Největší dánská vlaková zakázka nabobtnala. DSB objednaly dalších 50 IC5, testují se i v Česku

Další nákup souvisí s očekávaným růstem poptávky i elektrizací dánských tratí.
Dánské dráhy DSB (Danske Statsbaner) výrazně navýšily svoji objednávku na nové jednotky Alstom Coradia Stream, které mají od roku 2027 jezdit pod označením IC5. I přes zpoždění v náběhu nových jednotek si u Alstomu objednaly ke 100 vozidlům dalších 50.
DSB to oznámily v tiskové zprávě, nákup vysvětlují očekávaným nárůstem zájmu o cestování vlakem. Součástí zakázky je i servis na patnáct let. Půjde o pětivozové soupravy s rychlostí maximálně 200 kilometrů v hodině. Jednotky jsou podobné jednotkám ICNG, které Alstom dodává nizozemským dráhám. První se již testují včetně vybraných zkoušek, nechybí jízdy na okruhu ve Velimi.
Alstom za design jednotek získal letos v červnu ocenění Red Dot Award. První nové jednotky měly začít jezdit loni, nyní DSB na stránkách uvádí termín 2027.
DSB jimi nahradí jednotky IC3 a IC4. Ty jezdí dosud na diesel, Dánsko ale v příštích letech chystá velkou elektrizaci tratí. „Tímto rozhodnutím potvrzujeme naši ambici vybudovat pro Dánsko spolehlivý a budoucnost připravený elektrický vozový park. Jsme i nadále přesvědčeni, že vlaky Alstom a IC5 poskytnou kvalitu, konzistenci a pohodlí, které naši cestující očekávají,“ říká ředitel pro strategii a kolejová vozidla Jürgen Müller.
Nákup vlaku IC5 je dosud největším nákupem vlaků v dějinách Dánska. Součástí smlouvy je, že společnost Alstom bude zodpovědná za údržbu vlaků IC5 ve dvou nových depech, které se budují v Aarhusu a Kodani.