Největší soutěž na české železnici. Ústecký kraj hledá dopravce na „Elektrickou páteř“

RegioPanter mezi Ústím nad Labem a Děčínem. Foto: České dráhyRegioPanter mezi Ústím nad Labem a Děčínem. Foto: České dráhy

Vítěz získá patnáctiletou smlouvu.

Ústecký kraj začíná s hledáním dopravce, který bude provozovat elektrické vlaky na páteřních tratích v regionu. Krajští radní tento týden schválili vypsání otevřené soutěže. Odhadovaná cena zakázky na 15 let je 18,258 miliardy korun.

Rozsahem jde o největší soutěž na dopravní výkony na české železnici. Jde o téměř tři miliony kilometrů ročně. Kraj počítá s takzvanou brutto smlouvou, kdy kompletně ponese riziko tržeb. Odhadovaná cena za vlakový kilometr je 280 korun.

Už dříve radní rozhodli, že administrátorem zakázky bude MT Legal.

Zakázka se týká těchto linek

U1 Děčín – Ústí nad Labem – Most – Kadaň
U2 Chomutov – Karlovy Vary
U3 (Děčín -) Ústí nad Labem – Litvínov
U32 Ústí nad Labem – Lysá nad Labem
U51 Ústí nad Labem – Karlovy Vary
U54 (Děčín -) Ústí nad Labem – Roudnice nad Labem (- Hněvice)

Na trasách dnes jezdí různorodá směs vozidel Českých drah, od jednotek RegioPanter až po klasické soupravy lokomotiv a starších vozů. Od prosince roku 2026 by měly být jednotné podmínky: nízkopodlažní dvouvozové a třívozové jednotky.

Tagy Doprava Ústeckého kraje Elektrická páteř Ústecký kraj
139 komentářů