Největší dálniční odpočívka. ŘSD na Rozvadov vypsalo tendr s cenou 846 milionů

Demolice celnice v Rozvadově. Pramen: ŘSDDemolice celnice v Rozvadově. Pramen: ŘSD

Jedním z cílů je podle ŘSD zcivilizovat vjezd do republiky.

Odebírat
Upozornit na
guest
35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza

Tak hlavně, aby to potom vypadalo jako vjezd do země, přehledně bez fejků a podvodů koupit vinětu, normální čistý záchody a normální civilizovaných služby. Pravidelný a hlavně dostatečný úklid a směnárna s normálním kurzem a bez zlodějských poplatků.

Honza

Jo a taky výlevku na WC pro busy a karavany za přijatelný servisní poplatek, nevím, proč to v Itálii jde zadarmo na každé 5.benzínce a tady ještě nic takového nikoho nenapadlo.🤷🏼‍♂️

Ivo

Zase to vaše , ,odpočívka“! Bude tam čerpací stanice jako dosud. Zrovna vám se to přece nemusí připomínat.

Josef Boveri

Jediný kloudný Parkoviště pro kamiony jsem viděl na D1 okolo Ostrovačic. A to si myslím že postavil soukromník.

Milan

hlavně tam udělejte jak píšete dětské hřiště, to kamioňáci potřebují. To může navrhnout jen kravaťák od stolu….

bkv

Než ze sebe uděláš tažné zvíře, tak se nejdřív podívej v jaké části odpočívek ty hřiště jsou…

Petr

Ona je potřeba zcivilizovat vjezd do republiky prakticky na všech přechodech, včetně např. Mikulova. Ale i spousta menších přejezdů vypadá tragicky. Vždycky je tam nejhorší asfalt a okolí otřes.

Sch

Problemem, této odpocivky je její nájemce a jeho nekalé obchodní praktiky.
Na Sv. Kateřině je Shell a MOL a McDonald’s a vše je ok, ceny vyšší to je pochopitelné na dálnici u hranice s Německem, ale vše funguje jako kdekoliv jinde v republice.
Na Rozvadově to celé ale vypadá a funguje, jak někdy v 90kách. Ceny v eurech, platba v hotovosti, prodej dálničních známek s přirážkou, vekslacký hnus.

Roman J

Stav a počet odpočívek na našich dálnicích je tristní. Ve všech okolních zemích jsou na tom lépe ( osobní zkušenost z Polska , ujeto cca 2000 km, jsme proti nim v době kamenné). Proč ŘSD nestaví více menších odpočívek bez čerpací stanice, to je neuvěřitelné. 30 let posloucháme jak se to bude řešit, budovat, stavět, rozšiřovat a skutek utek, katastrofa 🙏. Když se člověk vrací po dálnici ( už to je celkem vtipné, že těchto možností moc není) do ČR tak jediný pocit je – ostuda.

V. F.

Co takhle si projít mapku odpočívek, na kterých se letos již začalo pracovat + dalších, kde se letos ještě stavět začne? Ostudu, jako jediný pocit z tebe, jistě mají (by měli) tvý rodiče.

Roman J

Napsal jsem za 30 let, je to více než délka jedné generace. Za tu dobu jsme se posunuli kam??? A těch odpočívek na kterých se začalo pracovat? Děláš si srandu ? K tomu jen dodat – zoufale málo!! Teď se budují nové úsek dálnice a odpočívka žádná , asi nejsou potřeba. Ale jsem rád že je alespoň někdo spokojený, i když to zrovna běžný občan nebude podle toho co jsi napsal😊

Petr David

Jestli je v této zemi něco tristního, tak je to přebujelá kamionová doprava. Beton vytlačuje přírodu, jsem vděčný za každé zpomalení, ale nejsem pro zákazy. Postupně zvedat mýtné.

PetrN

bohužel přes nás jezdí i velmi silný a nežádoucí tranzit od Maďarska přes Brno a Prahu přes D5 do Německa a přitom to mají přes Rakousko k Norimberku o 70km kratší a výrazně rychlejší kvůli častým kolonám na D2, D1, D0, D5 a i přesto jedou radši přes nás… (vyšší mýto v Rakousku, přísnější kontroly, atd..)

Jiří Kocurek

Hmm, opravdu nemají vykládku/nakládku v ČR, po cestě?

PetrN

jedním z hlavních problémů je, že obce urputně bojují proti odpočívkám na jejich katastru, viz nedávno pozastavená příprava velké dálniční odpočívky Smolín na D52 kousek od Pohořelic: https://letaky.rsd.cz/Upload/Odpocivky/266/letaky/infoletak_d52-odpocivka-smolin-A5.pdf a tak není na D52 aktuálně kde postavit odpočívku (ani na nových úsecích). Stejně tak jsou velké problémy na D35 s další velkou odpočívkou mezi Svitavami a Mohelnicí, kde se zřejmě bohužel bude redukovat počet míst :/ A jaké jsou argumenty obcí? zvýšený hluk z nastartovaných kamionů, světelný smog, zvýšená kriminalita… zřejmě jim situace kdy kamiony stojí všude možně kolem dálnice i třeba v těch obcích zřejmě nevadí. Radek Mátl to nedávno… Číst vice »

Roman

Obce urputně bojují? Tak to ne určitě ta moje, která nejen, že ŘSD všechno odkývala a neměla problém s kamionovou odpočívkou vedle městských rybníků a odpočinkové ekozóny, ale udělala tak bez jakékoliv diskuse s občany, které postavila před hotovou věc…

Pavel

To bude spíše vyjímka. Obce jsou často i proti dálnici jako takové, proti odpočívkám vedou „v zájmu svých občanů“ skoro svatou válku.

Padre

Hoší ,vy nemáte odpočívat ,ale máte makat…:-)))

Martin V.

No já sem pár dní zpět na Rozvadov jel a pak pokračoval dál na Mnichov a samotného mě překvapilo jak málo odpocivek po cestě bylo včetně benzinek a nějakého gastra.

Martin Verner

Aź začně být stání kamionů na (všech) odpočívkách solidně placené, uvidíte, jak jich během pár let bude dostatek. Když se na tom bude dát vydělat, investoři se i s těmi obcemi domluví.
Jasně, zdraží to dopravu a to zase zdraží dopravované zboží. Ale pokud zákazník trvá na tom, že to zboží právě takhle chce, tak ať si to zaplatí, ne?

Twix

Tak zrovna v případě trasy Praha – Norimberk je to celkem bída i za tou hranicí. Na německém úseku je jedna jediná pumpa a myslím že 3 další odpočívky, dvě hned za čárou (z toho jedna trvale zabraná hraniční kontrolou) a poslední těsně před uzlem Norimberk.

HonzaK

Jedno nové parkovací místo za 4M? To je teda dost, i když to tam potřebuje i rekonstrukci.

Jiří Kocurek

Když do stavby parkovacího místa započítáte i demolici nepotřebných budov…

Jaromír Ruda

Že by kamioňáci potřebovali dětské hřiště?

PetrN

dětské hřiště je součástí plánů prakticky každé nové velké odpočívky a když se podíváte do mapky v odkazovaném letáku tak vidíte, že je v blízkosti ne zrovna malého počtu parkovacích míst pro osobáky a autobusy, kamionová stání jsou výrazně dále

Olin

No…, myšlenka dobrý, ale reál trochu mimo. Občas musím po D1, občas 2x do týdne a věřte, že balkánským machrům je stání na místech pro OA a BUS úplně u zádele.

PetrN

No pokud jednou bude dostatek míst pro kamiony, tak nebudou stát tam kde nemají co dělat… Pokud bude parkoviště pro osobáky navrženo správně, tak tam kamioňák ani nemá šanci zajet, Což zrovna v případě Rozvadova tak i bude (úplná separace odpočívky včetně benzinky, tvar parkoviště – menší bloky oddělené travnatými pásy)

David

Mají si jako hrát za volantem hry na mobilu? Takhle se vyhrají na tom hřišti a na nějaké 4h jim to do další pauzy vystačí.

Jiří Kocurek

Pro některé to bude asi veliké překvapení, ale po dálnicích jezdí i rodiny s dětmi. Dětmi věkově, nikoliv mentálně.

Pavel Kopeček

Nejsem zastáncem kamionové dopravy, ale za nedostatek parkovacích míst kamioňáky obdivuji, hlavně kde všude jsou schopni zaparkovat, někde i porušující předpisy. Hlavně chápu, že bez nich bychom se neobešli, je toho opravdu kvanta co vozí, Člověk si to uvědomí, až když jede po dálnicích a vidí v pravým pruhů kamion za kamionem, a okolo Brna už ani nemluvě. Ja bych tu práci nemohl dělat. Proto rozšíření parkovacích míst pro kamiony schvalují, je to dobré pro všechny.

Frantisek X

Beze spousty těch „kvant“ bychom se nepochybně obešli, část lze brát z bližších zdrojů a část „na brzké vyhození“ být nemusí; také nemáme pořádné tratě, po nichž by šlo silnější proudy zboží poslat prostorově i energeticky úsporněji vlakem.

Jiří Kocurek

„část lze brát z bližších zdrojů“

Čeho, jakých a kde? Nebude pak František bojovat za menší kombajny, aby cesta na pole nebyla potřeba?

Petr David

„Hlavně chápu, že bez nich bychom se neobešli,…“
Já se tedy bez jablek ze 3panělska obejdu.

Olin

No…, bohužel myslím, že již NEOBEJDETE, neb v našich luzích a hájích se skvělou zemědělskou politikou vyrubalo milión ovocných stromů bez náhrady. Takže taky raději bych chtěl naše jablka, ale museli by být a musí být relativně dostupné. Pocit národní soudržnosti je silně vázán na luxus si to dovolit. S výplatou musíme vydržet až do 30-tého

Petr David

Tady nejde jen o národní soudržnost, ale o velikost dotací a o levnou dopravu. Tedy buď žádné dotace, nebo stejné dotace plus postupné zvedání mýtného. Ovoce jsem dal jako příklad.