Největší přístav dostal povolení od MŽP, v Hodoníně bude stát až 80 lodí

Přístav Hodonín, vizualizace. Pramen: ŘVCPřístav Hodonín, vizualizace. Pramen: ŘVC

Nový přístav se projektuje také v severní části Baťova kanálu. Přístav Slovácko má pojmout až 50 lodí.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

ještě, že má všechno svojí kapacitu….i ten kanál, který je už dnes spíš parkovištěm

Zlámalík

Je si autor jistý, že nejlepší místo pro ten jeřáb je právě pod vedením vn? Viz první fotka. Oh wait, ono by se muselo o kousek přeložit… Tak jo.

K.S.

Mě se zdá že tam vedení není a ty příhraďáky budou mít kabelový svod jako to udělali v Poštorné u Oskara. (akorát svodový možná nemá v knihovně) Ale jsou to příhraďáky, tak je možné je postavit vyšší než obyčejně.

Vrták

Kanál na Moravě
To by mě zajímalo, pro koho se tohle má stavět?
Pro vodáky asi těžko a i pro ty rodinky co jednou okusí peřeje či jezy na Vltavě, Otavě či Ohři se tato líná voda stane poté neatraktivní.
Jestli něco na řece Moravě opravdu chybí, tak úprava horního toku, tedy vybudování „šlajsen“ mezi Hanušovicemi a Olomoucí, kde jsou skoro všechny jezy nesjízdné a chybí lepší zázemí a kempy, tím pádem jezdí celá Morava na vodu do Čech. Je mi jasné, že to ale na jihu Moravy řešit nebudou.

K.S.

Ne každý chce na vodě spát ve stanu s péct se na slunku, někteří lidé dávají přednost pomalým motorovým lodím a výletům po okolí a že v okolí toho je zajímavostí potom dost. Spíš by to chtělo pohnout s jeho dotažením do Kroměříže a nějakým zajímavým překonáním Strže, možná dvojicí komor s jezerem mezi nimi? V Británii pár takových je. Asi by se tk pak dalo kombinovat i s rybochodem. Problém je že se Povodí nesmyslně zaseklo na jedné podobě PK Bělov a nechce slyše to o tom že by se to udělalo jinak a vkopalo se nějakých 50-60m koryta… Číst vice »

Jenda-71

Horní tok Moravy je pro vodáky akorát, na ten cirkus okolo Vltavy nejsou zvědaví. Jen ať ti takzvaní vodáci jezdí do Čech.

Martin

Je fajn, že tato varianta nijak neznemožňuje i tu druhou variantu v budoucnu a myslím, že napojení na hlavní kapacitu bez zdymadla bude lepší. Trochu mi uniká, co kdo proti tomu měl.

Jaaa

Zbytečné zatížení přírody?

Martin

?? Jakože ta stojící voda, alá rybník zatěžuje přírodu? Jak prosím?

Adamgolias

Máte tušení , jak se na Orlíku vylévají chemické toalety? Zapomeňte na oficiální místa pro tyto činnosti. Myslíte že v Hodoníně to bude jinak?

Jaaa

Třeba zrušením té louky?

Provoz a zvláště kotveni lodí podle vás přírodu nezatězuje? Tam nebudou jezdit motorové čluny, auta, chodit lidi? Nebude se regulovat hladina vody, zpevňovat břehy a bagrovat dno? Hluk, odpadky, výkaly, provozní kapaliny, zábor prostoru, vydláždění ploch? Zmenšení biotopu pro divoké živočichy a rostliny? Fragmentace krajiny?

Tohle všechno za tak obrovský prachy pro pobavení pár lidí a byznys pár půjčoven lodiček?

To tam radši postavte cyklostezku.

K.S.

Jasně, takže lidi mají bydlet v rakvi a ven chodit ve VR setu, se mi zdá…

Celá lidská existence, celá společnost je to tom že lidi nějak interagují s okolím a to na ně reaguje zase nějak jinak a o jeho různém přetváření. Víte kolik bylo po světě přístavů a vodních kanálů? Kde jsou? Buď jsou z nich jezírka a říčky, nebo jsou to suché zbytky kdesi na kopci. Podívejte se na Británii. Jestli Vám jde o louky, tak přístav je ten nejmenší problém, jsou mnohem větší v okolí.

Jiří Kocurek

Tím, že jez zadrží vodu a zvedne tím i hladinu spodní vody ve štěrcích okolo Moravy?

Pavel

O kolik? Kde všude? 1:1? Studie byla provedena?

Jiří Kocurek

V oblasti vzdutí, kde jinde taky. A výška vzdutí je známá, takže lze odhadnout i o kolik stoupne hladina ve štěrcích v okolí, jsou dobře proustné.

Někdy se stává, že sklepy zaplaví spodní voda. Hladina spodní vody se zvedla, protože stoupla řeka, a ve sklepě je hladninu vidět, je stejná jako v okolí. Proto staří zedníci nedělali jednolitou podlahu, ale naopak ve sklepě udělali otvory až do země, aby se tlaky vyrovnaly a podlaha nepopraskala směrem nahoru.

Adamgolias

…jo , podlahy sklepů starých domů se skládaly z kamení bez izolace ( ani nebyla jiná technologie) a při tání byla ve sklepech voda . Tam úroda ovoce vydržela do května . Vzpomínám na dědečka jak jezdil ve sklepě pro jablka v neckách a převrátil se i s nákladem do půlmetrové průzračné vody. U novostavby na poli garáž v podzemí vytvořili dle současných nápadů . Tlak spodní vody v r 2014 při povodni zvedl podlahu o 30 cm a nakonec voda vtrhla do suterénu místo pomalu a neškodně , naráz . Izolace pak bránila zpětnému vsáknutí do podloží. Stoletý dům… Číst vice »

Jiří Kocurek

Tak to asi použili současné nápady špatně. Mě na škole učili, jak napočítat šachtu na vodovodu v záplavovám území, aby nevyplavala.
Je to jednoduché: Vnitřní objem šachty v m3 vydělit dvěma a známe potřebný objem betonu.

Avanti

Ale hovno…

Jaaa

Ano, úroveň svého myšlení jste popsal výstižně.

Avanti

Ale hovno…

Michal

Na tohle peníze jsou? Důležitá je snad doprava. Nemám nic proti lodím, ale v ČR je pouze rekreační a sportovní plavba. Stejně jako ve Veselí nad Moravou.

Avanti

Tak Michale kandidujte v podzimních volbách, třeba uspějete a pomůžete tomu aby ty peníze šli na jiné projekty.

K.S.

Jenže ta rekreační plavba, o kterou roste zájem, má dopady na rozvoj regionu. A to poměrně dost. Problém Baťáku je v tom že je tak v kategorii 0.5, chybí mu ponor pro nákladní dopravu, zároveň je ale předimenzovaný pro rekreační co do rozměrů. Jinak by klidně bylo možné aby se po něm dopravoval písek a pod. Ono kdyby se realizovalo jeho severní prodloužení, tak není problém, na těch velkých pískovnách se lodě používají. Velmi zajímavé by bylo kdyby se obnovil přístav v Otrokovicích, ten by mohl být možná ještě větší. V neposlední řadě ten přístav má i jakousi vodohospodářskou funkci… Číst vice »

Jaaaa

To se penízky hezky kutálí…

Jiří Kocurek

Je samozřejmě naprosto nemyslitelné, aby Správa Železnic přišla na SFDI s vlastním projektem a vlastní iniciativou. Úderka z dlážděné to nedopustí.

Jaaa

Ano, je. Zájmem nejvyššího vedení SŽ a MD je podporovat vybrané lobbystické skupiny, nikoli provozovat efektivní drážní dopravu.

Mnohem větší šanci budete mít, když cokoli navrhnete přes někoho, kdo nemá se SŽ nic společného – například v parlamentu.