Největší železobetonový oblouk je hotov. SŽ otevřela Schwarzenberský most přes Orlík
Nový železniční most přes Orlík. Pramen: Správa železnic
V případě historického mostu řeší Správa železnic převod vlastnických práv na spolek Viadukt.
Čím to, že se u tohoto mostu nestrhlo stejné šílenství jako u výtoňského mostu v Praze? Že by tento most byl historicky méně významný, přestože je starší? Anebo … (ale to radši spolknu).
Takže postavíme krásný, drahý most a ten starý hnusný tam necháme. proste kocourkov
Škoda, že se nenašel někdo, kdo by starý most odstěhoval, jako tomu bylo u někdejšího nedalekého starého řetězáku. Tomu to i na novém místě sluší.
Je vtipný, že nebýt nezbourání starého mostu, tak by tam nebyla spojnice pro cyklisty a pěší.
Ano, tomu fakt nerozumím, že se tam nepočítalo ani s chodníčkem pro pěší a cyklisty.
novej a hezkej, vlastně snad i hezčí než starej. V té Prahe vůbec neví, o co přichází…
Vypadá to trochu jako dílo kejksa a počičky, ty dva mosty vedle sebe. Jako zajímavost dobré. A teď nastal čas přesunout své zraky do Tábora, na „Elektrák“. Tam by snad měla být vedle mostu lávka pro pěší, nebo bude součástí nového mostu?
A jak by to řešili tam u vás, když starý neunese vlak a nedovolí ho zbourat?
krasna stavba, kterych u nas moc nevznika (velikosti tomuto mostu bude konkurovat mozna silnicni most pres udoli Strely na prelozce I/27 a D3-premosteni Sazavy ) jen se nemohu ubranit dojmu, ze ten stary pamatecni srot jednak hyzdi celkovy dojem, dale trvale blokuje cast prostoru vodni cesty svymi piliri, ktere mely pri puvodne planovane demolici zmizet, a konecne zatreti – coby danovy poplatnik nejsem spokojen s prutahy ohledne prevodu stareho srotu na ten nadsenecky spolek – at uz si to sve kyzene „krasno“ caluji ze sveho….jsem vsak poucenym pesimistou a tak vicemene ocekavam, ze casem pozada ten spolek o demolicni vymer,… Číst vice »
Bývalý železniční most v Červené nad Vltavou je v pohodě pro pěší a cyklisty na dalších padesát let minimálně. Ony už se někde na jeho otryskání pískem a nanesení nového nátěru peníze najdou poté, co se z přístupových cest k mostu stanou nejprve neoficiální cyklostezky a časem bude tlak i od politiků na to, aby vše bylo legální. Po silnici I/19 přes Vltavu na kolech nebudou jezdit z bezpečnostních důvodů rodiny s dětmi, ale přes bývalý železniční most už ano.
Je to jak pest na oko. Kdysi krasny most , dnes srot a vedle novostavba ktera vypada pekne.
Z toho názvu se rudá úderka picne.
Viz níže.
V Rusku měli dilema:
X: Aby nebylo chudých!
Y: Aby nebylo bohatých!
Bohaté popravili a chudé poslali do Gulagu. A pořád tam nemají mosty přes řeky; myslím ve vnitrozemí, kam zavítá leda tak osamělý jezdec.
Dej si šípkový čaj a horkou sprchu, a netahej d tohoto mostu politiku
Nazývat most Schwarzenberský….když právě rodina Schwarzenbergů uzavřela neprodyšně okolní velké obory, zrušila turistické stezky a vlastně nikoho tam raději nechce, mi přijde trochu smutné.
Taky mi to přijde poněkud paradoxní. Na druhou stranu, neprodyšně uzavřené to tam není a starý most zřejmě bude legálně průchozí.
to asi jo, ale všeobecně by dávala větší smysl lávka na novém mostě „po proudu“, kde by se nemuselo 2x přes koleje, nebo pod koleje. na pravým břehu ještě budiž, ale ten levej bude fakt blbákov.
škoda že na to není na mostě příprava.
To samozřejmě škoda je, ale nebyl zájem, tedy zejména zájem politiků…
To samozřejmě souhlasím, nějaká forma legálního pěšího/cyklo přechodu přes nový most by byla lepší. „Kníže si nepřeje“ považuju jen za alibi, ty pozemky na obou stranách mostu jsou veřejně přístupné.
Re: neprodyšně uzavřené to tam není
Prosel jste si zpretrhanou cervenou Vusi – Cervena? Ja jo, hotova zelezna opona. Ja to prosel, vcetne prebrodeni Hrejkovickeho potoka, doporucuju. To jsou zkusenosti,ktere tezko sdilet.
Více než 100 let po zákonném zákazu šlechty a předtím staletí vykořisťování – nebo si někdo myslí, že ti „šlechtici“ si všechno vybudovali vlastníma rukama a nakoupil pozemky od ostatních usedlíků?
Bezdomovec si vlasntíma rukama nevyrobí ani ty boty. Jinak by to byl švec. Stejnou nenávist vedli socani proti Baťovi, dosáhli jen toho, že chudí … zůstali chudí.
Bezpředmětný komentář. Téma bylo, že „šlechta“ nakradla majetek ostatních usedlíků. Bezdomovec žádný majetek neměl, tak mu ho nikdo nemohl ukradnout. O Baťovi – není k pochopení, co jste tím mohl myslet. Baťa si vydělal vlastní prací a poctivým zaměstvávním, nikoliv krádežemí a zotročením okolních lidí, jako „šlechta“.
Vy jste asi rudoch, jinak si ten žvást nedovedu vysvětlit.
Rudoch se obvykle označuje nějaký komunista, který, podobně jako dříve „šlechta“, ukradl majetek ostatním.
Pokud je podobnými krádežemi někdo znechucen, jako já, není to komunista, ale pravičák.
Chtělo by to dovzdělat v historických souvislostech 😉
+ minulé století a zvlášť postava Karel VI. Schwarzenberga, který se postavil pro Němcům (deklarace české šlechty v letech 1938 a 1939) a byl na něj v roce 1947 vydán lex Schwarzenberg, aby mohl být „legálně“ odsunut a zabaven mu veškerý majetek…minimálně za to by si jméno zasloužil 😉
Proti němcům se postavila spousta lidí. Není třeba vyzvedávat zrovna jednoho, navíc z německého roku a potomka „šlechty“, která sem ty němce dříve zvala.
Takže když jsem si koupil svůj 4kk byt, tak jsem tím vykořistil stavební dělníky, kteří mi ho postavili?
Tak jste si ho koupil. Nebyl jste jako „šlechta“, která si majetek ostatních prostě přivlastnila.
Dramatické zkrácení oficiální objížďky SŽ přes Č. Budějovice…
A on někde stojí připravený konvoj Sergejů? Ano, občas zde něco projede, ale pravidelně spíše ne.
No snad neudělají tu elektrifikaci jen do Písku -města. Tuhle hovadinu nedodělané elektrifikace mají už třicet let na sousední trati. Jestlipak je na to most připravený?
Je připravený. Píše se to v článku.
Díky, přehlédl jsem.
Těším se, až tam za dalších sto let vyroste třetí most.
Já se těším na ten kulturní prostor na starém mostě. Sice nevím, co to znamená, ale zní to lákavě 🙂
Že by jako Karlův most?
Jen místo soch šotouši.
Pro druhou kolej? No, třeba jednou, kdo ví… 🙂
Ty se toho nedočkáš
za 100 let to snad přetrasují a povede jinudy a bude tam větší rychlost na trati
Krásná stavba, téměř jako prvorepubliková 👍
Za první republiky by tam bylo víc stojek, protože se ještě nepoužíval předpjatý beton, ale to je jen poznámka na okraj, stavba je to jistě krásná 😉