Největší modernizace flotily v historii Eurowings, převezmou 40 nových Boeingů 737 MAX 8
Boeing 737 MAX 8 v barvách letecké společnosti Eurowings. Zdroj: Eurowings
Akvizice nastolí aerolince cestu k provozování jedné z nejmladších flotil v Evropě.
Ty létající rakve jménem Boeing 737 MAX si můžou strčit někam …
Masový exodus posádek TVS za 3… 2… 1… 🙂 🙂 🙂
Jako že by posádky s nástupem v Praze šli kvůli Maxům třeba létat do Německa?
Jak vidno, zákazník až na posledním místě a peníze vždy až na tom prvním. Holt nová doba, nebo spíše staronová?
Penize na prvním místě? co je na tom nového / starnového? to platí už pár desítek let.
Ten váš pláč nad Boeingem je srandovní.
Vy mě bavíte, takže sám napíšete „rovedení „sardinkus totálus““ a o čem to asi je? No je to o penězích, takže když já rovnou napíšu, že je to o penězích, tak je to najednou špatně? A ano, všichni se soustavně snaží ořezat služby a jít až na hranu, ale podle mě je to dost krátkozraké, obzvláště když jim to jinde tzv. teče, ale to asi nevidí.
Takže to by měli být ty MAXy objednané Lufthansa group na konci roku 2023.
To museli byt velmi lacno predane, alebo cakacia doba na lietadla od Airbusu z rodiny A320neo je extremne dlha aj 10 rokov. Obrovsky problem je preskolit pilotov a technikov z A320/A319 na B737 Max 8 co nie je bezna vec a je to extremne narocne. Pretoze lietat s airbusom a boeingom je velmi velky rozdiel. To s tym doletom do Dubaja napriklad vobec nieje pravda a najma s tym poctom sedadiel je to masaker. Rozne aerolinky na takto dlhych letoch preferuju mensi pocet sedaciek/cestujucich. Kvolli pohodliu ale aj doletu lietadla pri necakanych situaciach.
Masaker to sice je, ale úspěšné to také je 🙂 v provedení „sardinkus totálus“ líta do AUH wizzair, a lidi to kupujou jak housky na krámě. Proč by to neměla být pravda? Do Dubaje doletí i 737-800 (i když ta občas na zpáteční cestě občas musí tankovat), není důvod, aby tam nedoletěl MAX. Pokud vezmu v úvaháu dnešní počasí, tak u letu DXB-FRA, kde se počítá s alternate letistem v Praze, a samozrejmě včetně všech povinných rezerv, a do MAXe naložím 189 cestujících a k tomu 4tuny bagáže, tak stále můžu natankovat další 2 tuny paliva, což je cca další… Číst vice »
Nevím co se vám nelíbí. Ted jsme letěl s wizzem VIE-AUH-MLE a úplná pohoda, zas takový rozdíl oproti ekonomy než třeba u etihadu, american airlines apod v tom nevidim. Krome teda všech služeb na palubě, ale já se snažím teda cestovat ultra low cost
Není nic, co se mi na tom nelíbí. Jen si osoébně, za sebe, nedovedu představit trávit 12 hodin ve wizzairu 🙂
Nehodnotím, každý at si lítá jak uzná za vhodné 🙂
..nikdo Tě s nimi nenutí létat!! .. a čti si to po sobě, Ty inženýre letectví..
No nevím jaký rozdíl je 12 hodin ve Wizz s A321 Neo 2 roky starou a nebo s QS 737 18 let starou do Keni , či Zanzibaru také podobnou dobu. To už snad raději to nové Neo
teda zaletět na Maledivy, zaplatit hezký balík za bydlení a šetřit na cestě s ultralowcost aerolinkou?? Jako chápu, že to je každého věc, ale nějak mi to nesedí. To byl plán nebo adhoc rozhodnutí se super cenou bydlení a hledala se nejlevnější cesta co šla najít?
Když nebydlíte v AI resortu ale na ostrovech kde žijí lokalci, nemůže být o balíku za ubytování řeč. Např. Maafusi na týden za cca 450 EUR pro dva se snídaní….
A zapoměl bych, ten „extrémně náročný proces“ recertifikace pilota A320 na B 737 trvá v závislosti na aerolince kolem 5-7 týdnů.
a není to nic, co by nebylo běžné – v aerolinkách s neunifikovanou flotilou, která má letadla obou dvou výrobců, to je proces, který není ničím mimořádný
řekl bych až spíše naprosto běžná věc a proces, kdy se piloti jen zaškolí s jinou typovkou. Jen mě překvapuje že se EW vždy drželo Airbusu a teď k Boeingu. Škoda, mám raději Airbus, ale i nové Maxy budou fajn. Občas v rámci sítě LH EW využiji
Docela mě mrzí, jak se vyvíjí pražská báze EW. Postupně se spousta linek ruší, u stávajících se výrazně škrtají rotace. Ani na léto není v plánu žádná novinka, naopak oproti loňsku je těch linek méně.
V této době mají některé dny z Prahy třeba jen 2 odlety denně, to je na bázovaného dopravce šílenost.
Jediná expanze EW v Praze za poslední dobu souvisí s rozšířením codeshare spolupráce s QS.
Netuší někdo, jestli tu má EW nějaké plány do budoucna, nebo se odsud pomalu stahuje?
Skor si myslim ze pomaly z Prahy stahuju. Ale problem LH Groupy je ze maju sialene vela aeroliniek ktore sa vobec nedoplnaju . Lufthansa huby su sialene blizko. Az na Rim. Zurich, Vieden , Frankfurt , DUS,Mnichov a Brussel su velmi blizko seba. Na rozdiel od IAG hubov ktore su Madrid , Dublin, Heathrow a Barcelona. Az na Barcelonu a Madrid su relativne daleko od seba a kazda aerolinka z IAG skupiny sa specializuje na nieco ine. Iberia na Latinsku Ameriku , BA na Severnu Amerika a Svet. Aer Linugus primarne na mensie letiska v USA, Vueling je low cost… Číst vice »
Vy potřebujete k žiotu, aby se Lufthansa zaměovala na dlouhé linky, a Austrian pro změnu pro krátké linky? Jako cestující byste měl být naopak rád, protože dostáváte celkem ucelenou nabídku možnosti cestování prakticky do celého světa a nejste vázan na jeden / dva přestupní body, jako třeba v případě AF / KL. Pro mě, jako cestujícího z Prahy, je celkem pozitivní, že si do řady destinací můžu vybrat z momentálně nejlevnější varianty přestupu, jednou přes Brusel, jednou přes Zurich, jednou přes Vídeň, jednou přes Frankfurt nebo jiny zase přes Mnichov. Stejně tak můžu jako cestující celkem efektivně „eliminovat“ dlouhé přestupy,… Číst vice »
Pointa môjho komentára bola že LH aerolinky si musia strašne dávať pozor kam spustia novú linku aby si nesliapaly na nohy a to ich veľmi obemedzuje. Nevidím že aspoň jedna aerolinky lietala napríklad do Austrálie. Keď taký turkish alebo Qantas nám ukazujú že sa to dá. Nehovoriac o Qatar a Emirates ale to je iný príbeh..
nejak nechapu, jak s hustotou hubu lhg souvisi lety do australie.
do australie krome BA a TK nelita zadna evropska aerolinka
Taky mně mrzí úpadek jejich báze v Praze. Eurowings mám z evropských lowcostů asi nejradši a přijde mi, že do Prahy by se mohli velmi hodit. Soustředí se na point to point, pro turisty nabízí velmi kompetitivní ceny a pro obchodní cestující nabízí frequent flyer program a business class.
Ale myslím, že úplně Prahu snad opustit neplánují. Na jejich stránkách stále shánějí posádky pro pražskou bázi. Z toho mi nepřijde, že by se chystali ji v dohledné době rušit.