Největší zakázka Uzbekistan Airways. U Boeingu nakoupí až 22 dalších Dreamlinerů

Boeing 787-9 Dreamliner v barvách Uzbekistan Airways. Zdroj: BoeingBoeing 787-9 Dreamliner v barvách Uzbekistan Airways. Zdroj: Boeing

Dopravce chce s novými letouny dále expandovat do USA a dalších dálkových destinací.

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
frank

Nejzajímavější na tom je, že Uzbekistán, který je momentálně vázán víc k Číně než k Rusku si nezvolil čínský či ruský ale opět americký stroj 🙂

Joe

Na tom opravdu nic zajímavého není, dálková letadla vyrábí jen Boeing a Airbus. Prohlášení Rusů jak obnoví výrobu Il-96 nebo vyvinou nový stroj jsou tradičně jen velkohubé kecy.

RD 85

Evidentně se tlak na potřebu obměny strojů na lince Moskva – Antalya zvyšuje.

Pan Gogo

Slušná obsese.

Padre

Že by Uzbeci najednou zčistajasna pocítili touhu hromadně navštěvovat jiné kontinenty? Tak tomu může uvěřit opravdu jen prosťáček.

Slavomír Horák

Hlásím se jako ten prosťáček po dvou letech v Uzbekistánu,noha předchozích návštěvách a 25 letech studia Střední Asie. Ano, Uzbekistán není bohatá země, ale 1) Mezi 37 mil. se najde dost bohatých, o čemž svědčí chronické přetlaky na evropských ambasádách, dále máte pracovní mobilitu, která je rozprostřena od Ruska (několik letu denně jenom z Taškentu, o dalších městech nemluvě), přes Turecko (nejméně dva lety Taškent-Istanbul jako konkurence/codeshare k dalším 4-5 letům TK, opět plus uzbecké i turecké regiony), Saúdskou Arábii (1-2 lety denně, v sezóně pouti klidně až 5 spojení, opět jenom Taškent, regiony nepočítaje) až po J. Koreu, Japonsko,… Číst vice »

Padre

Ale proč ne..to že s modernizací svého státu Uzbeci pohnuli a jsou čím dál tím sebevědomějším národem to jim nikdo nebere.Ale 22 Dreamlinerů v jednom balíku ve chvíli ,kdy jejich velký bratr ze Severu prakticky nemá s čím létat..? To je důvod přinejmenším k zamyšlení…zvlášť, když se obecně ví ,jak je Uzbekistán profizlovanej Rusákama.

Slavomír Horák

Ano, ruský vliv v Uzbekistánu je nepopiratelný a můžeme se bavit o jeho míře a ve kterých sférách se projevuje (jedním z největších podporovatelů současného uzb. prezidenta je sice rusko-uzbecký oligarcha). Nicméně v tomto případě se nemusíme moc zamýšlet a hledat spekulace, obchod s letadly nejsou čipy, které sbalite „do bedny“. Kromě toho by jim nikdo další letadla neprodal. Ono fakt šli v investicích neskutečně nahoru, byť na úkor zadlužení v Číně (tedy nikoli Rusko).
Ale máte pravdu, Uzbeci opravdu hledí na sever, ale trochu blíže, vidí kazašský úspěch a chtějí to taky.