posily_do_teamu

Největší železniční zakázka v Chorvatsku. Za více než 15 miliard korun zdvoukolejní 82 kilometrů trati

Stanice Novska. Foto: Smiley.toerist / Wikimedia CommonsStanice Novska. Foto: Smiley.toerist / Wikimedia Commons

Trať je součástí tranzitního koridoru Salzburg - Soluň.

Chorvatský správce železniční infrastruktury HŽ Infrastruktura vypsal zatím největší zakázku ve své historii. V soutěži s odhadovanou cenou 620 milionů eur (15,7 miliardy korun) hledá firmu, která modernizuje a zdvoukolejní trať Dugo Selo – Novska. Jde o celkem 83 kilometrů dlouhý úsek, velkou část má zaplatit evropská dotace.

Vypsání soutěž oznámila HŽ Infrastruktura na svých stránkách. Termín odevzdání nabídek je letos v dubnu, práce mají trvat pět let. Kromě kompletní modernizace a zdvojkolejnění dojde k rekonstrukci a úpravám jedenácti stanic, z pěti budou zastávky. Vznikne nová zastávka Okešinec. Maximální rychlost modernizované trati bude 160 km/h, dosud je na řadě úseků maximem 60 km/h.

Modernizace je rozdělena do několika částí. Týká se úseků Novoselec – Kutina (26 km), Kutina – Novska (25,5 km). K tomu dojde ještě k rozšíření na dvoukolejný provoz v úsecích Dugo Selo – Novoselec, Novoselec – Kutina, Lipovljani – Novska  a Kutina – Lipovljani.

Trať je součástí evropského systému TEN-T, konkrétně mezi Salzburgem a Soluní.

Trať Dugo Selo - Novska. Foto: HŽ Infrastruktura
Tagy Chorvatsko Dugo Selo - Novska HŽ Infrastruktura TEN-T
41 komentářů