Největší pražské staveniště: Na Smíchovském nádraží už vznikly podchody, z lávky bude promenáda
Rekonstrukce Smíchovského nádraží (stav v srpnu 2025). Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Prošli jsme rozsáhlé staveniště Smíchovského nádraží. SŽ zde staví spolu s městem i developery.
Je opravdu škoda, že tam přes koleje nebude cyklopřejezd. Stačila by rampa a pak trochu barvy na té „promenádě“. Takhle je tam ten symbol kola na stěně dost neopodstatněný.
Taším sa až bude Smíchov hotový. Bude to moderný, dalo by sa povedať intermodálny, terminál pre cestujúcich.
Už len aby sa podarilo rýchlo vyriešiť tú paródiu okolo Výtoňského mostu (a začal sa konečne stavať nový) aby to celé malo reálny zmysel.
Bude to krasný nadraži, pak už zbývá jen terminal Sever Letnanech…nic dalšího v Praze 100 let nebude ( nepočítam S a drobné opravy)
Masaryčka?
Ta je pod jeho rozlišovací schopností.
Po cca dvou letech rekonstrukce (Radlická lávka uzavřena v říjnu 2023) nabrat rok zpoždění, to je poněkud zklamání.
Otázkou je, kdy ‚develotr‘ dostaví ten zbytek, aby se dalo opět dojít do Radlické (nikoli přímo do Radlic, jak uvádí článek – ty začínají až po dalším kilometru), když podchody prodlouží jen k parkovišti, aniž by vzniklo propojení přes ‚dálnici‘ do Křížové.
Už to tam docela roste, takže bych se nedivil, kdyby tu navazující promenádu dokončili +- stejně jako stanici. Spořitelna píše rok dokončení celého projektu 2028.
Mě to zase přijde celkem v toleranci, na to že se tam dotýkají či silně překrývají tři různé projekty různých investorů. Největší zpoždění má platforma z investice města, tuším kvůli problémům s převedením pozemků ČD (které nejsou investorem). Ta je založená ve stanici co se staví a z části ji zakryje. Musí to být organizační peklo.
Nevíte, v jaké fázi se bude stavět zastřešení celého nádraží (vč. solárních panelů)? Případně plánuje se nějaké provizorní zastřešení nástupišť, pokud se bude střecha stavět až “na konec”?
Zastreseni jako celku se bude stavet az jako soucast Terminalu Smichovske nadrazi (investice Prahy), na ktery je ted vypsana soutez. V rozsahu rekonstrukce ZST Praha-Smichov jsou navrzena zastreseni nastupist v mistech, kde neni prekonavano „zastresujici“ konstrukci – lavka, casti mostu z Terminalu.
Tak kdepak máme ty komentující, co tu rok, dva zpátky přesvědčeně vykřikovali, že nové moderní nádraží na Smíchově nikdy nebude? 🙂
Vybrali si jiný téma. 😇
Jasně že bude, stejně jako nová radnice na Palmovce nebo strašnická drážní promenáda… vždyť už se přece staví.
Vysvetlí mi niekto, aký zmysel má P+R v centre mesta na konečnej vlakov, ktoré práve prichádzajú z regiónov, aby nahradili tie autá?
Rád to objasním. Bydlíte v Praze v místě, kde je to špatně pokryté MHD, ale chcete jet na výlet například do Plzně vlakem. Nebo například potřebujete stihnout brzký ranní vlak v době, kdy městská doprava z Vaší odlehlé čtvrti ještě nejezdí. No tak autem dojedete na dotyčné P+R parkoviště, auto tam necháte a přestoupíte do vlaku. A jede se.
Tak takových šílenců bude minimum. Dokonce ani já bych takto neuvažoval, i když jsem z oblasti mizerně pokrytou MHD. Okrajový čas = auto pro celou cestu, nebo masochisticky si dojdu 1,5 km (aspoň se cestou nad ránem proberu) na poslední noční či první ranní bus, který mě na Smícháči vyklopí. Teď tohle ani praktikovat nemůžu, neb Západní expresy jsou dlouhodobě pro třetinu Prahy najednou nepoužitelné. Pak to vezme Arriva a buď bude nepoužitelná Arriva (kvalita, spolehlivost, nastřelená cena jízdného), nebo InKarta 🙂 To P+R je po mém soudu strašná chyba. Natáhne každý (pracovní) den tisíc (nebo kolik má být kapacita)… Číst vice »
Nějak si tu další nákladnou radiálu musejí pojistit. Čím více ‚potřeby‘, tím lépe.
A Vy ste urobili serióznu dopravnú analýzu toho P+R alebo tieto Vaše názory Vás napadli len tak pri pive? Ja ako pravidelný návštevník Prahy naopak každé P+R (aj nové) vítam, lebo často krát je kapacita na hrane, resp. je parkovisko plné a treba hľadať iné. A rovnako súhlasím s pohľadom „Nemel“, že bude dosť užívateľov parkoviska, ktorí využijú vlak na cestu z Prahy niekam a na stanicu sa dovezú autom (nech už majú dôvod akýkoľvek).
Vetsi kokotinu jste napsat nemohl, ale tak musel jste neco rict co?
Blablabla, blablabla…tak to prostě je, se s tím smiřte 💁♂️🤭
Vaše otázka by normálně asi dávala smysl, ale ne v tomto případě. Na jih od Smíchovského nádraží – zejména ze směru D4 – totiž není jaksi kde dříve přijezduvší automobilisty vymístit do kapacitní kolejové dopravy (Radotín, Zbraslav či Vrané nad Vltavou předpokládám nikdo nemyslí ani jako žert).
Radotín by potřeboval kapacitu, která měla být krát 3, než co je tam teď. K tomu ale i spolehlivý provoz S7, případně další linky, která je v plánu, a náležitou četnost spojů. S7 je však momentálně zoufalost (a asi ještě dlouho bude). Ráno kapacitně zcela na hraně, začíná už i nestačit půlhodinový dopolední interval. No a pak ta nespolehlivost, samé výluky a různá omezení a výpadky spojů k tomu, které nepřestávají lidi bavit a udivovat. Praha 16 je z toho, co se valí od Černošic, resp. spojuje do automobilové stoky zvané Strakonická (od D4, Štěchovicka a toho Poberouní) už dost… Číst vice »
A proč až okrajové části Prahy? Co zastávky železnice v kraji a zlepšení té železnice? Jasně, z té radši naděláme cyklostezky, aby byl důvod jet těmi auty co nejdále a dobře se prodávala…
A vysvětlíte nám Vy, proč není podél D4 kapacitní kolejová VHD? 😀
Pretože D4 od Zbraslavi na Kopaninu nastúpa na 5,5 km nejakých 200 výškových metrov, teda priemerný sklon okolo 35 promile. To nie je číslo, ktoré by ste chceli držať na koľajách v exteriéri. Keď to poženiete tunelom pod Jíloviště, v živote to nezaplatíte. Keď to začnete naťahovať, nebude to už rýchla VHD. Pretože len „kapacitná“ nestačí, musí byť aj zmysluplne rýchla. Nehovoriac o tom, že na Zbraslavi chýba tá koľajová doprava, na ktorú by to mohlo nadväzovať. Takže kam potom? Pacifik nemá kapacitu. Cez Berounku k Radotínu? Tam tiež nie je kapacity nazvyš (napriek tomu to tam dáva asi najlepší… Číst vice »
Pacifik nemá kapacitu, proto mu nepřidáme od Krče po Zbraslav a od Vraného po Skochovice druhou kolej, neobnovíme výhybny, nezrychlíme jízdu přes přejezdy. Radši vymyslíme, jak ty vlaky v Modřanech převést na zastávkovou tramvajovou trať. Jo, to zní logicky. 🙂
A víte, že to vůbec do Zbraslavi nemusí klesat? To už věděli projektanti ve směru od Plzně k nádraží na Pankráci. Např.- od Ješenice je to k Řitce prakticky rovina. Ale ono je jednoduší vyjmenovat, proč něco nejde. To už je tak u nás zvyk, který nyní ŘSD nějak nabourává.
Protože kapacitní železnici bylo jednodušší stavět jinudy (přes Zdice), to kvůli terénu?
Ano máme tady velehory. Tunel i most už je nějakou dobu vynalezen. 😀
Tak snad nebude SŽ vadit, že na tu „lávku“ budou chodit lidi a nezatrhnou to.
Bude to lávka pouze pro top-management SŽ s přístupem privátními výtahy.
Dvakrát týdně bude hodinu denně otevřená i pro nižší vedoucí, ale vždy jen na jednom konci, aby toho lidi nezneužívali a neprocházeli skrz
Budou tedy nějaká cykloopatření nebo se to tam zase náhodou nevešlo, jak je v Praze dobrým zvykem?
Těžko říct, zda si to Hřib prosadil. Nicméně, jestli měl podobně reálné nápady, jako v případě Suchdolského mostu, tak mu asi zase vysvětlili, že se zbláznil
Budou ty stěny něčím obloženy, nebo se to tak nechá?
stěny nevím, ale talíře při otevíračce budou obloženy chlebíčky.
A to se vyplatí.
Tak to ja prijdu
S tou největší kabelkou 🤭
Pěkné. Jen pohlídat „aquapark“ a úpravu na hlavové nádraží.
A budou na tu promenádní lávku vůbec smět lidi, aby náhodou neskočil někdo do kolejiště?? 🤔
Nebo tam bude přístup pouze od 15 do 18 a po zbytek dne se to bude muset obcházet?
Praha je totálně rozhadana a impotentní. Kdyby nebylo státních a soukromých investic, tak se velké infrastrukturní projekty v Praze vubec nestaví. Městský okruh nula, Radlická radiála nula, metro D jenom fragment.
Snad mě napadá jenom Dvorecky most a tramvajové trati.
Zapomněl jste také na rychlodráhu na letiště.
Tady je investorem SŽ. Pravda ale je, že zejména Praha 6 to úspěšně torpédovala desetiletí…
Do stavu, kdy se pomalu vyplatí zadrátovat mezi Dejvicemi a Veleslavínem (ne-li Ruzyní) aspoň tu jednokolejku, když už se vedle vytunelovalo metro v podobě, která je pro obsluhu území stejně nešikovná…
Realizují se jen některé z připravených projektů z minulého volebního období. Stávající koalice je jen klinickou smrtí, kdy jen dokončují dříve započaté činnosti.
proc jsou ty podchody tak uzke? nestalo by za to tam mit sirsi, zvlast kdyz z vizualizace to vypada, ze se nebude moct schazet od autobusu na jine nastupiste nez na 1 pesky, takze lidi budou hnani do podchodu
Já tam vidím v té zelené části eskalátory z lávky na všechny nástupiště, takže dva podchody a jedna lávka mi přijde docela adekvátní.
Rozpočet prací na kolejišti, nástupištích, podchodech a třech navazujících mostech směrem na Výtoň je 5,1 miliardy korun. Téměř 4 miliony zaplatí fondy EU, které přispějí zvlášť i na instalaci ETCS.
Chápu to dobře, že EU zaplatí necelé jedno promile?
Dle webu ministerstva „Míra podpory EU dosahuje 83,4 % ze způsobilých nákladů, výše dotace tak činí maximálně 3 327 279 942 korun.“, takže spíše jde o překlep a mělo být „Téměř 4 miliardy“…
To druhé číslo bude spravne také v miliardach.
Tak to je ETCS alespoň na 1 stanoviště nového pantera, příjemný bonus 🙂