Největší zakázku na elektrizaci železnic v Evropě získaly španělské firmy
Projekt Rail Baltica - ilustrační foto. Zdroj: Rail Baltica

Zadání kompletní elektrizace jednomu sdružení má snížit náklady.
Zadání kompletní elektrizace jednomu sdružení má snížit náklady.
Průměrná cena 18 mil. Kč za km trakčního vedení, už to samo o sobě je pod cenovou hladinou trakčního vedení u Skanzenu železnic. Jenže cena obsahuje i deset trakčních napájecích stanic v provedení SFC měničů.
No sluší se říct, že průkopníkem SFC pro 25 kV 50 Hz je Austrálie a ČR 😉
Kde všude se ještě konvertuje (nebo spíš v nedávné době konvertovalo) na 25 kV? Jih Francie, kousek Lucemburska a Belgie, Chorvatsko… nikde tam se statické měniče nepoužily?
VRT v Itálii jsou taky poměrně nová střídavina, ale technologii neznám.
Otázka : táto nová trať predpokladám bude mať rozchod 1435 mm .. alebo nie ?
ano, to je její hlavní smysl. Strategické napojení Pobaltí na evropskou kolejovou síť. Proto je to jeden z nejdůležitějších evropských dopravních projektů.
Je fajn, že Rail Baltica pokračuje ve stavbě. Jenom je trochu škoda, že v první fázi bude jenom jedna kolej a vynechají napojení Rigy.
Napojení Rigy úplně nevynechají, stanice se staví, jen tam bude x provizorií.
To je zvláštní. Když se má něco podobného odehrát v ČR (zabezpečovačka, nebo, nedejbože, elektrizace), také to také dělá stále jedna firma, ale že by došlo ke snížení nákladů, to ani omylem. Naopak.
A soutěží taky čtyři firmy jako na Rail Baltica?
Ne, protože se to pokud možno seká na malinké kousky.
No jo, ale zachraňoval by pak Cobelec Rail Baltica taky nějakou trať do Třebenic? 🙂
Jj, záleží jaký je záměr zadavatele, jestli jako tady ušetřit.
Jestlipak by se všechny stavby na trati z Plzně do Budějovic daly soutěžit jako jedna zakázka prováděná po etapách…