Největší trolejbusová zakázka v historii Česka. Praha shání až 180 vozidel
Kloubový bateriový trolejbus SOR TNS 18 pro Prahu poprvé v provozu s cestujícími. Foto: DPP
Smlouva počítá s pořízením standardních i kloubových trolejbusů.
Nemohla by se, prosím, redakce na základě 106 zeptat podle jakých kritérií byla vybrána Advokátní kancelář Volopich, Tomšíček & spol.? Bude to celkem zajímavá zakázka. Děkuji.
Jsem rád, že se už vypisuje větší zakázka, která pokryje vozidla na několik nových tratí, abychom neměli na každou linku jiný typ. Ale chápu, že když se začíná od nuly, tak se těžko vypisuje výběrko na neurčitý počet vozů pro dalších 10 let (teoreticky když příští volby vyhraje ODS + Motoristi, tak můžou tuhle „zelenou elektrifikaci“ zase zatrhnout).
Proč by motoristi zatrhávali trolejbusy? Tp mají napsáno v programu? Že jsem to tam nenašel.
Pravděpodobně tam nic takového nemají, nicméně pražské veřejné a bezmotorové dopravě by dle mého názoru neprospěli, spíše naopak.
Klid, třeba se dohodnou v rámci vítězné koalice a odsouhlasí nákup trolejbusů značky BKM ze spřátelené země…
Několik diskutujících už zmínilo karoserii.
Je to univerzální kastle SOR NS, používá se pro různé typy autobusů a trolejbusů.
Není nová, na autobusech jezdí cca od roku 2016 (třeba někdo znalejší upřesní).
A jestli se máte vyhraněný názor na design, asi to bude tím, že je od Kotase.
Povedzte mi, Kefalín, čo si predstavujete pod pojmom „skúsenosti dodávateľa“? S organizáciou súťaže DPP poveril firmu z Plzne? A viete, čo iné je v Plzni? Celé to smrdí.
Volopich + Verešová + kamarádi z Plzně. To bude jistota pro PPF. Jestli by to zase nechtělo navštívit sídlo DPP policií. Nebo je to už dohodnutý s Bradáčovou, aby se koukala jinam? To ona umí
A co trolejbusy pro linku 375? Budou tam nakonec jen 18m kloubáky v rámci tohoto VŘ nebo se bude na 24m kloubáky vypisovat VŘ zvlášť? (což by mohlo být bývalo dohromady s tímto VŘ) Nebo trolejbusy na té lince nebude provozovat DPP?
trolejbusy pro 375 si kupuje ČSAD Střední Čechy jakožto soukromý subjekt a ten vypisovat výběrové řízení nemusí. Provozovat je bude také ČSAD a pokud vím tak si nabíjecí infrastrukturu a zázemí pro trolejbusy si bude budovat za své. Jen by možná z jejich strany už chtělo pomalu podnikat nějaké kroky i když zatím není na 100 procent jasné kdy a jestli ta elektrifikace nakonec bude. Mela totiž začít v tomto roce a ticho po pěšině – o zahloubení podjezdu v Jandově ulici což je jedna ze základních podmínek nikdo neví (není ani projekt, ani zhotovitel) a stejně jako o zastávce… Číst vice »
Nabíjecí infrastrukturu ale jen v depu, u zakázky na výstavbu trolejbusové trati je uveden DPP.
Pokud je mi známo, tak trolejbusy na 375 má provozovat DPP, a ČSAD SC má jen nějakou dočasnou smlouvu na ty autobusy.
Snad to nebude zase vítězství Turků a snad ani ne SORU, ale to by asi musel Bůh fakt požehnat :))
Nevím, co v JZD Libchavy brali v konstrukci za matroš, ale minimálně ten předek se jim opravdu „povedl.“ Navíc je z toho oproti starším modelům přes sloupky hůře vidět do stran.
V pražském provedení je to taková nevýrazná černá huba, mě se víc líbí nátěr pro Vilnius: https://zdopravy.cz/vyzbroj-skoda-karoserie-sor-ve-vilniusu-vyjely-prvni-ceske-trolejbusy-z-miliardove-zakazky-216557/
Do Vilniusu apod. ať to klidně vyvážejí, ale tady takové ošklivé vozy nemají co dělat!
Právě že jim to sluší, je to výraznější a barevná kombinace odkazuje na tradiční barvy trolejbusů i tramvají, se kterými se vyráběli před pár desítkami let.
Ano, to je nádherná barevná kombinace, elegantní, slušivá.Na rozdíl od té pražské….
Snad to nebudou takové zrůdy jako ten na fotce. Starší modely byly hezké ale nové vypadají šíleně
mě se naopak čumák na fotce líbí mnohem víc, než např. co teď jezdí v Praze nově od konkurence..
A ten nový od konkurence je který? Dvoučlánkový Solaris na letišti?
Tomu na fotce hlavně škodí, že si Ropid neumí prosadit důslednou aplikaci svého vizuálního stylu. Kdyby to čelo dostatečně odkotasili, tak bude i docela moderní.
Je fajn mít ve flotile trolejbusy od 3-4 různých výrobců. Proč se neudělá vyberko na 500 vozu s tím že odeberu 180. Jak to děla třeba ÖBB.
Právě, proč se vypisovalo zvlášť napřed 70 vozů a teď se vypisuje dalších 180?
Protože tolik tratí asi nemá DPP zatím ani naprojektováno. Ta zakázka na 70 vozů vznikala v době, kdy byl v provozu v celém městě jen jeden kilometr drátů ve zkušebním provozu, taky s jedním pronajatým trolejbusem (který se občas vyměnil za jiný typ).
Protože prostě jsme v České republice. Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě.
V principu jo, ale to tempo drátování taky není úplně závratné.
Pokud zadavatel objedná obrovský rámec a pak neodebere, tak si zadělává na reputační problém a všichni mu budou v budoucnu naceňovat dráž.
A pokud odebere, ale nebude mít kde jezdit, tak je to nejen ostuda a politicky citlivé, ale je to i mrhání penězi.
Mám z toho radost, trolejbusy jsou fajn řešení, obzvlášť na vytížených linkách :).
Hmm, bude zajímavé vidět detaily hodnotícího kritéria „zkušenosti dodavatele.“
Třeba jestli dodal trolejbusy aspoň do čtyř krajských měst ČR.
Nebo jestli někdy testoval trolejbusy na městské síti v Plzni.
Nebo jestli umí nalepit logo s okřídleným šípem…
Solidně to smrdí…
Parametr zkušenosti dodavatele – „Jste Škoda“? 😀
Radši Škoda, než Turek
Radši turek než aby tu škoda měla monopol :)))
No jo disliky od fanoušku škoda group jak jinak..
Jako kdyby v nedávné minulosti Škoda nedodávala částečně turecká vozidla…
Radši rodilý Turek než poturčená Škoda. Viz pražské elektrobusy, které zhruba na rok přestaly jezdit už pár měsíců po uvedení do provozu. Aneb šetříme na špatném místě, tak zaplatíme na pokutách několik nových vozů zdarma.
Elektrobusy jsou slepá ulička
V čem konkrétně? Už se pomalu dostáváme do doby, kdy jsou k dispozici baterie o kapacitě, která stačí na celodenní provoz na lince a vydrží celou životnost vozidla. A na rozdíl od zdlouhavého a těžko prosazovaného stavění nových trolejí (proti kterým osobně nic nemám) se dají nasadit na linku okamžitě. Slepá ulička jsou akorát spalovací motory.
Ale pak se musí po návratu do vozovny dobít a to několik desítek vozidel najednou, což má vyšší nároky na infrastrukturu. A pokud se vrací večer i třeba až kolem půlnoci a mají vyjet ve 4 -5 hodin ráno, tak ani toho času na pomalé noční dobíjení není mnoho.
Kdybych byl paranoidní, i ta advokátka sídlí v Plzni.
Toho bych se nebál. Plzeňská práva jsou dodnes pojem.
Hezký… To je komentář roku.
citace kvalifikačních podmínek z VVZ: V případě významných dodávek se musí zároveň jednat o trolejbusy, které byly schváleny pro provoz s cestujícími v nízkopodlažní úpravě jako vozidlo městské hromadné přepravy. Nízkopodlažním trolejbusem se pro účely této části kvalifikace dle § 79 ZZVZ a seznamu významných dodávek rozumí trolejbus, který splňuje podmínku nízkopodlažnosti v rozsahu standardů kvality organizace ROPID a dále svými technickými vlastnostmi splňuje všechny ostatní podmínky a definice dle směrnice EHK č. 107. Pro prokázání splnění této podmínky zadavatel požaduje předložit dokumentaci dokladující schválení / homologaci referenčních trolejbusů pro provoz v zemi objednatele. homologace referenčních trolejbusů pro provoz v… Číst vice »
To je v pohodě napadnutelné a už k tomu v historii takto několikrát došlo. Stačí mít schváleno k datu dodání, ne k datu VŘ, byly myslím historické výroky odvolací autority.
Budu doufat, že máte pravdu. Ne že bych byl nějaký fanoušek turecké výroby, ale mělo by se hrát aspoň trochu fér a nepředražovat tu kvůli monopolu každý nákup. Zaplatí to kdo? My…
Je to napsané na míru Škodě. Od Bozankaya se toho objedná co nejméně. Snad to jde opravdu napadnout u UOHS
S tím mají bohaté zkušenosti ve Zlíně 😀 Dvě VŘ na míru Škodě zrušené díky ÚOHS.
Takže plní pouze Škoda, protože nikdo jiný nemá schválené kloubové vozy v ČR.
Takže congratz DPP, že tam napsali tak jednoduše napadnutelnou podmínku.
Tím diskriminují i Hess, který se v minulosti hlásil do obou pražských VŘ na článkové trolejbusy (jak těch pro linku 58 i pro 59) a loni se vítězstvím dodávky trolejbusů pro Biel vrátil k výrobě 12m trolejbusů.
Ma to strasne uzke a velmi spatne rozmistene dvere… Vymena cestujicich je tak zdlouhava… Sedacky jsou jak pro sardinky… A neustale a velmi hlucne nandavani a sundavani troleji – bydlet v domech okolo, pisu petice proti hluku.. Aneb jak zpomalit a zneprijemnit lidem cestovani
Jasně, nutno prostě zadrátovat ty linky celé a baterie mít jen pro mimořádnosti.
Jenže proti tomu jsou zase jiní lidé v domech okolo či majitelé pozemků (na tom ztroskotala elektrifikace na Ohradě pro 207).
Ještě nepřišly ani nabídky a vy už znáte šířku dveří?
Jasně, už s tím jel někde jinde.
Proti hluku, no jo, ty autobusy jsou mnohem tissi, ze?