Největší investice Transdevu do vozového parku v Česku, ve Frýdku-Místku vyjede 12 nových elektrobusů
Elektrobus SOR ENS 12 dopravce Transdev Slezsko ve Frýdku-Místku. Zdroj: Město Frýdek-Místek
Vozidla vyšla na 155 milionů, nahradí stávající s pohonem na naftu a CNG.
Vzhledem k našemu energetickému mixu vozidla na elektřinu rozhodně nejsou bezemisní. Navíc jako daňovému poplatníku se mi nelíbí taková obří dotace.
Každopádně přeji hodně šťastných kilometrů a spokojených cestujících.
Transdev jak se zjistilo jen žďíme peníze. Žádné místní potřebné náležitosti je nezajímají…. U MHD Havířov zrušili na prázdniny kloubové vozy. Přitom byly nasazeny na jiný oběh z důvodů vytížení linky na Terlickou přehradu třeba místopáteřkdy je to v létě slabší…. Že žerou víc než autobus nekloubový je jasné. Ale jde o porušení smlouvy jak avizují z města. Zatím nedořeseno…. Všechno bych ku.va prodal do zahraničí. Nejlépe i s lidmi v ČR… Nemůžu moc napsat víc… Zahraniční vlastník zrušil spoustu náležitostí které šly využít v rámci různých okolností okolo města. Posily na hokej akce atd… Normální hnus. Zlaté 3CSAD… A… Číst vice »
Transdev a 3CSAD jedno jest…. 😁😉
Ten rozdíl je v tom, že 3ČSAD bylo české z pohledu vlastnické struktury než do něj vstoupil Transdev. Na mě teda Transdev (Slezsko) nepůsobí tak nepřátelsky jako u předřečníka. Dokonce si myslím, že jeho služby jsou nadprůměrné. Je ale pravda, že slovo investice znamená, že zisky (u veřejné dopravy naštěstí limitované zákonem) patrně končí mimo ČR. Trochu mě udivuje, se nedomluvily Havířov, Orlová a Karviná a neprovozují to jako společný dopravní podnik. (možná je to dáno politickou nestabilitou zejména v Orlové) V Ostravě dopravní podnik ve veřejných rukou funguje z uživatelského pohledu nadprůměrně. Je to ale hlavně o lidech ve… Číst vice »
Aneb jak si zdůvodnit cokoli, že… 😉
Jako občan Chebu kde se z velkou slávou nakoupily hlučné autobusy na CNG, aby místní plnička inogy mohla bejt 10 let přisátá na městský rozpočet, tiše závidím. Gratuluji občanům Frýdku, a díky místním politikům za příklad pro ostatní.
Krásné autobusy, je moc dobře že SOR získává know-how i v elektromobilitě. Za pár let to bude tvořit většinu nově dodávaných městských autobusů na trh.
Docela se divím, že SOR nezabojuje i o polský trh. Soutěže na ebusy jsou tam též díky dotacím již normou (ať žije Evropská unie) a městské provozy jsou tam v součtu oproti ČR obrovské. A pravidelně tam vyhrává třeba Mercedes a to nejsou žádné low-costy, takže v ceně chyba nebude, určitě by měl SOR šance.
SOR bojuje po celé EU, jejich autobusy máte možnost vidět v mnoha zemích. Letos jsem je zahlédnul třeba v Bulharsku a Estonsku.
A kolik z těch 85% od eurosojuzu jsme do něj nasypali? Co tak čísla upřesnit a vynásobit koeficientem „jedna mínus přispíváme/dostáváme“? Jasně, nenosí se to, nevypadá to tak dobře…
Chcete k textu o cenách pohonných hmot příště třeba i chemický vzorech a popis výroby?
Jsou informace, který si běžný čtenář umí najít. Pro méně chápavé jedince vašeho typu třeba zde: https://www.mfcr.cz/cs/ministerstvo/media/tiskove-zpravy/2024/ceska-republika-ziskala-v-roce-2023-z-rozpoctu-eu-54803
Ostatně, označením Evropské unie a pohledem na vaše jiná moudra je poměrně jasné, kdo je vaším hlavním zdrojem informací. Tak šup šup otevřít mail, zda váš senilní kamarád vzpomínající na lepší časy za komančů, kdy vám ještě stál, neposlal zase nějaký pěkný řetězový mail zdrojující Okamuru, Rajchla nebo Konečnou.
Knuuuuuu 🙂 K vašemu komentáři chybí už jen to, abyste v profilu mel rozmazanou nedůstojnou fotku xichtu, případně čokla, s českou vlaječkou a nápisem „volím SPD“ 😀