Největší dálniční odpočívka. ŘSD na Rozvadov vypsalo tendr s cenou 846 milionů

Demolice celnice v Rozvadově. Pramen: ŘSDDemolice celnice v Rozvadově. Pramen: ŘSD

Jedním z cílů je podle ŘSD zcivilizovat vjezd do republiky.

64 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
asdf

Kamiony by za parkování na odpočívkách měli povinně draze platit.

A ne, že stát bude ještě tuhle škodlivou dopravu dotovat!!!

bkv

A proč jen kamiony, proč ne osobní auta, autobusy a další?

Antonín

Ten je dobrej 😄

Petr David

Ano, s tím zpoplatněním má pravdu.

Daniel

Dopravu kamiony vesměs objednávají firmy. Ať si výstavbu parkovišť zatáhnou autodopravci, proč jim máme přispívat k jejich velkým ziskům.

hroch.obojzivelny

Každý kamion za užití dálnice samozřejmě platí.

Máte udělanou bilanci výnosů a nákladů, že tu vykřikujete něco o dotování, nebo jste se jen zapomněl najíst?

Petr David

Vzhledem k externalitám dotujeme jak mourovatí a to na účet našich dětí. Každý kamion samozřejmě platí, bohužel směšnou částku.

Hans N.

A váha bude? Že bychom to hned na příjezdu brali z jedné vody na čisto.

Honza

Tak hlavně, aby to potom vypadalo jako vjezd do země, přehledně bez fejků a podvodů koupit vinětu, normální čistý záchody a normální civilizovaných služby. Pravidelný a hlavně dostatečný úklid a směnárna s normálním kurzem a bez zlodějských poplatků.

Honza

Jo a taky výlevku na WC pro busy a karavany za přijatelný servisní poplatek, nevím, proč to v Itálii jde zadarmo na každé 5.benzínce a tady ještě nic takového nikoho nenapadlo.🤷🏼‍♂️

Ivo

Zase to vaše , ,odpočívka“! Bude tam čerpací stanice jako dosud. Zrovna vám se to přece nemusí připomínat.

Josef Boveri

Jediný kloudný Parkoviště pro kamiony jsem viděl na D1 okolo Ostrovačic. A to si myslím že postavil soukromník.

Milan

hlavně tam udělejte jak píšete dětské hřiště, to kamioňáci potřebují. To může navrhnout jen kravaťák od stolu….

bkv

Než ze sebe uděláš tažné zvíře, tak se nejdřív podívej v jaké části odpočívek ty hřiště jsou…

Petr

Ona je potřeba zcivilizovat vjezd do republiky prakticky na všech přechodech, včetně např. Mikulova. Ale i spousta menších přejezdů vypadá tragicky. Vždycky je tam nejhorší asfalt a okolí otřes.

Sch

Problemem, této odpocivky je její nájemce a jeho nekalé obchodní praktiky.
Na Sv. Kateřině je Shell a MOL a McDonald’s a vše je ok, ceny vyšší to je pochopitelné na dálnici u hranice s Německem, ale vše funguje jako kdekoliv jinde v republice.
Na Rozvadově to celé ale vypadá a funguje, jak někdy v 90kách. Ceny v eurech, platba v hotovosti, prodej dálničních známek s přirážkou, vekslacký hnus.

lukas

Osobně nemám nic proti, když si pumpa dá přirážku za zpracování DZ, když na to upozorňuje. Ty stojany, kde to je bez přirážky jsou o 10m vedle. Chyba, kdo tam nejde.
Jinak Sv. Kateřina je super? Ty tržnice tam jsou pecka 😀 ale chápu… Rozvadov je humus.

hroch.obojzivelny

Já jsem pro volný trh a nepřál bych si, aby padaly nějaké zákazy. Ale praktiky typu dvojích cen pro neinformované nemám rád a neměl by je mít rád ani pronajímatel místa, pokud mu na pověsti toho místa záleží…

Roman J

Stav a počet odpočívek na našich dálnicích je tristní. Ve všech okolních zemích jsou na tom lépe ( osobní zkušenost z Polska , ujeto cca 2000 km, jsme proti nim v době kamenné). Proč ŘSD nestaví více menších odpočívek bez čerpací stanice, to je neuvěřitelné. 30 let posloucháme jak se to bude řešit, budovat, stavět, rozšiřovat a skutek utek, katastrofa 🙏. Když se člověk vrací po dálnici ( už to je celkem vtipné, že těchto možností moc není) do ČR tak jediný pocit je – ostuda.

V. F.

Co takhle si projít mapku odpočívek, na kterých se letos již začalo pracovat + dalších, kde se letos ještě stavět začne? Ostudu, jako jediný pocit z tebe, jistě mají (by měli) tvý rodiče.

Roman J

Napsal jsem za 30 let, je to více než délka jedné generace. Za tu dobu jsme se posunuli kam??? A těch odpočívek na kterých se začalo pracovat? Děláš si srandu ? K tomu jen dodat – zoufale málo!! Teď se budují nové úsek dálnice a odpočívka žádná , asi nejsou potřeba. Ale jsem rád že je alespoň někdo spokojený, i když to zrovna běžný občan nebude podle toho co jsi napsal😊

Petr Suchý

Nepřijde mi, momentálně jsou ve výstavbě 4 odpočívky na nově budovaných úsecích dálnic.
Dohromady se teď nově buduje 375 stání pro kamiony.
D3: https://www.rsd.cz/mapa-staveb#/stavby/D3/d3-odpocivka-suchdol
D6: https://www.rsd.cz/mapa-staveb#/stavby/D6/d6-odpocivka-kolesov
D35: https://www.rsd.cz/mapa-staveb#/stavby/D35/d35-odpocivka-hrusova
D55: https://www.rsd.cz/mapa-staveb#/stavby/D55/d55-odpocivka-majetin

Petr David

Jestli je v této zemi něco tristního, tak je to přebujelá kamionová doprava. Beton vytlačuje přírodu, jsem vděčný za každé zpomalení, ale nejsem pro zákazy. Postupně zvedat mýtné.

PetrN

bohužel přes nás jezdí i velmi silný a nežádoucí tranzit od Maďarska přes Brno a Prahu přes D5 do Německa a přitom to mají přes Rakousko k Norimberku o 70km kratší a výrazně rychlejší kvůli častým kolonám na D2, D1, D0, D5 a i přesto jedou radši přes nás… (vyšší mýto v Rakousku, přísnější kontroly, atd..)

Jiří Kocurek

Hmm, opravdu nemají vykládku/nakládku v ČR, po cestě?

Slavoj Pánek

Ne nemají, přes nás levně a na pochodu.

PetrN

jedním z hlavních problémů je, že obce urputně bojují proti odpočívkám na jejich katastru, viz nedávno pozastavená příprava velké dálniční odpočívky Smolín na D52 kousek od Pohořelic: https://letaky.rsd.cz/Upload/Odpocivky/266/letaky/infoletak_d52-odpocivka-smolin-A5.pdf a tak není na D52 aktuálně kde postavit odpočívku (ani na nových úsecích). Stejně tak jsou velké problémy na D35 s další velkou odpočívkou mezi Svitavami a Mohelnicí, kde se zřejmě bohužel bude redukovat počet míst :/ A jaké jsou argumenty obcí? zvýšený hluk z nastartovaných kamionů, světelný smog, zvýšená kriminalita… zřejmě jim situace kdy kamiony stojí všude možně kolem dálnice i třeba v těch obcích zřejmě nevadí. Radek Mátl to nedávno… Číst vice »

Roman

Obce urputně bojují? Tak to ne určitě ta moje, která nejen, že ŘSD všechno odkývala a neměla problém s kamionovou odpočívkou vedle městských rybníků a odpočinkové ekozóny, ale udělala tak bez jakékoliv diskuse s občany, které postavila před hotovou věc…

Pavel

To bude spíše vyjímka. Obce jsou často i proti dálnici jako takové, proti odpočívkám vedou „v zájmu svých občanů“ skoro svatou válku.

Daniel

Ať se příznivci kamionů složí a postaví svým miláčkům odpočívky někde v braunfíldu, kde žijí bezďáci, nebo v těch vyasfaltovanejch průmyslových zónách a neobtěžují normální lidi, co chtějí mít klid. Máte to vozit vlaky, proti seřazovacím nádražím moc lidí neprotestuje a místa je tam dost.

Padre

Hoší ,vy nemáte odpočívat ,ale máte makat…:-)))

Slavoj Pánek

😀😀😀👍no jistě.!!!😄

Martin V.

No já sem pár dní zpět na Rozvadov jel a pak pokračoval dál na Mnichov a samotného mě překvapilo jak málo odpocivek po cestě bylo včetně benzinek a nějakého gastra.

Martin Verner

Aź začně být stání kamionů na (všech) odpočívkách solidně placené, uvidíte, jak jich během pár let bude dostatek. Když se na tom bude dát vydělat, investoři se i s těmi obcemi domluví.
Jasně, zdraží to dopravu a to zase zdraží dopravované zboží. Ale pokud zákazník trvá na tom, že to zboží právě takhle chce, tak ať si to zaplatí, ne?

Slavoj Pánek

Vy jste se zbláznil, víte vy vůbec kolik se platí mýtné+ silniční daň to nemluvím o cenách PHM a chcete zpoplatnit parkovné na odpocivkách???

Daniel

Kapitalismus a asi platíte málo. Kdo chce odpočívky míti, musí si je zaplatiti. Aneb zadarmo ani kuře nehrabe. Voják se stará, voják má. Nazdar bazar.

hroch.obojzivelny

Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne. Ale to je pak pozdě plakat nad rozlitým mlékem. Kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá. Hlad je nejlepší kuchař. Nazdar bazar.

FlakY

Idioty nemá cenu číst, nikdo je totiž nebere vážně.

Kdyby se opravdu ve všech typech dopravy postupovalo tržně, tak největší negativní dopad by to mělo na veřejnou dopravu. Platit 2000Kč měsíčně za Lítačku a nebo přijít o spojení v obci Horní-Dolní, kde není vysoká poptávka by lidi mluvící o kapitalismu rychle přešla.

Prudiči si neuvědomují jednu důležitou věc. Stát vybírá za používání dálniční komunikace poplatek. OA mají časový a NA výkonový. Cena je diskutabilní, ale v ceně je započítán veškerý servis. Tzn, že i právo na zákoně povinný odpočinek, toaletu atd.

Petr David

Naštěstí i u nás, přestože nedostatečně, funguje to, co je ve veřejném zájmu a co ne. Souhlasím s vámi, že cena je diskutabilní, já za sebe bych v komerční části přitvrdil.

Twix

Tak zrovna v případě trasy Praha – Norimberk je to celkem bída i za tou hranicí. Na německém úseku je jedna jediná pumpa a myslím že 3 další odpočívky, dvě hned za čárou (z toho jedna trvale zabraná hraniční kontrolou) a poslední těsně před uzlem Norimberk.

Slavoj Pánek

Přesně, Němci si s tím hlavu taky nedělají.

HonzaK

Jedno nové parkovací místo za 4M? To je teda dost, i když to tam potřebuje i rekonstrukci.

Jiří Kocurek

Když do stavby parkovacího místa započítáte i demolici nepotřebných budov…

Jaromír Ruda

Že by kamioňáci potřebovali dětské hřiště?

PetrN

dětské hřiště je součástí plánů prakticky každé nové velké odpočívky a když se podíváte do mapky v odkazovaném letáku tak vidíte, že je v blízkosti ne zrovna malého počtu parkovacích míst pro osobáky a autobusy, kamionová stání jsou výrazně dále

Olin

No…, myšlenka dobrý, ale reál trochu mimo. Občas musím po D1, občas 2x do týdne a věřte, že balkánským machrům je stání na místech pro OA a BUS úplně u zádele.

PetrN

No pokud jednou bude dostatek míst pro kamiony, tak nebudou stát tam kde nemají co dělat… Pokud bude parkoviště pro osobáky navrženo správně, tak tam kamioňák ani nemá šanci zajet, Což zrovna v případě Rozvadova tak i bude (úplná separace odpočívky včetně benzinky, tvar parkoviště – menší bloky oddělené travnatými pásy)

Slavoj Pánek

Pane Oline, za hranicemi večer po páté hodině nebo i u nás většině kamionakum končí výkon tak to dají kam se dá, protože nám můžou kontrolovat tachografy 28 dní na zpět, žádného policajta nezajímá že jste neměl kde zaparkovat, stačí jako vysvětlení? U nás problém, je malo parkovacích míst a přes nás se valí na západ a zpět celej Balkán.

David

Mají si jako hrát za volantem hry na mobilu? Takhle se vyhrají na tom hřišti a na nějaké 4h jim to do další pauzy vystačí.

Jiří Kocurek

Pro některé to bude asi veliké překvapení, ale po dálnicích jezdí i rodiny s dětmi. Dětmi věkově, nikoliv mentálně.

Slavoj Pánek

👍

Slavoj Pánek

Ano😀 už se na něj těším, nejsou šoféři, tak v seniorském věku si tam budeme pěkně plácat bábovičky, o pauze.😄😄😄

hroch.obojzivelny

Věková hranice pro odchod do důchodu se stále zvyšuje. To platí i pro kamioňáky. A kůň je jednou hříbětem, člověk dvakrát dítětem. 🙂

hroch.obojzivelny

Samozřejmě. Jinak byste jim tam totiž musel postavit cyklostezku, nebo rozhlednu.

Pavel Kopeček

Nejsem zastáncem kamionové dopravy, ale za nedostatek parkovacích míst kamioňáky obdivuji, hlavně kde všude jsou schopni zaparkovat, někde i porušující předpisy. Hlavně chápu, že bez nich bychom se neobešli, je toho opravdu kvanta co vozí, Člověk si to uvědomí, až když jede po dálnicích a vidí v pravým pruhů kamion za kamionem, a okolo Brna už ani nemluvě. Ja bych tu práci nemohl dělat. Proto rozšíření parkovacích míst pro kamiony schvalují, je to dobré pro všechny.

Frantisek X

Beze spousty těch „kvant“ bychom se nepochybně obešli, část lze brát z bližších zdrojů a část „na brzké vyhození“ být nemusí; také nemáme pořádné tratě, po nichž by šlo silnější proudy zboží poslat prostorově i energeticky úsporněji vlakem.

Jiří Kocurek

„část lze brát z bližších zdrojů“

Čeho, jakých a kde? Nebude pak František bojovat za menší kombajny, aby cesta na pole nebyla potřeba?

Petr David

To není tak složitá odpověď. Při výrazném zdražení mýtného by ty bližší zdroje vykoukli. Jinými slovy-domácí producent by dostal šanci.

Petr David

„Hlavně chápu, že bez nich bychom se neobešli,…“
Já se tedy bez jablek ze 3panělska obejdu.

Olin

No…, bohužel myslím, že již NEOBEJDETE, neb v našich luzích a hájích se skvělou zemědělskou politikou vyrubalo milión ovocných stromů bez náhrady. Takže taky raději bych chtěl naše jablka, ale museli by být a musí být relativně dostupné. Pocit národní soudržnosti je silně vázán na luxus si to dovolit. S výplatou musíme vydržet až do 30-tého

Petr David

Tady nejde jen o národní soudržnost, ale o velikost dotací a o levnou dopravu. Tedy buď žádné dotace, nebo stejné dotace plus postupné zvedání mýtného. Ovoce jsem dal jako příklad.

HonzaK

Navíc si pojďme říct, kolik z toho zboží je určeno pro český trh / český export a jaká část je tranzit, tedy dotace českého daňového poplatníka jiným zemim na dovoz/vývoz jejich zboží.

Slavoj Pánek

A bez toho mobilu co do něj denně čumíš by ses taky obešel? Kdo myslíš že ti ho privez na prodejnu?

Petr David

O mobilu jsem nepsal, zato je dost produktů, které se dají dovážet na kratší vzdálenost. Postupně zvyšovat mýtné, zákazník se rozhodne.