Nejvyšší soud zamítl dovolání Správy železnic, potvrdil prodej parcel u nádraží v Dejvicích
Stanice Praha-Dejvice. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
K transakci bez veřejné soutěže došlo v době, kdy resort dopravy řídili odborníci z hnutí ANO 2011.
Tak podle mě jsme bananistán, který je schopen si pod sebou rozprodat i pražský hrad. Nejlepší kousky mi příjdou Smíchov.. A depa ať se postaví někde jinde a dál.. Masarykovo nádraží.. Jestli půjde nepůjde nějaké propojení na hlavní je někomu u.. Hlavní nádraží, kdy jsou schopni ve válce rušit klidně i bunkry. Netřeba. Na hlavním nádraží. Bubny určitě taky super.. Brněnské nádraží taky nádhera.. Teď určitě super, jak se třepou na ty pozemky tratě na staré nádraží.. A tak dál a tak dál. A pak budou chtít stavět tunely v Praze.. Třeba časem i v brně. Je to sice 10… Číst vice »
Tam jde také o to, že je tam kousek zeleně a ta by se měla zlikvidovat? Je tam původní nádraží koňky, takže to také zlikvidovat? To máme v Praze opravdu pro něčí kšefty potřebu vše zabetonovat a zastavět? Prostě žádnou výstavbu v těchto místech a developer ať si trhne nohou. Prostě je to všechno výsměch.
Amadeus Real jsou solidní vykukové. Nakupovat levně nemovitosti od státních/městských organizací (a soudit se o náhradu škody, když projekt nevyjde) nebo jim je draze prodávat je u nich dost klíčovou částí podnikání. Za jeden takovýto „povedený“ obchod už pan developer dostal tři roky podmíněně (+5 mil. pokuty), samotná firma pak 15 mil., soud ten obchod označil jako pokus o podvod. Prostě ideální obchodní partner na smlouvu bez veřejné soutěže.
Další důkaz toho, že je zdejší stát především servisní organizací pro oligarchy.
Dobrej kec. Nějaký důkazy by byly,hlavo?
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/2360470
Původní zdroj je bohužel za paywallem, ale předpokládám, že ho nikdo nebude podezírat z nějakého ideologického radikalismu:
https://www.economist.com/international/2023/05/02/the-2023-crony-capitalism-index
Dobrý souhrn toho článku z Economistu je tady:
https://www.visegradsky-jezdec.cz/klientelismus-ve-vztahu-stat-oligarchove/
Jestli ti nestačí zpráva důvěryhodného média a potřebuješ odbornější vyjádření, tak jedno je třeba tady:
https://www.politologickycasopis.cz/userfiles/file/2013/3/Polcas_2013_3_pp_215_235.pdf
Je to staré už 10 let, tak nikdo nemůže říct, že se o tom nevědělo…
(Předcházející post s odkazem na článek v The Economist mi spadl do schvalování, tak to teď možná nedává úplně smysl, ale až to admin uvolní, tak to na sebe naváže.)
Cervena barva na ortofotografii vymezujici predmetnou parcelu(-ly) zasahuje i pres kolejiste, to teda SZ bude prodavat i pozemky pod kolejemi jak sem jim zachce? Stara trat nebude zachovana jako zaloha? I kdyz se stara trat zrusi, na te stope pod kolejemi prece je velky verejny zajem (promenada, cyklostezka). Ty koleje v tomto miste brani tomu, aby se mraky aut na jih od nich prelily pres ne na sever. Nejake prirozene rozdeleni schudne jen pro pesi by tam melo zustat,
Ale kdepak, auta si jezdí, jak potřebují. Přes trať 120 vede kapacitní nadjezd. Jestli auta něco brzdí, je to ústí Svatovítské do Vítězného náměstí. Brzdí, ale nezastaví.
Tak ať město nastaví územní plán v daném místě tak patřičně, aby tam byl třeba ten park. Nástroje tu jsou.
A opravdu je zde, na dosah Hradčan s jejich veškerou zelení, Letenské pláně a Stromovky, potřeba zakládat další park?
To je nějaká pražská nemoc tohle, že si myslí, že u každého bytu bude 8 parků.
Ano, staveb, beton u a aut je tu víc než dost. Takže zmenšit a zeleň zachovat a rozšířit.
Oprava překlepu – park-oviště !
Koukám že tento paskvil psal zase nějaký odborník. Pan Pavel Surý je odborníkem v ČSSD když už si zdejší pisálek chce hrát na politického odborníka.
A Drmola také, že?))
Něco jako „odborník ANO“ existuje?
Tomu se říká oxymóron 😉
Na všetko je nám treba odborníkov !
…. špecialistov.
Já jsem to pochopil jako sarkasmus. Třeba nás to autor objasní.
Ne – ale „Velký Andrej I.“ to tak dlouhé roky prezentoval… :))
To je hrůza, ve městě se bude stavět.
A ono je to potřeba? To je nějaká nemoc?
Když jsem chtěl odkoupit od SŽ malý kousek nepotřebné louky daleko od civilizace, tak mi bylo sděleno, že ze strany SŽ je to možné, ale prodej musí schválit vláda. Docela jsem se těšil, jak to tam budou probírat. Ale mrzí mě, že malé voloviny se schvalovat musí a velké věci v lukrativní lokalitě se pustí mimo standardní proces. To hodně smrdí nějakou levárnou.
To nesmrdí the levárna jako prase
Zřejmě nepatříš mezi velké kluky, co spolu mluví. S těmi se zachází úplně jinak.
Přesně tak! Žádné vyvození odpovědnosti pokud vznikla nějaká škoda. A zda vznikla, například prodejem pod cenou, anebo by očekávatelně byla vyšší prodejem v rámci výběrového řízení, to uvedeno není. Řešilo se to pouhým odvoláním.
Nějak nerozumím té větě o ANO 2011, Surý který to podepsal je z ČSSD a byl za to po zásluze vyhozen. Navíc smlouva byla podepsána bez souhlasu vlády, na čemž se právě SŽ točí.
DOZORčí rada… tzn rada která vykonává dozor. Za plat.. .a jestli to nedozorovali, jejich chyba… A jestli dozorovali, tak blbě (anebo kapříci připluli)
Dozorčí rada opravdu nedozoruje každý podpis ředitele. To dělá maximálně zpětně, a taky ho za ten podpis odvolali.
Obávám se, že Správa železnic žádnou dozorčí radu nemá, pouze Správní radu.
Zajímavou variantou by byli postavit tam koleje nebo prohlásit za chráněnou lokalitu (objekty, přírodu).
Veřejný park by byl optimální
A to by byla i fajn odměna těm sibrum
Aby si šíbři za pár šupů koupili park a pak uplatili ZHMP, aby z něj změnou ÚP byly stavební pozemky?
Praha 6 to nehrozí
Celý areál nádraží je kulturní památkou. Příroda tam žádná není, naposledy tam bylo zahradnictvi.
Památkově chráněný areál tam sestává pouze ze tří budov, na jiné plochy se památková ochrana nevztahuje.
A co jiného, kromě těch budov, by mělo být památkově chráněno?