Kolona před kruháčem ve směru od JBC nastane tehdy, když tam dorazí nějaký debil, který celou cestu od Lukášova jede 60 a celé 3 km ho nelze předjet. Pak v jednu chvíli ke kruháči dorazí 30 aut a zácpa je na světě.
A takových idiotů tam denně jezdí desítky…
Jste úplně mimo, stoupací pruh nijak nesouvisí se zmiňovaným kruháčem.
Milan
6 hodin
ať s tím jdou už do řítě…. jak se zkapacitnila Kunratická, tak se jen zacpal Jablonec…. řešení podjezdu pod palackého má každý v řiti… tak jako už 20…. hlavně, že pořád serou do Jablonce další auta….
fazik
9 hodin
Jóó, kde jsou ty časy, kdy jsem si prohlížel plány a úvahy nad budoucí novou I/14 a na tomto místě byla navrhování MUK….?
a co s tou „demencí“ budeme dělat v Jablonci už nikoho nezajímá. Všude srát beton a dálnice…. přičemž průsery jen posunou o dva km.
Jiří Urban
9 hodin
Bypass bude v jiném místě, jinak to bude identický kruháč jako u Jestřebí. Pokud si někdo neumí představit turbookružní kžižovatku tak fotku má ŘSD Liberec v hlavičce na twitteru.
A počítá se taky s chodníky kolem celého turbo kruháče?
Don Pedro
12 hodin
A nebylo by lepší tam místo turbokruháče postavit MÚK? Konec SMV na kruháči (k tomu všemu ještě pravidelně ucpanému) si o to říká. Místo kolem by na MÚK teoreticky bylo.
Přestavět jednu nepovedenou křižovatku není žádné plundrování přírody. Když se podíváte na leteckou mapu bezprostředního okolí turbokruháče (https://mapy.com/s/johavasuba), tak zjistíte, že přestavbou křižovatky příroda prakticky téměř neutrpí. Pravda, několik stromů se bude muset vykácet a nějaké zemní práce budou také nutné, ale je to nic v porovnání s jinými stavbami (dálnice apod.). Proti nim také brojíte?
Bohužel tyto strategické pozemky se prodaly Holanďanům, kteří tam nabídli projekt, ale skutek utek. Zda Liberec brownfield dostane zpět je otázka a za kolik, je asi lepší nedomýšlet.
samozřejmě že bylo, ale lepší to nejdřív udělat 3x špatně, pak to okolo zastavět, takže už to lehce udělat nepůjde, pak teprve nastane ten pravý čás plánovat MUK
Ač nerad tak musím souhlasit, je to už holt realita dnešní doby u nás… Když se něco chce udělat pořádně a s dostatečnou rezervou, tak polovina národa křičí že je to mrhání penězi a že se má šetřit, protože tohle a tamto, a tak se ve výsledku postaví kočkopes, který nakonec stejně nevyhovuje nikomu. A ta samá skupina potom vříská že se stavbu postavilo úplně špatně a že to mělo být desetkrát jinak…
Rabín
13 hodin
Je možno nějak lidsky vysvětlit ten bizarní pojem “turbookružní”…?
Jo…, udělá se vedle kruhu jedna nebo více propojek mezi přiléhajícími komunikacemi a dotyční si myslí, že jsou u partizánů. Bohužel, často je předpokládané odlehčení pouhým snem.
To co popisujete je bypass pro pravé odbočení. Turbo-okružní, neboli uspořádání pruhů do spirály je úplně něco jiného. U těch obvykle na dvou vjezdech vzniká nový pruh na vnitřní straně okružního pásu a velmi efektivně lze v hlavním směru protáhnout přes takový kruháč dva pruhy bez možné kolize při výjezdu vnitřním pruhem. Už před kruháčem se musíte rozhodnout jakým pruhem vjedete podle toho jakým výjezdem chcete jet…
Ano, ano… Beru zpet. Zamena pojmu. Presto, stale tato vylepseni zcela nekvituji, neb osobně mám s kolegy řidiči nedobré zkušenosti, přičemž turbo okružní se mi jeví horší. Minulý týden jsem mel 2x krušno u Lidlu ve Slatině.
Ten slatinský není úplně dotažený. V momentě kdy jsou pruhy na okruhu fyzicky odděleny jako např. v Českých Budějovicích na Zanádražní, je to už výrazně lepší…
Turbokruháč má prokazatelně výrazně vyšší kapacitu než klasický kruháč s bypassy
Dálnice
13 hodin
Klasický český maniakální bizár. Tam kde by kdekoliv jinde udělali MUK, tady nase*eme kruhac, ktery se bude ob rok predelavat abychom po case dospeli k poznatku, ze by to asi chtelo MUK…
Celá tato část přeložky I/14 je prostě lahůdka. Na pár km vylepšená dvěma kruháči a dvěma stykovými křižovatkami (s omezením na 70 km/hod.). Tady se tvůrci opravdu vyřádili. K dokonalosti chybělo jen vložit do cesty kus kolejí, opatřit je křížem a předstírat, že je to přejezd. 😀
Jan
14 hodin
Naprostý nesmysl jelikož kolony nezmizí. Lepší klasická křižovatka ne o malý most a pod ním klasický kruháč
Kolona před kruháčem ve směru od JBC nastane tehdy, když tam dorazí nějaký debil, který celou cestu od Lukášova jede 60 a celé 3 km ho nelze předjet. Pak v jednu chvíli ke kruháči dorazí 30 aut a zácpa je na světě.
A takových idiotů tam denně jezdí desítky…
to jsou kecy….. to co jezdilo přes Vtaťák, teď jezdí přes Kunratickou… aut tři prdele…to je jediný výsledek zkapacitnění a narovnání serpentin.
je tam stoupací pruh, takže ty vaše výplody neobstojí…
Jste úplně mimo, stoupací pruh nijak nesouvisí se zmiňovaným kruháčem.
ať s tím jdou už do řítě…. jak se zkapacitnila Kunratická, tak se jen zacpal Jablonec…. řešení podjezdu pod palackého má každý v řiti… tak jako už 20…. hlavně, že pořád serou do Jablonce další auta….
Jóó, kde jsou ty časy, kdy jsem si prohlížel plány a úvahy nad budoucí novou I/14 a na tomto místě byla navrhování MUK….?
A čtyřpruh až do Jablonce.
a co s tou „demencí“ budeme dělat v Jablonci už nikoho nezajímá. Všude srát beton a dálnice…. přičemž průsery jen posunou o dva km.
Bypass bude v jiném místě, jinak to bude identický kruháč jako u Jestřebí. Pokud si někdo neumí představit turbookružní kžižovatku tak fotku má ŘSD Liberec v hlavičce na twitteru.
https://x.com/RSD_Liberecky
A počítá se taky s chodníky kolem celého turbo kruháče?
A nebylo by lepší tam místo turbokruháče postavit MÚK? Konec SMV na kruháči (k tomu všemu ještě pravidelně ucpanému) si o to říká. Místo kolem by na MÚK teoreticky bylo.
Lepší by bylo zastavět brownfield po Textilaně, než plundrovat přírodu.
Přestavět jednu nepovedenou křižovatku není žádné plundrování přírody. Když se podíváte na leteckou mapu bezprostředního okolí turbokruháče (https://mapy.com/s/johavasuba), tak zjistíte, že přestavbou křižovatky příroda prakticky téměř neutrpí. Pravda, několik stromů se bude muset vykácet a nějaké zemní práce budou také nutné, ale je to nic v porovnání s jinými stavbami (dálnice apod.). Proti nim také brojíte?
on spíš asi naráží na tu výstavbu okolo, kvůli které se ta přestavba mimojiné dělá
Ano, primárně jde o rezideční magaprojekt, ale rozšíření křižovatky jde za tím.
A toto sídliště a pozemky po Textilaně mají společného majitele/investora?
Bohužel tyto strategické pozemky se prodaly Holanďanům, kteří tam nabídli projekt, ale skutek utek. Zda Liberec brownfield dostane zpět je otázka a za kolik, je asi lepší nedomýšlet.
Co myslíte tím „zpět“, ty pozemky Liberci nikdy nepatřily?
samozřejmě že bylo, ale lepší to nejdřív udělat 3x špatně, pak to okolo zastavět, takže už to lehce udělat nepůjde, pak teprve nastane ten pravý čás plánovat MUK
Ač nerad tak musím souhlasit, je to už holt realita dnešní doby u nás… Když se něco chce udělat pořádně a s dostatečnou rezervou, tak polovina národa křičí že je to mrhání penězi a že se má šetřit, protože tohle a tamto, a tak se ve výsledku postaví kočkopes, který nakonec stejně nevyhovuje nikomu. A ta samá skupina potom vříská že se stavbu postavilo úplně špatně a že to mělo být desetkrát jinak…
Je možno nějak lidsky vysvětlit ten bizarní pojem “turbookružní”…?
Vizte patřičné heslo na wiki.
Ne, protože je to asi nejjednodušší způsob jak to popsat a google už, předpokládám, máte.
Jo…, udělá se vedle kruhu jedna nebo více propojek mezi přiléhajícími komunikacemi a dotyční si myslí, že jsou u partizánů. Bohužel, často je předpokládané odlehčení pouhým snem.
To je bypass.
To co popisujete je bypass pro pravé odbočení. Turbo-okružní, neboli uspořádání pruhů do spirály je úplně něco jiného. U těch obvykle na dvou vjezdech vzniká nový pruh na vnitřní straně okružního pásu a velmi efektivně lze v hlavním směru protáhnout přes takový kruháč dva pruhy bez možné kolize při výjezdu vnitřním pruhem. Už před kruháčem se musíte rozhodnout jakým pruhem vjedete podle toho jakým výjezdem chcete jet…
Ano, ano… Beru zpet. Zamena pojmu. Presto, stale tato vylepseni zcela nekvituji, neb osobně mám s kolegy řidiči nedobré zkušenosti, přičemž turbo okružní se mi jeví horší. Minulý týden jsem mel 2x krušno u Lidlu ve Slatině.
Ten slatinský není úplně dotažený. V momentě kdy jsou pruhy na okruhu fyzicky odděleny jako např. v Českých Budějovicích na Zanádražní, je to už výrazně lepší…
Turbokruháč má prokazatelně výrazně vyšší kapacitu než klasický kruháč s bypassy
Klasický český maniakální bizár. Tam kde by kdekoliv jinde udělali MUK, tady nase*eme kruhac, ktery se bude ob rok predelavat abychom po case dospeli k poznatku, ze by to asi chtelo MUK…
Celá tato část přeložky I/14 je prostě lahůdka. Na pár km vylepšená dvěma kruháči a dvěma stykovými křižovatkami (s omezením na 70 km/hod.). Tady se tvůrci opravdu vyřádili. K dokonalosti chybělo jen vložit do cesty kus kolejí, opatřit je křížem a předstírat, že je to přejezd. 😀
Naprostý nesmysl jelikož kolony nezmizí. Lepší klasická křižovatka ne o malý most a pod ním klasický kruháč
Takže myslíte MÚK? To jo.