A ten nejdulezitejsi usek, tedy obchvat Litomysle, porad neni… Ty useky na sever od D11 maji vyrazne mensi dulezitost, nez ty mezi Ostrovem a Mohelnici. Prioritou by mela byt alternativa k D1, spojeni zapad vychod.
Přemysl
29 dny
To zase bude stresu pro lidi co tam projedou 2 x ročně hledat nájezdy a výjezdy na tu MORSEOVKU D35 !
Vojta
1 měsíc
V minulém období se otevírala D11+D35 v délce cca 53km, které vytvořily obchvat Hradce a Pardubic. Tyhle úseky byly zásadní, ale skoro se o nich nepsalo…
U jednoho nenavazujícího úseku dálnice H.K.-Jičín fakt neexistuje důvod platit za urychlení a ještě se tím chlubit v médiích. Jde zase jen o snahu politiků otvírat nedokončené stavby v období voleb…
Milý Vojto, stavba se bude otvírat v prosinci 2025. Volby jsou v září nebo v říjnu 2025. O tom, zda existuje důvod platit za urychlení naštěstí nerozhodujete vy.
To je legrace 😀😀😀😀 taky je to 4x větší země, ty koště
Epix
1 měsíc
Naprosto skvělá zpráva. Ale ze sna mě děsí představa silnice ze Svitav do Brna, až se tohle dokončí celý. Něco mi říká, že co se ušetří na čase na dálnici, to se přenese do nekonečných kolon na I/43.
Rossec
1 měsíc
Pokud by poté Mátl nahradil Svobodu ve správě železnic, tak bych se nezlobil.
plus Babiš sám… stačí aby jednou vyšel blbě průzkum veřejného mínění, a Mátl půjde ven
kesua
1 měsíc
Pokrok na D35 je skvely. Ale skoda, ze D11 se do Podebrad rozsiri az po dokonceni D35. Nejkratsi cesta ze zapadu na vychod Ceska razem bude D11 –> D35 a tenhle veskery provoz navic k uz stavajicimu tezkemu provozu z Polska aby jezdil po 40 kilometrech predelavane dalnice? To bude strasny ocistec.
Zatím je provoz je ok. Nemusí být hned všude 6 pruh.
Nerad to říkám, ale v ČR je třeba nejdříve postavit celou síť a pak řešit problémy – jako u pražského okruhu, kde kdyby byl celý hotov, tak by taky stačily 2 pruhy
No to nevím kudy jezdíte ale jakákoliv byť minimální oprava tam už teď generuje třeba půlhodinove kolony. A to jezdím 2x týdne z České Třebové do Prahy a zpět. A to nejezdím pátky…
A proč nejezdíte vlakem? Jede každou hodinu a za hodinu jste v Praze, mnohem dřív a bezpečněji než autem. Dnes jsem jel ze Svitav do Berouna (plno tašek), cesta na kraj Prahy hodina a půl a cesta přes Prahu hodinu. Příště pojedu raději vlakem i s gáblama.
Kompletní dálniční síť včetě D0 právě dost přitíží zejména D11 u Prahy, nejen té, ale i třeba D10 a D8, jelikož se v současnosti silný nákladní provoz z I/16 přesune na severní část D0 a tím pádem zatíží přijezdy do Prahy. S dostavbou sítě je proto naprosto logické současně zkapacitnit všechna úzká hrdla, stavět zbytek D0 ve 2+2 by bylo dost krátkozraké, všichni ví nyní že postavit jižní část 2+2 byla chyba. Aglomerace Prahy se rozrůstá, a kompletní okruh ve 3+3 je rozhodně žádoucí
Navíc je tam všude snížená rychlost, takže ten odstavný pruh bych oželel (jen takový „proužek“) a raději co 500m pořádný nouzový záliv… a 3 jízdní pruhy…
Lidi to zkrátka neradi. Auto jede přímo. Takže veřejná doprava musí mít přestupu co nejméně. Zvlášť když vezmete v úvahu nutné přestupy na MHD na začátku a konci, popr. návaznou regionální, tak přestupy uvnitř “nadřazené sítě” jsou fakt nežádoucí.
Ono by chtělo, aby z Olomouce do Hradce byla dostatečně rychá trať. Jinak jakožto olomoučák jsem v životě neslyšel o nikom, kdo by z Olomouce do Hradce jezdil vlakem.
Greta
1 měsíc
Chápu, prostě nebyla politická vůle. Zaprvé nikdo v parlamentu nenašel odvahu jít proti NIMBY vlivům a přijmout liniový zákon, za druhé Vít Bárta hlásal jak“vyhladoví firmy“ a ty pak budou stavět za náklady (sic!) a za třetí byly jiné priority než D35.
Podle nejčastěji vládnoucí strany u nás, jsou dotace zlo. Tak se je snažili na nic kloudného nečerpat. To až nedávno jim došlo, některým, že infrastruktura je fakt problém…
Která je ta nejčastěji vládnoucí strana ? Třeba ODS vládla sama jen jednou…😏 Problém nebyl ve stranách, ale v paragrafech. Proto se některé, i důležité dopravní stavby, neustále odkládaly. Zjednodušení přišlo až v roce 2019, změnou zákona o pozemcích. Nebylo neobvyklé, kdy si kamarádi přihrávali za hubičku pozemky pro budoucí stavby, a ti potom Stát nehorázně vydírali. Podobné to bylo i se soukromými pozemky. Přitom, třeba v Polsku, to byl krok číslo jedna. Srovnávame-li východ Evropy. Na Západě mají tyto priority důležité infrastruktury, nastavené přímo zákonem. Třeba i vyvlastnění. Existuje mapa na webu Ministersva dopravy, kdy se jaké úseky otevřely,… Číst vice »
Takže se mělo čekat se vším ostatním než se zahájí obchvat Litomyšle? Zvrácená logika. Můžeme být velmi rádi že díky osobnímu úsilí a angažovanosti Radka Mátla bude obchvat Litomyšle zprovozněn už 08/2027, tj pouhých 8 měsíců potom co bude komplet od Opatovic přes tunel Homole až před Litomyšl. Mohlo to být totiž výrazně horší…
K čemu jsou dobré takovéhle výkřiky? Před 20 lety mělo být spousta věcí: například celá základní dálniční síť, metro D, vlak na letiště, první vysokorychlostní tratě… Buďme rádi, že se to staví aspoň teď, taky by to nemuselo být nikdy.
Škoda že se mrhá kapacitami na dálnice kde nejsou a ani nebudou třeba a dopravní zátěž tam je několikanásobně nižší viz ty dálnice u Zlína. Tam jsem se bál, kdyby se mi rozbilo auto tak mě nikdo týden nenajde.
Až se dokončí D55 do konce k D2, tak uvidíte, kolik kamionů z Polska po nich bude jezdit. D49 se snad někdy ve vzdálené budoucnosti také dotáhne až k hranicím se Slovenskem.
Sorry, to je blbost. Ty dálnice u Zlína mají také velký smysl, nebuďme pořád pragocentričtí.
D55 znamená, že se všechno z Polska na Slovensko (a do Rakouska) nepohrne přes Rohlenku a Brno. D49 obslouží konečně Zlín místo Otrokovic a časem se protáhne směrem až na Žilinu.
Tak D1 u Zlína je špatně vyprojektivaná už od začátku. Původně měla vést po trase E50 Brno – Uherský Brod – Trenčín, což by mělo větší smysl než na Kroměříž. D1 od Vyškova směr Hulín má minimální provoz, je de facto prázdná. Vyhozené peníze.
To co stálo vaše vzdělání jsou vyhozené peníze. Až se dostaví D1 kolem Přerova tak vše co jezdí na Brno od Ostravy pojede tudy a ne přes Vyškov.
Fakt by mě zajímalo čím člověče přemýšlíte když mozek v tom nehraje roli.
A spojení Brno-Ostrava jako co? Přetížená, klikatá a úzká D46 k tomu fakt primárně sloužit nemá a jde o dlouhodobé provizorium, které skončí naštěstí už na konci letošního roku
Dokončením D55, D1 a D49 vznikne pro severní polovinu ČR rychlejší a kapacitnější cesta nejen do Žiliny, Košic, Tater, UK…, ale taky do středního Slovenska (Trenčín, Banská Bystrica,…) po trase Olomouc-Přerov-Vizovice-SK. Je to stejné jako třeba s D11, ta taky nepomůže „jen Praze“ směr Varšava, ale také Olomoucku směr Berlín.
Dtto D3 okolo Tábora, dokud nebyla nikam dál připojená…
Szantus
1 měsíc
Já se akorát „modlím“, ať po volbách nová garnitura nechá p. Ing. Radka Mátla ve funkci, protože za jeho vedení ŘSD šlape perfektně (hlavně v porovnání s SŽ)…
Jedna z mala shod soucasne vlady a opozice je na nutnosti a tempu budovani dalnicni site takze Matla se nikdo soudny zbavovat nebude. I kdyz o soudnosti nekterych budelípů obcas zapochybuji…
Proč by jo jako odvolávali? Vždyť tam nastoupil v době jejich vládnutí a všechny ty stavby které teď jedou si i ta předešlá vláda rozjela. Tahle neudělala skoro nic, naopak znovu jen některé protáhla (PPP)
S poslední větou si dovolím hrubě nesouhlasit. Věci se hýbou dopředu i u hodně do nedávna zablokovaných projektů. Současný boom je nopochybně díky rozjeté přípravě za předchozí vlády, ale ta současná v nastoleném trendu úspěšně pokračuje, spíše to tempo i vystupňovala
Koukám, že realita a fakta jsou váš nepřítel. Sony Rosatom předával Kupkovi rozpracovaných 150 km dálnic. Tak si za domácí úkol zjistíte, kolik rozpracovaných km dálnic bude na podzim předávat Kupka. Nápověda – je to víc.
Těch 150 km bylo ale rozestavěných. Teď jich bude rozestavěných asi víc, ale aby mohly být rozestavěné, muselo to být připravené, tzn. předchozí vládě nelze přičítat jenom to, co bylo vyloženě rozestavěné, neboť nerozestavěné byly v určité fázi připravenosti, ve které se pak dále pokračovalo, případně poměrně krátce po nástupu nové vlády začalo stavět. Ono ale celé tady tohle srovnávání kdo kolik, je nesmysl, protože to nejde přímo určit. Podle mě platí, že posledních cca 10 let se budování dálniční sítě věnuje náležitá pozornost bez ohledu na to, kdo je u moci a pravděpodobně to nějakou dobu ještě bude pokračovat.
Měl jsem na mysli rozestavene. Tak jako Kupkuv predchudce predaval dalnice rozestavene a pripravovane papirove, tak i Kupka bude predavat dalnice rozestavene a pripravene papirove. V cem se ale shodneme je to, ze proste dalnice jsou tema, ktere tlaci dopredu obe uskupeni a nikdo nebude chtit polevit, coz je dobre…
Že jste se nemodlil,když výstavbu dálnic zastavil ministr Bárta ze strany Věci Veřejné v Nečasově vládě ?
Pavel
1 měsíc
Matl je buh, rozhybal naprosto zdecimovanou a zaseklou vystavbu dalnic v CR. Doufam, ze za zasluhy dostane aspon nejakou plaketu, nebo medaili, nez pujde do duchodu 🙂
Prachy nenahradí nějakej metál. Obávám se, aby ho nepřetáhl soukromý sektor…
David
1 měsíc
Na naší D35 se podle článku teď staví 32+36=68km
Na polské S6 se teď staví 120km v kuse.
Co je podle autora střední Evropa? Česko, Slovensko a Rakousko?
To je slovíčkaření.
Polská S6 má stejné a místy i lepší parametry než naše D35 (např okolo Olomouce, se D35 teď buduje v kategorii D 22,5/120 zatímco S6 má šířku 25m). To samé bude platit u D11, která z polské strany má také šířku 25m a u nás to bude v kategorii D21.5/110, tedy zcela bez krajnic.
Takhle můžeme klidně jít do extrému a říct, že v žádném jiném státě Dálnice nemají, protože němci a rakušané mají Autobahn, poláci Autostrady, a slováci Diaľnice.
Už to teď dává smysl.
Cesta ze západu Prahy na Olomouc časově vychází úplně stejně a mnohdy lépe, než D1. Například teď (středa 15:00) IKEA ČM -> Olympia Ol:
D11, 35: 2h 48m (243 km)
D1: 3h 25m (296 km)
moje jméno
1 měsíc
Z celé dálnice mezi Jičínem a Hradcem byla naprosto nejdůležitější část ta, která se bude dělat úplně nakonec. Myslím tím kruhák a obchvat u Úlibic.
jako je pravda, že v úlibicích asi poznají středověk no. ale aspoň to má nějaký konečný termín, kdy se to vyřeší. takovej luxus si třeba železnice nedokáže ani představit.
Pražec
1 měsíc
Opravdu nejde místo akcelaračních doplatků dát větší váhu délce výstavby v zadávacích podmínkách? Tohle mi nepřijde jako férová soutěž.
Nebo jsou tam i vlivy jako např. geologie, kdy se až po zahájení stavební činnosti dá s jistotou určit, jestli to půjde zrychlit?
Ve finále je to asi jedno. To co se doplatí na urychlení by se zaplatilo tak jako tak. Otázka jestli by nějaká firma podepsala nějaký šibeniční termín.
Přece jen je každý úsek x km dlouhý, nemusí být všude jasné třeba to podloží, vubec neovlivníte počasí. Může být delší zima, víc pršet… Když to pak dobře vychází a dá se jako teď makat skoro celou zimu tak to má velký vliv na termín.
Zásadní vliv může být průběh zimy (sníh, mrazy), případně vydatné deště. Po skoro celou dobu stavby, takže klidně dvě tři zimy po sobě. Plus občas se objeví i nepředvídaná geologie, neznámá skládka či nezmapované sítě.
A hlvně je otázka, co ve výsledku vyjde levněji. Riziko termínu si předpokládám stavební firma nacení dráž, než jistou akceleraci při níž ji už nemá co překvapit. Akcelerovat mohu, ale zároveň nemusím – podle dostupných zdrojů. Ale když vysoutěžím dráž, buď musím mít větší objem peněz, nebo stavět méně.
Přijde mi že v nedávné době vypisované výběrka mají dobu výstavby více našponovanou než tomu bylo v minulosti. Např. obchvat Litomyšle měl od začátku výběrka na zprovoznění 30 měsíců, což mi vzhledem k velkému množství zemních prací (hlavně zářezy) přijde docela ambiciózní, nebo obchvat Přeštic 21 měsíců
Lukáš Fiala
1 měsíc
Pro nás, co tam pravidelně jezdíme, je každý kilometr dar z nebes…
Rossec
1 měsíc
už aby to bylo
DavidB
1 měsíc
Dobrá práce 👍
František
1 měsíc
Snad budou brzo navazující úseky na obchvat Mýta…ty křižovatky nějaký lepší situaci moc nepomůžou.
A ten nejdulezitejsi usek, tedy obchvat Litomysle, porad neni… Ty useky na sever od D11 maji vyrazne mensi dulezitost, nez ty mezi Ostrovem a Mohelnici. Prioritou by mela byt alternativa k D1, spojeni zapad vychod.
To zase bude stresu pro lidi co tam projedou 2 x ročně hledat nájezdy a výjezdy na tu MORSEOVKU D35 !
V minulém období se otevírala D11+D35 v délce cca 53km, které vytvořily obchvat Hradce a Pardubic. Tyhle úseky byly zásadní, ale skoro se o nich nepsalo…
U jednoho nenavazujícího úseku dálnice H.K.-Jičín fakt neexistuje důvod platit za urychlení a ještě se tím chlubit v médiích. Jde zase jen o snahu politiků otvírat nedokončené stavby v období voleb…
Milý Vojto, stavba se bude otvírat v prosinci 2025. Volby jsou v září nebo v říjnu 2025. O tom, zda existuje důvod platit za urychlení naštěstí nerozhodujete vy.
Poliaci tento rok otvárajú cez 400 km diaľnic😀😀😀
A kolik se otevřelo poslední 3 roky v SK?
Neviem, pracujem a žijem vo Varšave tri roky.
To je legrace 😀😀😀😀 taky je to 4x větší země, ty koště
Naprosto skvělá zpráva. Ale ze sna mě děsí představa silnice ze Svitav do Brna, až se tohle dokončí celý. Něco mi říká, že co se ušetří na čase na dálnici, to se přenese do nekonečných kolon na I/43.
Pokud by poté Mátl nahradil Svobodu ve správě železnic, tak bych se nezlobil.
A důvod? Mátl tam byl už za Babiše.
plus Babiš sám… stačí aby jednou vyšel blbě průzkum veřejného mínění, a Mátl půjde ven
Pokrok na D35 je skvely. Ale skoda, ze D11 se do Podebrad rozsiri az po dokonceni D35. Nejkratsi cesta ze zapadu na vychod Ceska razem bude D11 –> D35 a tenhle veskery provoz navic k uz stavajicimu tezkemu provozu z Polska aby jezdil po 40 kilometrech predelavane dalnice? To bude strasny ocistec.
Zatím je provoz je ok. Nemusí být hned všude 6 pruh.
Nerad to říkám, ale v ČR je třeba nejdříve postavit celou síť a pak řešit problémy – jako u pražského okruhu, kde kdyby byl celý hotov, tak by taky stačily 2 pruhy
No to nevím kudy jezdíte ale jakákoliv byť minimální oprava tam už teď generuje třeba půlhodinove kolony. A to jezdím 2x týdne z České Třebové do Prahy a zpět. A to nejezdím pátky…
A proč nejezdíte vlakem? Jede každou hodinu a za hodinu jste v Praze, mnohem dřív a bezpečněji než autem. Dnes jsem jel ze Svitav do Berouna (plno tašek), cesta na kraj Prahy hodina a půl a cesta přes Prahu hodinu. Příště pojedu raději vlakem i s gáblama.
Člověk pořád myslí na gábl a zapomene na bágl.
Nejspíš nejezdí z nádraží na nádraží takže k cestě vlakem přidejte zhruba další hodinu a už tak výhodně nevypadá.
když vám nevoní opravy, choďte pěšky…
Kompletní dálniční síť včetě D0 právě dost přitíží zejména D11 u Prahy, nejen té, ale i třeba D10 a D8, jelikož se v současnosti silný nákladní provoz z I/16 přesune na severní část D0 a tím pádem zatíží přijezdy do Prahy. S dostavbou sítě je proto naprosto logické současně zkapacitnit všechna úzká hrdla, stavět zbytek D0 ve 2+2 by bylo dost krátkozraké, všichni ví nyní že postavit jižní část 2+2 byla chyba. Aglomerace Prahy se rozrůstá, a kompletní okruh ve 3+3 je rozhodně žádoucí
Navíc je tam všude snížená rychlost, takže ten odstavný pruh bych oželel (jen takový „proužek“) a raději co 500m pořádný nouzový záliv… a 3 jízdní pruhy…
Buďte rád,že tam je dálnice. Co měli,nebo mají říkat obyvatelé Jaroměře, Vysokého Mýta.. Pro ně je váš problém nezajímavý.
No, vždycky může bejt i hůř, to je fakt…
Z Olomouce do Hradce Králové už jsou v plánu přímé expresy? Ne? Tak to za cca 3-4 roky bude asi na draze velké divení…
Co je za problém přestoupit v Pardubicích?
Lidi to zkrátka neradi. Auto jede přímo. Takže veřejná doprava musí mít přestupu co nejméně. Zvlášť když vezmete v úvahu nutné přestupy na MHD na začátku a konci, popr. návaznou regionální, tak přestupy uvnitř “nadřazené sítě” jsou fakt nežádoucí.
Ztráta času? Riziko ujetí přípoje? Při větším zavazadle „horské“ výstupy?
problém je ČD a podobní neb Čekám Dlouho na co máte deset minut přijede po půl hodině
Ono by chtělo, aby z Olomouce do Hradce byla dostatečně rychá trať. Jinak jakožto olomoučák jsem v životě neslyšel o nikom, kdo by z Olomouce do Hradce jezdil vlakem.
Chápu, prostě nebyla politická vůle. Zaprvé nikdo v parlamentu nenašel odvahu jít proti NIMBY vlivům a přijmout liniový zákon, za druhé Vít Bárta hlásal jak“vyhladoví firmy“ a ty pak budou stavět za náklady (sic!) a za třetí byly jiné priority než D35.
Souhlas, jen by mě zajímalo, která z těch priorit se v tu dobu stavěla/připravovala/projektovala.
Ono je to jedno, protože ten Ferda Mravenec zastavil i přípravu a projektování.
Taky nechápete proč se to nepostavilo před 20 lety za prachy z EU Kdy se peníze necerpaly ?
Podle nejčastěji vládnoucí strany u nás, jsou dotace zlo. Tak se je snažili na nic kloudného nečerpat. To až nedávno jim došlo, některým, že infrastruktura je fakt problém…
Která je ta nejčastěji vládnoucí strana ? Třeba ODS vládla sama jen jednou…😏 Problém nebyl ve stranách, ale v paragrafech. Proto se některé, i důležité dopravní stavby, neustále odkládaly. Zjednodušení přišlo až v roce 2019, změnou zákona o pozemcích. Nebylo neobvyklé, kdy si kamarádi přihrávali za hubičku pozemky pro budoucí stavby, a ti potom Stát nehorázně vydírali. Podobné to bylo i se soukromými pozemky. Přitom, třeba v Polsku, to byl krok číslo jedna. Srovnávame-li východ Evropy. Na Západě mají tyto priority důležité infrastruktury, nastavené přímo zákonem. Třeba i vyvlastnění. Existuje mapa na webu Ministersva dopravy, kdy se jaké úseky otevřely,… Číst vice »
Ona ta pauza byla z různých důvodu,ale prostě tam bylo hodně chyb a špatnosti a možná ta pauza prospěla.
Nejvíce asi prospěla změna zákona o výstavbě.
Za tohle jednoznačně pochvala minulé vládě
Obchvat Litomysle mel byt rozhodne staveny driv, nez jakykoli usek okolo Sadove.
Stěžujte si v Litomyšli
Takže se mělo čekat se vším ostatním než se zahájí obchvat Litomyšle? Zvrácená logika. Můžeme být velmi rádi že díky osobnímu úsilí a angažovanosti Radka Mátla bude obchvat Litomyšle zprovozněn už 08/2027, tj pouhých 8 měsíců potom co bude komplet od Opatovic přes tunel Homole až před Litomyšl. Mohlo to být totiž výrazně horší…
Před dvaceti lety bylo pozdě.
K čemu jsou dobré takovéhle výkřiky? Před 20 lety mělo být spousta věcí: například celá základní dálniční síť, metro D, vlak na letiště, první vysokorychlostní tratě… Buďme rádi, že se to staví aspoň teď, taky by to nemuselo být nikdy.
však by se z toho nikdo nevěšel…
Škoda že se mrhá kapacitami na dálnice kde nejsou a ani nebudou třeba a dopravní zátěž tam je několikanásobně nižší viz ty dálnice u Zlína. Tam jsem se bál, kdyby se mi rozbilo auto tak mě nikdo týden nenajde.
Až se dokončí D55 do konce k D2, tak uvidíte, kolik kamionů z Polska po nich bude jezdit. D49 se snad někdy ve vzdálené budoucnosti také dotáhne až k hranicím se Slovenskem.
dálnice do každé vesnice….
Sorry, to je blbost. Ty dálnice u Zlína mají také velký smysl, nebuďme pořád pragocentričtí.
D55 znamená, že se všechno z Polska na Slovensko (a do Rakouska) nepohrne přes Rohlenku a Brno. D49 obslouží konečně Zlín místo Otrokovic a časem se protáhne směrem až na Žilinu.
Tak D1 u Zlína je špatně vyprojektivaná už od začátku. Původně měla vést po trase E50 Brno – Uherský Brod – Trenčín, což by mělo větší smysl než na Kroměříž. D1 od Vyškova směr Hulín má minimální provoz, je de facto prázdná. Vyhozené peníze.
A není to hlavně z důvodu neexistence obchvatu Přerova?
Tak to si povíme po dostavbě D1 okolo Přerova… Už nyní je vidět větší počet nákladní dopravy, co jede na Přerov po otevření průpichu.
To co stálo vaše vzdělání jsou vyhozené peníze. Až se dostaví D1 kolem Přerova tak vše co jezdí na Brno od Ostravy pojede tudy a ne přes Vyškov.
Fakt by mě zajímalo čím člověče přemýšlíte když mozek v tom nehraje roli.
A spojení Brno-Ostrava jako co? Přetížená, klikatá a úzká D46 k tomu fakt primárně sloužit nemá a jde o dlouhodobé provizorium, které skončí naštěstí už na konci letošního roku
Neprotáhne. Od Vizovic dál to bude střídavý třípruh.
Dokončením D55, D1 a D49 vznikne pro severní polovinu ČR rychlejší a kapacitnější cesta nejen do Žiliny, Košic, Tater, UK…, ale taky do středního Slovenska (Trenčín, Banská Bystrica,…) po trase Olomouc-Přerov-Vizovice-SK. Je to stejné jako třeba s D11, ta taky nepomůže „jen Praze“ směr Varšava, ale také Olomoucku směr Berlín.
Po zbytečných dálnicích bych se rozhlížel spíš od Prahy na západ. 🙂
To byste se rozhlížel taky špatně. Kdekoliv kde je v ČR v plánu/přípravě/stavbě/provozu dálnice. Je ta dálnice taky potřeba.
Předpokládám, že jste asi nikdy nejel po staré I55.
Dtto D3 okolo Tábora, dokud nebyla nikam dál připojená…
Já se akorát „modlím“, ať po volbách nová garnitura nechá p. Ing. Radka Mátla ve funkci, protože za jeho vedení ŘSD šlape perfektně (hlavně v porovnání s SŽ)…
Co se stavi asi nezariznou a tam kde je aspon vyberko tak taky ne … IMHO bude snazsi sahnout na penize nekomu, kdo ma jen dalsi vizualizaci.
Jedna z mala shod soucasne vlady a opozice je na nutnosti a tempu budovani dalnicni site takze Matla se nikdo soudny zbavovat nebude. I kdyz o soudnosti nekterych budelípů obcas zapochybuji…
Mátla i budoucí vláda podpoří, vždyť byl v úřadu již za doby minulé vlády a i teď ho mj. Havlíček jen a jen chválí.
To máte pravdu, ale co říká Havlíček v žádném případě důležité není. On je jen taková babišova čivava.
Proč by jo jako odvolávali? Vždyť tam nastoupil v době jejich vládnutí a všechny ty stavby které teď jedou si i ta předešlá vláda rozjela. Tahle neudělala skoro nic, naopak znovu jen některé protáhla (PPP)
S poslední větou si dovolím hrubě nesouhlasit. Věci se hýbou dopředu i u hodně do nedávna zablokovaných projektů. Současný boom je nopochybně díky rozjeté přípravě za předchozí vlády, ale ta současná v nastoleném trendu úspěšně pokračuje, spíše to tempo i vystupňovala
Koukám, že realita a fakta jsou váš nepřítel. Sony Rosatom předával Kupkovi rozpracovaných 150 km dálnic. Tak si za domácí úkol zjistíte, kolik rozpracovaných km dálnic bude na podzim předávat Kupka. Nápověda – je to víc.
Těch 150 km bylo ale rozestavěných. Teď jich bude rozestavěných asi víc, ale aby mohly být rozestavěné, muselo to být připravené, tzn. předchozí vládě nelze přičítat jenom to, co bylo vyloženě rozestavěné, neboť nerozestavěné byly v určité fázi připravenosti, ve které se pak dále pokračovalo, případně poměrně krátce po nástupu nové vlády začalo stavět. Ono ale celé tady tohle srovnávání kdo kolik, je nesmysl, protože to nejde přímo určit. Podle mě platí, že posledních cca 10 let se budování dálniční sítě věnuje náležitá pozornost bez ohledu na to, kdo je u moci a pravděpodobně to nějakou dobu ještě bude pokračovat.
Měl jsem na mysli rozestavene. Tak jako Kupkuv predchudce predaval dalnice rozestavene a pripravovane papirove, tak i Kupka bude predavat dalnice rozestavene a pripravene papirove. V cem se ale shodneme je to, ze proste dalnice jsou tema, ktere tlaci dopredu obe uskupeni a nikdo nebude chtit polevit, coz je dobre…
Že jste se nemodlil,když výstavbu dálnic zastavil ministr Bárta ze strany Věci Veřejné v Nečasově vládě ?
Matl je buh, rozhybal naprosto zdecimovanou a zaseklou vystavbu dalnic v CR. Doufam, ze za zasluhy dostane aspon nejakou plaketu, nebo medaili, nez pujde do duchodu 🙂
Hlavne by mel kazdy rok dostat poradny bonusy. Na Matla rad platim dane, ten si to fakt odpracoval a zaslouzi…
Nebo pojmenovat symbolicky nějakou dálnici? 😄
Prachy nenahradí nějakej metál. Obávám se, aby ho nepřetáhl soukromý sektor…
Na naší D35 se podle článku teď staví 32+36=68km
Na polské S6 se teď staví 120km v kuse.
Co je podle autora střední Evropa? Česko, Slovensko a Rakousko?
S6 není dálnice.
To je slovíčkaření.
Polská S6 má stejné a místy i lepší parametry než naše D35 (např okolo Olomouce, se D35 teď buduje v kategorii D 22,5/120 zatímco S6 má šířku 25m). To samé bude platit u D11, která z polské strany má také šířku 25m a u nás to bude v kategorii D21.5/110, tedy zcela bez krajnic.
Někdy se přesnost téměř překrývá se slovíčkařením. Zeptejte se právníků.
Takhle můžeme klidně jít do extrému a říct, že v žádném jiném státě Dálnice nemají, protože němci a rakušané mají Autobahn, poláci Autostrady, a slováci Diaľnice.
To už je demagogie.
Za 2 roky už to bude dávat fakt smysl, to se dostaneme z Hradce až do Opatovce.
Už to teď dává smysl.
Cesta ze západu Prahy na Olomouc časově vychází úplně stejně a mnohdy lépe, než D1. Například teď (středa 15:00) IKEA ČM -> Olympia Ol:
D11, 35: 2h 48m (243 km)
D1: 3h 25m (296 km)
Z celé dálnice mezi Jičínem a Hradcem byla naprosto nejdůležitější část ta, která se bude dělat úplně nakonec. Myslím tím kruhák a obchvat u Úlibic.
jako je pravda, že v úlibicích asi poznají středověk no. ale aspoň to má nějaký konečný termín, kdy se to vyřeší. takovej luxus si třeba železnice nedokáže ani představit.
Opravdu nejde místo akcelaračních doplatků dát větší váhu délce výstavby v zadávacích podmínkách? Tohle mi nepřijde jako férová soutěž.
Nebo jsou tam i vlivy jako např. geologie, kdy se až po zahájení stavební činnosti dá s jistotou určit, jestli to půjde zrychlit?
Ve finále je to asi jedno. To co se doplatí na urychlení by se zaplatilo tak jako tak. Otázka jestli by nějaká firma podepsala nějaký šibeniční termín.
Přece jen je každý úsek x km dlouhý, nemusí být všude jasné třeba to podloží, vubec neovlivníte počasí. Může být delší zima, víc pršet… Když to pak dobře vychází a dá se jako teď makat skoro celou zimu tak to má velký vliv na termín.
Zásadní vliv může být průběh zimy (sníh, mrazy), případně vydatné deště. Po skoro celou dobu stavby, takže klidně dvě tři zimy po sobě. Plus občas se objeví i nepředvídaná geologie, neznámá skládka či nezmapované sítě.
A hlvně je otázka, co ve výsledku vyjde levněji. Riziko termínu si předpokládám stavební firma nacení dráž, než jistou akceleraci při níž ji už nemá co překvapit. Akcelerovat mohu, ale zároveň nemusím – podle dostupných zdrojů. Ale když vysoutěžím dráž, buď musím mít větší objem peněz, nebo stavět méně.
a nebo proste nejistota, kolik budou mit v jakym roce penez k dispozici, protoze nevi, co se povede zacit a co ne kvuli prutahum?
Jo, ale do výběrka jdou všichni se stejnými podmínkami…a jak píšete, až během stavby se zjistí, že něco třeba není tak zlé.
Přijde mi že v nedávné době vypisované výběrka mají dobu výstavby více našponovanou než tomu bylo v minulosti. Např. obchvat Litomyšle měl od začátku výběrka na zprovoznění 30 měsíců, což mi vzhledem k velkému množství zemních prací (hlavně zářezy) přijde docela ambiciózní, nebo obchvat Přeštic 21 měsíců
Pro nás, co tam pravidelně jezdíme, je každý kilometr dar z nebes…
už aby to bylo
Dobrá práce 👍
Snad budou brzo navazující úseky na obchvat Mýta…ty křižovatky nějaký lepší situaci moc nepomůžou.
Tak už to, že nebudu muset Mýtem přes světla, je velký bonus. Zvlášť od Olomouce ty kolony bývají fakt masakr.