Nejvíce objednávaný letoun byl v první půlce letošního roku C919 čínského výrobce COMAC
První let letounu C919 s cestujícími. Foto: China Eastern Airlines
Výrobci Airbus a Boeing obsadili se svými letouny A321neo a 737 MAX druhou a třetí příčku, Embraer byl s letounem E175 čtvrtý.
Jednostranné zaměření na „prodejní čísla“ vede k enshittifikaci, což už zničilo několik výrobních odvětví. Protože nejvíce se prodává produkt, který má nejkratší životnost – v době oligopolní manipulace zákazníků už neplatí, že si zákazník příště koupí něco jiného. Číňan v enshittifikaci exceluje, protože necítí žádnou morální zodpovědnost za své zákazníky. Že je kvůli tomu naprostý křáp většina smartphonů nebo televizí, je nepříjemné, ale ne zas tak kritické. Tyto „obchodní praktiky“ se nyní prosazují v automobilovém průmyslu, ke už to bude mít závažnější důsledky. A důsledky, pokud takto začně fungovat i letecký průmysl, si asi umíte představit. Hodně štěstí se životem… Číst vice »
Zrovna ty se v té Idiokracii budeš cítit jako ryba ve vodě, Joudo…
Tak to je jasné, když si to čínské aerolinky na začátku objednali ve velkém. Srovnání v dalším období už bude zas za Airbusem i Boeingem podle mě pokulhávat, nebo to bude jen další domácí aerolinka aby se mohli blýsknout s čísly… 🙂
Já si myslím, že počty nových objednávek mohou být samy o sobě zavádějící tím, že nezohledňují počet existujících objednávek. Pokud má Airbus vyprodané výrobní kapacity na léta dopředu a nová objednávka znamená, že se objednatel může na svůj letoun těšit v lepším případě několik let, tak je vcelku pochopitelné, že zauvažuje nad zařazením si do kratší fronty, i kdyby třeba byla na horší (co já vím) produkt. Co myslíte?
Myslím si, že až získá letadlo EU certifikaci, tak to teprve začne být srovnatelné
Zdravím spottery. Co se týká objednávek AA na E175, jedná se o objednávky původní verze, nebo jsou to objednávky na E2? Z minulosti si matně pamatuji, že objednávky na E2 175 se nehrnuly, z důvodů celkové MTOW, jelikož E2 se od původního 175 liší a byl tam problém se zařazením do kategorie „regionální“ a tím spojené finanční náklady co se týká USA.
Má někdo hlubší informace o tomto problému?
Ona ta americká Scope Clause je celkově dost bizarní, asi jako skoro všechno, co kdy vzešlo od jakýchkoli odborářů 🙂