Největší změny za posledních dvacet let. I přes výluky počítá Švýcarsko s dalším posílením železnice
Nově dojde k zastavování některých dálkových spojů na okrajích měst namísto centrálních nádraží.
Švýcarsko jako první evropská země představilo návrh jízdního řádu, který začne platit 15. prosince. Zejména ve frankofonní části země přináší největší změny za posledních dvacet let, ne vždy k lepšímu. Celkově dojde k posílení provozu.
Hlavní změny představily švýcarské spolkové dráhy na svých stránkách, návrh je online včetně vyhledávače spojení na webu ministerstva dopravy. Začala lhůta na připomínkování návrhu. Dráhy upozornily, že provoz i nadále výrazně ovlivní množství stavebních prací, které probíhají hlavně kvůli rozšiřování kapacity.
V mezinárodní dopravě dojde k navýšení počtu spojů mezi Curychem a Mnichovem o další pár. Díky chystanému znovuotevření Gotthardského úpatního tunelu dojde k návratu přímých vlaků do Boloně a Janova, vrátí se i spojení Frankfurt – Curych – Milán. Některé přímé vlaky z Curychu do Brigu začnou nově jezdit až do italské Domodossoly.
Velké investice do rozšiřování kapacity tratí se projeví už v jízdním řádu: u dálkových vlaků v údolí Rýna v kantonu St. Gallen bude zaveden půlhodinový takt. Spojení pod novým názvem Alpen-Rhein Express mezi Churem a St. Gallen zajistí Südostbahn (SOB). Třicetiminutový takt se vrátí i u vlaků přes Gotthard.
Západní část Švýcarska čekají největší změny od roku 2004. Dráhy připouštějí, že někdy i částečně k horšímu, protože dojde někdy k prodloužení jízdních dob. Cílem je zvýšit přesnost vlaků při souběžně probíhajících stavebních prací. Dojde ke zkrácení linky IC5 jen do Lausanne.
Dopravce nově zavede další noční vlaky v dálkové i regionální dopravě, například pro pohodlný příjezd na letiště v Curychu. Kvůli stavebním pracím čeká trať mezi Curychem a letištěm Kloten čtyři víkendy v lednu a únoru přerušení dopravy.