Největší výrobce ETCS neprošel kvalifikací Správy železnic, soutěž na levobřežku trvá už přes rok

Stanice Roudnice nad Labem po modernizaci. Foto: Chládek&TintěraStanice Roudnice nad Labem po modernizaci. Foto: Chládek&Tintěra

Alstom proti vyloučení podal námitky.

Správa železnic odmítla žádost sdružení vedeného společností Alstom v největší soutěži na instalaci zabezpečovacího systému na českých tratích. V soutěži na instalaci pro úsek z Kralup nad Vltavou na státní hranici s Německem nesplnila podle Správy železnic firma, která je největším výrobcem ETCS na světě, kvalifikační podmínky.

Vyloučení z kvalifikace potvrdil výkonný ředitel Alstomu v Česku Dan Kurucz. Alstom proti svému vyloučení již podal námitky. „S rozhodnutím Správy železnic nesouhlasíme. Splnění kvalifikačních požadavků jsme podle našeho názoru dostatečně prokázali,“ řekl Kurucz. Alstom je celosvětově v oboru ETCS největším hráčem. Firma se ještě může obrátit k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.

„Správa železnic může potvrdit, že v zadávacím řízení podali žádost o účast celkem tři účastníci. K dalším podrobnostem se nemůžeme vyjádřit, dokud nebude zadávací řízení skončeno,“ dodala mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová. Podle informací deníku Zdopravy.cz jsou dalšími dvěma zájemci AŽD Praha a Siemens.

Přes rok trvající soutěž

Soutěž běží již déle než rok. Zdržel ji neúspěšný pokus AŽD Praha zablokovat soutěž u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.

AŽD neuspěla s námitkami proti největší zakázce Správy železnic, úřad shodil i další stížnosti

„V zadávacím řízení bude teprve následovat výzva k podání předběžných nabídek adresovaná všem účastníkům, kteří prokáží kvalifikaci a jednání o podaných předběžných nabídkách. K podání nabídek ze strany účastníků zadávacího řízení tedy v současnosti ještě nedošlo,“ nastínila Eberl Friebová. Podle ní je jednací řízení s uveřejněním obecně jedním z časově náročnějších druhů zadávacích řízení. „Termín jeho ukončení by byl v tuto chvíli pouhým odhadem,“ dodala.

Zakázka se týká více než stokilometrového úseku. Jde o první zakázku, která řeší výstavbu přímo pro výhradní provoz ETCS včetně následného servisu po celou dobu životnosti zařízení. Vybraný zhotovitel po dokončení projektů a získání příslušných povolení následně provede i stavební práce, zajistí certifikaci celého systému a jeho údržbu.

Drážní zakázka roku. Správa železnic vypsala soutěž na ETCS pro „levobřežku“ za 11,8 miliardy korun

Tagy alstom ETCS Levobřežka Správa železnic
34 komentářů