posily_do_teamu

Největší modernizace uzlu za dobu existence SŽ. Začaly práce v České Třebové

Uzel Česká Třebová, vizualizace. Pramen: Správa železnicUzel Česká Třebová, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Traťová rychlost při průjezdu se zvýší z 60 na 80 kilometrů za hodinu.

Odebírat
Upozornit na
guest
81 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Josef Pešek

Bude tam ETCS s benefity nebo bez s návěstidly?

Sáček

Začala? Začala na konci 2024. někdy kolem 30.12.. Psali-říkali že to začne ve 2024 a dělali že to dodrželi. Žádný pouze arch. průzkum, kácení dřevin, to by totiž znamenalo, že např. obchvat Náchoda se staví už přes rok apod.
SŽ ale jasně říká, že stavba začala teď.

_mm

Proč je tu v titulcích pořád něco největší? Za poslední dva roky už tu bylo několik největších zakázek na dopravu na železnici (Ústecky kraj, Středočeský kraj, západní expresy a rychlíky…), na stavby silnic a dálnic, pořízení nových vozidel, teď přestavba uzlu. Už to začíná být trapné

KrizeVychodniSpolecnosti

A ono to není pravda?

Dodroj

Pravda to asi je nenapadá mě jiné nádraží které by bylo dražší . Napadlo mě nové spojení ale to stalo jen 9 miliard

Flek

Doufám, že hlavní koleje tedy budou opravovat v době, kdy i kvůli opravě Kolín-Choceň budou jezdit vlaky Brno-Praha přes Brod a bude jich tam tedy méně, nebo jestli je tohle na SŽ zase moc logické, podobně jako třeba udělat tou dobu i znovu úsek Blansko-Třebová.

7 nástupních hran zůstane zachováno? Není to zbytečně moc, pro městečko u nádraží?

Alibaba

Z čeho usuzujete, že 7 hran je moc?

Flek

Z počtu vlaků, co tam během hodiny zastaví. Nebo kdy se to tam v pravidelném provozu využívá?

Mrc

Vedle dálkové dopravy (R, EC) jsou zde výchozí Os a Sp vlaky do 5 směrů(Kolín, Lanškroun, Zábřeh na Moravě, Letovice, Moravská Třebová). Zcela běžně je zaplněno v jednu chvíli 5 hran…

Flek

To znamená, že jedno nástupiště tam nemá smysl.

dopravak

A není jich tam náhodou 8? Nezapomněl jste na 5.nástupiště? Občas se používá…

ppp

Omlouvám se za trochu dotaz mimo, ale neví někdo jak to vypadá s rekonstrukcí uzlu Ostrava? Ten projekt se odložil? Pokud ano, tak ví se z jakého důvodu?

Slosor

SŽ někdy realizovala větší projekt bez několika odkladů? U nich bych se divil, co se to děje, kdyby platil původní termín.

Péťa

Doufám že napěťové výluky budou po celou dobu tak super vymyšlené jako do teď, kdy z Parníku do odj. sk. udělali 450m dlouhou stahovačku která nešla projet (protože ETCS, protože fyzika).
Doufám že to lovení vlaků SŽ zaplatila.

Kolejový doktor

Nebojte, přidáme tam Hákovnici!!!

Tonda

Proc se Ceska Trebova nevynecha a trasa se neudela na 200? Kolik vlaku tam zastavuje? opravdu zijeme v kocourkove

Dup

Zastavuje zde cca 120 vlaků dálkové dopravy denně, jelikož se jedná o stanici s velkou spádovou oblastí pro cestující z menších měst a obcí. Ze stejného důvodu zastavují dálkové vlaky například v Zábřehu na Moravě (důležitá stanice pro Jesenicko), Hranicích na Moravě apod.. za mě to je takhle dobře nastavené, ale je to jen můj názor..

Salam

Přípoje mezi dálkovými vlaky zde nejsou, ale čistě z železničářské nostalgie tam vše zastavuje a většinou zbytečně

Flek

Já bych ani nečekal, že tam o přípoje bude tak velký zájem.

Twix

No já nevím, relace z Brna do Zábřeha nebo ze Svitav do Olomouce jsou právě dobře realizovatelné díky tomu že většina dálkových vlaků v ČT staví. Za mě je to takto v pořádku (a žádný osobní užitek z toho nemám). Kdyby byla podobná stanice na podobných tratích v nějaké sousední zemi, také by tam téměř vše stavělo a nikdo by se tomu moc nedivil.

Flek

Z Brna do Zábřeha většina lidí pojede na přímo.

Verrr2

V jednom smeru 30 min v opačném 12min (a jako bonus se nečeká) alternativa k ničemu

NightmareFreddy

No, ta půl hodina, o kterou je to pes Třebovou rychlejší, není špatná …

Flek

Je to dražší a s přestupem, který klidně může ujet.

Verrr2

Ja teda nevím kde máte tu půlhodinu. R12 jede 2h, přes ČT a rizikovými přestupy 1:40 až 2:20.

thomas.horky

Česká Třebová jako taká Česká Fredericia 😉

Flek

Vlaky tam zastavují, protože z těch průjezdných 60km/h jim to neubere moc času, jinak tam moc velká frekvence cestujících není, ne že bych to jinak těm lidem, kterým to slouží pro denní dojíždění do Brna nebo Pardubic, nepřál, ale mají řekl bych i na globální úroveň, velmi luxusní veřejnou dopravu, na to že je to periferie.

Michal82

Tohle se mělo řešit už pri stavbe koridoru, je skoda že se ten obchvat ČT neudělal. Stejne jako spojka Moravany-Svitavy. Hodne by se tím zkrátila i zrychlila cesta do Brna.

Patrik

Je to železniční uzel, zastavuje tam snad každý vlak s cestujícími.

NightmareFreddy

Ufff, jdu si vzít popcorn. Tohle nebude bez odezvy 😀

Flek

Je to nákladní železniční uzel. Ale ano, pokud se tady mají utratit biliony za VRT, tak jsou zbytečné jak Oustecké tunely, tak objezd Třebové.

Dodroj

tak třeba ty tunely u Ústí by hodně pomohli osobní dopravě hlavně té dálkové ještě kdyby byly na 200, ale u ČT je ta rychlost spíš takový menší doplněk, hlavní podstata rekonstrukce je dostat nádraží do podoby 21 století

Flek

Hlavně ta dálková, bude jezdit z Prahy do Olomouce, Ostravy, Brna přes Vysočinu po VRT, tady zase neandrtálcům nedošlo. Takže by se tam utopily desítky miliard pro rychlíky a náklady.

Dodroj

zrovna když se bavíme o Třebové tak trať Pardubice-Olomouc nebude mít VRT takže moje představa je že expresy pojedou Praha-Pardubice po VRT pak po normální trati do Olomouce a pak třeba do Ostravy taky po VRT.

Flek

Tak takové stavby pro propojení měst jako Pardubice a Olomouc nedělali určitě ani ve Švýcarsku.

Alibaba

Tam dělají propojení i menších měst.

Flek

Máte odkaz, kde šlo kolem 20 miliard na propojení dvou padesátitisícových měst ve Švýcarsku pro zkrácení kolem pěti minut?

Tomáš Záruba

To rozhodně ne. Z Pardubic do Olomouce pořád bude třeba jet rychle. D35 už se staví…

Flek

To snad ani ve Švýcarsku nejsou schopni vyhodit 20 miliard pro několik minut pro města jako Olomouc a Pardubice, ale sněte si dál.

Tomáš Záruba

Trénujete na kariéru humoristy? No, asi byste na tom měl ještě pracovat…

Tomáš Záruba

Uzly na větší rychlosti potřebují spíš obchvaty, než průtahy. 🙂

Alibaba

Tak ona stanice především potřebuje generálku, a zvýšení rychlosti ze 60 na 80 je spíš takový lehký bonus.

Kudy vynechat a za kolik, a co s rozpadající se Třebovou, kde je vhodná zachovat i s logistického (depo, seřazovací nádraží, kontejnerové překladiště, lokomotivka/ŽOS) hlediska?

Pavel

Když zavedli přes Pardubice 160, tak jsem se tomu divil…ale dnes už ne…s Panterem vjíždím 160…

Flek

Tak těch Pardubických nebo Olomouckých 160 tam asi nic neušetří, když tam vše zastavuje.

Tomáš Záruba

Pořád ještě nikdo nepovažuje za potřebné povolit operativní objízdné trasy os.n./odj.n…?

VRTjecesta

§1 Nikdy se to tak nedělalo!

M152

Dělalo, ale pár let zpět se to kdoví proč zrušilo.

JirkaM

Traťová rychlost při průjezdu se zvýší z 60 na 80 kilometrů za hodinu. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

mgr.pavel

Buďme realisti (s malým R).

Osobní doprava v ČT zastavuje skoro všechna, té ta rychlost stačí. Nákladní doprava afaik nad 100 moc nejezdí, takže rychlostní propad na 80 ještě jde. Výhody z vyšší rychlosti zase tak velké nejsou.

Kdybyste chtěl zvyšovat rychlost, musíte nějak řešit ta „esíčka“ směrem na Prahu. Což znamená bourat domy, přesouvat koleje atd. Za cenu která zkrátka neodpovídá získaným přínosům.

Já jsem rozhodně pro velké rychlosti kdekoliv, i pro omezení rychlostních propadů Ale toto místo mi přijde navržené ještě rozumně.

Verrr2

Což je další chyba, Expresní vlaky nemají co zastavovat v 20.tisicové vesnici.

mgr.pavel

Expresní vlaky mají jezdit po VRT, která pojede úplně jinudy.

Ano, chápu, že s VRT čekáme na Godota, ale záleží v jakém horizontu chcete návratnost té rekonstrukci řešit.

Tomáš Záruba

Tak pokud se stavba VRT aspoň částečně zahájí cca v době dokončování té Třebové, tak bych úplně minimálně na české poměry o Godotovi úplně nehovořil.

Flek

To teprve uvidíme, abysme v roce 2030 nebyli spíš rádi za začátek stavby koridoru Přerov-Brno, zatím to tak vypadá.

Verrr2

Vy jste mi vzal titul pesimisty u této stavby 😄

Honza Gajdoš

Od Nezamyslic na Kojetín se už mohutně buldozeruje atd

Argo

První úsek VRT bude Olomouc-Ostrava, takže pár let zastavovat VRTka v Český Třebový vidět budeme, haha.

Verrr2

VRT ovšem naše země nezvládne postavit, je potřeba mít rychlé a kapacitní konvenční tratě

Flek

VRT naše země samozřejmě zvládne postavit. Složitost rychlých kapacitních konvenčních tratí je ještě vyšší, než ty VRT, protože to znamená vybourávat vesnice a města, kterými ty současné tratě vedou, na rozdíl od VRT na polích, to je spíš něco co by nikdo nedokázal.

Alibaba

Proč ne?
Nebo jen blbe kecáte?

Verrr2

A kolik km nových tratí zvládla sz postavit od převratu? Moc jich není

Skippy

Pokud se nepletu, pouze Sedlnice – Mosnov.

Tomáš Záruba

Spíš se postaví VRT než kapacitní a rychlé konvenční tratě.

Tomáš

Vysokorychlostní vlaky budou zastavovat ve vesnicích o 4 srnkách obyvatelích.

Frantisek X

No, třeba Adersbach VRT 🙂 a podobné. Leda bychom i tam vítali další parkoviště v lesích…

Vavrroch

Pak se přimlouvám za zastávky Želenice u Slaného, Slatinu p. Hazmburkem a Veselé p. Rabštejnem. Sice už tam nejsou ty někdejší stylově zchátralé budovy typu „Dům Usherů“, v nichž turista vyhlížel werwolfy či Drakulu, ale takové ICE, přijíždějící pod siluetou Hazmburku, to by bylo šoto.

Tomáš Záruba

A pokud v ní nemají zastavovat, nemusí přes ni ani jezdit, tj. tamní nádraží nepotřebuje extra vysokou rychlost. 🙂

David

A VRT mohou pak v Bíteš?

Kedul

Město má necelých 17 tisíc obyvarel, ale je to velká spádová oblast…

Stráťa

Spádová oblast je velká plochou, ne počtem obyvatel.

Alibaba

A ty vlaky jezdí proto, aby jezdily, nebo proto, aby utvožily nějaký systém pro přepravu lidí? A lidi z této části nemají nárok na nějaké přiměřené spojení?

Verrr2

Mají Os a rychlíky. Expresní vlaky slouží ke spojení velkých měst. Na mapě naší země najdete mnohem větší sídla, která expresní vlaky nemají a také nebrečí jako ČT

Jarda

osobní doprava tam zastavuje tak z půlky a i je rozdíl vjíždět 80 a nebo třeba 140..dělá se z toho zase pomníček propadu rychlosti..

KrizeVychodniSpolecnosti

Zastavuje skoro všechno? Jen z hlavy tam nestaví: skoro všechny Metropolitany, Hungaria, LE, RJ z Brna, žádné noční RJ a většina SC/IC…

Verrr2

To je už vyloženě komické 😀 hlavně ze to rozkopou na 8 let 😀

Adam Ř

Uvádět pouze délku práce bez informace, jak velké omezení provozu to působí, je o ničem.

Jasně že by to šlo postavit třeba na 400km/h za pouhých pět let. Jen to není dobrý nápad

Tomáš Záruba

Pro zastavující vlaky to celkem stačí, a ty projíždějící budou snad mít časem VRT nebo trať UO – Rudoltice na cca 200 km/h. 🙂
Ve výsledku nejhorší dopad to bude mít „dočasně“ na tranzitní náklady, i když ani to nebude nic hrozného – pokud jízda s náběhem, tak těch cca 100 km/h v UO bude odpovídat asi tak právě té osmdesátce skrz Třebovou.

Flek

Další šoto fantasmagorie.

Flek

To se určitě projeví na úspoře energií a brzd, vzhledem k těm vysokým počtům vlaků za den co tam musí zpomalovat a zrychlovat s větším rozdílem.

Alibaba

Koukám další mimoň co „rozumí“ železnici a jejímu trasování.

asfalter

Bude zahrnut i název Dlážděná Třebová ?

Daniel Jablonecký

Ano, bude zahrnut přebytečnou zeminou.