Největší zakázku na elektrizaci železnic v Evropě získaly španělské firmy

Projekt Rail Baltica - ilustrační foto. Zdroj: Rail BalticaProjekt Rail Baltica - ilustrační foto. Zdroj: Rail Baltica

Zadání kompletní elektrizace jednomu sdružení má snížit náklady.

Odebírat
Upozornit na
guest
14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
lokodepo

Průměrná cena 18 mil. Kč za km trakčního vedení, už to samo o sobě je pod cenovou hladinou trakčního vedení u Skanzenu železnic. Jenže cena obsahuje i deset trakčních napájecích stanic v provedení SFC měničů.

Měnírenskej

No sluší se říct, že průkopníkem SFC pro 25 kV 50 Hz je Austrálie a ČR 😉

Twix

Kde všude se ještě konvertuje (nebo spíš v nedávné době konvertovalo) na 25 kV? Jih Francie, kousek Lucemburska a Belgie, Chorvatsko… nikde tam se statické měniče nepoužily?

N.N.

VRT v Itálii jsou taky poměrně nová střídavina, ale technologii neznám.

Michal Tvrdý

Otázka : táto nová trať predpokladám bude mať rozchod 1435 mm .. alebo nie ?

Danny

ano, to je její hlavní smysl. Strategické napojení Pobaltí na evropskou kolejovou síť. Proto je to jeden z nejdůležitějších evropských dopravních projektů.

Plecháč

Je fajn, že Rail Baltica pokračuje ve stavbě. Jenom je trochu škoda, že v první fázi bude jenom jedna kolej a vynechají napojení Rigy.

Danny

Napojení Rigy úplně nevynechají, stanice se staví, jen tam bude x provizorií.

Jiří Šrámek

To je zvláštní. Když se má něco podobného odehrát v ČR (zabezpečovačka, nebo, nedejbože, elektrizace), také to také dělá stále jedna firma, ale že by došlo ke snížení nákladů, to ani omylem. Naopak.

Daniel Jablonecký

A soutěží taky čtyři firmy jako na Rail Baltica?

tarten

Ne, protože se to pokud možno seká na malinké kousky.

Leipaer

No jo, ale zachraňoval by pak Cobelec Rail Baltica taky nějakou trať do Třebenic? 🙂

55p

Jj, záleží jaký je záměr zadavatele, jestli jako tady ušetřit.

N.N.

Jestlipak by se všechny stavby na trati z Plzně do Budějovic daly soutěžit jako jedna zakázka prováděná po etapách…