Největší lanový most v zemi, 4,2 km nové silnice. ŘSD pouští veřejnost na část obchvatu Pardubic
Stavba silnice I/36 Trnová-Fáblovka - Dubina. Foto: ŘSD
                            
K nové silnici pojedou speciální kyvadlové autobusy, k otevření dojde v prosinci.
Ať si každý vybere a myslí co chce,ale tahle rádoby stavba,kterou se řsd chvástá bude velký problém pro již tak ucpané Pardubice. Od začátku do konce……..
Most je krásný včetně těch nových výhledů. Bohužel se obávám, že to co se bude dít ve směru Fáblovka – Globus už tak radostné nebude. Jsem zvědav na další článek na toto téma po 15. prosinci …
Mhmm… Pěkná víceproudka, pěknej most, mhmm… Takovej fajnovej… A prej i nějaká výstavba do budoucna… Mhmm… A 1,5 mld. – to je skoro za hubičku. A začlenění do sítě je třemi kruháči a jednou úrovňovkou se světly. Mhmm, zřejmě ŘSD… Nó, zřejmě slušnej oddíl…
A všimli jste si, že když se postavíte na křižovatku u Fáblovky a podíváte se směrem na most, že tam mohl vést ten obchvat úplně rovně? A místo toho obkrouží trafostanici zleva úplkně blbým obloukem!!! A víte proč? Ten obchvat takhle původně vedl. Jenže pak Dědek podoboně jako Holeček uplatil pardubické úředníky a vymyslel si tam arénu. Proto skoupil pozemky a město vymyslelo obchvat oklikou. No tohle se opravdu může stát jenom ve zkorumpovaných Pardubicích!!! Je to do očí bijící blbost ta zatáčka, naprostý výsměch zdravému rozumu a slušným lidem. Pardubice lze dlouhodobě považovat za město plné korupce a nikdo… Číst vice »
Tomu říkám zklidňování, odvést dopravu jinam, a ne plácat někam třicítky, z dvojpruhů dělat jeden…
„Velká stavba – velká očekávání“……. tak na Pardubice a jen vlastní provoz ukáže, že to bude zřejmě jinak.I laikovi dnes dochází, že to velké očekávání se konat asi nebude, že to bude zřejmě jen další vizitka kompetentních kolem dopravy. Je to škoda, stavba stála mld., a několika „vizitkami“ na čas nepovedenec – realita provozu je pak donutí k úpravám. Všechno je v lidech, někde/někdy se to dělá tak, v Pcích onak.
Taky jsem se byl podívat na stavbu. Na první pohled se mě to zdá melalomanský, hlavně 4 pruhy. Tak doufám, že to maj dobře spočítaný, jinka se to tak bude hodit maximálně jako další parkoviště pro halu.
A vadí mě, že tam nejsou žádné spojovací chodníky a schody od Labe nahoru, ale možná to ještě není hotové a já si toho nevšiml.
To asi budou řešit s cyklostezkou, doufejme.Ale amatéři, kteří dodnes nedotáhli cyklostezku do 8km vzdálené Chrudimi tohle budou řešit dalších x let.
Cyklostezku podél bude stavět město (a nějak budou řešit i napojení na cyklostezky podél Labe pod mostem). Ale to až někdy 2027 (a kdo ví jestli nebude jako obvykle zpoždění).
Aha!
Dík za odpověď.
Kolem bude vznikat zástavba, na straně k Cihelně nová obytná čtvrť, na druhé straně další stavby (a je celkem jedno, jestli to bude hotel, nový stadion, nebo kancelářské budovy). Ale bude tam hodně velká místní frekvence a může se snadno stát, že jeden pruh bude ucpaný odbočujícími vozidly. Díky čtyřpruhu bude větší šance, že tranzit projede bez zbytečného postávání v koloně.
Vůbec si nemyslím, že bytová zástavba vygeneruje tolik aut, aby se to pravidelně ucpávalo. O akcíh v budoucí hale ale takovéto iluze nemám.
Pokud teda ubyde v centru města zátěž od tranzitujících aut, tak alespoň to.
schody tam jsou. viděl jsem je na konci mostu tam, kde je slepé rameno. myslím, že byly i na konci ve směru Dubina.
tak to se musím jet pořádně podívat, většinou to ale bývají servisní schody pro kontrolu mostu.
Vypadá to pěkně , akorát to fakt to není obchvat
Před chvílí jsem se vrátil z prohlídky, vypadá to moc pěkně, most se opravdu povedl, staveniště Dědkovy haly už je oplocený a panuje tam čilý ruch, jen mám obavy, že slibovanou souběžnou cyklostezku město jen tak nepostaví….
No, docela bych se zasmál, jestli Dědkova hala bude stát dřív, než x-krát odkládanej most kpt. Bartoše…
Teď údajně zas nějakej odklad, UŽ SE TĚŠÍM NA KOMUNÁLNÍ VOLBY.
Povede přes něj nějaká nová linka MHD?
Ještě se nepodařila linka po rychlodráze, která stojí asi 60 let, takže bych si iluze nedělal…
26 už jezdila 🙂
Po části rychlodráhy jezdí 8 a 88. Po zbývající části léta jezdila 26, ale s minimálním zájmem cestujících. Ostatně úplně stejným nezájmem trpí i současná linka 20, která jede souběžnou ulicí Na Spravedlnosti. Tahle oblast prostě nevygeneruje dostatečnou poptávku po MHD, tak proč vyhazovat peníze za pendlování skoro prázdných vozů.
26 podle me jezdila s nezajmem cedtujicich taky proto, ze od nadrazi po rychlodraze jezdi celkem hodne linkovych busu, kteryma jsou lidi zvykli jezdit i na Drazku/Dubinu.
To by mě docela zajímalo, kolik lidí jede z nádraží na Dubinu linkáčem, když v linkových autobusech neplatí časové jízdenky MHD.
Jo, to mate pravdu. Na druhou stranu, ne vsichni maji litacku, naopak na IREDO kartu je to tusim 14 korun jedna cesta, tedy levnejsi nez DPMP.
ale kdepak jste vzal 14 korun. podle ceníku je to 18 korun a vždy úplně stejně na IREDO kartu jako na tu od DPMP.
https://www.dpmp.cz/cestovani-mhd/koupit-jizdenky/in-karta-iredo-karta.html
Odbavovací systém v MHD Pardubice nebere v potaz slevy a aplikace nastavené na těchto kartách pro využívání ve vlacích nebo linkových autobusech. Při přiložení karty dochází k odbavení za základní jízdné. V případě, že má cestující nárok na zlevněné jízdné (dítě do 15 let nebo cestující nad 65 let), zvolí před přiložením karty možnost „zlevněné jízdné“.
Zato CAR-TOUR (nebo, co tam jezdí) právě stojí těch 14 po Pardubicích (s IREDO kartou).
No, mne už několikrát řidič do linkového autobusu nepustil, že linkový autobus není MHD a po Pardubicích že nevozí. Tak už to ani nezkouším, protože kdyby mne nevzal, tak zmeškám termín na poliklinice. Hodilo by se mi jezdit z Dubiny do Hlaváčova, na polikliniku, a co nejezdí 26, tak holt chodím od osmičky z Karloviny pěšky. Je někde nějaký výnos, že mne je povinen řidič linkového autobusu vzít i tehdy, když je to v obvodu MHD?
Povolující výnos ne, ale samozřejmě ani ne zákaz (to by musely být v JŘ paragrafy). Takže stížnost, když nepomůže, tak na kraj.
Tak 26 jezdila asi 5krát za den,to logicky kromě náhodných lidí nikdo použít nemohl.
26 jezdila v pravidelném hodinovém intervalu, první vyjížděla před půl osmou ráno, poslední spoj končil před pátou hodinou odpolední. Ale i o půl páté odpoledne, když byly zastávky u nádraží plné lidí, tak do 26 nastupovaly jednotky cestujících.
přesně. linka 26 byla geniální a jako všechno geniální musela být zrušena. Jezdili jsme s ní do nemocnice do práce ráno z nádraží. Bohužel jezdila 1x za hodinu a tuším začínala až v 7:30 a končila v 16:30. Byl bych pro to, aby na zastávku nemocnice a předtím nově rekonstruovanou Rokycanovu kde je poliklinika, jezdil kyvadlový spoj každých 10 minut a to ráno od 6:00 do 9:00. A pak odpoledne od 15:00 do 18:00. Z nádraží na zastávce pod nemocnicí jsme byli asi za 4 minuty. To nemělo chybu a vyhnuli jsme se ucpanému městu. Ale politika dopravního podniku je,… Číst vice »
Jestli ještě má smysl nazývat to rychlodráhou, nevím. Jedině snad podle té 70, které si ale jednak někteří ani nevšimnou, jindy je tam zas takovej provoz, že se to nedá. Třeba i kvůli absenci odbočovacích a připojovacích pruhů, nemluvě o zebře u starýho nádraží….
A co s čím by měla spojovat? Na jedné strarně máte Dubinu (kde je Lidl, Penny a Albert) a na druhé hromadu zastávek na znamení.
Ale jo, nějaký autobus, který by spojil Dubinu, Univerzitu, Polabiny a nádraží by minimálně do doby, než skončí omezení na Wonkově mostě, mohl dávat smysl. Klidně by to mohly jezdit ty malé busy, co smí přes most v Polabinách.
Tak Dubinu, Univerzitu (Stavařov, hotel) a Polabiny už dnes spojuje linka 11. Navíc je potřeba si přiznat, že ani na jednom sídlišti není nic, za čím by lidé z druhého sídliště hromadně jezdily. A na spojení s nádražím je to hodně velká zajížďka.
No a nejezdili by ti lidé z jednoho sídliště za těmi lidmi z druhého sídliště? 🤔😉
Jizdni doba z Dubiny centra na Podebradskou, kde je nekolik strednich skol, trva linkou 11 17 minut, s prestupem na Masarykaci pres 20, pri fronte na moste zejmena tedy z druhe strany klidne 30+ minut. Po obchvatu by to bylo kolik, 6-7 minut? Ne vsechno musi pres centrum.
Na Cihelně je univerzita a hotelová průmyslovka, o pár set metrů dál učňák a další průmyslovka. To už vytvoří docela slušnou frekvenci z Dubiny, ale jen ve špičce. No a kromě toho je taky možnost, že si populisté z dubinské malé radnice vyhádají návrat extra linky k polabinským hypermarketům, protože Dubina a Slovany stále žádný nemají (tedy pokud se mezi ně nepočítá i Lidl). Tím návratem samozřejmě myslím neblaze proslulý vzduchovozič číslo 21.
Ten most nicméně bude sloužit převážně místní dopravě, tranzit z čehokoli na východ od Pardubic ve směru Hradec Králové či Praha jezdí po D35. Jedná se primárně o napojení východních částí města na silnici I/37. Spíš bude naopak fungovat dobře obráceně, tedy pro napojení oblasti severně a západně od Pardubic na dálnici D35.
Navíc ten šikovný sjezd u globusu…
Už dnes jsou tam kolony a to nikdo nejede na obchvat. 🤔🚘
Navic ten šikovný sjezd u Globusu…
Tam jsou kolony už teď s to nikdo nejede na obchvat. 🤔🤔 No bude to zajimavé místo hlavně ve špičkách.