Největší nákup nových vozů pro PKP Intercity. Zakázka na 300 vagónů zůstala v Polsku
Nové vozy mají být nasazeny i na spoje do Česka.
Společnost Společnost H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych (FSP) se stala vítězem soutěže na dodávku 300 nových osobních vozů pro polského státního dopravce PKP Intercity. Součástí kontraktu je i opce na dalších 150 vagónů.
Hodnota zakázky bez opce je 4,238 miliardy zlotých (24,868 miliardy korun). Do soutěže na různé typy vozů se přihlásil ještě polský Newag, který byl ale dražší.
Podle PKP Intercity jde o největší soutěž v historii firmy podle počtu vozidel. Nové vozy mají být dodány do roku 2028. „Nabídneme cestujícím nový standard cestování, což je ještě více povzbudí k používání vlaku na dálkové trasy,“ řekl Jarosław Oniszczuk, člen představenstva PKP Intercity.
Zakázka se týká celkem sedmi typů vozů: 38 vozů 1. třídy (částečně oddílové, částečně velkoprostorové), 40 oddílových vozů 2. třídy, 80 velkoprostorových vozů 2. třídy, 38 oddílových vozů 2. třídy se sedadly pro osoby se zdravotním postižením, 40 velkoprostorových vozů s místy na přepravu jízdních kol, 38 jídelních vozů a 26 vozů pro noční vlaky.
Nové vozy mají být nasazeny na vlaky „střední kategorie“, což má být nový produkt PKP Intercity v dálkové dopravě včetně spojů do zahraničí. Výrobce musí dodat schválení i pro provoz v Česku, Německu, Rakousku, Slovensku, Maďarsku a Litvě. Z toho i vyplývá, kde by se měly objevit v nasazení.
Jde o linky Varšava – Poznaň – Berlín, Varšava – Poznaň – Štětín, Varšava – Katovice – Bohumín, Přemyšl – Krakov – Katovice – Vratislav – Berlín, Přemyšl – Krakov – Katovice – Vratislav – Štětín , Gdyně – Poznaň – Vratislav – Praha nebo Krakov/Wrocław – Bohumín.