Největší změny za posledních dvacet let. I přes výluky počítá Švýcarsko s dalším posílením železnice

Nádraží v Curychu. Foto: SBBNádraží v Curychu. Foto: SBB

Nově dojde k zastavování některých dálkových spojů na okrajích měst namísto centrálních nádraží.

4 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MatejV

Ten přesun IC 5 do Lausanne je logický, když 75% lidí jede do Lausanne a ne do Genéve.
Navíc Lausanne je hlavní stanici ve frankofonní části Švýcarska.

David

Ten vlak do Ženevy je obvykle úplně stejně naplněn co ten do Lausanne. Nicméně interval 1h je u dálkových vlaků ve Švýcarsku dost nekomfortní a tak vlastně teď to bude sice s přestupem, ale zase každou půlhodinu. Navíc mnoho lidí míří přímo do Renens (kde je mimojiné metro k univerzitám (EPFL a UNIL). Lausanne je asi hlavní stanicí v tomto ohledu, ale bude se rekonstruovat a proto se právě na pár let stane hlavním přestupním bodem Renens.

MatějV

Podle průzkumů, který si zadalo SBB, tak většina lidí míří do Lausanne.
Sám jsem těmito ICN několikrát jel a co jsem se měl možnost bavit s kamarádem, který pracuje na SBB, tak mi můj názor potvrdil.

David

„K podobné změně dojde i v Lausanne, kde se zastavování velké části dálkových vlaků přesune do stanice Renens“ Tohle ale není pravda, všechny dálkové vlaky samozřejmě budou stavět i v Lausanne, jen navíc budou stavět i v Renens, kam se přesunou přestupy mezi dálkovými valky. Např mezi IC5 a IC1/IR90.