Největší německá železniční stavba podraží o miliardu eur, přiznala DB
K otevření nového uzlu má dojít v roce 2025.
Aktuálně největší projekt na německé železnici bude stát podstatně více, než se plánovalo. Deutsche Bahn (DB) oznámila po jednání dozorčí rady, že rozsáhlá proměna železničního uzlu ve Stuttgartu vyjde o dalších 950 milionů eur navíc.
Vyplývá to z tiskové zprávy DB. Navýšení nákladů na projekt Stuttgart 21 vyplývá z revizní zprávy, kterou dozorčí rada nechala zpracovat loni v září. Vzhledem k současnému vývoji cen stavebních prací a materiálů firma současně varovala před dalším zdražením. DB si zatím ponechala k navýšenému rozpočtu na 9,15 miliardy eur ještě rezervu dalších 640 milionů eur.
Dosud se mluvilo o nákladech ve výši 8,2 miliardy eur. Nemělo by ale docházet již k dalším zpožděním: aktuální plán počítá s dokončením v roce 2025.
Projekt Stuttgart 21 zahrnuje velkou přestavbu železnice v celém městě. Hlavní nádraží bude průjezdné (dosud je hlavové). Dojde k rozsáhlé modernizaci tratí ve městě, ve výsledku se má zkrátit doba jízdy ze Stuttgartu do Ulmu o půl hodiny. Stavba začala v roce 2010, tehdy se mluvilo o nákladech 4,5 miliardy eur.