Největší dálniční staveniště. Poláci budují na D35 u Litomyšle 418 metrů dlouhý most

Budování D35 v úseku Džbánov - Litomyšl. Foto: ŘSDBudování D35 v úseku Džbánov - Litomyšl. Foto: ŘSD

Stavba dálničního obchvatu Litomyšle běží podle harmonogramu.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
M K

ŘSD jede, miluju je!!! (není to ironie)

jaroslav

Už dávno mělo ministerstvo dopravy zadat zakásku na budování dálnice Polákum. Firmy jako eurovia,metrostav skanska mají všude skluz, špatně provedené práce ale hlavně že se pokaždé odvolávají když zakázku nevyhrají, a nakonec asi dají něco komisi a zase vyhrají.

Tobias Nitsche

Jmenované firmy radši dělají za hranicemi, za eura! Tunelu radši razí ve Skandinávii! Takhle ten Greene deeal nevybudujete, když si budete stroje převážet z jedné strany Evropy na druhou !

Petr H

Jsem docela zvědavý na to provizorní napojení u Džbánova zpátky na I/35, než se udělá ten navazující úsek do Litomyšle. Z letáku ŘSD jde totiž vidět, že při sjezdu by to měly být dva kruhové objezdy za sebou. To může být docela špunt. Uvidíme.

PetrN

myslím si že Mýto si pořádně oddechne až na konci roku 2026 kdy by mělo dojít ke zprovoznění obou navazujících staveb, tj. tunelu Homole a taky Džbánov-Litomyšl (aktuálně 01/2027). Do té doby si myslím že budou hnát násilím na obchvat VM jen nákladní dopravu a částečně uvolněný průtah tak bude pro dost osobních aut na tranzit stále časově atraktivní, to napojení na obou stranách v průběhu celého roku 2026 tak bude s otázkou jak bude zvládat…

Bedřich

Konečně se to hejbe né jak Havlíčka. Roste to před očima.

Základní síť 2033

Největší stavby: D35 (64km), druhá D6 (41,5km), třetí D7 (17km) a čtvrtá je D3 (15,5km).

Konečně se ty dálnice slušně rozjely. Snad bude v r. 2033 skutečně Základní síť hotová. Jen teda nevím, co plánuje DESÚ s D49, ta je po Vizovice taky v Základní síti, ale zatím si nezvládají poradit se zcela jasným spekulantem a samozvaným ochráncem ekologie Patrikem Děti země. Doufám, že rok 2033 stále platí a věřím, že to zvládneme!

David

Jsem zvědav příští rok na d52…hlavně bude taky po volbách.

Vladimír

A to jste budimex vyřadili že soutěže na D11,že prej neumí a teď na D35 staví mosty???

J.Š.Hájek

Za tuto stavbu nechť si ŘSD společně s MD postaví u silnice kapličku. Stávající trasa Vysoké Mýto-Litomyšl-Svitavy je několik desetiletí trvající dopravní masakr. Předem díky.

Jan Pytela

K titulku bych jenom pripomnel, ze touto logikou u nas vetsinu staveb stavi Rakusaci (Porr, Strabag, Swietelsky,…), pak taky Svedi (Skanska), Francouzi (Eurovia), Nemci (Hochtief),…

David

Kromě polských kamioňáků jsou prostě poláci frajeři a hlavně zákonodárci a jejich pravidla a zákony. Jestli se u nás něco nezmění tak budeme dál pouze přihlížet jak nám mílovými kroky ujíždí a jak mi chudneme a zahrabáme se do mizérie

jj78

zatím se za této vlády staví, uvidíme za příští vlády

vojta.tydli

Vláda na to nemá až takový vliv – zaprvé .

Zadruhé – příprava staveb trvá několik let, co se staví teď, to se připravilo z velké části za předchozí vlády – na to nezapomínejme. Jakkoliv moje politické sympatie s touto vládou nesouzněly, tak Ťok nebyl špatným ministrem dopravy a vaz mu zlomily věci ohledně D1 za které fakt nemohl.

Zatřetí – hlavní část práce odvádí ŘSD, které funguje velmi dobře pod taktovkou Radka Mátla. Ať už bude příští vláda jakákoliv, tak jejím nejdůležitějším úkolem bude udržet ho ve funkci (a samozřejmě financovat) .

Petr

S přípravou staveb máte pravdu, nicméně vláda s tempem staveb souvisí dost, dálnice platí a stavbu objednává stát. Když to nechá u ledu, tak může mít připravených staveb hromadu a stejně se stavět nebude.

Jan T.

Vláda má zásluhu na konsolidaci stavebních úřadů a vznik DESÚ (funguje právě 2 roky), které tyhle velké stavby zpracovává a to poměrně svižně, zároveň se i zabávý vyvlastňováním pozemků. Takže ano, vláda na to vliv má, pokud dobře nastaví pravidla a omezí byrokracii.

Pazzy

Kupka je také dobrý vyjednavač a věnuje tomu velkou pozornost. Spousta věcí se hýbe právě díky jeho zájmu a podpoře. Nemusí to být na první dobrou vidět. Tato vláda zase připraví dost staveb té následující. Uvidíme, jak s tím naloží.

David

Jo, tak v Polsku se staví i byty a problémy s jejich nedostatkem či neúměrně vysokými cenami tam nemaji

ghjghj

myslim, ze je to mnohem vic lidech nez o vlade (ookud je to o vlade, tak v tom smyslu, ze vlada odrazi postoje spolecnosti). 1. Ve svem okoli znam opravdu dost velke mnozstvi lidi, kteri nadavaji na svoji praci. Ale nereknou si o vic penez, nemeni praci … Muj soukromy odhad je, ze tahle mentalita je u nas dost rozsirena a asi rozsirenejsi nez v polsku. 2. myslim, ze u nas porad je dost lidi v sede zone s exekucema, kteri nejak ziji mimo system 3. spolecnost jako celek ma obrovskou nechut cokoliv menit (vlady tuhle nechut kopiruji).

M K

Abyste se z Pšonka nepotento. Ano, v některých věcech jsou lepší, ale nenávidím, když někdo dokola pořád vyzdvihuje Polsko – jak je vyspělé a my – jaká je tu bÝda.

mic

Při dohledání toho kruháče na mapě si kladu otázku, jestli bude i po otevření dálnice potřeba udržovat tu doprovodnou silnici a již bývalá I/35 by nepobrala veškerý místní provoz. Teď samože její význam nepopírám, ale po otevření dálnice mi to přijde poněkud marnotratné…

Xhj

Naopak nyní po zapojení té doprovodné silnice do kruhového objezdu bude její význam větší protože se do firmy Bohemia rings v Zámrsku ve směru od V. Mýta nebude muset jezdit přes obec nebo složitě přes Mýto. A taky do závodů v Mýtě to bude lepší.

mic

No a proč by ty firmy nemohly být zapojeny rovnou do bývalé I/35?

xhj

To by se musely postavit minimálně tři stykové křižovatky, viz https://mapy.com/s/funutufumo

mic

No a?
Krom toho, trojka je zbytečná, naopak by se hodila jedna u toho areálu u Nové Vsi.

N.N.

Ta doprovodná silnice může být super pro cyklisty, babetisty a tak.

mic

Cyklisty a babetisty v pohodě pobere luxusní krajnice bývalé hlavní.

David

Za mě je kandidát na cyklostezku trať Myto-Litomysl.

Jarokov

Text je o úseku Džbánov – Litomyšl, ale na mapě je úsek Litomyšl – Janov.

PetrN

Přesně tak, k tomu ještě úvodní nadpis nemá vhodnou formulaci, protože v případě úseku Džbánov-Litomyšl se nejedná o obchvat Litomyšle…

Tom

Tak, ony jsou ty dva úseky v tomto článku celé nějaké pomíchané.

Jiří Urban
Hrachovina

Kdo tomu dal mínus, můžete mi vysvětlit proč? 😀