Největší český tendr v městské dopravě se zpožďuje. Nové vlaky metra se vyberou až příští rok

Automatické metro na lince 4 pařížského metra. Foto: Île-de-France MobilitésAutomatické metro na lince 4 pařížského metra. Foto: Île-de-France Mobilités

Kvalifikační fáze bude uzavřena až po podzimních volbách. Původně měl být tou dobou už znám vítěz.

Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
leos

Metro C – ok, Déčko je sci-fi, ještě za deset let se budou hádat, kdo to postaví. Ostuda

Kupka hnoje

Konečně se tak asi 20 let po Budapešti dočkáme automatického metra. A do tunelu budou místo řidiče koukat cestující.

Martin Verner

Tak metra vůbec jsme se dočkali tuším sedmdesát osm let po Budapešti. Aneb, doháníme je!

Clovek

Vymyslel bych 100 veci, ktery Praha akutne potrebuje vic, nez automaticke metro. Na pulku implementaci pulky z nich by stacily balisety.

Filip Jirsák

Akutněji než balisety Praha potřebuje, aby žádné balisety nebyly potřeba. Že by třeba Městská policie začala dělat svou práci.

Kont

A že se neřekne, čím je to zpoždění způsobeno. To potřebují ve škodovce počkat na uvolnění výrobní kapacity?
Aby Stadler ještě nestihl dodat tu referenci

Erik

Skoda, ze se nehlasi i asijske firmy. Mohlo by to trosku rozvirit evropsky rybnicek 😇

Plecháč

Alespoň Hitachi by to mohlo zkusit, ale zatím je aktivní snad jenom v Itálii a Británii.

Y.K.

Protože Hitachi Italia je italská firma. Bývalá AnsaldoBreda.

Plecháč

No a Alstom je francouzská firma, to mu přece nebrání v účasti.

Y.K.

Jistě, to bylo vysvětlení, proč je Hitachi tolik v Itálii. Není to proto, že by si Japonci nějak obzvláště oblíbili tamní trh, ale proto, že převzali tamního výrobce. 🙂

Zřejmě pražskou zakázku neshledali atraktivní ve smyslu, že by jejich nabídka mohla být konkurenceschopná, což může být – jen Siemens a Alstom už mají vyvinuté a zaběhnuté platformy pro metra sovětského vzoru, což je i to v Praze. Stadler je vyjímečný tím, že se dokáže hodně přizpůsobovat, to každý výrobce nemá, takže to zkusil. Jinak moc zájem není.

MajsterN

Musel by jim někdo nejdřív napsat..

Tomáš

Není místo Birminghamu myšleno spíš metro v Glasgow, kam dodává Stadler vozy?

Náhodný Kolemjdoucí

Tam dodává řídící system Hitachi, ne?

Lkprak

Taky mě to zaskočilo. Koukal jsem na Birmingham, buduje se tam nová tramvajová trať, ta by měla být otevřena letos, dokonce té síti říkají West Midlands Metro, ale je to klasická tramvaj a rozhodně ne autonomní.

Raquac

Ano, jde o Glasgow – navíc v Birminghamu ani žádné metro není.

XXXD

Řekl bych, že bylo asi spíš myšleno Tyne and Wear Metro, tam je snad i zabezpečovač a řídící systém v režii Stadleru. V Birminghamu samozřejmě žádné opravdové metro není.