Co sem někteří diskutující pletou nějaké Brno? Ten Stuttgart 21 je tak rozsáhlá stavba, že přesun nádraží i s tunelovým diametrem by proti tomu byla stavba rozsahem ani ne pětinová.
Miroslav Zikmund
2 let
Ono bude na čase odpískat odsunuté nádraží, za předpokládané 43 mld Kč ho nikdo nepostaví, stačí zmodernizovat externí nádraží pro VRT vlaky v docházkové vzdálenosti od nádraží v centru nebo tam provozovat nějaký elektrický Shuttle bus ….
A k čemu tam bude ten Shuttle bus když stejnou službu tam udělají vlaky co jedou do Zastávky a Moravských Budělovic? Brno tam má tramvaje a určitě i nějaké autobusové linky.
A stále budou jezdit některé VRV až na hlavní.
Zlámalík
2 let
Prosím redakci, aby článek nemazala, slovo německá nahradila slovem česká a počkala (1)50 let, ono se to bude hodit pro Brno.
Jenda
2 let
Tohle se nemělo vůbec začít stavět… neustále rostoucí náklady, tunely do sádrovce, který bobtná, když se dostane do styku s vodou, snížení celkové kapacity (na dvojí obsazení nástupiště je to moc krátké)
Jo a není to nádraží, ale jen zastávka. Má to totiž silný sklon nástupiště, a tak velký sklon může mít jen zastávka…
byrokrat nejsem já, DB degradovala Stuttgart Hbf na zastávku, aby jí to vůbec prošlo a mohla to vůbec realizovat se sklonem 15 promile (což je 6x přes limit pro nádraží)… na jednu soupravu ICE3 (200m) to znamená, že přední stanoviště je o 3 m výše (níže) než zadní stanoviště strojvedoucího.
A proč by tenhle sklon nemohlo mít nádraží, když je čistě jen pro osobní dopravu a nepředpokládá se odstavování vozidel?
Jinak bych zjednodušeně rozlišoval:
nádraží – kolejové rozvětvení = výhybky
zastávka – jen průjezdné koleje = bez výhybek
MartinSr
2 let
I kdyby to stálo o 10 miliard více, tak je to veřejná doprava, bezemisní a progresivistické. Takže je to dnes financovatelné a správné, tečka.
Víte, dneska ještě máme štěstí, že jste ten příspěvek napsal, protože jste nad tím přemýšlel. Já myslel b). Za 5 let už o tom nikdo přemýšlet nebude. Bude platit pouze za a)
Jinak nic neroste do nebe. U každé investice, u každého kubíku betonu a ujetého kilometru se každý máme ptát, jestli to dává smysl a ne politicky rozhodnout, přerozdělit a investovat bez ohledů na náklady, jen proto že nám to dnes připadá green.
Děkuji vám za upřesnění.
Pokud jste myslel b), tak na to máme stejný názor. Konec konců i DB odmítá se podílet na zvýšených nákladech s poukazem na to, že tato akce vylepšuje město/ region, ale DB samotné nic moc pozitivního nepřináší.
MildaIV
2 let
Asi někdo za SŽ zapoměl Němcúm vysvětlit, že ideální poloha nádraží je v polích za městem.
ale abych nebyl za takového..
stojí to na politicích, kteří tam půjdou tak max na otvíračku, spekulantech s pozemky a korunu tomu dávají naivky z KAM(kancl.architekta m. Brna) kteří to berou jako vyřešení všech urbanistických problémů centra Brna(až na to že vůbec)
To neznamená, že je správné, aby na to SŽ přistoupila.
Pája
2 let
Je to nepříjemné navýšení, ale na druhou stranu oceňuju snahu o včasnou realizaci této docela zásadní stavby/přestavby i v současnosti, kdy ceny všeho fakt hodně rostou.
Jak prosím? Brněnské řešení je přesný opak nového Stuttgartu. Bída za městem bez návaznosti na stávající infrastrukturu. Podzemní VRT nádraží pod Petrovem (místo terminálu na Vídeňské), to by byla jiná písnička.
A což takhle nejdříve vylepšit stávající infrastrukturu, dát jí smysluplnou konfiguraci a pak k tomu teprve připlácnout ten barák s peronama?
Problémem Brna není odbavovací hala, ale napojení tratí a kapacita nákladního tranzitu.
Teď už mi dává větší smysl tvrzení, že z hlavového nádraží udělají průjezdné. Nic se přestavovat nebude, prostě v podzemí udělají průjezdné kolejiště kolmo ke stávajícímu uspořádání. Na té mapě to vypadá smysluplně, to se u nás přihodit nemůže. Ale je fakt, že těch předpokládaných tunelů je na té mapě hodně. To by byl v pražském provedení tunel z Vysočan až někam na Zličín. 😀
Co sem někteří diskutující pletou nějaké Brno? Ten Stuttgart 21 je tak rozsáhlá stavba, že přesun nádraží i s tunelovým diametrem by proti tomu byla stavba rozsahem ani ne pětinová.
Ono bude na čase odpískat odsunuté nádraží, za předpokládané 43 mld Kč ho nikdo nepostaví, stačí zmodernizovat externí nádraží pro VRT vlaky v docházkové vzdálenosti od nádraží v centru nebo tam provozovat nějaký elektrický Shuttle bus ….
A k čemu tam bude ten Shuttle bus když stejnou službu tam udělají vlaky co jedou do Zastávky a Moravských Budělovic? Brno tam má tramvaje a určitě i nějaké autobusové linky.
A stále budou jezdit některé VRV až na hlavní.
Prosím redakci, aby článek nemazala, slovo německá nahradila slovem česká a počkala (1)50 let, ono se to bude hodit pro Brno.
Tohle se nemělo vůbec začít stavět… neustále rostoucí náklady, tunely do sádrovce, který bobtná, když se dostane do styku s vodou, snížení celkové kapacity (na dvojí obsazení nástupiště je to moc krátké)
Jo a není to nádraží, ale jen zastávka. Má to totiž silný sklon nástupiště, a tak velký sklon může mít jen zastávka…
Vy jste ale byrokrat…
byrokrat nejsem já, DB degradovala Stuttgart Hbf na zastávku, aby jí to vůbec prošlo a mohla to vůbec realizovat se sklonem 15 promile (což je 6x přes limit pro nádraží)… na jednu soupravu ICE3 (200m) to znamená, že přední stanoviště je o 3 m výše (níže) než zadní stanoviště strojvedoucího.
Nic neobvyklého, Eden taky není v ideální rovině a ohledně Zahradního Města lze řící totéž ….
A proč by tenhle sklon nemohlo mít nádraží, když je čistě jen pro osobní dopravu a nepředpokládá se odstavování vozidel?
Jinak bych zjednodušeně rozlišoval:
nádraží – kolejové rozvětvení = výhybky
zastávka – jen průjezdné koleje = bez výhybek
I kdyby to stálo o 10 miliard více, tak je to veřejná doprava, bezemisní a progresivistické. Takže je to dnes financovatelné a správné, tečka.
Zrovna u tohoto projektu, který oproti současnému stavu snižuje kapacitu, bych se takových tvrzení zdráhal…
Z vašeho příspěvku nelze poznat, zda jste to, co jste napsal, myslel „echt“, nebo jako ironii – sarkasmus.
Můžete to prosím upřesnit?
Víte, dneska ještě máme štěstí, že jste ten příspěvek napsal, protože jste nad tím přemýšlel. Já myslel b). Za 5 let už o tom nikdo přemýšlet nebude. Bude platit pouze za a)
Jinak nic neroste do nebe. U každé investice, u každého kubíku betonu a ujetého kilometru se každý máme ptát, jestli to dává smysl a ne politicky rozhodnout, přerozdělit a investovat bez ohledů na náklady, jen proto že nám to dnes připadá green.
Děkuji vám za upřesnění.
Pokud jste myslel b), tak na to máme stejný názor. Konec konců i DB odmítá se podílet na zvýšených nákladech s poukazem na to, že tato akce vylepšuje město/ region, ale DB samotné nic moc pozitivního nepřináší.
Asi někdo za SŽ zapoměl Němcúm vysvětlit, že ideální poloha nádraží je v polích za městem.
Jojo, a ještě nejlépe sousedním.
A kdepak SŽ něco takového ve velkém městě plánuje?
V Brně.
Jenomže tam to spíš stojí na tom kde to chce Brno, ne?
hahhaha, děkuji
ale abych nebyl za takového..
stojí to na politicích, kteří tam půjdou tak max na otvíračku, spekulantech s pozemky a korunu tomu dávají naivky z KAM(kancl.architekta m. Brna) kteří to berou jako vyřešení všech urbanistických problémů centra Brna(až na to že vůbec)
Myslíte politická garnitura ve vedení města, že?
Obyvatelé se vyjádřili jasně. Dokonce dvakrát.
To neznamená, že je správné, aby na to SŽ přistoupila.
Je to nepříjemné navýšení, ale na druhou stranu oceňuju snahu o včasnou realizaci této docela zásadní stavby/přestavby i v současnosti, kdy ceny všeho fakt hodně rostou.
„…oceňuju snahu o včasnou realizaci…“
Dobré ráno! Ta akce se jmenuje Stuttgart 21 proto, že to celé mělo být hotové už v roce 2021.
8 miliard euro? To zhruba je tolik, co se tady dalo za zámkovou dlažbu, PHS a modrý zábradlí…
Je v tom započtena nová VRT trat do Ulmu atd. Na youtube je hezke video o celém projektu včetně změn dopravy..
Zároveň je to dobrá projektová předpříprava, jak na Nové spojeni 2, tak i Brno, aneb co vsechno může za komplikace v městě nastat…
My? Poučit se? Checht… My musíme objevit kolo.
Opakovně.
Pro Brno je to zejména názorný odstrašující příklad.
Jak prosím? Brněnské řešení je přesný opak nového Stuttgartu. Bída za městem bez návaznosti na stávající infrastrukturu. Podzemní VRT nádraží pod Petrovem (místo terminálu na Vídeňské), to by byla jiná písnička.
A což takhle nejdříve vylepšit stávající infrastrukturu, dát jí smysluplnou konfiguraci a pak k tomu teprve připlácnout ten barák s peronama?
Problémem Brna není odbavovací hala, ale napojení tratí a kapacita nákladního tranzitu.
Čárkovaně novostavba: https://mapy.cz/s/cesukogano
To je jako by se v Brně udělalo nové podzemní nádraží mezi Hybešovou a budovou Pošty. Ano, takový návrh skutečně existoval.
Teď už mi dává větší smysl tvrzení, že z hlavového nádraží udělají průjezdné. Nic se přestavovat nebude, prostě v podzemí udělají průjezdné kolejiště kolmo ke stávajícímu uspořádání. Na té mapě to vypadá smysluplně, to se u nás přihodit nemůže. Ale je fakt, že těch předpokládaných tunelů je na té mapě hodně. To by byl v pražském provedení tunel z Vysočan až někam na Zličín. 😀
a k tomu jeste ta hromada novych trati k napojeni tohoto … celkem mega akce.
Takže by bylo pořád docela dobře v centru? Ale není tam nějaký problém s podzemím?
Celá VRT do Ulmu v tom není, jen výjezd ze Stuttgartu někam po Wendlinger Kurve, ne-li dokonce jen na letiště.