Největší výrobce ETCS neprošel kvalifikací Správy železnic, soutěž na levobřežku trvá už přes rok

Stanice Roudnice nad Labem po modernizaci. Foto: Chládek&TintěraStanice Roudnice nad Labem po modernizaci. Foto: Chládek&Tintěra

Alstom proti vyloučení podal námitky.

72 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
melm

Úkol zněl: Muž s koženou brašnou nesmí projít

Tomáš

Tak největší výrobce ETCS neprošel nějakými „neveřejnými“ kritérii naší nedotknutelné SŽ?
Kdo si ta SŽ myslí, že vlastně je? Ráj pro české železniční šmelináře???

Adamec

Neveřejnými? Víte vůbec o čem píšete? Rok jsou uveřejněné. Může si je přečíst každý. Co se Vám na podmínkách nezdá? Tak schválně….

https://zakazky.spravazeleznic.cz/contract_display_12790.html

mgr.pavel

Jaké konkrétní kvalifikační podmínky Alstom nesplnil?

Dokáže SprŽel aspoň toto veřejně sdělit?

Dan

106?

a8n

§11 odst. 1 g)

Adamec

Samozřejmě, že ani dotazem dle z. 106/1999 Sb. se k informacím z běžícího zadávacího řízení nedostanete.

Je to přímo (a zcela logicky) zakázané – par.218, odst.2, písm. a) ZZVZ.

Adamec

Ne = NEMŮŽE

Ivan_pha

Koukám, že názor na pana FCh je obecně platný, ale stejně tam pořád sedí :-(.

Když on si myslí, že jen jeho názor je správný a všichni ostatní jsou diletanti.

Karel Adamec

§ 218 Ochrana informací (1) Za důvěrné se považují údaje nebo sdělení, které dodavatel poskytl zadavateli v zadávacím řízení a označil je jako důvěrné. (2) Zadavatel neposkytne podle zákona o svobodném přístupu k informacím, a) do ukončení zadávacího řízení informace, které se týkají obsahu nabídek a osob, které se podílejí na průběhu zadávacího řízení, b) důvěrnou informaci podle odstavce 1; to neplatí pro informace, které má zadavatel povinnost podle tohoto zákona uvést ve zprávě o hodnocení, oznámení o výběru dodavatele, výsledku posouzení splnění podmínek účasti vybraného dodavatele nebo v písemné zprávě zadavatele. (3) Zadavatel nemusí uveřejnit informaci podle tohoto zákona,… Číst vice »

dantex

zkoušeli jste se zeptat Alstomu?

Radek

Výběrové řízení (veřejná zakázka) není ukončena a tedy není možné zveřejňovat podrobnosti z průběhu řízení.

rzc

Splnil podminku, ze nazev firmy zacina na A. Ale nesplnil, ze konci na D.

Vrabec na střeše

Zřejmě nedostatečné zkušenosti s výstavbou tunelů a jiných penězovodů.

Adamec

Proč to nezveřejní sám Alstom?

Zadávací řízení běží a SŽ (ať se vám to líbí, nebo nelíbí) nemůže do veřejného prostoru zveřejňovat dílčí zprávy z průběhu. Tak to jednoduše je.

Adamec

SŽ anonymizované údaje o počtu nabídek a nabídkových cenách sděluje uchazečům neprodleně po „otevření nabídek“ také. Jen o tom možná nevíte. Ale je to tak. X let

David

To by v tom byl čert aby AŽD nevyhrálo!

Detepak

Ano, přesně o to tu jde, aby vyhrálo AŽD.
Když jsem letos na plese železničářů viděl, jak si ředitel AŽD s ředitelem SŽ Svobodou notují, nemohlo to dopadnout jinak.

Jan

ReSŽpubliku si rozvracet nedáme…

Adamec

Jestli to Alstomu nepodělali zástupci českého Astomu tím, že se na to vybodli a neumí podat nabídku z hlediska zákona o zadávání veřejných zakázek….

Zdendik

Není se čemu v tomto Absurdistánu čemu divit, když Antimonopolní úřad smetl požadavek na odbornou kvalifikaci v elektromontážích při výstavbě tramvajového tunelu v Žabovřeské. Nebo že vyřadit z výběrka na zimní údržbu silnic firmu, co na to nemá vybavení ani zkušenosti, je diskriminace.

SYN

A tušíte už aspoň co tady bylo za kvalifikační požadavek který „údajně“ nesplnili? Protože jedním z dalších příznaků Absurdistánu by klidně mohlo být že požadovali aby se pracovník zodpovědný za stavbu jmenoval Novák a narodil se v lednu…

libor

je vidět, jak je železnice prohnilá a plná korupce, ať už jde o SŽ, tak i ČD. Možná by měl nastat nějaký restart. Pak sem hlavně nepište, že SŽ dostává málo peněz, peněz je dost, pouze se krade ve velkém…

Tomáš Záruba

Tak za ty blbé kecy o vodíku místo elektrizací jim to patří! 🙂

pozn. pro jistotu: Tento příspěvek není myšlen vážně.

313

Je fakt že se zde v diskuzích nachází pacienti, co by tento výrok mysleli zcela vážně. Takže „jistotní“ poznámka je na místě.

Michal M

Jestli se SŽ nepovede zavést pro ETCS druhého dodavatele (zcela nezávislého na AŽD), tak jsou to opravdu vemena první kategorie.

David

A jak jinak maji zajistit svoje pokoleni na dalsi generace?

Vesper

Třeba SŽ žádného druhého dodavatele nechce, to vás nenapadlo?

Jan Schmidt

Osoby a obsazení: Nejezchleb a jeho boys, Svoboda. A Kupka. Svoboda si šel určitě pro posvěcení předem, jak se o něm na SŽ povídá. A asi i na několik dalších politických sekretariátů radši, bych řekl.

Hledalek

Svoboda a Kupka si s ředitelem AŽD až podezřele notují, sám jsem to viděl na Železničářském plese.

zdroj

Nepovede, ETCS úzce komunikuje se SZZ a tam si AŽD nikoho nepustí, Tak jak si nepustí zahraniční konkurence do svého zařízení AŽD. Je to oboustranné a proto neprůchodné.

Dejf

Noo chlapci asi zapomněli, že alstom není nějakej vesnickej pepík, co s ním můžou vydrbat. A že když na infrastrukturu somrujou evropský prachy, tak je nebezpečí, že se někdo bude ptát, co je to za komedianti ivánku v*le…

Jan Schmidt

OLAF s Bradáčovou na ně.

vlachjan

V normální zemi by ředitel správy železnic dostal padáka. U nás dostane obec jemu nadřízeného ministra nadstandartní ústupky při plánování nových tratí.

David

Kupka je člověk, díky kterému taková soutěž vůbec probíhá. SŽ to původně chtěla rozdělit na pidizakázky pro AŽD a až ministr to zakázal a nařídil to soutěžit jako jeden celek tak aby to právě přilákalo zahraniční hráče.

Jan Schmidt

To je práce spíš vrchní ředitelky Hamplové a dle všeho je za to neoblíbená, aspoň jak se říká v Dlážděné. Erodování monopolů se nechce.

Jan Schmidt

myšleno neoblíbená u Kupky. Kdo Kupku sleduje, tak mu musí být jasné, že tenhle panák dělá co různým lobby vyhovuje. Ne reforma, ne úspory.

Jiří Kocurek

Ten tunel se současnou zakázkou nesouvisí. Pokud je potřeba vytvářet mlhovou clonu tímto směrem, tak … se mi zdá, že ten tunel na něj svévolně nachystali na SŽ, aby ho mohli shodit.

Jinak samozřejmě víme*, že SŽ nemůže jednat svévolně ani ve věci opravy, vše musí schválit ministr i výluku zabzař během stavby … proto za ni zodpovídá… tudíž SŽ ani nemohla vyřadit Alstom na základě svévolně zvolených požadavků… Vážně?

*) přesněji je nám vtloukáno do hlavy.

Jan Schmidt

Tak se podívejte do směrnice o přípravě staveb. Co všechno MD schvaluje.

David Novotný

Někdy si připadám, že žiju v Bulharsku. Respektive bulharská je u nás již jen SŽ, ostatní státní firmy se už víceméně přizpůsobily nějakému západnímu stylu vedení. To co SŽ předvádí je nekonečný kolotoč předražených řešení. Divím se, že tam ještě nebyla razie z NCOZ…no uvidíme, co budoucnost přinese, protože si myslím že na SŽ se dějí věci…

Michal M

Co je předražené a proti jaké srovnatelné zakázce?

David Novotný

Není měsíce, aby se zde na Zdopravy nepublikoval nějaký článek o tom, jak zakázky SŽ narostly oproti původnímu rozpočtu často několikanásobně. Často je v článku též porovnání kontra ŘSD, které dokáže zakázky soutěžit výrazně levněji. Nebudu se tedy zabývat tím, že budu vybírat jednu konkrétní zakázku, kdy i já sám komentuji spíše systémový problém SŽ.

Gejza

Tady ale srovnáváte jablka s hruškami. Železniční zakázky jsou drahé, protože je u nás na ně malý trh. Panuje kvazikonkurence u projektování i u zhotovitelů staveb. Silnici může stavět nebo opravovat pomalu každý trtko z horní dolní, ale na trakční vedení, zabezpečovací zařízení, tunely, svršek nemá papíry, kvalifikovaný personál, natož mechanizaci jen tak někdo. A není mi moc jasné, co s tím má udělat SŽ. Má zrušit kvalifikační požadavky v zakázkách, aby projekt někdo zbabral, nový spodek se sesunul, do tunelu tekla voda, zabezpečovací zařízení selhalo a způsobilo nehodu, atd.? Druhá věc je, co s růstem cen dělají ceny vstupů.… Číst vice »

Jan

My si v tomto státě na konkurenci moc nepotrpíme, cizinče…

Gejza

To mi připomíná pár let starou kauzu s vyřazením francouzského uchazeče o projektování VRT. Akorát teď jde o řádově větší peníze. Hlavně, že SŽ soutěží celou trať s argumentem, že do větší zakázky se přihlásí uchazeči ze zahraničí.

David

Problém je, že SŽ to takto soutěžit nechtěla, byla k tomu donucena ministrem dopravy a dělá vše pro to aby se to nepovedlo.

Dejf

No tak ještě bych tady zvážil variantu že sž sice byla donucena, aby to vypadalo tak po evropsku, ale byla jí daná volná ruka k tomu jak si to ošéfuje. Což poznáme podle toho, že manekýn zůstane na židli i přes takovej trapas. Teda je otázka, jakej bugr alstom udělá. Já doufám že z toho bude takovej průvan, že se o tom bude v dlážděný ještě po 100 letech budou bát mluvit.

David

Jojo, tenkrát největší projekční firmu se specializací na VRT v Evropě, Egis, SŽ vyřadila, protože požadovala určitý počet lidí akreditovaných u ČAKIT. Jenže ČAKIT je obsazená lidmi ze SUDOPu a tak chvíli před odevzdáním nabídek ČAKIT zrušila technikům Egis akreditaci a tak vyhrál SUDOP bez konkurence. Egis, nicméně, podobně jako Siemens, pochopil jak se na české železnici získávají zakázky a do dalších soutěží se již pak hlásil společně se SUDOPem (stejně jako se Siemens už nesnaží proniknout na český trh železničních vozidel samostatně ale vždy společně se Škodou neb je jasné, že by byli stejně vyřazeni).

Jiří Kocurek

Což bylo Spvávě as ČKAIT nařízeno shora, oni rozhodovací pravomoce nemají ani o rekonstrukci peronu na vesnické zastávce.

SYN

Takže tato profesní organizace je nesamostatná a řízená… kým?

Jan Schmidt

SUDOPem?

Insider

Jé to je príma! To bych mohl jako zaměstnanec SUDOP Mordor a.s. získat zdarma nějaké autorizace.

Clovek

No tak to je jasný že Alstom není dost kvalifikován, že se kluci francouzský vůbec snaží. Součástí kvalifikačních požadavku na dodávku zabezpečovacího čehokoliv pro dobrou správu je mít v názvu společnosti “AŽD”

Jaaa

Nejde o název, ale o správný lidi v holportu.

janvagala

Tak na ty podrobnosti sem opravdu zvědavý. Nedokážu si představit v čem by vlastně mohl být problém.
Jako jeden zásadní problém si vlastně představit dovedu…
No uvidíme co z toho bude.

nowas

Úkol zněl jasně.

David

Těšil jsem se na první opravdovou otevřenou soutěž u SŽ a zase z toho nebude nic. Myslím, že zadání od Kupky bylo jasné a pokud to generální ředitel není schopen splnit, měl by se poroučet.

vlachjan

Zadání bylo jasné a ten tunel prodloužili. Nevím, co se vám nezdá.

vlachjan

(Pozn: předcházejcí příspěvek je sarkastický)

Michal M

Nikoliv, předcházející příspěvek je volnoběh osla, který nemá co by dodal k tématu, tak se pokouší o humory.

David

Velmi by mě zajímaly konkrétní důvody. Ale už teď je jasné, že to je blamáž SŽ. Pokud Alstom nesplňuje kritéria, pak jsou kritéria evidentně nastavena špatně.

Milan

Chtělo by to se vyjadřovat přesně – pokud Alstom nesplňuje kritéria, tak ta KRITÉRIA ZJEVNĚ JSOU -V ROZPORU SE ZÁKONEM- DISKRIMINAČNÍ, ale dá se žel předpokládat, že je tak někdo nastavil zcela úmyslně – tedy správně dle“zadání“, takže by okamžitě existenci toho „zadání“ – zejména jeho prosazování (protizákonnými úplatky a tzv. protislužbami) měly prověřit orgány v trestním řízení.

Libor

A ví někdo, co nesplnil, že už se tady píše cosi o rozporu se zákonem? Co když to je třeba nutná podmínka zachování stávajícího signalizačního systému v ČR?

zyx

Zachování stávajícího systému by neměla být kvalifikační podmínka. Mezi kvalifikační podmínky patří např. prokázání zkušeností (např. referencemi), relevantní certifikace, platební bezúhonnost vzhledem k státu, aj.

MartinS.

Tak tam stačí takové drobnosti, jako že management projektu hovoří česky alespoň na úrovni C1. Nebo nějaká podobná „vychytávka“. Což samozřejmě může být po rozhodnutí ÚOHS vnímáno jako diskriminační podmínka. Ale to se to nejdřív musí k ÚOHS dostat.

Jirka

Zásadní a dlouholetý problém je, že firna musí doložit , že to, co je obsahem veřejné zakázky už na železnici dělala a to nejlépe v ČR. Ale jak to má udělat firma, která ještě na české železnici nestavěla, nikdo neřeší.

Libor

Tak to určitě není, to by neprošel ani Siemens.

Y.K.

Se obávám mícháte zadávací podmínky a kvalifikační. Kvalifikační jsou super na to vyhodit ze soutěže někoho, kdo jinak nemá problém splnit zadávací podmínky.