky. Foto: České dráhyLokomotiva 380 ve speciálním polepu připomínající 100 let založení republiky. Foto: České dráhy

Žalobu Českých drah musí znovu řešit Městský soud.

44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Milan Plíva

Vždyť do nich dají to pojebaný ETCS tak proč to znovu otvírají

Jan

hezká facka Radku Pokornému

Škoda a její vraky

Třeba se dočkáme spravedlnosti a Škoda si ty hrůzy vezme zpátky a všechny peníze dostanou ČD zpět. Škoda by měla po této zkušenosti mít u ČD na roky stopku..

***** Petr

Spravedlnosti za neustálé změny v době přípravy a montáže , nevědění co chci a do toho změna zákonů , neplacení dle dohody. ČD si mohly vybrat z několika dodavatelů. Zpět se nevezmou, proč taky. Data jsou jasná a i výměna tří lidí by na výsledku neměla nic změnit. Jen někdo místo dívání se dopředu leží myšlenkově vlastně už v minulém století.

Jen by mě zajímalo, někdo kdo ví nebo redakce, jak jsou na tom ty německé kusy, případně co říkají strojvedoucí a servis.

XYYY

Až tak kauza skončí u úřadu pana Rychetského , tak nelze vyloučit názor, že arbitrážní rozhodnutí je v rozporu s dobrými mravy, tudíž v rozporu s právem.

M19

Stejně jako nešlo vyloučit, že napíšete tento komentář…

PvvS

Aby se stihli dosoudit, než ty střepy ČD vyřadí.

Gargy

Sám si střep

Ivan

Proč? 380 jsou prokazatelně nespolehlivé a předražené mašiny. Odebrat je byla chyba.

adviser

A můžete tu nespolehlivost nějak prokazatelně doložit? Zdroj JPP nebrat.

Jonáš Jiří

Lokomotivy od Škody byly vždy dobré stroje, od Bobin, Uhelek, Plecháčů, Es až po Peršingy, tady teda po vychytání „much“.Proč najednou ta averze proti Zátopkům. Tam asi bude jiná příčina očerňování těchto lokomotiv.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

„Skoro dokonalý stroj“
Každopádně mám obavu, že ČD zaplatí další miliardu…

Martin z topírny

Další miliardu a ještě objednají 100 Panterů navíc.
Po alotriemi s 380, bych už od Škody Wergel nekoupil ani šroubek na klimatizaci… natož další vozidla

Která jsou tak úžasná, že žádná série nemluví s tou předchozí ani s tou novou… hold Škoda se snaží škodit ČD dál…nenápadně a pomaloučku… prostě zahnívající hnus.

To ukazuje, jak jsou bohužel ČD pozadím propojeny politicky a „nuceně“ pro kamarády politiků…

Jarda V.

No než do toho krámu cpat ETCS tak za „vyhraných“ 1,2mld koupit tak 14 možná 15 Traxxu se zabudovaným z výroby, 380 dojezdit tam kde budou moct, posečkat jak to vlastně celé z tím zabezpečovačem dopadne a pokud pro 380ku špatně, tedy opravdu se bude muset jezdit výhradně s ním tak prodat někam kde to ještě uživí

noerf

No, ono jde o to, zda-li jeden z rozhodčí nebyl ve střetu zájmů, ale je otázka, k čemu dospělí soudy a zda-li to pak bude mít nějaký vliv.

Pražák

Takže v nejlepším možném případě (z hlediska ČD) se rozhodnout zruší a bude muset projít arbitráží znovu (s jiným arbitrem), což vzhledem k tomu jak byla smlouva sepsána, skončí obdobným výsledkem.

jerry

ČD se dovolat musely, ačkoliv i jim musí být jasné, že jsou a budou propadající. Ovšem ukládá jim to zákon.

Kubrt

Konkrétně? Děkuji.

Lukáš F.

Nejspíš zákony týkající se správy cizího majetku. Někdo by pak mohl být popotahován za to, že nevyužil všechny dostupné opravné prostředky.

Qěcy

Cizího?

Herold

Ano, ti manažeři jako fyzické osoby spravují cizí majetek (majetek ČD) a jsou povinni postupovat s péčí řádného hospodáře, což mj. zahrnuje povinnost využít v soudním řízení veškeré opravné prostředky, pokud je reálná šance na úspěch a zároveň je to hospodárné (tedy že advokát nestojí víc, než je možný výtěžek ze soudu).

Qěcy

Ano, to jo. To ale není v zákonech o správě cizího majetku.

Qěcy

Blbě jsem se zeptal. Ano, majetek firmy je pro profesionálního manažera cizí majetek (dokonce i fiktivně pro majitele s.r.o.), ovšem zákony o správě ciziho majetku se zaobírají úplně něčím jiným.

jerry

Pokud by to neudělali a nevyčerpali absolutně veškeré možnosti, porušili by povinnosti při správě cizího majetku a ministerstvo dopravy by za to manažery muselo nevyhnutelně zažalovat.

ABC

povinnosti při správě cizího majetku neznamenají povinnost prosoudit i poslední trenky

dizgrafyq

Jestli chtějí ČD něco hnát před soud, tak ať jsou to radši osoby, které se jménem ČD podílely na sepsání rozhodčí doložky a které pod ní (opět jménem ČD) přidaly svůj podpis.

Tom_Matoo

Spis ty, kteri odmitly doplatit zbytek kupni ceny, pred ukoncenim arbitraze. Velka cast te pokuty jsou uroky.

Kosmik

Pokuta za co?

Graylag

Za to, že ČD nezaplatily splátku za lokomotivy v domluveném termínu. To že to neudělali protože už věděli, že lokomotivy nebudou dodány včas je sice lidsky pochopitelné, ale stále je to jednoznačně porušení smlouvy.

XYYY

A co byste žaloval ?
Kdo chtěl tu doložku ?
ČD nebo výrobce …
Bez „doložky“ smlouvu nepodepíšeme, řekne druhá strana – v podstatě jistá forma vydírání za situace, kdy není konkurenční výrobce ….
Podstata spočívá v tom, že se „ze zákona“ dá taková doložka sepsat …

Petr

Tady konkurencni vyrobce byl

Herold

Rozhodčí doložka sama o sobě není nic špatného, tím méně protiprávního a její zahrnutí do smlouvy rozhodně nezakládá jakoukoliv odpovědnost za výsledek rozhodčího řízení.

Ferda Vomáčka

Držím ČD palce. Nejdražší, nejnespolehlivější šrot na našich kolejích…

jerry

Držte, budou to potřebovat. Jejich šance se limitně blíží nule.

Petr Vašek

Říká soudce z lidu Jerry. OK

Lukáš F.

To, že soud nezkoumal údajnou podjatost jednoho z arbitrů, ještě vůbec nic neříká o tom, zdali rozhodnutí arbitráže bylo věcně nesprávné. Další námitky ČD soud vyhodnotil jako neoprávněné. Je celkem zjevné, že šance je dost malá.

M19

Pokud soud nakonec nazná, že arbitr byl podjatý, v následném kroku ČD s pravděpodobností hraničící s jistotou uspějí se soudním zrušením příslušného arbitrážního nálezu.

jerry

Ten soud se vůbec podstatou nebude zabývat. Bude pouze rozhodovat, jestli soudce byl, nebo nebyl podjatý. Zapojte do procesu tu hmotu z prostoru, mezi vašima ušima.

hoholu

že by z toho nakonec vypráskali prachy na ETCS do ř.380?

Nokkonen

A zbytečně utopit peníze v takovém šrotu. Pryč od Škodovky, a to hodně daleko.

Figo

minimálně od lokomotiv co vyrobí škoda (tedy novější).

jerry

Škodovka ČD nabízela oboustranně výhodné, mimosoudní vyrovnání. ČD odmítly.

XYYY

Oboustranně výhodné je zavádějící …Co nabízela ŠKODAWERKE za zpoždění ? Další lokomotivy „zdarma“ ?

Technické změny – TSI jsou rizikem výrobce … co trvalo tak dlouho na předělání technické dokumentace. Konstrukční výpočty se se nedělají na logaritmickém pravítku nebo jednoduché kalkulačce, spočítá TO počítač a navrch nakreslí … lépe a rychleji než konstruktér / kreslič(-ka).

Petr

Tenhle kseft byl pro CD nevyhodnej od zacatku do konce. Vcetne nabizenyho vyrovnani.