Největší soutěž na železnici drhne. RegioJet čeká na smlouvu, jeho výběr napadli odboráři a ČD
Elektrické jednotky Pesa Elf.eu (RegioJet) a RegioPanter (ČD) ve stanici Most. Foto: Petr Konrád
Úřad prověřuje údajné zvýhodňování jednoho z dopravců ze strany objednatele.
Ahojte, nevie niekto nejake nové informácie ohľadom usteckeho kraja, či už sa to nejako posunulo alebo je to stále na bode že sa to stále prešetruje?
Podle mě je název článku trochu nepřesný – zavádějící.. ČD sami deklarovali, že nechtějí napadat výsledek soutěže s ním neměli problém ale samotný průběh…. Tedy její administraci a její podmínky. Napadnutí tedy bylo procedurálního charakteru nikoliv snaha odebrat vítězství Regiojetu… Ač by se mu pochopitelně nebránily…
Takže tu druhou část bych formuloval spíše ve stylu, Regiojet čeká na smlouvu, průběh soutěže napadli ČD a odboráři
Je jasné, že soukromník si může vyčlenit peníze na „úplatky“ nebo jiné způsoby na ty správné lidi na kraji a nejenom tam, do učetnictví a jejich hotovosti nikdo nevidí. ČD vše musí vykazovat MD. Souhlasím s odboráři, že je měřeno každému dopravci jinak. ČD musí plnit rozdílnou a v Ústeckém kraji vyšší standard služeb a to vč. zákaznických. Kromě nových polských vlaků je určitě jako u každého z čeho by podle smluv měly plynout sankce a neděje se tak.
Management ČD by se měl hlavně zaměřit na kvalitu, ketrou poslední skoro dva roky poskytují. Že je to ostuda se vším všudy, to snad už mimo šotoušů pochopil každý, kdo vlakem cestuje v 21 století. Stejně tak, jako jsme my všichni, co nejsme „modré koule“ pochopili, odkud ta nekvalita pochází, že přebujelý aparáte na nábřeží. No a odboráři, odboráři by se místo svých teplých fleků a výdobytků pro důchodce měli starat o svoje zaměstnance (dva roky s 20 procentní inflací a cca po 4 procentech nárůstu mzdy….). Do veřejných soutěží, kde si kraj vybírá spolehlivého dopravce podle svých kritérií a… Číst vice »
Prehanite. Jak s nekvalitou, tak s „s dvema roky s 20 procentni inflaci“. Z pohledu cestujiciho ceske drahy nijak zvlast nevybocuji z obvykle kvality sluzeb u nas. Spis bych rekl, ze jsou naopak lehce nad prumerem. Z pohledu cestujiciho samozrejme – to, kolik si za to uctuji, uz je ted na institucich, ktere ty sluzby objednavaji. A dva roky dvacetiprocentni inflaci jsme tady rozhodne nemeli a 4 procenta rust platu kazdy rok je neco, o cem si vetsina radovych zamestnancu firem a uz vubec statu muze nechat jen zdat.
Jezdím dost, ale nejvíc spokojený jsem s ČD. Nespokojený se státním tarifem a nepřehlednou organizací dopravy ve státě tarify. A za koncepci, tarify a dopravní politiku odpovídá MD, ale nějak to kladně není vidět.
Teda, hlavně že třeba na R17 jsou parametry ze strany ČD dlouhodobě plněné 😀 Asi by to taky chtělo shromáždit nějaké podklady pro OČTR 😉
Příspěvek za hodně mínusů, ale zcela pravdivý 🙂 Tamním zaměstnancům ČD bych radil co nejdřív začít u RJ pracovat- na všechny se nedostane 🙂
Nikdy nepřejdu a to mojich plno kolegu a když přejdeme, tak ke Cargu .
Ach to ego 🤦♂️🤣úplně mi to připomnělo výrok jednoho pána . Nikdy neodstoupím 🤣
Především musíte pochopit, že kraj nezajímají záložní jednotky, zázemí, myčka, fekal a jiné. Jim jde o cenu. V globálu na to doplatí cestující. Primární chyba je v tom, že na kraji nesedí lidi s dopravním vzděláním. To je také důvod , proč si kraj platí zlatem poradce Jánoše z Pardubic.
Dopravce (kterýkoliv) má téměř 3 roky na to, aby si tyto věci zařídil.
Např. v těch prostorách, které od 12/2026 o to méně upotřebí jejich původní provozovatel – ČD, a.s.
Aha, takže opravdu existuje dohoda kraje a Jančury, že vyřadí ČD a pak Jančura odkoupí depo se vším všudy od ČD. O tom si myslím své. Otázka, vo když to ČD raději zbourá a pozemek prodá městu.
Jistě, raději to zbourají, než aby měli peníze z pronájmu. To je typické pro firmu, která potřebuje tržby a cash flow.
Odstranění konkurence nebo alespoň ztížení jejího podnikání tím, že co mohu odvezu a barák zbourám, není nic nového.
ČD se odstraňují sami, jejich konkurence s tím nemá žádný problém….je hezké, že vozí cizince RailJety, že do Němec posílá to nejlepší co má a teď „nám“ pro cizince nakoupila ComfortJety….. Bohužel Ti co se denodenně pachtí Regionovami, B249, Honneckery atd….to je to, co by je mělo zajímat……a nezajímá!!! Evidentně.
Mně ty 810 i RN vyhovují a jsem spokojen. Na ty regionální výkony vhodné a levné a i pohodlné.
Jenom pomlouvat dopravce ,když se koukněte RJ ,tak má jezdit elektrickýma jednotkama a to úplně nejde vidět . Je třeba se více rozkoukat a ne chránit RJ
A dukazem spiknutí je diskuzní příspěvek. Tak to abyste letěl na policii. Nebo v tom podle vás PČR jede taky a jsou dohodnutí?
Až vám seberou řidičák, budu automaticky chtít vaše auto a nejlépe pod cenou. Pak se budu těšit na Vaši reakci. Jinak je to totéž co na dráze a silně pochybuji, že by cd takto podpořilo vychcanka Jančuru.
Ale není. Jedině, že si to auto pronajmete. ČD nikdo nemůže nutit to depo prodat. A pokud má vedení aspoň trochu rozumu, tak RJ nabídnou služby. A mají jistou zaměstnanost, příjem a v časem v případě výhry i zázemí. A nebylo by to poprvé, co nabídnou konkurenci možnost údržby.Ale placené.
Jen na ten maličký háček jste zapomněl. Aby tu údržbu měl kdo dělat za ty směšné peníze a aby kvůli výpadkům jim ještě nenapařili sankce.
Jak víte jaké tam budou peníze?
A pro ČD je mnohem jednodšší, dělat smluvní opravy za jistý paušál, než se trápit s cestujícími a vlastními rozpadajícícmi se vozy…..
Až na to, že zájemců o auto může být fůra.
Zato zájemců o něco tak specifického jako železniční depo bude velmi málo.
Regio Jet jde s kvalitou služeb rapidně dolů. Chraňte se před touto firmou!
Já doufám, že to byla éra pandemie, a že se teď vzpamatuje.
No bohužel, to je obraz celého českého trhu…..rozhoduje jen cena. To, co se slíbilo, na to se rychle zapomíná a český člověk, ano nadávat ano, ale to je vše. Popravdě v případě některých R (Vysočina, Labe, Svitava atd…) už ani nejde jít pro ČD s kvalitou dolů….ty kopřiváky, co tam jezdí….já vím, chudinky, nemají to kdo udržovat a díky bohu za vozy ze Slovenska, že?
3 roky není zas tak moc. Jak dlouho trvalo Jančurovi, než zprovoznil zázemí v Malešicích, a to se o smlouvě se Sekyrou o Smíchově vědělo mnohonásobně déle.
Proč by taky zákazníka měla zajímat technologie?
Zákazníka má zajímat poměr plateb při plném plnění a výše smluvního pokut(taková, aby se dodavateli nevyplatilo neplnit).
Plus přece jen i dodržování stanoveného (tzn. nějaké standardy jako čistota vozidla, funkční WC atd.). To, jak si to dopravce zajistí, je již jeho věc.
Nezajímá? Abyste se nedivil. Dá se třeba najít zadání, kde si zadavatel explicitně vymiňuje, že na konečné nebudou ostré obraty, ale že na to musí být dostatek vozidel vč. zálohy.
Na kraji, stejně jako na obci, nebo „na státu“ (ministerstva, vlády) sedí zejména politici s téměř nulovým vzděláním v čemkoliv, ale musí dané oblasti řídit.
Daleko větší problém je, že lidé bez patřičného vzdělání sedí i ve vedení mnoha firem a v některých i tací, kteří vůbec neví, jak to „funguje jinde“. Tím pádem si myslí, že jedině jejich přístup je jediný správný.
Proč vlastně Ústecký kraj vyřadil nabídku ČD, když ta byla stejně horší? Proč je nenechal soutěžit a z těch dvou nabídek „jen“ nevybrali tu levnější?
Proč si to zbytečně zkomplikovali?
(předpokládám, že ti co vyřazovali v čase vyřazení ČD již znali obě nabídky, nebo se v tomto pletu?)
Protože zákon má jasné postupy. Tohle není dohadování na bazaru. Pokud by to vyřazení bylo tak protiprávní, jistě by ČD podaly rovnou návrh na zahájení řízení, nikoliv jen podnět.
Na druhou stranu, kdyby si byl kraj jistej v kramflecích, tak tu smlouvu uzavre bez ohledu na to, jak se ÚHOS postaví
Říká se tomu řízení rizik. Protože pokud by ÚOHS následně zakázal plnění smlouvy, přichází do hry náhrada škody vítězi a dodavateli nových jednotek.
Podpis.
Někdo, komu byl držen celostátně monopol do poslední možné chvíle kňučí, že jeden z krajů někoho zvýhodňuje? Nevím, jestli je to komedie klaunů a nebo tragedie.
Kdybys četl tak ČD jsou proti vyloučení, Sosad to bere jako zvýhodnění dopravce v soutěži a mají důvod proč.
Tak doufám, že Sosad obdobně bojoval proti všem „bagrováním“ bez soutěže, protože tam byl a priori zvýhodněn ten „bagrovaný“ dopravce.
A že se neozvali v MSK?
Napadlo mne to stejné. Tady jim to, že kamarádi ČD přidělili výkony spřátelené firmě asi nevadila.
Je to tragédie, pane. Pro nás, cestující.
Je to tragédie, pane. Pro nás, cestující na režijku. Platícím je to jedno 🙂
Komedie to není. Pejšu dostalo pindání na teplé místečko do dozorčí rady a Jindra se taky snaží někde upíchnout a ono furt nic 🫶
No no. Jen ať to řízení pořádně proběhne. Soutěže na železnici jsou „mladý obor“, takže čím dřív se udělá hodně precedentů, tím líp. Pravidla hry budou jasnější.
Každé 2 hodiny stojí vedle sebe v UnL Krušnohor a rychlík UnL – Kolín.
Nechť si každý porovná sám.
O víkendu 13. + 14. 1. jsem byl mezi Brnem a Křižanovem pořídit nějaké záběry odklonových mj. vlaků RJ.
Chvíli za sebou jel vlak RJ (moderní vozy) a asi 15 min. poté R9 (z nadpoloviční většiny staré šroty; ČD).
… a doporučuji též Úpořiny před lichou celou hodinou – nová, moderní jednotka Regiojetu (když to klapne, sejdou se tam obě) a (slovy některých kritiků dovozu starších, ale morálně pořád obstojných vozů) „dovozové německé šroty“ – Regioshuttle ČD. 🙂
Ty nové německé stroje se asi někam ztratili již týden se v Úpořinách objevují ČD 810
Další člen analytického týmu Sosat?
To je od Tebe pěkná trapnost do žumpy, kterou svým příkladem podporuješ. Gratuluji.
Až ráno vystřízlivíš a podíváš se na to, tak věz, že pěkně konkuruješ Zdeňkovi Ledrovi a likvidátorovi shotoushků, ale Ty máš možnost to smazat…
Jindřichu, někdy je lepší o alkoholu mlčet, zvláště v Tvém případě.
Honzíku, tak Ty tady sám reakcemi navádíš k diskusní žumpě od témat a žumpu sám tvoříš. To je Tvůj nový styl publicistiky? Každopádně je to jasný útok na mě, SOSaD a náš analytický tým. Některé spolupracovníky budeš muset v dohledné době poznat, aby Ti bylo násobně stydno. Takže už žádná žurnalistická etika a etické kodexy, ale žumpa.
Nevim, kdo je Zdenek Ledr, ale vím moc dobre, kdo jsi ty. I proto nemám jediný důvod tvé příspěvky mazat😀
Kolik příspěvků – ze všech odpovědí ve „stromečku“ pod původním příspěvkem tohoto vlákna – je v souladu s pravidly diskuze?
🙂
Jestli se hlásíte do funkce administrátora diskuzí, dejte vědět.
Pro odbornou diskusi bylo určitě dobré mazat vše, co s ní nesouvisí, ale když je urážen někdo, u koho se to hodí, tak začala být přípustná žumpa. Já si dávno byť jen nahlédnutí do této žumpy, plné anonymních ukáječů nad svým anonymním hrdinstvím, zakázal, ale byl jsem vícenásobně upozorněn na analytický tým Sosat, tak jsem se zase výjimečně ozval. Novinka pro mě je, že se k problematice dopravní obslužnosti Ústeckého kraje a napadení soutěže na tomto fóru připouští polemika, kolik toho vypiješ. Teď Ti v tom konkurovat nemohu, neb jsem se upnul na nějaké cíle ve vytrvalostním běhu a s… Číst vice »
Jidro, ty bys o chlastu fakt měl mlčet. Mělo by se mazat vše, co se ti nelíbí. Takový krásný odborářský přístup ✌️
Co to meleš? Já se touto žumpou vůbec nezabývám a je mi jedno, kdo se tu ukájí . Jen jsem udělal výjimku po upozornění, že si redaktor diskuse zřejmě více přihnul a sám přidal nějaké nesmysly.
Gratuluji ke změně životosprávy. Alkohol zjevně na tvém mozku ale napáchal už nenávratné škody.
Opět tento příspěvek svědčí o nutném velkém politování nad Tebou. Snad se z toho dostaneš a bude z Tebe publicista, podporující etický kodex Syndikátu novinářů.
Starej se o své lhaní, pomlouvání a kamarády typu Dušek, Zelený, Žák, Pleticha a další velikány.
Jablonecká ČSSD se rozčiluje v diskuzi, protože někdo nechce stav na železnici zakonzervovat, že mě to nepřekvapuje
V ČSSD už není, naposledy byl na kandidátce Křížek pro LEVNÉ ENERGIE.
Co to je za štěk? Jaká jablonecká ČSSD? já rozhodně nejsem pro konzervaci železnice, ale její řešení dopravcem, kterému při namrzlé troleji
22.ledna nejezdil jediný vlak, určitě nebude to pravé pro budoucnost železnice.
A oni se dopravci rozděluí na ty, jimž při namrzlé troleji vlaky jezdí, či nejezdí? Nevím, kdo je pan Berounský a ani to nechci vědět, kdo je Zdeněk Ledr vím. Pro pana Sůru, je štěstí, že jste se s tímto „hochštaplérem“ a polobláznem nikdy nesetkal, ale jsem z Kolína, znám ho, lustrovat ho tu nebudu (na tu úroveň jsem pane Berounský neklesl) a popravdě vyčítat si tu alkohol….no dobrý….. Jen o té troleji….bohužel el.jednotky (ať už ČD, nebo RGJ, teď již i Arrivy) které mají jen jeden sběrač mají problém…. Toť vše, co k tomu mám. A něco málo o… Číst vice »
Ironií je, že Regiojetu (resp. RÚJK) bylo kritizováno i pozdní dodání elektrických jednotek, vlivem čehož o to déle jezdil s motoráky (tím pádem by ale „při námraze vyjel“).
P. S. Z dostupných médií jsem nikde nenašel info, že by námraza postihla trasu linky R23, tzn. tato linka Regiojetu zřejmě byla i v té době v provozu.
Jistě. Jednoduchá technika loko 162 v této kalamitě slavila úspěch. Naproti tomu jistě víme kolik Elephantů nevyjede s prvním sněhem. Není to vina ČD, jen reaguji na kritiku zřejmě velkého odborníka….nebo odboráře? Teď nevím….
Jezdila jen se zpozdenim.
A to si myslíte, že kvůli tomu porovnání „na vlastní oči“ pojede někdo bůh ví, jak dlouho do Ú/L.?
Nějaký odkaz na fotku z provozu by nebyl?
Takovou fotku pořídit (či setkání zažít) je těžké – Krušnohory jsou v Ústí hl. n. v S:42 – S:48 h a v L:07 – L:13 h.
R23 tam je v L:17 – S:36 h.
Tzn. vedle sebe tam vůbec nestojí.
Zajímavé, že v celé řadě případů, kdy jsem tamtudy jel, jsem žluťáka vedle viděl.
A že tam jezdím opravdu jen občas.
Jo, pokud to byl Krušhohor od Chebu a měl „větší než malé“ zpoždění, tak byste už se v Ústí hl. n. s R23 potkal, protože od Kolína už by přijel (jel-li by včas).
Nicméně pak to znamenalo, že ČD jezdí zpožděné, zato RJ včas. 🙂
O. K., další možností by bylo, že Krušnohor ČD od Prahy by do Ústí hl. n. přijel včas, zato R23 RJ by z téže stanice včas neodjel (byť moc důvodů k pozdnímu odjezdu nemá).
Má, každou chvíli čeká na zpožděnou Arrivu z R14.
Tak to je celkově fajn, že ty R23 byly do Ústí hl. n. prodlouženy, aby tam vůbec tato vazba byla.
K tomuto prodloužení došlo právě souběžně s nástupem Regiojetu na tuto linku.
Předtím do 12/2021 ta R23 vůbec do Ústí hl. n. nejezdila (výchozí/končící „na Západě“), tzn. tato vazba zde vůbec nebyla (a – pravda – tím pádem ze „Západu“ odjíždějící včas).
Není pravda. Minimálně poslední grafikon takhle jezdily i ČD.
… a taky by to bylo vyvrácení dřívější obzorářské/odborářské teorie, že „jedině ČD čekají; soukromníci budou zpožděným přípojům ujíždět“. 🙂
Pan Krušnohorec napsal, že v Ú/L. každé 2 hodiny stojí vedle sebe ČD (Krušnohor) a RJ (Ú/L. – Kolín), vy to vyvracíte.
Znamená to tedy, že pan Krušnohor tady pouze mystifikoval?
Nuž do Ústí kvůli tomu nepojedu. Nicméně o kolik lepší je Bdtee264 než tohle
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/202001/FFS_B_50_85_20-73_017-9_interior_300814_2.jpg
a než tohle?
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201701/DSC_0077.jpg
Na trase Brno-Nezamysllice jsem vyzkoušel obojí v celé trase, kožekonvé a přeplyšované Béčko taky, ale to už je historie, porovnávám vozy, které jsou tam nasazované teď. Jo, u SBB je to ten samý typ vozu.
Na usteckych rychlicich tyhle vozy nikdy nejezdily. Obvykle je tam takova smes, co vuz, to original. Nejhorsi byl vzdycky tenhle: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/RJ_Bmpvz.php Obvykle v naprosto prisernem stavu, s utrhanymi podruckami a zcernalymi zvejkackami nalepenymi v plysi. Ale vcera jsem po delsi prestavce jel regiojetem z lysy do usti nad labem i zpatky, byly to dve ruzne soupravy a byly celkem ciste, jen okna trochu umatlane, i personal byl normalni. No, tak snad ty pokuty zabraly a uz to tak zustane. Ale trvalo jim to 3 roky, nez zacali uklizet. (Jestli to teda uz bude trvaly stav). Ale abysme se drzeli v… Číst vice »
A v Brně zase R8 a R12 (Bouzov) a tam je to zase naopak.
Již to tam bylo uvedeno. ČD opakovaně namísto nových smluvených vlaků posílalo na spoje staré nerekonstruované Honeckery Bdmtee a tím si potentovaly pověst. I kdyby nabídli sebe levnějš a sebevyhodnejsi podmínky, jsou prostě ČD prokazatelně nespolehlivým dopravcem, kterému se nedá věřit. Jen jednou z mnoha případů jsem se tam vezl Honeckery s předělanými interiérem a novými sedadly, ale to je jen jedna souprava tři vozů, kterými se ČD jen předvádějí a skutečnou modernizaci nemyslí vážně. Jinak by ji udělali už před 30 lety!!!
Doporučuji seznámit se s provozem na lince R8.
Doporučuji se seznámit s provozem a plněním smlouvy v Ústeckém kraji ze strany ČD. https://zdopravy.cz/slibily-desira-nasazuji-regionovy-ceske-drahy-nestihly-nasadit-na-sluknovsku-modernejsi-vlaky-187547/
ČD nasadí alespoň 814 a vlak odjede. RJ nasadí buď NAD a nebo nic.
Nebo 628 od Arrivy. Nebo 628 ve žlutém, nikoliv zeleném nátěru.
(moje zkušenosti z minulých let)
Tak zrovna na R8 je to většinou infrastrukturbedingt, ačkoliv mě to netěší
To už je tak ohraná a opakovaná písnička, která je trapná, když autor dobře ví, proč to tak je.
Ale ta by mohla být ústeckému kraji šumák. I ta problémová R23 – to je totiž business Ministerstva dopravy.
A že ať je to modrý, žlutý, černý nebo blankytný – všichni mají směšný pokuty za neplnění – nemají si co vyčítat.
On by zase mohl Olomoucký kraj směle podat reference na ČD, co se týče dopravy, kterou si objednává a platí kraj. Ale o ty asi ani vedení ČD, ani odboráři moc chtít slyšet nebudou, že.
Ten Olomoucký kraj jste zmínil velmi příznačně – ta „petice proti Regiojetu na elektrické páteři Ústeckého kraje“ vypichuje, že „Regiojet nasadil v Ústeckém kraji své elektrické jednotky se zpožděním“ (aniž by zmiňovala, že jde o úhrn zpoždění ze strany kraje, který smlouvu s RJÚK uzavřel jen cca rok před začátkem plnění, tzn. už zde vzniklo první zdržení, a druhé pak vzniklo na straně výrobce).
Přičemž ty nové Elfy byly „plán B“ poté, co ČD Regiojetu vyfoukly od DB Stadlery GTW, nasazované… resp. zčásti nenasazované (viz náhrady rakvemi, šukafony či nakonec nasazením Sharků) v Olomouckém kraji.
Áno? A co je tam tak extrémě špatně?
Koženkové Béčko s akvarijním oknem mi fakt nechybí. narváno nastojáka bývalo i za jednotné dráhy, jel sem Přerov Brno celou cestu na představku.
Tak nějak nevěřím těm, kteří nesvedou napsat ani den a číslo vlaku, když zrovna zažili problém a vedou jen obecné kecy. Proč to nenapíšou ani anonymě vědí jen oni sami.
A jak to tedy bude od prosince 2026 na páteřních tratích v Ústeckém kraji? Bude tam jezdit RJ se soupravami PESA ? (i když ještě není podepsaná žádná smlouva a čas je jen necelé 3 roky). Nebo bude jezdit NAD ? Honekry budou jezdit v Ústeckém kraji nejméně do konce roku 2026 i když jinde již budou mít moderní jednotky.
Alkoholik Berounský vylezl z nory 🤘 Jindro, takhle se ale fakt do té politiky nedostaneš 🤦♂️
Asi přes týden jsem neměl kapku alkoholu a něco naběhal. Kdybych byl alkoholik, tak bych to nepřežil. Koukám, že to je duchapřítomný příspěvek k tématu, který do diskusní žumpy zapadá a určitě se líbí i administrátorům, když jej tu rádi nechali. Ukájení se takovými plky po vzoru Zdeňka Ledra je chvályhodné a chtělo by to přidat do žumpy ještě více…
A jak to, milá Gréto, souvisí se článkem?
Ať žije amnestie…
Že se zkusí odvolat ČD, je asi logické, ale co je do toho odborářům? Těmi řečmi udělají Českým drahám tak akorát medvědí službu.
Tak ČD se odvolávají pořád – vždycky vidí křivdu, vždycky udělali všechno správně, ale téměř vždy neuspějí. Aktuálně mimo této křivdy jsou ještě zcela neprávem napadány z nekalostí na bateriové vlaky v MS kraji. A tam jim výběr jich jako dopravce a jejich výběr jednotek absolutně nevadí – odboráři mlčí, a že by to bylo čistý jako lilie rozhodně nehrozí.
Tak je to zakazka za nekolik miliard, tak mi neprijde divny, ze ji zkusi jeste zvratit. Napriklad ve stavebnictvi se to deje celkem pravidelne a tam zadna „modra“ stavebni firma nefiguruje. Ja si jen rikam, ze odbory maji hajit zajmy zamestnancu a ne zamestnavatele. Navic bych rekl, ze tomu zamestnavateli prilis nepomahaji, jak je ostatne videt i na „tonu“ vaseho prispevku 😏
Skoro by se chtělo říci, že by odbory měli zastupovat zaměstnance všech dopravců a ne jen podporovat zpřízněného a SoSAT 🙂
Tak je otazka, zda management ČD o takovou spriznenost stoji. Rekl bych, ze spis ne.
Nebudou platit režijky 🙂
Na to, že regioJet začínal z nuly a nakopl v česku železniční dopravu v době, kdy ČD projídaly peníze daňových poplatníků, tak při nynějších problémech spočívajících v zahájením provozu, by mohli někteří patrioti státního dopravce mlčet, nebo aspoň být více tolerantní
Přesně tak – je dost rozdíl financovat podnikání ze svého či z úvěrů vs. dostávat opakovaně dosypáváno za „převod budov“ či „převod pozemků“ z ČD, a.s. – akciovky („řadového dopravce na železničním trhu“), do které taková společná infrastrukturní zařízení vůbec neměla být při jejím zakládání vložena.
(A to píšu byť jako osoba, která má určité výhrady i vůči Regiojetu.)
Je zcela bez debat, že to tu rozhýbal a donutil ty na nábřeží, kterejm to tak nějak setrvačností fungovalo se snažit. Bohužel úrovní ho nejen dohnaly, ale předehnaly. Přesto jsou ČD nekonkurenceschopné právě díky odborům a ansáblu na nábřeží. Odborář sice bojuje za zaměstnance a hlavně za sebe, čímž ovšem devastuje konkurenceschopnost firmy, co toho zaměstnance zaměstnává. A každej odborář by si nikdy ze svýho nevybral to dražší, ale postupoval by přesně jako ÚK.
Na to, že Regiojet tehdy nasadil laťku úrovně cestování dost nad průměr, tak na to to s ním od té doby šlo hoodně moc z kopce.
Bacha co s čím srovnáváte, můžete skončit nemile překvapen..
(s RJ jsem jel za poslední roky jen párkrát a i ta zkušenost mi stačila)
Dobrý den.Ví někdo uvůbec jak probíhalo hlasování na krají,o této soutěži?Protože co jsem zatím zhlídl tak na stránkách kraje jsou hlasování veřejná?Nebo bylo tomu tentokráte náhodou jinak?Jestli celé záležitosti nepředcházela analíza od usteckého kraje a jaký byl výsledek odborné komise?
Nevědět na začátku, že se jedná o Ústecký kraj a RegioJet, tak ve mně všeobjímající vyjádření s. Berounského vzbudilo neodbytný dojem, že se zabývá úplně jinými vlaky.
Ve druhém odstavci jeho plamenného textu stačí provést pouhé dvě nepatrné změny:
– „Ústecký kraj“ nahradit textem „Ministerstvo dopravy“
– „RegioJet“ nahradit textem „České dráhy“
a podstatná část jeho slohovém cvičení by pasovala jako popis situace na Bavorských expresech, Rožmbercích, Jížních expresech, Vltavách a Lužnicích.
https://zdopravy.cz/vagonovy-marast-trva-ceske-drahy-odhalily-u-jakych-rychliku-a-expresu-je-nejhorsi-situace-192579/v
A v čem je problém? Tohle není stížnost na ČD, a jestli se ukáže jako důvodná, se teprve uvidí. Nikomu nic nebrání aby si na situaci u ČD rovněž stěžoval.
1. Mně zaujalo, že to co pán kritizuje u jednoho vztahu „Jančura – ÚK“, velkoryse přehlíží u druhého vztahu „ČD – MD“. 2. Pokud se ČD ozvaly a snaží se výsledek soutěže zvrátit, mají na to podle mého názoru, jako účastník, plné právo. 3. Nejsem si ovšem jistý, jestli mají ČD mít radost z toho, že se jim dostává „verbální podpory“ stylizované panem Berounským. Může to pro jejich PR být (nejen na základě tohoto posledního textu) spíše medvědí služba. 4. Pokud pán napadá Jančuru, že je v ÚK „privilegovaný dopravce“, tak se velmi divím, že se neozval, loni koncem listopadu,… Číst vice »
Není v silách Berounského se vyjadřovat ke všemu, na co si kdo vzpomene.
V rámci věrohodnosti a souměřitelnosti toho, co kritizujete, není od věci občas kliknout alespoň na „Železničáře“.
https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/hlavni-zpravy/na-jihu-cech-vyjede-dalsich-pet-panteru/-35569/
Pan Berounský má celkově trošku selektivní paměť, doporučuji na jeho webu (když zrovna funguje) text o zakázce pro DLB v Libereckém kraji a jeho kritiku jednotek Siemens Desiro. Když ty samé jednotky nakoupily ČD, nic nenapsal.
To je trochu jinak. Tady to někdo chybně prezentuje. Špatně a v rozporu s evropskou směrnicí o bezpečnosti je nahradit RegioSharky Siemens Desirem jako na L2. To je bezpečnostní a kvalitativní sešup. O tom to bylo. Nic víc, nic míň. A že to tak bylo, se ukáže v souvislosti s jinými zprávami už příští týden.
Na části spojů tam nejezdily Sharky, ale rakve.
Poslední nabídka na L2 byla všechno v RegioSharcích a ještě levnější.
Tím pádem by ty Sharky nyní chyběly jinde – např. okolo Olomouce, kde jezdí namísto Stadlerů GTW, které ČD vyfoukly Regiojetu a jejichž zprovoznění nezvládly dotáhnout do plného rozsahu ani po 4 letech. 🙂
Mimochodem, jak jste zasáhl proti náhradě Desir DLB šukafony ČD od 12/2020 na trase Varnsdorf – Rybniště?
Vždyť to je bezpečnostní sešup obrovský.
Ano, to je brutální sešup, ale proč bych zasahoval a ještě proti vůli kraje, když si chtěl udělat retro linku.
A proč do toho tedy zasahuješ nyní, když už chtějí jezdit jako lidi ?
„Když si chtěl“ neřešte.
Resp. když už, tak měřte stejným metrem.
Je zvláštní, že náhradu Sharku Desirem považujete za zhoršení bezpečnosti, zato náhradu Desira/RS1 šukafonem tolik neřešíte.
Přitom šukafon je pro strojvedoucí při srážce echt-nebezpečný, protože deformační zóny jsou fakt minimální.
Jasně, ještě zapoj do svých pohádek homosexuální spiknutí a orgány TČ, jak je v tvých výlevech běžné. Jen mohl bych někde vidět nějakou tvoji kauzu dotaženou do rozsudku?
Vynechal bych soudruha a jinak by to chtělo se seznámit se skutečným stavem. Pak správně Ministerstvo dopravy a vybraný dopravce RegioJet.
Dikce vašich textů mě tuto představu docela intenzivně evokuje.
Pokud ve svém postavení tak často publikujete, mělo by to být formálně lépe stravitelné pro větší skupinu čtenářů, než je váš fanklub. Jinak z vaší bubliny neprorazíte.
Řekněte mi, co v této zemi nedrhne.
Pomlouvání vlastní země. Strhání každého úspěchu. Hlasitá jistota, že se nepovede cokoli zlepšit.
Pokud vezmu jeden starší výrok „Nádraží je špinavé, musí se odsunout“ jako platný, tak jednoznačně nedrhnul hadr v podchodu.
Pamatuju si článek z léta 2006: „u pokladen v Brně hl. n. jsou velké fronty, už aby bylo nové nádraží“. 🙂
Kvalitu vozidel si určuje objednavatel a má ji pak vymáhat, po všech dopravcích. Víc mi vadí, že v případě jakéhokoliv problému najde na webu ČD člověk informace téměř okamžitě a případná opatření. Na webu Regiojetu jsem nikdy nic neviděl. To mi přijde mnohem větší problém, než se hádat, který dopravce má novější vlaky.
Co se informování týká, tak mi přišla SMS 15 minut před odjezdem , že vlak bude opožděn. Měli jsme ani ne +15 min na odjezdu z Brna, než operativně objeli soupravu z Bohumína na hlavním, běžně končí až v KrPoli. Pak jsem se doptal, že závada na Vectronu.
Tak určitě budou posílat SMS všem obyvatelům Litvínova,že jim vlak do Teplic nepojede. 🙂
U povinně místenkových vlaků ČD, když koupíte jízdenku přes e-shop, tak tu SMS dostanete taky.
Když si koupíte jízdenku PID, DÚK, One ticket atd, tak vám žádná SMS nepřijde, protože Regiojet nemá vaše číslo. Takže by měl mít nějaký web, kde by informoval běžné cestující. Už dávno nevozí jen komerční spoje, kde je to jeho boj a teoreticky má kontakt na všechny cestující.
Že se odvolaly ČD, chápu.
Ale že se to toho plete Sosad, to… vlastně taky chápu, protože zrovna tahle „organizace“ obzvlášť zasahuje do politiky.
Obzvlášť trapná je petice proti Regiojetu na této lince, kde by se dalo bod po bodu postupovat v tom, že ty namítané věci platí i pro ČD.
Pokud platí poslední věta, je to jasná podjatost; soutěž musí být zrušena a pantáta z kraje odvolán.
Jsou od sebe věkově 1 rok a 2 měsíce. Že by jeden z nich šel o více než rok později? No, potenciálně to je možné.
Nicméně – že by na žádném kraji nikdy nebyl někdo, kdo dříve pracoval pro ČD nebo je v přátelském vztahu vůči někomu z ČD?
Nebo ta podjatost platí jen pro některé dopravce?
Pozn. možná nejkřiklavější případ – cožpak takový vztah ČD vs. radního Pardubického kraje zodpovědného v letech 2012 – 16 v tomto kraji za dopravu (tzn. včetně vztahu vůči ČD). 😀
Máme spousty jiných případů, třeba Ludvík Urban ve Zlínském kraji, Podstawka – ex zaměstnanec ČD.
A v Zlínském kraji jezdí díky němu ČD vzešlé ze soutěže s prazvláštními pravidly, že?
Co jsou prazvláštní pravidla? Jen upozorňuji na toto personální propojení – zastupitel a krajský předseda socanů a současně člen představenstva ČD. Kde byla analytický tým Sosad tehdy?
Tak zrovna za něj došlo k dramatickému nárůstu sazeb pokut za nejrůznější prohřešky. Ostatní kraje se pak později nejspíše inspirovaly. Ten vztah rozhodně nebyl takový, jako by někdo očekával.
A ono to nějak ovlivnilo objednávku dopravy v kraji, že to vytahujete? Ono se tam hlásili desítky dopravců a on to bagroval tomu jednomu, že?
Přinejmenším se za něj omezil provoz jiných dopravců (autobusových) ve prospěch navrácení jistých spojů na některých tratích (železničních – v provozu ČD).
Jenže za jeho předchůdce zas byly vlakové spoje omezeny na úkor autobusových, protože dotyčný měl spojitost s autobusy.
Na některých tratích byly vlaky od 12/2011 omezeny, na jiných naopak posíleny.
P. S. vámi uvedené znamená eventuální podjatost i toho jeho předchůdce, nicméně nedochází tím k vyloučení podjatosti zmíněného dlouholetého pracovníka ČD (s.o. + pak nějakou dobu i a.s.?).
12. ledna 1972 1. března 1973 Jenže jeden v Chomutově a druhý v Ostravě, z toho spolužáky ze ZŠ neuvaříte, ani když přidáte sekeru. Jeden je JUDr. (Plzeň), druhý je Ing. (Brno) takže na vysoké spolu taky nestudovali. Vše dostupné z veřejných zdrojů. Zbývá možnost, že by se potkali na vojně, jenže Jančura zakládal Student agency v roce 1996, když mu bylo 24 let. Což značně omezuje dobu, kdy mohl být na vojně. Aby se vůbec mohlo uvažovat o podjatosti, když by spolu byli na vojně, tak by se muselo doložit, že se spolu toho 1/4 století pravidelně potkávali. Mno… Číst vice »
Ta Berounského teorie je i J. Schmidtovi s J. Jeřábkem. Ne o Jančurovi.
Schmidt * 2. 4. 1977
Jeřábek * 21.06.1978
(veřejně dohledatelné údaje v živnostenském, příp. i obchodním, rejstříku)
Tady vzniká klub astrologie? 🙂
Já z mnoha soutěží, nejen na železnici mám pocit, že vyhrává velmi často ten, kdo nabídne nejméně, kvalita je až na posledním místě – tím se nezastávám ČD, ale neměla by být kvalita na prvním místě, i když třeba cena bude na km o něco málo vyšší? Když srovnám úroveň někdejšího RegioJetu, ještě pod původní značkou, tak v autobusové dopravě opravdu kvalitou vítězil, dnes je již průměrný a začíná ho válcovat Flix. Když přešel na vlaky, opět proti ČD exklusivní, ale dnes mají ČD nové moderní vozy pro rychlíky, ať už třeba InterJety, RailJety či Vídeňské rychlíkyn a další a… Číst vice »
Zrovna v Ústeckém kraji jezdí od Regiojetu nové jednotky Pesa Elf, byť měla dodávka jednotek rok zpoždění. Takže tvrdit, že Regiojet je v Ústeckém kraji nejhorší dopravce je ukázka toho, že někteří jedinci na železnici žijí mimo realitu.
Přesně tak.
A hlavně – do 12/2019 jezdily na Os-073/123/131 v dieselu i ČD, a.s.
Navíc na 2 z 3 těchto linek jezdily bez průvodčích, zato Regiojet tam průvodčí má, srov. s OSŽáckou brožurou z roku 2018 o tom, že „soutěže = hrozba provozu bez průvodčích“. 😀
Pořád dokola.
Kvalitu nedokážete kvantifikovat, takže jakákoli soutěž na principu „cena je sice o něco vyšší, ale ta kvalita!“ se ze soutěže mění na dojmologii nebo přihrávání kšeftů kamarádům.
Kvalitu si má nadefinovat (a pak vynutit) zadavatel. A zakázku má dostat ten, kdo mu požadované služby (v požadované kvalitě) nabídne nejlevněji.
Souhlas. Ale zatím to vždy je tak, že zvítězí nejlevnější a pak tu nadefinovanou kvalitu nedodržuje, ale NIC se nestane, max pár tisíc pokuta aby se neřeklo (to platí samozřejmě u všech dopravců).
A co takové R11? Nabagrované už od 12/2009 na 10 let s tehdejší mj. odborářskou argumentací, že takto je to správně** + že dlouhodobá smlouva umožní pořízení nových vozidel?
** Nezapomenutelné. 7/2009: odboráři nadávali poté, když tehdejší ministr dopravy G. Slamečka uvedl, že chce soutěžit rychlíkové linky; odboráři tvrdili, že „úřednický“ ministr na toto nemá právo. Když ten samý úřednický ministr o pár měsíců později „nabagroval“ 10leté smlouvy s ČD, tak s tím ti samí odboráři souhlasili.
No poslední dobou to vypadá,že nikdo nemůže dát tolik,co umí Jančura slíbit!
Vidím to podobně. Používám lůžka JLV a Wagon Slovakia ,a že službami WS jsem byl vždy nadmíru spokojen. V poslední době je JLV skutečně na velmi dobré úrovni. RJ jsem nezkoušel neboť jezdí jinam než já.
RJ jste nezkoušel, ale zato o příspěvek výš se nebojíte hodnotit jeho kvalitu. Och.
A on už kromě lůžka nesmí jezdit nikam a s nikým?
Když jezdí jinam než ON ?
Myslím lůžka RJ, jinak R23 ano. Skutečně o třídu lepší dopravce. A to nechávám bez komentáře.
Pokud se nepletu, tak Wagn Slovákům má od Regiojetu dlouhodobě pronajaté minimálně tři lůžkové vagóny.
Byly časy, kdy se první (nejnižší) a poslední (nejvyšší) nabídka nebraly v úvahu. Samozřejmě, tam, kde bylo dostatek nabídek. Pak přišla na řadu nejnižší cena, no a aby se následně té ceny skutečně dostálo, kvalita zákonitě jde dolů.
Kvalita nemůže jít dolů, protože je právě taková jaká je požadována. Cena je správně. Modří nás vozili leta jako prasata a za ranec a přesto prodělávali. Teď kupují nové stroje, jezdí za míň , platí víc jak lidem tak energie a vydělávají. Toto mi nejde do hlavy jak to ti kouzelníci dělají a kde se první a poslední nabídka vyřazovala a přesto bylo dostatek nabídek. Krasobruslení? Skoky na lyžích? Nebo jenom blábol? 🙂
A nebylo to v době, kdy se starali ještě o infrastrukturu ?
Některé země tak k výběrovým řízením opravdu přistupují. Vyřazení nejlevnějšího a nejdražšího je pravidlem např. v Nizozemsku. Tam má odběratel také značná práva včetně možností od smlouvy odstoupit a vyřadit dodavatele, s nimiž byly v minulosti problémy.
A stále to tak je v NL pro veřejné subjekty? – ty privátní, pokud se na ně nevztahuje zákonná povinnos, si mohou dělat to jak chtějí.
A můžete mi prosím uvést nějaké zadávací dokumentace? Zkusím si ji přeložit. Nechce se mi tomu věřit. Všude po EU platí směrnice pro zadávání veřejných zakázek, např. 2014/24/EU nebo 2014/25/EU.
S tou kvalitou dva kraje už šli nahoru, Plzeňský a Jihočeský. Takže si myslím že jde o to jaké je vedení.
Pokud je nová (neoprávněná) nabídka stejně vyšší, tak nevím, o čem se tu bavíme. Pokud má někdo z RJ kamarády někde na kraji, tak to asi někde může mít vliv, ale zrovna v tomto případě mi to nepřijde. Každopádně uvidíme, na co přijde ÚOHS, už jsem napnutý
To jestli byla nebo nebyla nabídka levnější je irelevantní. Pokud soutěž neproběhla dle pravidel, tak má být zrušena a vypsána nová.
Privilegovaný. Mno měli vybrat toho neprivilegovaného, který byl na druhý pokus už jen o 3 kč dražší. Jak by asi takhle varianta procházela, hmm?
Takže ve výsledku by ta nabídka byla podstatně levnější, protože by se ještě odečetla dotace, která na ty Pantery co tam teď jezdí byla.
A proč to odečtení dotace na pantery ČD neprovedly v nabídce rovnou?
Protože dotace na pantery budou vyšší než na Pessy a pak už by to mohlo vyjít alespoň o halíř. 🙂
A jak to ze dotace na pantery je větší než na pesy? Podpora domácího průmyslu nebo co?
Protože to dle podmínek soutěže nešlo.
Slyším kvičení prasátek, přeci jsou svatým nedotknutelným bohem a jsou neporazitelní a jejich moc a nedotknutelnost jsou přeci absolutní 😀
Pardon, ale odborník na kvičení je někdo úplně jiný…
Ó jé, koukám, že agentura JPP a sr…met uvnitř ČD jede na plno. Já do toho teda úplně nevidím, zato tady vidím plno „zaručených zpráv“, které jsou vždy super podklady pro „válčení“ a v podnicích se takové šuškandy šíří rychleji než koronavirus.
Trochu mi v nich chybí nastavení zrcadla, zda v případě ČD je a bylo vše naprosto v pořádku.
… místo soutěží udělejte rovnou aukce. ČD bohužel nechápou, že soutěže prakticky rozhoduje jedno číslo a to cena za kterou jste schopni splnit zadání. Další náklady/zvýhodnění nejsou v rámci soutěže vůbec brány v potaz. Na základě tohoto se bojím, že to někdo smete ze stolu, přitom výhodnější opravdu mohli být ČD.
Tady jde ale o to, že to zadání se v průběhu soutěže dosti podstatně změnilo, ale ČD už nemohly tomu uzpůsobit svou nabídku.
Jsi si vymýšlet pohádky do mateřské školky, Eriku.
Pokud se v průběhu výběrového řízení mění zadání a třeba vyberu jeden příklad za vše, kdy se měnila požadovaná výška nástupní hrany od TK aby se do toho vešla Pesa tak to prostě smrdí 🙂
To chcete říct že pesa neumí vyrobit vlak s podlahou v požadované výšce? Takovyhle machinace bych cekal kdyby se porizovaly ojetiny a ne nový vlaky.
Jestli je pravda to, co ti stěžovatelé píší, tak už by na kraj měla naklusat kriminálka. Protože tohle smrdí už na dálku.
Jsou to jednostranná prohlášení, takže bych počkal co tam ne/najde UHOS. Dost zajímavé by bylo vidět kolik sankcí zůstalo neuplatněno vůči ČD (nebo jakýmkoliv z dopravců), když to má být nějaký validní argument.
Otázkou je, proč nepodali TO, už by tam kriminálka byla. Podávat TO, když nemám nic v ruce dost dobře nejde, takže asi tak. Zato do novin se toho dá napovídat i bez důkazů kopec.
Na SŽ máme taky pár takových žab na prameni, co bagrujou smlouvy za nehorázný prachy pouze vybraným firmám. To je prostě fakt, se kterým jsme se tvrdě srazili. Ale dokázat, že ty schválně rozdrobené zakázky rozdrobené ve skutečnosti být nemají, že jsou předražené, a že ten bývalý jednatel, co pracuje na SŽ a zakázky přihrává, je ve skutečnosti stále s firmou personálně propojen, opravdu není jen tak sranda. Ti lidi to už takhle dělají deset dvacet let a umí zametat stopy. “Jen tak” si bez skálopevných důkazů podat TO – to může říct jen totální mimoň. Však co se stalo… Číst vice »
Nedá, třeba trestný čin pomluva hrozí…
Tak ono to celé bylo divné. Kraj například požadoval kapacitu tuším 16 kol na soupravu. Na to se měly odevzdat kalkulace a cenové nabídky, které se pak nesměly plnit. Pak přišel dotaz od jednoho dopravce ve stylu „nestačilo by těch kol 8? To by nám umožnilo vybírat z více vlaků od různých výrobců a výrazně tak ušetřit.“ Kraj to najednou povolil, ale už nedovolil upravit předchozí nabídky. Takže to vypadá, že parametry byly záměrně nadsazeny a až po odevzdání nabídek se najednou požadavky snížily. Jako by jeden z uchazečů předem věděl, jaké ty parametry nakonec budou a tomu rovnou přizpůsobil… Číst vice »
Aby ne, kraji vládnou ANOisti a Jančura je jejich sponzor.
Zapomněl jste, že České dráhy v tomto regionu vede jakýsi pan Hurajčík z ANO:))
To taky leccos vysvětluje co se týče této soutěže. Ten fakt nekope za stát, ale za majitele své sekty.
Manažer ČD kope za RJ? A proto ČD podává stížnost k UOHSu? No tvl to nevymslíš 😀
Bohužel, ČD jsou jako státní akciovka neustále infiltrováni záškodníky z venku, kteří kopou za někoho jiného.
A co to vysvětluje v Plzeňském kraji u soutěže, kterou vyhrála Arriva?
Prominte, ale tohle vám nesedí. Dotazy na zadávací dokumentaci se dělají před podáním nabídky a ne potom. To by totiž neměly smysl. Tohle prostě ČD zazdily, tak se s tím smiřte, bude se vám žít lépe 😉
Ano a právě takhle nestandardně tahle soutěž proběhla. Napřed nabídky a potom další dotazy a úpravy zadání. Stačí mrknout do věstníku.
Proč zde vlastně soutěž, když zde jezdí většinou RegioPantery? Snad by byl dobrý požasdavek na jejich rozm nože ní.
Regiopatery ČD tam mají sedmidenní oběh, soutaží se výkony pro asi 20 souprav (dnes vlaky vedená peršingy).
To , že zakázku vyhraje RegioJet se vědělo už cca dva roky dopředu…a to co nasazuje RegioJet směr Kolín to je často na pováženou,ale bohužel je to krajem a ministerstvem dopravy tolerováno… myslím,že se to dá nazvat liberalizace osobní dopravy hlava nehlava … zákazník nezákazník… úkol zněl jasně… muž s koženou brašnou nesmí projet.
Kraj s R23 nemá co společného.
Proto také na své linky požaduje moderní jednotky a tady už je největší rozdíl v logu dopravce.
Ale za uznávání tarifu DUK platí…
To v kontextu objednávky a zodpovědnosti za případné sakce je zcela irelevantní.
Zanedlouho tam budou jezdit moderní jednotky.
Mmch. ČD tam vůbec nenasazovaly ani klimatizované vozy.
Je potřeba ale nekoukat zpět (jezdilo tam to co bylo tehda ve smlouvě samozřejmě se to v poslední době někdy nedařilo) ale to co se vybíralo… Tedy Intepranter / Persing s ojetinama… Stejné jako na R8 tam taky ČD nešlo s Beer273 tuším….
Zlodějinu zdokumentovat, podložit kalkulacemi a vše korunovat podáním trestních oznámení na zkorumpované šašky. Tak je to správné. Smekám čepici před ČD, konečně se brání.
Podle místního kvikotu to ČD dělá správně!
Přitom by bohatě stačilo, kdyby se ČD naučily podat nabídku dle ZD, nemusely by se pak bránit…
Možná kdyby se ta zádávací dokumentace neměnila během výběrového řízení tak by to šlo líp 🙂
Uveďte prosím prameny že se dokumtace nezákonně měnila, pokud by to byly změny podmínek povolené v rámci zákona, tak je to smůla od ČD ze jsou pomalé.
Pokud by se měnila zadávací dokumentace nezákonně, tak by už dávno bylo vydáno předběžné opatření ÚOHS, ale to nebylo. Že smlouva není podepsána je rozhodnutí krajského zastupitelstva/tady.
Jojo dělá. Prohraje na co přijde a kde to dostane podepsaný, tak i tam na to naběhne UOHS..
A R10? Nové vlaky do Gdyne? Královéhradecký, Pardubický kraj?
Směšné chování modromozků. Neumí přijmout porážku a kopou kolem sebe jak mohou . Když mají neschopný managment a nedokáží konkurovat . Potom to dopadá tak jak to je teď stížnosti ,brekot a jedna velká komedie . Aspoň zmizí ten šílený komunisticky moloch z Ústeckého kraje
Ahoj, porážka se přijímá ve férové soutěži. Tady je zjevně něco v nepořádku. Nechť rozhodne ÚHOS a orgány v trestním řízení.
Kvík!!
A oni jsou nějaké hmatatelné důkazy ? Nebo jsou to jen nějaké domněnky a přesvědčeni . V kolika VŘ české dráhy řekli jo v pohodě prohráli jsme . Nebo se vždy odvolali ?
On už ÚOHS rozhodl, že píšete zjevně?
„Zjevně“ znamená „tak, jak se to jeví“. Je asi jasné, že jde o to, jak se co jeví mluvčímu.
Kdyby už ÚOHS rozhodl, bylo by to „prokazatelně“, a po potvrzení ve správním soudnictví „nesporně“.
Nebo tak nějak 🙂
„Tady je zjevně něco v nepořádku“ neznamená „tak nějak se jeví, jako by bylo něco v nepořádku“ ale „je zřejmé/nabíledni/neskrývané, že je něco v nepořádku“.
Zjevně něco v nepořádku? Zjevné je jen to, že ČD nepostupovaly dle platné ZD a podle platných pravidel. Je to vidět i na argumentaci odborů, které poukazují na všechna možná pochybení RJ, na všechny možné jiné soutěže, jen nemají pořádný argumenty k této soutěži… Prostě to ČD zvrzaly a teď kopou kolem. Holt se, chlapci, připravte na plutých uniforem 🙂
To právě ještě není jasné, kdo co zvrzal.
Takže pokud mám podezření, že mě někdo porazil nefér prostředky, tak je to brečení? V tom případě se nemusí žádné soutěže vůbec dělat.
A kapitalismus je podle vás nejlepší?
Co třeba si přečíst článek a zjistit o tom že Regiojet UK má jeden z nejhorších výkonu a že kraj to nechce nijak řešit (kromě směšnou sumou jako „sankce“). Jestli takhle má fungovat ta slavná liberalizace železnice, tak se těšte na ojeté vlaky ve stylu Balkán, s koleji ve stylu Německo…
Námitky zákon dovoluje a každý má právo nesouhlasit s výsledkem, pokud má pochybnosti. A je úplně jedno, o koho jde.
Podává pan Berounský rozhořčené stížnosti i na další dopravce? Třeba když se člověk veze ve vlaku Eurocity ve složení 4xB249…?
V článku se jasně píše, že ve Ústeckém kraji je v hodnocení kvality Regiojet s přehledem na posledním místě z hodnocených dopravců. Ehm, ČD jsou nejlepší.
Aa čím ČD jezdí? Peršing a honeckery, nebo případně B249 atd.. ostatně poslední dva roky, kdy provozovali linku R23 tam nic jiného než složení B249, B249 a AB349 neměli.. Regiojet doposud nasadil alespoň novější BMZ. A nyní tam bude jezdit i Sirius (samozřejmě následně budou muset bít všechny oběhy nízkopodlážní a věřím, že i s tím si RJ poradí). Na linkách, kde jezdili regionovi je nová elektrická Pesa. Ehm, někdy se na to dívejte z jiných úhlů pohledu a něco si o dané problematice zjistěte. Samozřejmě musím připomenout, že linku U1 zajišťují Pantery, ale ty jsou z jisté části kraje….… Číst vice »
Bmz (kupé) na R23 nejel už pár let, aktuálně zde jezdí Bmz (ale velkoprostor), ABmpz a v jedné soupravě Avmz (Standard na R8, Business na R23)
To vyplývá jasně z poskytnutých informací Ústeckého kraje na základě tzv. Informačního zákona.
Co tak se drzet temy?
Teď se neřeší Eurocity, všiml jste si ?
Ačkoliv mám ČD asi radši než Regiojet, tak toto je naprosto směšné.
Nějaké ubrečené plkání snad ÚHOS okamžitě smete ze stolu.
„RegioJet je privilegovaným dopravcem Ústeckého kraje, po kterém se dlouhodobě nevyžaduje plnění závazků.“
celkem jo
Pokud je taková provázanost na prakticky nejvyšších místech ÚK, proč se na to nepodívat očima UOHS blíže, pokud neshledá pochyby ať jezdí RJ, pokud ano, nechť je vyřazen ze soutěže, popř. potrestán.
Hlavně to je na demisi všech jmenovaných inženýrů.
Jako že by Jančura odstoupil ze své firmy? A Schmidt z dozorčí rady? A proč?
Protože jsou inženýři, což se v jistých kruzích neodpouští?
ČD ukázaly zcela jasně jak ta doprava má vypadat. A kraj to už asi dál takhle nechce. A kdo se tomu diví?
Že by všichni mínusáři? 😀
Ta soutěž byla hlavně na cenu. I kdyby to vyhrály ČD, tak by to nebylo o tom, že by se stále jezdilo s tím, s čím se jezdí teď. Pořizovaly by se také nové jednotky, byť v menším počtu.
Jo to ukázaly to je pravda 🤣 nasazením reginy na U1 místo pantera . Nebo místo sysla na u3 . Případně spoj zrušit bez náhrady
A znáte důvod toho nasazení? Důvod zrušení spoje bez náhrady? Pokud ne, tak je to je jen plácání. Může nastat x důvodů, proč k tomu dojde a vůbec to nemusí být vina dopravce. Nebo snad za srážku na přejezdu například může dopravce? A co je lepší odřeknout vlak nebo nasadit reginu?
Nedávno jsem se tu dozvěděl, že je lepší odřeknutí bez náhrady než nasazení regíny. 🙂
Bohužel, třeba v Královéhradeckém kraji údajně ano… Za nasazení jiného vozidla je vyšší pokuta, než za vyslání NAD. Slyšel jsem to moc krát. Ale nikdy jsem se nedonutil to jít hledat zda je to pravda..
V depu Děčín je 7 panterů a turnusová potřeba 7 souprav. Jako náhradní se používá syslograf, ale nutno říct, že panteři pokrývají drtivou většinu výkonů (všechny při výše uvedených číslech pokrýt nemůžou). Nasazení regionovy byla jednotázová akce. Ostatně v Děčíně jezdí pantery bez problémů od začátku.
Nějak chybí doložení toho zvýhodnění jednoho ze soutěžících.
Z výsledku výběrového řízení nadšený nejsem a taky bych byl radši, kdyby zůstaly ČD. Ale to, co Berounský předvádí, je ostuda. Demagogické osobní útoky vůči Jeřábkovi jsou přes čáru.
Ještě furt leje, nebo už byl v odmašťovně?
On ten pán s oblibou vyhrožuje různými žalobami, ale ve výsledku to je jenom jako s tím psem co štěká, ale nekouše.
Jaký osobní útok ??? Co je na pravdě o spolužácích a přátelích za demagogii, to bych si rád nechal vysvětlit. Takže demagogie je pravda, která se nelíbí. Chápu, že když se tito spolužáci sejdou u piva, tak si zakáží diskusi o železnici, aby to nebyl střet zájmů.
Soudruzi odboráři národního dopravce nikdy nepochopili tržní princip…
Kamarádčoft není tržní princip ale všivárna.
O tom, zda zadávací řízení bylo všivárnou či ne, rozhoduje ÚOHS či soud. Do té doby si tyhle výrazy nechte od cesty.
Bohužel pro tento účel nic jiného než ÚOHS v tomto státě nemáme, takže zkusíme předpokládat, doufat a věřit, že jednou pro změnu naplní smysl a účel své existence.
A to smysl a účel jeho existence posuzujete podle toho, jestli rozhodne tak, jak vám se líbí a jak požadujete? Zajímavé kritérium. Jak se vypořádáváte s tím, že někdo může mít protichůdné zájmy? Nebo jen prostě s tím, že při výběrovém řízení nic porušeno nebylo a ČD prohrály prostě proto, že podaly horší nabídku?
„A to smysl a účel jeho existence posuzujete podle toho, jestli rozhodne tak, jak vám se líbí a jak požadujete?“ Argumentační faul. „Jak se vypořádáváte s tím, že někdo může mít protichůdné zájmy?“ Vypořádat se s protichůdnými zájmy není moje práce a dokonce ani ne práce ÚOHS. Nad těmi protichůdnými soukromými – nebo i veřejnými, ale partikulárními – zájmy má stát veřejný zájem celospolečenský, jehož dodržování má hlídat kromě jiných institucí právě i ÚOHS; na jeho definici se společnost nejen za 34 let nedokázala shodnout, ale dokonce ani politická třída nebyla schopna/ochotna jeho absenci rozpoznat jako zásadní systémovou vadu celého… Číst vice »
Kamaráčoft? To bylo praktikováno u ČD, ti napadají snad každou soutěž.
Pokud soudruzi činnovníci mají důkazy (ne dojmy, ale důkazy) o zmanipulování VŘ, tak ať se obrání na policii a nečekají na ÚOHS. Neudělali to, takže je to z jejich strany nejspíš jen ničím nepodložený dojem.
PS: Že se neoháněli plněním smluv v posledních měsících provozu ČD…
Patrně by se zkusili ohánět tím, že předtím plnili podmínky výborně, takže i když na to na poslední chvíli budou kašlat, do procent se ještě snad i vejdou.
Tak stačí minulá soutěž, kterou vyhrál Regiojet.