Největší nízkonákladová aerolinka na světě končí s kufry zdarma. Zklamala cestující, potěšila investory
Boeing 737-700 společnosti Southwest Airlines. Foto: SWA

Na odbavení zdarma dosáhnou jen někteří členové věrnostního programu.
V Americe toto vyvolalo fakt pozdvižení, protože Southwest prakticky zahazuje svou identitu. Ono je to ale bohužel osud mnoha firem, u kterých investorům nestačí zisk, ale chtějí vidět pořád rekordní čísla. A s tímto cílem nakonec firmu často položí, protože rozkopou vše, co fungovalo. Southwest dlouho existoval tak trochu ve vlastním vesmíru. Jeho ceny nešlo vidět ve vyhledávačích, měli docela velkorysé podmínky a velmi specifický způsob nástupu. Většinou nebyli nejlevnější, ale měli obrovské množství věrných zákazníků, kterým toto vyhovovalo a byli ochotni Southwest preferovat. Teď bude všechno jako u konkurence – zpoplatněné kufry, zpoplatněná místa, basic economy tarif…. jenže na… Číst vice »
Moc hezky napsané, jen ve dvou věcech bych Vás poopravil
– Letenky s přestupem samozřejmě Southwest umí, možná je většina jejich letenek prodaná s přestupem.
– Basic tarif zatím jen nahrazuje původní nejnižší tarif,. nevidím tam nějaké výrazné rozdíly oproti minulému, jen je tam kratší doba platnosti kreditu za zrušené letenky (doteď bylave všech případech neomezená). Otázkou je, co bude, až přijde zpoplatňování seatingu.
Díky, je to už nějaká doba. Vím, že ještě donedávna jejich prehistorický rezervační systém neuměl ani vystavit rezervaci přes půlnoc 🙂
Nevím, co je „nějaká doba“, ale pamatuju si můj první let se Southwest, což bylo v roce 2008 a bylo to s přestupem na Midway.
Btw., když jsme u letů přes půlnoc a prehistorických rezervačních systémů, „líbí“ se mi, jak ani v dnešní době rezervační systémy některých aerolinek „nevědí“, že existuje nějaká datová hranice a při denním letů přes ni směrem na západ hlásí, že jde o overnight flight (a naopak to nehlásí u skutečně nočního letu východním směrem) 🙂
Nevím, co mi vadí víc – ty dva kufry (alespoň jeden se dá obejít tím, že si člověk pořídí jejich cobrand kreditku a pak mají kufr zadarmo i ostatní lidé na společné letence) – nebo to, že se ruší neomezená platnost kreditu za zrušené letenky. Pokud člověk nevěděl, zda bude moci cestu uskutečnit, sáhl po Southwest, protože prostě pak cestu zrušil a kredit za letenky mu nikdy nevypršel. Nově to bude jako u ostatních aerolinek, rok od zakoupení letenky, resp.u nejnižšího tarifu 6 měsíců.