Největší modernizace flotily v historii Eurowings, převezmou 40 nových Boeingů 737 MAX 8

Boeing 737 MAX 8 v barvách letecké společnosti Eurowings. Zdroj: EurowingsBoeing 737 MAX 8 v barvách letecké společnosti Eurowings. Zdroj: Eurowings

Akvizice nastolí aerolince cestu k provozování jedné z nejmladších flotil v Evropě.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Alan Franek

S touto společností už určitě nikdy nepoletím. Zlatý Ryanair a ten přitom stojí za h***o.

berka496

Ty létající rakve jménem Boeing 737 MAX si můžou strčit někam …

Zbyšek

Vsadím se, že kdyby místo B737 MAX použili v článku název B737-8, tak tento komentář zde nedáte. B38M je momentálně velmi bezpečný, ne-li nejbezpečnější letoun na nebi.

Yellowhammer

Nejbezpečnější? Už kvůli kvalitě a úrovni výroby v Boeingu ne.

Zbyšek

Nevím o tom, že by typ B38M měl problémy jako ostatní Boeingy. Software MCAS je opravdu vychytaný a od té doby B38M nemá žádné problémy.

ImHotLuke

Masový exodus posádek TVS za 3… 2… 1… 🙂 🙂 🙂

Jarda79

Jako že by posádky s nástupem v Praze šli kvůli Maxům třeba létat do Německa?

ImHotLuke

Tak ted maji nastup treba v Indii, takze jeste zlate Nemecko 🙂

Kazdopadne cokoli je lepsi, nez tenhle cirkus na koleckach…

lvy

Jak vidno, zákazník až na posledním místě a peníze vždy až na tom prvním. Holt nová doba, nebo spíše staronová?

Air Traveller

Penize na prvním místě? co je na tom nového / starnového? to platí už pár desítek let.

Ten váš pláč nad Boeingem je srandovní.

lvy

Vy mě bavíte, takže sám napíšete „rovedení „sardinkus totálus““ a o čem to asi je? No je to o penězích, takže když já rovnou napíšu, že je to o penězích, tak je to najednou špatně? A ano, všichni se soustavně snaží ořezat služby a jít až na hranu, ale podle mě je to dost krátkozraké, obzvláště když jim to jinde tzv. teče, ale to asi nevidí.

letmech

Takže to by měli být ty MAXy objednané Lufthansa group na konci roku 2023.

odik

To museli byt velmi lacno predane, alebo cakacia doba na lietadla od Airbusu z rodiny A320neo je extremne dlha aj 10 rokov. Obrovsky problem je preskolit pilotov a technikov z A320/A319 na B737 Max 8 co nie je bezna vec a je to extremne narocne. Pretoze lietat s airbusom a boeingom je velmi velky rozdiel. To s tym doletom do Dubaja napriklad vobec nieje pravda a najma s tym poctom sedadiel je to masaker. Rozne aerolinky na takto dlhych letoch preferuju mensi pocet sedaciek/cestujucich. Kvolli pohodliu ale aj doletu lietadla pri necakanych situaciach.

Air Traveller

Masaker to sice je, ale úspěšné to také je 🙂 v provedení „sardinkus totálus“ líta do AUH wizzair, a lidi to kupujou jak housky na krámě. Proč by to neměla být pravda? Do Dubaje doletí i 737-800 (i když ta občas na zpáteční cestě občas musí tankovat), není důvod, aby tam nedoletěl MAX. Pokud vezmu v úvaháu dnešní počasí, tak u letu DXB-FRA, kde se počítá s alternate letistem v Praze, a samozrejmě včetně všech povinných rezerv, a do MAXe naložím 189 cestujících a k tomu 4tuny bagáže, tak stále můžu natankovat další 2 tuny paliva, což je cca další… Číst vice »

Tom

Nevím co se vám nelíbí. Ted jsme letěl s wizzem VIE-AUH-MLE a úplná pohoda, zas takový rozdíl oproti ekonomy než třeba u etihadu, american airlines apod v tom nevidim. Krome teda všech služeb na palubě, ale já se snažím teda cestovat ultra low cost

Air Traveller

Není nic, co se mi na tom nelíbí. Jen si osoébně, za sebe, nedovedu představit trávit 12 hodin ve wizzairu 🙂

Nehodnotím, každý at si lítá jak uzná za vhodné 🙂

Vašek

..nikdo Tě s nimi nenutí létat!! .. a čti si to po sobě, Ty inženýre letectví..

Jarda79

No nevím jaký rozdíl je 12 hodin ve Wizz s A321 Neo 2 roky starou a nebo s QS 737 18 let starou do Keni , či Zanzibaru také podobnou dobu. To už snad raději to nové Neo

Ota Zima

teda zaletět na Maledivy, zaplatit hezký balík za bydlení a šetřit na cestě s ultralowcost aerolinkou?? Jako chápu, že to je každého věc, ale nějak mi to nesedí. To byl plán nebo adhoc rozhodnutí se super cenou bydlení a hledala se nejlevnější cesta co šla najít?

Lubox

Když nebydlíte v AI resortu ale na ostrovech kde žijí lokalci, nemůže být o balíku za ubytování řeč. Např. Maafusi na týden za cca 450 EUR pro dva se snídaní….

Air Traveller

A zapoměl bych, ten „extrémně náročný proces“ recertifikace pilota A320 na B 737 trvá v závislosti na aerolince kolem 5-7 týdnů.

a není to nic, co by nebylo běžné – v aerolinkách s neunifikovanou flotilou, která má letadla obou dvou výrobců, to je proces, který není ničím mimořádný

Ota Zima

řekl bych až spíše naprosto běžná věc a proces, kdy se piloti jen zaškolí s jinou typovkou. Jen mě překvapuje že se EW vždy drželo Airbusu a teď k Boeingu. Škoda, mám raději Airbus, ale i nové Maxy budou fajn. Občas v rámci sítě LH EW využiji

David

Docela mě mrzí, jak se vyvíjí pražská báze EW. Postupně se spousta linek ruší, u stávajících se výrazně škrtají rotace. Ani na léto není v plánu žádná novinka, naopak oproti loňsku je těch linek méně.
V této době mají některé dny z Prahy třeba jen 2 odlety denně, to je na bázovaného dopravce šílenost.
Jediná expanze EW v Praze za poslední dobu souvisí s rozšířením codeshare spolupráce s QS.
Netuší někdo, jestli tu má EW nějaké plány do budoucna, nebo se odsud pomalu stahuje?

odik

Skor si myslim ze pomaly z Prahy stahuju. Ale problem LH Groupy je ze maju sialene vela aeroliniek ktore sa vobec nedoplnaju . Lufthansa huby su sialene blizko. Az na Rim. Zurich, Vieden , Frankfurt , DUS,Mnichov a Brussel su velmi blizko seba. Na rozdiel od IAG hubov ktore su Madrid , Dublin, Heathrow a Barcelona. Az na Barcelonu a Madrid su relativne daleko od seba a kazda aerolinka z IAG skupiny sa specializuje na nieco ine. Iberia na Latinsku Ameriku , BA na Severnu Amerika a Svet. Aer Linugus primarne na mensie letiska v USA, Vueling je low cost… Číst vice »

Air Traveller

Vy potřebujete k žiotu, aby se Lufthansa zaměovala na dlouhé linky, a Austrian pro změnu pro krátké linky? Jako cestující byste měl být naopak rád, protože dostáváte celkem ucelenou nabídku možnosti cestování prakticky do celého světa a nejste vázan na jeden / dva přestupní body, jako třeba v případě AF / KL. Pro mě, jako cestujícího z Prahy, je celkem pozitivní, že si do řady destinací můžu vybrat z momentálně nejlevnější varianty přestupu, jednou přes Brusel, jednou přes Zurich, jednou přes Vídeň, jednou přes Frankfurt nebo jiny zase přes Mnichov. Stejně tak můžu jako cestující celkem efektivně „eliminovat“ dlouhé přestupy,… Číst vice »

Otik

Pointa môjho komentára bola že LH aerolinky si musia strašne dávať pozor kam spustia novú linku aby si nesliapaly na nohy a to ich veľmi obemedzuje. Nevidím že aspoň jedna aerolinky lietala napríklad do Austrálie. Keď taký turkish alebo Qantas nám ukazujú že sa to dá. Nehovoriac o Qatar a Emirates ale to je iný príbeh..

Air Traveller

nejak nechapu, jak s hustotou hubu lhg souvisi lety do australie.

do australie krome BA a TK nelita zadna evropska aerolinka

Tuaer

Taky mně mrzí úpadek jejich báze v Praze. Eurowings mám z evropských lowcostů asi nejradši a přijde mi, že do Prahy by se mohli velmi hodit. Soustředí se na point to point, pro turisty nabízí velmi kompetitivní ceny a pro obchodní cestující nabízí frequent flyer program a business class.
Ale myslím, že úplně Prahu snad opustit neplánují. Na jejich stránkách stále shánějí posádky pro pražskou bázi. Z toho mi nepřijde, že by se chystali ji v dohledné době rušit.

Radim

No, úpadek nevím jestli to úplně nazývat. Spíš stagnace na počtu letadel, se kterými do PRG přišli. 3 letadla v létě, 2 letadla v zimě. V létě bohužel některé destinace osekané, ale na jiné naopak přidali frekvence (TLL, NCE, VLC). Některé pravidelné linky také nahradily chartery pro TUI (LCA, FAO).

Tuaer

Nepamatuju si přesně, kolik odletů měli loni v zimě, ale letos to jsou, jak zmiňuje předřečník, naprosto běžně jenom 2 nebo 3 rotace denně. To mi na 2 bázovaná letadla přijde hodně málo a nejsem si jistý, jestli to vůbec může ekonomicky vycházet.

Radim

Všechny zimní sezóny zatím byly naprosto podobné. Naprosto běžně některé dny i bez jakékoliv rotace z PRG, zejména v lednu a únoru. Posádky i bázovaná letadla přes zimu částečně využívají v Německu (konkrétně DUS). Pokud se tohle změní, těžko říct. Nicméně stejný útlum v zimě zažívají i ostatní mimo-německé báze (ARN, kde je ten útlum v zimě ještě větší než v Praze).

Kamil Novotný

Tak, on i Ryanair tu má dny,kdy některý stroj letí jen jednu rotaci, nebo i žádnou.