Největší německá železniční stavba podraží o miliardu eur, přiznala DB

Vizualizace stanice Stuttgart. Foto: DBVizualizace stanice Stuttgart. Foto: DB

K otevření nového uzlu má dojít v roce 2025.

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda Š.

Co sem někteří diskutující pletou nějaké Brno? Ten Stuttgart 21 je tak rozsáhlá stavba, že přesun nádraží i s tunelovým diametrem by proti tomu byla stavba rozsahem ani ne pětinová.

Miroslav Zikmund

Ono bude na čase odpískat odsunuté nádraží, za předpokládané 43 mld Kč ho nikdo nepostaví, stačí zmodernizovat externí nádraží pro VRT vlaky v docházkové vzdálenosti od nádraží v centru nebo tam provozovat nějaký elektrický Shuttle bus ….

Alibaba

A k čemu tam bude ten Shuttle bus když stejnou službu tam udělají vlaky co jedou do Zastávky a Moravských Budělovic? Brno tam má tramvaje a určitě i nějaké autobusové linky.
A stále budou jezdit některé VRV až na hlavní.

Zlámalík

Prosím redakci, aby článek nemazala, slovo německá nahradila slovem česká a počkala (1)50 let, ono se to bude hodit pro Brno.

Jenda

Tohle se nemělo vůbec začít stavět… neustále rostoucí náklady, tunely do sádrovce, který bobtná, když se dostane do styku s vodou, snížení celkové kapacity (na dvojí obsazení nástupiště je to moc krátké)
Jo a není to nádraží, ale jen zastávka. Má to totiž silný sklon nástupiště, a tak velký sklon může mít jen zastávka…

David

Vy jste ale byrokrat…

Jenda

byrokrat nejsem já, DB degradovala Stuttgart Hbf na zastávku, aby jí to vůbec prošlo a mohla to vůbec realizovat se sklonem 15 promile (což je 6x přes limit pro nádraží)… na jednu soupravu ICE3 (200m) to znamená, že přední stanoviště je o 3 m výše (níže) než zadní stanoviště strojvedoucího.

Miroslav Zikmund

Nic neobvyklého, Eden taky není v ideální rovině a ohledně Zahradního Města lze řící totéž ….

Alibaba

A proč by tenhle sklon nemohlo mít nádraží, když je čistě jen pro osobní dopravu a nepředpokládá se odstavování vozidel?
Jinak bych zjednodušeně rozlišoval:
nádraží – kolejové rozvětvení = výhybky
zastávka – jen průjezdné koleje = bez výhybek

MartinSr

I kdyby to stálo o 10 miliard více, tak je to veřejná doprava, bezemisní a progresivistické. Takže je to dnes financovatelné a správné, tečka.

Dominik

Zrovna u tohoto projektu, který oproti současnému stavu snižuje kapacitu, bych se takových tvrzení zdráhal…

Karl vB.

Z vašeho příspěvku nelze poznat, zda jste to, co jste napsal, myslel „echt“, nebo jako ironii – sarkasmus.
Můžete to prosím upřesnit?

MartinSr

Víte, dneska ještě máme štěstí, že jste ten příspěvek napsal, protože jste nad tím přemýšlel. Já myslel b). Za 5 let už o tom nikdo přemýšlet nebude. Bude platit pouze za a)

Jinak nic neroste do nebe. U každé investice, u každého kubíku betonu a ujetého kilometru se každý máme ptát, jestli to dává smysl a ne politicky rozhodnout, přerozdělit a investovat bez ohledů na náklady, jen proto že nám to dnes připadá green.

Karl vB.

Děkuji vám za upřesnění.
Pokud jste myslel b), tak na to máme stejný názor. Konec konců i DB odmítá se podílet na zvýšených nákladech s poukazem na to, že tato akce vylepšuje město/ region, ale DB samotné nic moc pozitivního nepřináší.

MildaIV

Asi někdo za SŽ zapoměl Němcúm vysvětlit, že ideální poloha nádraží je v polích za městem.

Pája

Jojo, a ještě nejlépe sousedním.

Zapa

A kdepak SŽ něco takového ve velkém městě plánuje?

Aleš Stuchlík

V Brně.

Zapa

Jenomže tam to spíš stojí na tom kde to chce Brno, ne?

hoholu

hahhaha, děkuji

hoholu

ale abych nebyl za takového..
stojí to na politicích, kteří tam půjdou tak max na otvíračku, spekulantech s pozemky a korunu tomu dávají naivky z KAM(kancl.architekta m. Brna) kteří to berou jako vyřešení všech urbanistických problémů centra Brna(až na to že vůbec)

mgr.pavel

Myslíte politická garnitura ve vedení města, že?

Obyvatelé se vyjádřili jasně. Dokonce dvakrát.

Zbyněk

To neznamená, že je správné, aby na to SŽ přistoupila.

Pája

Je to nepříjemné navýšení, ale na druhou stranu oceňuju snahu o včasnou realizaci této docela zásadní stavby/přestavby i v současnosti, kdy ceny všeho fakt hodně rostou.

Karl vB.

„…oceňuju snahu o včasnou realizaci…“
Dobré ráno! Ta akce se jmenuje Stuttgart 21 proto, že to celé mělo být hotové už v roce 2021.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

8 miliard euro? To zhruba je tolik, co se tady dalo za zámkovou dlažbu, PHS a modrý zábradlí…

Michal

Je v tom započtena nová VRT trat do Ulmu atd. Na youtube je hezke video o celém projektu včetně změn dopravy..

Zároveň je to dobrá projektová předpříprava, jak na Nové spojeni 2, tak i Brno, aneb co vsechno může za komplikace v městě nastat…

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

My? Poučit se? Checht… My musíme objevit kolo.

mgr.pavel

Opakovně.

Tomáš Gottschalk

Pro Brno je to zejména názorný odstrašující příklad.

Vladimír Bílý

Jak prosím? Brněnské řešení je přesný opak nového Stuttgartu. Bída za městem bez návaznosti na stávající infrastrukturu. Podzemní VRT nádraží pod Petrovem (místo terminálu na Vídeňské), to by byla jiná písnička.

Karl vB.

A což takhle nejdříve vylepšit stávající infrastrukturu, dát jí smysluplnou konfiguraci a pak k tomu teprve připlácnout ten barák s peronama?
Problémem Brna není odbavovací hala, ale napojení tratí a kapacita nákladního tranzitu.

Jiří Kocurek

Čárkovaně novostavba: https://mapy.cz/s/cesukogano

To je jako by se v Brně udělalo nové podzemní nádraží mezi Hybešovou a budovou Pošty. Ano, takový návrh skutečně existoval.

Panoramix

Teď už mi dává větší smysl tvrzení, že z hlavového nádraží udělají průjezdné. Nic se přestavovat nebude, prostě v podzemí udělají průjezdné kolejiště kolmo ke stávajícímu uspořádání. Na té mapě to vypadá smysluplně, to se u nás přihodit nemůže. Ale je fakt, že těch předpokládaných tunelů je na té mapě hodně. To by byl v pražském provedení tunel z Vysočan až někam na Zličín. 😀

Air Traveller

a k tomu jeste ta hromada novych trati k napojeni tohoto … celkem mega akce.

Pája

Takže by bylo pořád docela dobře v centru? Ale není tam nějaký problém s podzemím?

Dominik

Celá VRT do Ulmu v tom není, jen výjezd ze Stuttgartu někam po Wendlinger Kurve, ne-li dokonce jen na letiště.