Největší železniční zakázka v Chorvatsku. Za více než 15 miliard korun zdvoukolejní 82 kilometrů trati

Trať je součástí tranzitního koridoru Salzburg - Soluň.
Chorvatský správce železniční infrastruktury HŽ Infrastruktura vypsal zatím největší zakázku ve své historii. V soutěži s odhadovanou cenou 620 milionů eur (15,7 miliardy korun) hledá firmu, která modernizuje a zdvoukolejní trať Dugo Selo – Novska. Jde o celkem 83 kilometrů dlouhý úsek, velkou část má zaplatit evropská dotace.
Vypsání soutěž oznámila HŽ Infrastruktura na svých stránkách. Termín odevzdání nabídek je letos v dubnu, práce mají trvat pět let. Kromě kompletní modernizace a zdvojkolejnění dojde k rekonstrukci a úpravám jedenácti stanic, z pěti budou zastávky. Vznikne nová zastávka Okešinec. Maximální rychlost modernizované trati bude 160 km/h, dosud je na řadě úseků maximem 60 km/h.
Modernizace je rozdělena do několika částí. Týká se úseků Novoselec – Kutina (26 km), Kutina – Novska (25,5 km). K tomu dojde ještě k rozšíření na dvoukolejný provoz v úsecích Dugo Selo – Novoselec, Novoselec – Kutina, Lipovljani – Novska a Kutina – Lipovljani.
Trať je součástí evropského systému TEN-T, konkrétně mezi Salzburgem a Soluní.