Největší pražské staveniště: Na Smíchovském nádraží už vznikly podchody, z lávky bude promenáda
Rekonstrukce Smíchovského nádraží (stav v srpnu 2025). Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Prošli jsme rozsáhlé staveniště Smíchovského nádraží. SŽ zde staví spolu s městem i developery.
Bude to krasný nadraži, pak už zbývá jen terminal Sever Letnanech…nic dalšího v Praze 100 let nebude ( nepočítam S a drobné opravy)
Po cca dvou letech rekonstrukce (Radlická lávka uzavřena v říjnu 2023) nabrat rok zpoždění, to je poněkud zklamání.
Nevíte, v jaké fázi se bude stavět zastřešení celého nádraží (vč. solárních panelů)? Případně plánuje se nějaké provizorní zastřešení nástupišť, pokud se bude střecha stavět až “na konec”?
Tak kdepak máme ty komentující, co tu rok, dva zpátky přesvědčeně vykřikovali, že nové moderní nádraží na Smíchově nikdy nebude? 🙂
Vybrali si jiný téma. 😇
Jasně že bude, stejně jako nová radnice na Palmovce nebo strašnická drážní promenáda… vždyť už se přece staví.
Vysvetlí mi niekto, aký zmysel má P+R v centre mesta na konečnej vlakov, ktoré práve prichádzajú z regiónov, aby nahradili tie autá?
Rád to objasním. Bydlíte v Praze v místě, kde je to špatně pokryté MHD, ale chcete jet na výlet například do Plzně vlakem. Nebo například potřebujete stihnout brzký ranní vlak v době, kdy městská doprava z Vaší odlehlé čtvrti ještě nejezdí. No tak autem dojedete na dotyčné P+R parkoviště, auto tam necháte a přestoupíte do vlaku. A jede se.
Tak takových šílenců bude minimum. Dokonce ani já bych takto neuvažoval, i když jsem z oblasti mizerně pokrytou MHD. Okrajový čas = auto pro celou cestu, nebo masochisticky si dojdu 1,5 km (aspoň se cestou nad ránem proberu) na poslední noční či první ranní bus, který mě na Smícháči vyklopí. Teď tohle ani praktikovat nemůžu, neb Západní expresy jsou dlouhodobě pro třetinu Prahy najednou nepoužitelné. Pak to vezme Arriva a buď bude nepoužitelná Arriva (kvalita, spolehlivost, nastřelená cena jízdného), nebo InKarta 🙂 To P+R je po mém soudu strašná chyba. Natáhne každý (pracovní) den tisíc (nebo kolik má být kapacita)… Číst vice »
Vetsi kokotinu jste napsat nemohl, ale tak musel jste neco rict co?
Blablabla, blablabla…tak to prostě je, se s tím smiřte 💁♂️🤭
Vaše otázka by normálně asi dávala smysl, ale ne v tomto případě. Na jih od Smíchovského nádraží – zejména ze směru D4 – totiž není jaksi kde dříve přijezduvší automobilisty vymístit do kapacitní kolejové dopravy (Radotín, Zbraslav či Vrané nad Vltavou předpokládám nikdo nemyslí ani jako žert).
Radotín by potřeboval kapacitu, která měla být krát 3, než co je tam teď. K tomu ale i spolehlivý provoz S7, případně další linky, která je v plánu, a náležitou četnost spojů. S7 je však momentálně zoufalost (a asi ještě dlouho bude). Ráno kapacitně zcela na hraně, začíná už i nestačit půlhodinový dopolední interval. No a pak ta nespolehlivost, samé výluky a různá omezení a výpadky spojů k tomu, které nepřestávají lidi bavit a udivovat. Praha 16 je z toho, co se valí od Černošic, resp. spojuje do automobilové stoky zvané Strakonická (od D4, Štěchovicka a toho Poberouní) už dost… Číst vice »
A vysvětlíte nám Vy, proč není podél D4 kapacitní kolejová VHD? 😀
Tak snad nebude SŽ vadit, že na tu „lávku“ budou chodit lidi a nezatrhnou to.
Bude to lávka pouze pro top-management SŽ s přístupem privátními výtahy.
Dvakrát týdně bude hodinu denně otevřená i pro nižší vedoucí, ale vždy jen na jednom konci, aby toho lidi nezneužívali a neprocházeli skrz
Budou tedy nějaká cykloopatření nebo se to tam zase náhodou nevešlo, jak je v Praze dobrým zvykem?
Těžko říct, zda si to Hřib prosadil. Nicméně, jestli měl podobně reálné nápady, jako v případě Suchdolského mostu, tak mu asi zase vysvětlili, že se zbláznil
Budou ty stěny něčím obloženy, nebo se to tak nechá?
stěny nevím, ale talíře při otevíračce budou obloženy chlebíčky.
A to se vyplatí.
Tak to ja prijdu
S tou největší kabelkou 🤭
Pěkné. Jen pohlídat „aquapark“ a úpravu na hlavové nádraží.
A budou na tu promenádní lávku vůbec smět lidi, aby náhodou neskočil někdo do kolejiště?? 🤔
Nebo tam bude přístup pouze od 15 do 18 a po zbytek dne se to bude muset obcházet?
Praha je totálně rozhadana a impotentní. Kdyby nebylo státních a soukromých investic, tak se velké infrastrukturní projekty v Praze vubec nestaví. Městský okruh nula, Radlická radiála nula, metro D jenom fragment.
Snad mě napadá jenom Dvorecky most a tramvajové trati.
Zapomněl jste také na rychlodráhu na letiště.
Tady je investorem SŽ. Pravda ale je, že zejména Praha 6 to úspěšně torpédovala desetiletí…
proc jsou ty podchody tak uzke? nestalo by za to tam mit sirsi, zvlast kdyz z vizualizace to vypada, ze se nebude moct schazet od autobusu na jine nastupiste nez na 1 pesky, takze lidi budou hnani do podchodu
Já tam vidím v té zelené části eskalátory z lávky na všechny nástupiště, takže dva podchody a jedna lávka mi přijde docela adekvátní.
Rozpočet prací na kolejišti, nástupištích, podchodech a třech navazujících mostech směrem na Výtoň je 5,1 miliardy korun. Téměř 4 miliony zaplatí fondy EU, které přispějí zvlášť i na instalaci ETCS.
Chápu to dobře, že EU zaplatí necelé jedno promile?
Dle webu ministerstva „Míra podpory EU dosahuje 83,4 % ze způsobilých nákladů, výše dotace tak činí maximálně 3 327 279 942 korun.“, takže spíše jde o překlep a mělo být „Téměř 4 miliardy“…
To druhé číslo bude spravne také v miliardach.
Tak to je ETCS alespoň na 1 stanoviště nového pantera, příjemný bonus 🙂