Největší český tendr v městské dopravě se zpožďuje. Nové vlaky metra se vyberou až příští rok
Automatické metro na lince 4 pařížského metra. Foto: Île-de-France Mobilités

Kvalifikační fáze bude uzavřena až po podzimních volbách. Původně měl být tou dobou už znám vítěz.
Metro C – ok, Déčko je sci-fi, ještě za deset let se budou hádat, kdo to postaví. Ostuda
Konečně se tak asi 20 let po Budapešti dočkáme automatického metra. A do tunelu budou místo řidiče koukat cestující.
Tak metra vůbec jsme se dočkali tuším sedmdesát osm let po Budapešti. Aneb, doháníme je!
Vymyslel bych 100 veci, ktery Praha akutne potrebuje vic, nez automaticke metro. Na pulku implementaci pulky z nich by stacily balisety.
Akutněji než balisety Praha potřebuje, aby žádné balisety nebyly potřeba. Že by třeba Městská policie začala dělat svou práci.
A že se neřekne, čím je to zpoždění způsobeno. To potřebují ve škodovce počkat na uvolnění výrobní kapacity?
Aby Stadler ještě nestihl dodat tu referenci
Skoda, ze se nehlasi i asijske firmy. Mohlo by to trosku rozvirit evropsky rybnicek 😇
Alespoň Hitachi by to mohlo zkusit, ale zatím je aktivní snad jenom v Itálii a Británii.
Protože Hitachi Italia je italská firma. Bývalá AnsaldoBreda.
No a Alstom je francouzská firma, to mu přece nebrání v účasti.
Jistě, to bylo vysvětlení, proč je Hitachi tolik v Itálii. Není to proto, že by si Japonci nějak obzvláště oblíbili tamní trh, ale proto, že převzali tamního výrobce. 🙂
Zřejmě pražskou zakázku neshledali atraktivní ve smyslu, že by jejich nabídka mohla být konkurenceschopná, což může být – jen Siemens a Alstom už mají vyvinuté a zaběhnuté platformy pro metra sovětského vzoru, což je i to v Praze. Stadler je vyjímečný tím, že se dokáže hodně přizpůsobovat, to každý výrobce nemá, takže to zkusil. Jinak moc zájem není.
Musel by jim někdo nejdřív napsat..
Není místo Birminghamu myšleno spíš metro v Glasgow, kam dodává Stadler vozy?
Tam dodává řídící system Hitachi, ne?
Taky mě to zaskočilo. Koukal jsem na Birmingham, buduje se tam nová tramvajová trať, ta by měla být otevřena letos, dokonce té síti říkají West Midlands Metro, ale je to klasická tramvaj a rozhodně ne autonomní.
Ano, jde o Glasgow – navíc v Birminghamu ani žádné metro není.
Řekl bych, že bylo asi spíš myšleno Tyne and Wear Metro, tam je snad i zabezpečovač a řídící systém v režii Stadleru. V Birminghamu samozřejmě žádné opravdové metro není.