Největší německá výluka začala. Cestující vozí autobusy z Vysokého Mýta a Libchav
Práce na modernizaci koridoru Berlín - Hamburk. Foto: DB InfraGO

Hlavní trať mezi největšími německými městy otevřou znovu za devět měsíců.
Já to nejprve četl:
„Cestující vozí autobusy z Vysokého Mýta do Libchav“
a přemýšlel jsem, co to má společného s výlukou v Německu a která trať (v Čechách) je vlastně NADovaná… 🙂
Já to četl správně, ale i tak jsem přemýšlel, proč jezdí autobusy z Libchav a V. M. až do Německa, když je to od hranic daleko.
😁😁😁jo při čtení nadpisu me to napadlo taky😁😁😁.
Je to kouzlo dvojsmyslu jazyka českého.
Ale taky me napadlo podle titulku, že to vyznívá tak, jakoby cestujícï na vÿluce v německu přestupovali domautobusu veVysokem Mytě a Libchavach😁
Výluka oficiálně začne až v pondělí 4 srpna, teď už je provoz omezený, ale pořád to lze projet, ICE každou hodinu a sem tam náklad.
278 km. Takto by se tedy za necelý jeden rok dala opravit trat Praha-HB-Brno.
Bylo by zajímavé vědět, kolik tahle akce „spotřebuje“ pracovní síly a techniky. Pak by se dalo diskutovat, jestli něco takového je reálné replikovat i v ČR. A teď předpokládejme, že SŽ by byla schopna takovou akci připravit – bavme se jen o provádějících firmách.
Samozřejmě že je reálné to replikovat v ČR a můžou to dělat i ty stejné firmy a lidé.
Můžou. Otázka je, jestli chtějí – jestli je SŽ schopna přitáhnout stavební firmy ze zahraničí, jestli by pro ně tato zakázka byla dost atraktivní, když mají dost práce i v Německu (a dalších zemích).
Já si teda neumím představit jet v Sorce z Berlína do Hamburgu, ale může to být zajímavé. Osobně bych čekal, že na dálkové spoje bude jezdit Setra nebo tak něco
Přitom úplně stačí, si ten článek přečíst, a hned je jasněji.
U nás by takhle mohli v pohodě opravit za 9 měsíců celý úsek Praha – Brno ale místo toho to dělali roky a není to do dnes
Tak jsem si vzpomněl na 90. léta, kdy nás navštívil kamarád ze zahraničí a při pohledu na český autobusový park prohlásil: „Ten pan Karóza musí být velmi bohatá pán“.
Pěkný fotky; z náhledu jsem myslel, že je to článek o modelové železnici 🙂
V minulém článku je uvedeno, že všech 208 autobusů má být českých, tady se zas píše 170. A že všechny dodají do konce října. To zanemná, že teď se výluka začíná s částí starších vozů? Pozdě vyhlásili soutěž nebo proč je ten posun?
Na fotce je nějaká postarší Scania.
Ty starší autobusy jsou asi rok staré z podobné výluky na Riedbahn.
Hezké, ale na nás nemají.
My jsme za rok nickolejného provozu zvládli opravit 7 km tratě před Brnem a o výluce u Vlkova radši nemluvě.
Svým příspěvkem nám chcete říct, že čím delší výluka, tím rychleji tvrdne beton?
Že by mohl tvrdnout na více úsecích naráz.