Cargo chce propouštět strojvedoucí a přitom jim stojí vlaky, neb nemají strojvedoucího, protože střídají po každých cca 100 km jízdy, nebo tři dny stojí a čekají na Lv na postrk.
jirikcerny66
1 měsíc
Ani se mu nedivím, na ČDC jsem dělal 6 let a neustále se řešilo propouštění, a to přesto, že ty výkony tenkrát byly.
No ono jak které propouštění… Nikdy jsem nepochopil, co měly na práci třeba 3 ženské ve skladu, kde fasovalo asi 150 lidí. Každý tam šel 1x za 3 měsíce pro solvinu a mýdlo, a 1-2x za rok pro nějaké hadry. Rozpočítáno na pracovní dny, opravdu dřina… Nebo, když jeden člověk mašinu přivěsí, druhý vytvoří vlakovou dokumentaci, třetí jí donese, čtvrtý udělá zkoušku brzdy, ale vzájemně jsou nezastupitelní… A na druhou stranu nestíhající dispečerský aparát (dnes už možná tolik ne), kdy celou síť, mašiny i lidi řídilo 5 (slovy pět) lidí, s KADRováním tras, výluky, mimořádnosti… A kdy byly kolikrát zamčené… Číst vice »
Jzms
1 měsíc
A jsem zvědav,kolik zakázek odejde s ním. Je mi jasné ,že má konkurenční doložku ve smlouvě, ale vše se dá obejít…
David
1 měsíc
Zdravím,
ano, povolební rozhodnutí, které se dalo čekat. V případě nového ministra dopravy „Motoristy“ se také dá očekávat větší podpora motorové trakce. 🙂
Zdravím, nikoli, kombinace dvojtečky, pomlčky a závorky za poslední větou měla znamenat ironii. Vámi zmíněné stroje se holt nabízí k prodeji a zájemci se většinou najdou. Je jen jejich věcí, zda budou chtít lokomotivy na díly či je opravit a provozovat. I politici (nejen místní) pak mohou svými rozhodnutími ovlivnit to, zda bude na daném místě a v čase výhodnější provoz trakce elektrické nebo motorové. Chápu preferenci ekologie a el. trakce se všemi jejími výhodami, ale když člověk vidí co se kolem (i ve světě) děje, proč by nemohl někdo z vládnoucí garnitury prosadit u státního nákladního dopravce i nákup… Číst vice »
Zdravím,
to víte, každý máme něco. Udržovací léčba se tak nějak zatím daří, ale s přibývajícím věkem to prý může být jen horší. Tak se omlouvám, dnes zřejmě první příznak zhoršujícího se stavu.
Zdravím,
copak máte na mysli ? Názor na náhlý odchod ředitele ČDC nebo možnou podporu motorové trakce (myšleno spalovacích motorů všeobecně) ze strany případného ministra dopravy za Motoristy ?
Zdravím,
těžko říct, zda dobrovolný či „méně“ dobrovolný odchod p. Tótha něco zlepší. Nepřišel mi jako někdo, kdo manažerskému řízení firmy nerozumí. Jde/šlo ale také o lidi kolem něj. Ti by měli být spíše odborníky na daný obor. K tomu ještě situace v průmyslu a další vlivy na stav železniční nákladní dopravy v Evropě.
Základním problémem jsou chybná politická rozhodnutí. Manažer jakéhokoliv dopravce může být kouzelník, ale jak psal David Votroubek, pokud jsou blbě politicky nastaveny parametry jednotlivých módů dopravy + destrukce těžkého průmyslu GD, tak nic nezmění.
„Ten“ Svojanovský je odborník a dopravák, to za prvé a ačkoliv nemá tuším ani VŠ vzdělání, tak si ho Tomáš T. “ vytáhl“ nahoru a nemyslím si , že by byl nějak mimo mísu.
Ale samozřejmě tam bude určitě jen do “ instalace“ nového předsedy představenstva.
A myslím že mnoho lidí , jak v Lighthouse, tak v provozu , bylo za něj moc rádo a po Škvařilovi to byla úleva
Jestliže na zavedení mezinárodního vlaku z Maďarska do Polska je potřeba konference tří ministrů (letecky, jak jinak) i s náměstky, tak je něco špatně.
Jenomže když není co a kudy vozit díky cíleným a nepromyšleným zásahům zvenčí, které nastaví naprosto nerovné podmínky mezi různými módy dopravy, tak je asi něco špatně…
Nemusí, jem se stačí v Evropě domluvit a realizovat trasy mezi Evropou a Čínou/Indií. Pokud bude jeden rozchod kolejí, jedna napájecí soustava a jedno zabezpečení, tak vlaky budou výrazně rychlejší než lodě a pokud se budou střídat optimálně fírové na vlaku, tak se dostane železnice dostane na zajímavou cenu vůči lodní dopravě.
Jenže se obávám, že tyto tratě postaví Číňané a evropané budou možná dopravci.
Obávám se, že za ty peníze, za které to odveze loď, byste to těmi vlaky neodvezl. Kolik TEU odveze v našich podmínkách jeden vlak? Max stovku. Takových vlaků se na loď vejde běžně přes stovku, na ty největší i přes dvě. Kolik dní potřebujete, abyste do jízdního řádu tolik vlaků dostal? Když jich vypravíte deset denně (musejí se tam vejít i jiné vlaky), potřebujete na to skoro dva týdny. A jak dlouho to ten vlak pojede? Z Pekingu do Prahy je to nejmíň 10 000 km, odhaduju cca týden, možná (hodně mooožná) by to v budoucnosti šlo zkrátit na 5… Číst vice »
Vaše poslední věta „za tu dobu to ta loď dopraví taky“. K tomu přece musíte připočítat čas na svoz kontejnerů do přístavu z různých míst expedice a dobu nakládky a to stejné na konci. Nejsem odborník na kontejnerovou logistiku, ale je jasné, že ty vlaky z Číny by odjížděly kontinuálně v rámci pravidelných spojů, které by se posilovaly/oslabovaly dle kapacity tratě. Kdežto loď musí jet plná a tak se čeká. Část zásilek by byla dávno v Evropě, ale loď by ještě ani neodplula.
Cargo chce propouštět strojvedoucí a přitom jim stojí vlaky, neb nemají strojvedoucího, protože střídají po každých cca 100 km jízdy, nebo tři dny stojí a čekají na Lv na postrk.
Ani se mu nedivím, na ČDC jsem dělal 6 let a neustále se řešilo propouštění, a to přesto, že ty výkony tenkrát byly.
No ono jak které propouštění… Nikdy jsem nepochopil, co měly na práci třeba 3 ženské ve skladu, kde fasovalo asi 150 lidí. Každý tam šel 1x za 3 měsíce pro solvinu a mýdlo, a 1-2x za rok pro nějaké hadry. Rozpočítáno na pracovní dny, opravdu dřina… Nebo, když jeden člověk mašinu přivěsí, druhý vytvoří vlakovou dokumentaci, třetí jí donese, čtvrtý udělá zkoušku brzdy, ale vzájemně jsou nezastupitelní… A na druhou stranu nestíhající dispečerský aparát (dnes už možná tolik ne), kdy celou síť, mašiny i lidi řídilo 5 (slovy pět) lidí, s KADRováním tras, výluky, mimořádnosti… A kdy byly kolikrát zamčené… Číst vice »
A jsem zvědav,kolik zakázek odejde s ním. Je mi jasné ,že má konkurenční doložku ve smlouvě, ale vše se dá obejít…
Zdravím,
ano, povolební rozhodnutí, které se dalo čekat. V případě nového ministra dopravy „Motoristy“ se také dá očekávat větší podpora motorové trakce. 🙂
David
Jako že ČD Cargo nakoupí všechny Bardotky a Brejlovce co ještě zbyly?
Zdravím, nikoli, kombinace dvojtečky, pomlčky a závorky za poslední větou měla znamenat ironii. Vámi zmíněné stroje se holt nabízí k prodeji a zájemci se většinou najdou. Je jen jejich věcí, zda budou chtít lokomotivy na díly či je opravit a provozovat. I politici (nejen místní) pak mohou svými rozhodnutími ovlivnit to, zda bude na daném místě a v čase výhodnější provoz trakce elektrické nebo motorové. Chápu preferenci ekologie a el. trakce se všemi jejími výhodami, ale když člověk vidí co se kolem (i ve světě) děje, proč by nemohl někdo z vládnoucí garnitury prosadit u státního nákladního dopravce i nákup… Číst vice »
Protože Vectron DE se už pro nezájem nedělá, byů nahrazen Vectronem DM.
Zdravím,
ano, ale něco „ježděného“ se časem najít může. 🙂
David
Pan Toth byl ustaven do funkce za vlady ANO…
Zdravím,
ano, ale během pěti let se toho může hodně změnit.
David
Něco na to užívejte. Poraďte se se svým lékařem….
Zdravím,
to víte, každý máme něco. Udržovací léčba se tak nějak zatím daří, ale s přibývajícím věkem to prý může být jen horší. Tak se omlouvám, dnes zřejmě první příznak zhoršujícího se stavu.
David
Naprostý blábol.
Zdravím,
copak máte na mysli ? Názor na náhlý odchod ředitele ČDC nebo možnou podporu motorové trakce (myšleno spalovacích motorů všeobecně) ze strany případného ministra dopravy za Motoristy ?
David
Smazáno pro porušení pravidel diskuze
Tím bych si nebyl tak jistý.
Bude rozhodovat, zda převáží odbornost, nebo politický názor.
Zdravím,
těžko říct, zda dobrovolný či „méně“ dobrovolný odchod p. Tótha něco zlepší. Nepřišel mi jako někdo, kdo manažerskému řízení firmy nerozumí. Jde/šlo ale také o lidi kolem něj. Ti by měli být spíše odborníky na daný obor. K tomu ještě situace v průmyslu a další vlivy na stav železniční nákladní dopravy v Evropě.
David
Základním problémem jsou chybná politická rozhodnutí. Manažer jakéhokoliv dopravce může být kouzelník, ale jak psal David Votroubek, pokud jsou blbě politicky nastaveny parametry jednotlivých módů dopravy + destrukce těžkého průmyslu GD, tak nic nezmění.
Něco mi uniklo a prezident již jmenoval novou vládu a tato dostala důvěru od sněmovny?
To se dalo čekat, ale pokud to bude řídit ten „dispečer“,tak to můžeme zrovna rozpustit
Kterého myslíte, nestyďte se.Jméno řekněte.
A i vaše 😀🤫
Oujé, jestli Cargo teď povede ten Svojanovský, který v Cargu nevidí dál, jak na monitor svého počítače, tak to se máme na co těšit 👎🏻
„Ten“ Svojanovský je odborník a dopravák, to za prvé a ačkoliv nemá tuším ani VŠ vzdělání, tak si ho Tomáš T. “ vytáhl“ nahoru a nemyslím si , že by byl nějak mimo mísu.
Ale samozřejmě tam bude určitě jen do “ instalace“ nového předsedy představenstva.
A myslím že mnoho lidí , jak v Lighthouse, tak v provozu , bylo za něj moc rádo a po Škvařilovi to byla úleva
Co to blábolíš?
Doufám, že je zdravý. Vše ostatní se dá řešit. Železniční doprava se ocitla ve slepé uličce, na řadě jdou teď politici, dle mého názoru.
Píšou rodinné důvody ne? nikoliv zdravotní.
Čím míň politici mluví do byznysu, tím líp.
Souhlasím. Nechal bych byznysu i budování a financování dopravních cest, co říkáte?
Jestliže na zavedení mezinárodního vlaku z Maďarska do Polska je potřeba konference tří ministrů (letecky, jak jinak) i s náměstky, tak je něco špatně.
To sice ano, ale bude to znamenat prakticky zánik železniční nákladní dopravy v Evropě
A zrodí se nová, pokud bude potřeba. Nelze držet něco co nemá kudy jezdit a co vozit.
Jenomže když není co a kudy vozit díky cíleným a nepromyšleným zásahům zvenčí, které nastaví naprosto nerovné podmínky mezi různými módy dopravy, tak je asi něco špatně…
Nemusí, jem se stačí v Evropě domluvit a realizovat trasy mezi Evropou a Čínou/Indií. Pokud bude jeden rozchod kolejí, jedna napájecí soustava a jedno zabezpečení, tak vlaky budou výrazně rychlejší než lodě a pokud se budou střídat optimálně fírové na vlaku, tak se dostane železnice dostane na zajímavou cenu vůči lodní dopravě.
Jenže se obávám, že tyto tratě postaví Číňané a evropané budou možná dopravci.
A pak jsem si konečně vzal do ruky mapu a zjistil jsem, že vlakem mimo Rusko to fakt není žádná „prdel“…
To je pravda, na druhou stranu Čína již na trase na jih od Ruska již zaťala své drápy.
Obávám se, že za ty peníze, za které to odveze loď, byste to těmi vlaky neodvezl. Kolik TEU odveze v našich podmínkách jeden vlak? Max stovku. Takových vlaků se na loď vejde běžně přes stovku, na ty největší i přes dvě. Kolik dní potřebujete, abyste do jízdního řádu tolik vlaků dostal? Když jich vypravíte deset denně (musejí se tam vejít i jiné vlaky), potřebujete na to skoro dva týdny. A jak dlouho to ten vlak pojede? Z Pekingu do Prahy je to nejmíň 10 000 km, odhaduju cca týden, možná (hodně mooožná) by to v budoucnosti šlo zkrátit na 5… Číst vice »
Vaše poslední věta „za tu dobu to ta loď dopraví taky“. K tomu přece musíte připočítat čas na svoz kontejnerů do přístavu z různých míst expedice a dobu nakládky a to stejné na konci. Nejsem odborník na kontejnerovou logistiku, ale je jasné, že ty vlaky z Číny by odjížděly kontinuálně v rámci pravidelných spojů, které by se posilovaly/oslabovaly dle kapacity tratě. Kdežto loď musí jet plná a tak se čeká. Část zásilek by byla dávno v Evropě, ale loď by ještě ani neodplula.
Jen to ne, co politik to průšvih.