Největší modernizace uzlu za dobu existence SŽ. Začaly práce v České Třebové
Uzel Česká Třebová, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Traťová rychlost při průjezdu se zvýší z 60 na 80 kilometrů za hodinu.
Traťová rychlost při průjezdu se zvýší z 60 na 80 kilometrů za hodinu.
Bude tam ETCS s benefity nebo bez s návěstidly?
Začala? Začala na konci 2024. někdy kolem 30.12.. Psali-říkali že to začne ve 2024 a dělali že to dodrželi. Žádný pouze arch. průzkum, kácení dřevin, to by totiž znamenalo, že např. obchvat Náchoda se staví už přes rok apod.
SŽ ale jasně říká, že stavba začala teď.
Proč je tu v titulcích pořád něco největší? Za poslední dva roky už tu bylo několik největších zakázek na dopravu na železnici (Ústecky kraj, Středočeský kraj, západní expresy a rychlíky…), na stavby silnic a dálnic, pořízení nových vozidel, teď přestavba uzlu. Už to začíná být trapné
A ono to není pravda?
Pravda to asi je nenapadá mě jiné nádraží které by bylo dražší . Napadlo mě nové spojení ale to stalo jen 9 miliard
Doufám, že hlavní koleje tedy budou opravovat v době, kdy i kvůli opravě Kolín-Choceň budou jezdit vlaky Brno-Praha přes Brod a bude jich tam tedy méně, nebo jestli je tohle na SŽ zase moc logické, podobně jako třeba udělat tou dobu i znovu úsek Blansko-Třebová.
7 nástupních hran zůstane zachováno? Není to zbytečně moc, pro městečko u nádraží?
Z čeho usuzujete, že 7 hran je moc?
Z počtu vlaků, co tam během hodiny zastaví. Nebo kdy se to tam v pravidelném provozu využívá?
Vedle dálkové dopravy (R, EC) jsou zde výchozí Os a Sp vlaky do 5 směrů(Kolín, Lanškroun, Zábřeh na Moravě, Letovice, Moravská Třebová). Zcela běžně je zaplněno v jednu chvíli 5 hran…
To znamená, že jedno nástupiště tam nemá smysl.
A není jich tam náhodou 8? Nezapomněl jste na 5.nástupiště? Občas se používá…
Omlouvám se za trochu dotaz mimo, ale neví někdo jak to vypadá s rekonstrukcí uzlu Ostrava? Ten projekt se odložil? Pokud ano, tak ví se z jakého důvodu?
SŽ někdy realizovala větší projekt bez několika odkladů? U nich bych se divil, co se to děje, kdyby platil původní termín.
Doufám že napěťové výluky budou po celou dobu tak super vymyšlené jako do teď, kdy z Parníku do odj. sk. udělali 450m dlouhou stahovačku která nešla projet (protože ETCS, protože fyzika).
Doufám že to lovení vlaků SŽ zaplatila.
Nebojte, přidáme tam Hákovnici!!!
Proc se Ceska Trebova nevynecha a trasa se neudela na 200? Kolik vlaku tam zastavuje? opravdu zijeme v kocourkove
Zastavuje zde cca 120 vlaků dálkové dopravy denně, jelikož se jedná o stanici s velkou spádovou oblastí pro cestující z menších měst a obcí. Ze stejného důvodu zastavují dálkové vlaky například v Zábřehu na Moravě (důležitá stanice pro Jesenicko), Hranicích na Moravě apod.. za mě to je takhle dobře nastavené, ale je to jen můj názor..
Přípoje mezi dálkovými vlaky zde nejsou, ale čistě z železničářské nostalgie tam vše zastavuje a většinou zbytečně
Já bych ani nečekal, že tam o přípoje bude tak velký zájem.
No já nevím, relace z Brna do Zábřeha nebo ze Svitav do Olomouce jsou právě dobře realizovatelné díky tomu že většina dálkových vlaků v ČT staví. Za mě je to takto v pořádku (a žádný osobní užitek z toho nemám). Kdyby byla podobná stanice na podobných tratích v nějaké sousední zemi, také by tam téměř vše stavělo a nikdo by se tomu moc nedivil.
Z Brna do Zábřeha většina lidí pojede na přímo.
V jednom smeru 30 min v opačném 12min (a jako bonus se nečeká) alternativa k ničemu
No, ta půl hodina, o kterou je to pes Třebovou rychlejší, není špatná …
Je to dražší a s přestupem, který klidně může ujet.
Ja teda nevím kde máte tu půlhodinu. R12 jede 2h, přes ČT a rizikovými přestupy 1:40 až 2:20.
Česká Třebová jako taká Česká Fredericia 😉
Vlaky tam zastavují, protože z těch průjezdných 60km/h jim to neubere moc času, jinak tam moc velká frekvence cestujících není, ne že bych to jinak těm lidem, kterým to slouží pro denní dojíždění do Brna nebo Pardubic, nepřál, ale mají řekl bych i na globální úroveň, velmi luxusní veřejnou dopravu, na to že je to periferie.
Tohle se mělo řešit už pri stavbe koridoru, je skoda že se ten obchvat ČT neudělal. Stejne jako spojka Moravany-Svitavy. Hodne by se tím zkrátila i zrychlila cesta do Brna.
Je to železniční uzel, zastavuje tam snad každý vlak s cestujícími.
Ufff, jdu si vzít popcorn. Tohle nebude bez odezvy 😀
Je to nákladní železniční uzel. Ale ano, pokud se tady mají utratit biliony za VRT, tak jsou zbytečné jak Oustecké tunely, tak objezd Třebové.
tak třeba ty tunely u Ústí by hodně pomohli osobní dopravě hlavně té dálkové ještě kdyby byly na 200, ale u ČT je ta rychlost spíš takový menší doplněk, hlavní podstata rekonstrukce je dostat nádraží do podoby 21 století
Hlavně ta dálková, bude jezdit z Prahy do Olomouce, Ostravy, Brna přes Vysočinu po VRT, tady zase neandrtálcům nedošlo. Takže by se tam utopily desítky miliard pro rychlíky a náklady.
zrovna když se bavíme o Třebové tak trať Pardubice-Olomouc nebude mít VRT takže moje představa je že expresy pojedou Praha-Pardubice po VRT pak po normální trati do Olomouce a pak třeba do Ostravy taky po VRT.
Tak takové stavby pro propojení měst jako Pardubice a Olomouc nedělali určitě ani ve Švýcarsku.
Tam dělají propojení i menších měst.
Máte odkaz, kde šlo kolem 20 miliard na propojení dvou padesátitisícových měst ve Švýcarsku pro zkrácení kolem pěti minut?
To rozhodně ne. Z Pardubic do Olomouce pořád bude třeba jet rychle. D35 už se staví…
To snad ani ve Švýcarsku nejsou schopni vyhodit 20 miliard pro několik minut pro města jako Olomouc a Pardubice, ale sněte si dál.
Trénujete na kariéru humoristy? No, asi byste na tom měl ještě pracovat…
Uzly na větší rychlosti potřebují spíš obchvaty, než průtahy. 🙂
Tak ona stanice především potřebuje generálku, a zvýšení rychlosti ze 60 na 80 je spíš takový lehký bonus.
Kudy vynechat a za kolik, a co s rozpadající se Třebovou, kde je vhodná zachovat i s logistického (depo, seřazovací nádraží, kontejnerové překladiště, lokomotivka/ŽOS) hlediska?
Když zavedli přes Pardubice 160, tak jsem se tomu divil…ale dnes už ne…s Panterem vjíždím 160…
Tak těch Pardubických nebo Olomouckých 160 tam asi nic neušetří, když tam vše zastavuje.
Pořád ještě nikdo nepovažuje za potřebné povolit operativní objízdné trasy os.n./odj.n…?
§1 Nikdy se to tak nedělalo!
Dělalo, ale pár let zpět se to kdoví proč zrušilo.
Traťová rychlost při průjezdu se zvýší z 60 na 80 kilometrů za hodinu. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Buďme realisti (s malým R).
Osobní doprava v ČT zastavuje skoro všechna, té ta rychlost stačí. Nákladní doprava afaik nad 100 moc nejezdí, takže rychlostní propad na 80 ještě jde. Výhody z vyšší rychlosti zase tak velké nejsou.
Kdybyste chtěl zvyšovat rychlost, musíte nějak řešit ta „esíčka“ směrem na Prahu. Což znamená bourat domy, přesouvat koleje atd. Za cenu která zkrátka neodpovídá získaným přínosům.
Já jsem rozhodně pro velké rychlosti kdekoliv, i pro omezení rychlostních propadů Ale toto místo mi přijde navržené ještě rozumně.
Což je další chyba, Expresní vlaky nemají co zastavovat v 20.tisicové vesnici.
Expresní vlaky mají jezdit po VRT, která pojede úplně jinudy.
Ano, chápu, že s VRT čekáme na Godota, ale záleží v jakém horizontu chcete návratnost té rekonstrukci řešit.
Tak pokud se stavba VRT aspoň částečně zahájí cca v době dokončování té Třebové, tak bych úplně minimálně na české poměry o Godotovi úplně nehovořil.
To teprve uvidíme, abysme v roce 2030 nebyli spíš rádi za začátek stavby koridoru Přerov-Brno, zatím to tak vypadá.
Vy jste mi vzal titul pesimisty u této stavby 😄
Od Nezamyslic na Kojetín se už mohutně buldozeruje atd
První úsek VRT bude Olomouc-Ostrava, takže pár let zastavovat VRTka v Český Třebový vidět budeme, haha.
VRT ovšem naše země nezvládne postavit, je potřeba mít rychlé a kapacitní konvenční tratě
VRT naše země samozřejmě zvládne postavit. Složitost rychlých kapacitních konvenčních tratí je ještě vyšší, než ty VRT, protože to znamená vybourávat vesnice a města, kterými ty současné tratě vedou, na rozdíl od VRT na polích, to je spíš něco co by nikdo nedokázal.
Proč ne?
Nebo jen blbe kecáte?
A kolik km nových tratí zvládla sz postavit od převratu? Moc jich není
Pokud se nepletu, pouze Sedlnice – Mosnov.
Spíš se postaví VRT než kapacitní a rychlé konvenční tratě.
Vysokorychlostní vlaky budou zastavovat ve vesnicích o 4 srnkách obyvatelích.
No, třeba Adersbach VRT 🙂 a podobné. Leda bychom i tam vítali další parkoviště v lesích…
Pak se přimlouvám za zastávky Želenice u Slaného, Slatinu p. Hazmburkem a Veselé p. Rabštejnem. Sice už tam nejsou ty někdejší stylově zchátralé budovy typu „Dům Usherů“, v nichž turista vyhlížel werwolfy či Drakulu, ale takové ICE, přijíždějící pod siluetou Hazmburku, to by bylo šoto.
A pokud v ní nemají zastavovat, nemusí přes ni ani jezdit, tj. tamní nádraží nepotřebuje extra vysokou rychlost. 🙂
A VRT mohou pak v Bíteš?
Město má necelých 17 tisíc obyvarel, ale je to velká spádová oblast…
Spádová oblast je velká plochou, ne počtem obyvatel.
A ty vlaky jezdí proto, aby jezdily, nebo proto, aby utvožily nějaký systém pro přepravu lidí? A lidi z této části nemají nárok na nějaké přiměřené spojení?
Mají Os a rychlíky. Expresní vlaky slouží ke spojení velkých měst. Na mapě naší země najdete mnohem větší sídla, která expresní vlaky nemají a také nebrečí jako ČT
osobní doprava tam zastavuje tak z půlky a i je rozdíl vjíždět 80 a nebo třeba 140..dělá se z toho zase pomníček propadu rychlosti..
Zastavuje skoro všechno? Jen z hlavy tam nestaví: skoro všechny Metropolitany, Hungaria, LE, RJ z Brna, žádné noční RJ a většina SC/IC…
To je už vyloženě komické 😀 hlavně ze to rozkopou na 8 let 😀
Uvádět pouze délku práce bez informace, jak velké omezení provozu to působí, je o ničem.
Jasně že by to šlo postavit třeba na 400km/h za pouhých pět let. Jen to není dobrý nápad
Pro zastavující vlaky to celkem stačí, a ty projíždějící budou snad mít časem VRT nebo trať UO – Rudoltice na cca 200 km/h. 🙂
Ve výsledku nejhorší dopad to bude mít „dočasně“ na tranzitní náklady, i když ani to nebude nic hrozného – pokud jízda s náběhem, tak těch cca 100 km/h v UO bude odpovídat asi tak právě té osmdesátce skrz Třebovou.
Další šoto fantasmagorie.
To se určitě projeví na úspoře energií a brzd, vzhledem k těm vysokým počtům vlaků za den co tam musí zpomalovat a zrychlovat s větším rozdílem.
Koukám další mimoň co „rozumí“ železnici a jejímu trasování.
Bude zahrnut i název Dlážděná Třebová ?
Ano, bude zahrnut přebytečnou zeminou.