Největší trolejbusová zakázka v historii Česka. Praha shání až 180 vozidel

Kloubový bateriový trolejbus SOR TNS 18 pro Prahu poprvé v provozu s cestujícími. Foto: DPPKloubový bateriový trolejbus SOR TNS 18 pro Prahu poprvé v provozu s cestujícími. Foto: DPP

Smlouva počítá s pořízením standardních i kloubových trolejbusů.

Jen dva týdny po uzavření rámcové smlouvy na dodávku 70 trolejbusů od společnosti Bozankaya vypsal pražský dopravní podnik (DPP) zatím největší zakázku na dodávku trolejbusů v historii české hromadné dopravy.

V soutěži zveřejněné zatím jen ve věstníku veřejných zakázek hledá dodavatele až 180 bateriových (parciálních) trolejbusů pro městské linky. Nákup souvisí s plánovanou elektrizací dalších autobusových linek ve městě. Odhadovaná hodnota zakázky je 3,465 miliardy korun.

Praha nakoupí až 70 tureckých trolejbusů Bozankaya. Podpis smlouvy se dlouho komplikoval

Detaily o podmínkách soutěže budou dostupné v řádu hodin či dnů na profilu zadavatele. Z textu oznámení ve věstníku je patrné, že v soutěži DPP shání 90 standardních dvanáctimetrových trolejbusů a 90 kloubových trolejbusů. DPP si na organizaci soutěže najal plzeňskou firmu Advokátní kancelář Volopich, Tomšíček & spol.

Rámcová smlouva má být uzavřena na pět let. O vítězi bude rozhodovat nejen cena, ale také nabídnutá záruka či u dodávek vozidel MHD nezvyklý parametr zkušenosti dodavatele.

Nové trolejbusy využije DPP pro postupnou elektrifikaci části autobusových linek. Více o plánech DPP na elektrifikaci najdete pod tímto tagem.

DPP opět žádá o zelené razítko pro nejdelší trolejbusovou linku v Praze. Má mít 22 kilometrů

Tagy Dopravní podnik hl. m. Prahy dpp elektrifikace autobusové dopravy v Praze
38 komentářů