Největší a nejnáročnější dálniční zakázka začala. Česko začalo dohánět zpoždění ve spojení s Polskem

Silnice S3 u českých hranic. Foto: GDDKiASilnice S3 u českých hranic. Foto: GDDKiA

Kompletně hotovo má být v roce 2028.

Odebírat
Upozornit na
guest
60 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
none

Dozeneme zpozdeni nebo nam ujede?

radi

Amaterska otazka: proc se to vlastne nestavi jako rychlostni silnice se ctyrma pruhama? Nebylo by to byvalo i urednicky snazsi?

Kovalsky

Poláci mají tento termín – český film. Tentokrát je to komedie s názvem Stavíme dálnici D 11.

Petr

Co to sebemrskačstvi. Dálnice obě strany staví desítky let a jestli tam budeme o 4 roky později než oni, o co jde?

Franta Chcípák

Ano, od jakéhokoliv problému lze zvolit tak velký odstup, že se začne jevit zcela nepatrný a zanedbatelný.
Ale moc praktické to není, to mi věřte.

Václav Petrů

Tož jsem si byl ještě dnes udělat fotku na nádraží v Poříčí – což patrně co nevidět už nikdy nepůjde. Ten most je nakreslenej přímo do fotomísta, nad trutnovským zhlavím – ta krásná vybarvená stráň půjde do kopru, si myslim. Plus tam bude pilíř a most.

Gunduľ neubiješ

Ta stráň tam byla dřív než nebezpečný železný oř, který plaší dobytek, bere formanům práci, způsobuje požáry, krávám hořkne mléko a dívky jsou ošklivé.

Miro Novak

Absolutne zbytecna dalnice pro mene nez 10 tis aut denne. Vedlejsi hlavni ulice v memsim okresnim meste ma vetsi provoz
A na zeleznici zustanou lvi 🙁

Michael

Pardon, ale viděl jsem někdy silniční mapu Evropy?

Dachs

Ještě spolu s touto dálnicí beru teze, jako je ještě větší zavalení Pece snoby a lufťáky, že i Sněžka bude na drahou vstupenku, dvouhodinová fronta na lanovku bude normou a guláš v Peci pod pětistovku nebude. Viděl jste však někdy, co se valí po I/33 přes Náchod? To z velké části převezme právě D11 a navazující polský úsek.

František

Spíše to bude obráceně, více Čechů v Polské části hor – ten poměr cena/kvalita je nějak lepší tam.

Padre

Ve Štětině ,přístavu na pobřeží moře s námořním spojením do celého světa za 5 a půl hodiny po bezpečné komunikaci…co by za to daly generace našich předků…a vy tady plácáte nesmysly o zbytečné dálnici..

Robin

Nepotřebujeme spíš dohánět zpoždění ve spojení s Evropou? Spíš než s nějakým Polskem?

Miro Novak

ano. ale potrebujeme dohanet primarne zeleznicni spojeni, a to.na vsecny svetove strany

Pan Zmrzlík

To Polsko nás už předehnalo a my sami se s Evropou stejně nikdy nespojíme. Tohle je jediná šance, jak si ukousnout alespoň něco.

Nemel

Tomu, že by nás Polsko předehnalo, data nenasvědčují.

Jiří Kocurek

To chcte tvrdit, že Polsko není Evropa?

Pražák

Ta méně důležitá část.

Roman

V naše oblasti je to velice důležité část

Pražák

V jaké naší oblasti? Podívejte se na toky zboží. Hlavní je východ-západ (a tím nemyslím Severní Asii) a důležitější než dálnice do Polska je spojení na jih, které bohužel chybí. Čímž neříkám, že se ta dálnice nemá stavět To vůbec, každá dálnice já důležitá a zaplať pánbůh za ní. Jen to, že ten sever je že všech směrů ten nejméně důležitý.

Gunduľ neubiješ

Da. Nět duležito. Něvšimejtě si Polaky.

janvagala

Jenže tady spojuješ právě tu Evropu. Nebo snad Polsko, Švédsko, Finsko, Litva, Estonsko, Lotyšsko…… nejsou v Evropě?

Dálnice

Jestli to takhle pujde dal, tak nebudeme mit za par let o cem diskutovat 🤣🤣🤣 Ale jasne, Praha bude vecne tema a D49 s D52 asi taky nejaky cas. No a potom zeleznice 😉 Hezky vikend vsem.

J.M.

Já doufám v jižní dálnici v Čechách nebo jihozápadní tangentu u Brna. Ještě ale budeme mít I/73 a tam bude ještě co diskutovat 😉👍

Aussiger

A pravil ÚOHS : “ Budiž D11!“…

Joker

Chtěl jsem otevřít flašku, ale mám z toho takovou radost, že se bojím i chlastat , takže si uvařím raději čaj a budu střízlivě vyčkávat, jestli se mi to náhodou nezdá.

hor411

Je pátek, dejte si. Já už ji otevřel 😁

Nemel

To se naléváte jen kvůli stavbě dálnice? 🙂

Dejf

no vzhledem k tomu, kolik se toho poslední dobou rozjíždí bych byl opatrnej, přijde mi, že jsou to tak 2 příležitosti týdně. a speciální případy, jako stavba 511 pražského okruhu by asi ospavedlnila i týden v lihu… 😀

Nemel

Nesouhlasím, týden v lihu neobhájí nic.

Nemel

Mínusáři, nezapomeňte se jít napít 😉

František

Tak pít na začátek nových železničních tratí by byla slušná odvykačka…

Patrik

Zato, když si dáte flašku vína při každém odložení stavby, tak vám to budou vozit po paletách.

Jan

Zahajovat stavbu čehokoli na „hřebenu“ Krkonoš v polovině října můžou snad jen opravdu politici…

vojta.tydli

Proč? Však zemní práce můžou v klidu provádět dokud to tam nezapadá metrem sněhu, což může trvat klidně do Vánoc.

Bobek

Krom toho bych oblast východně od Žacléře úplně neoznačoval za hřeben Krkonoš. 🙂

Jan

Zkuste si to přečíst znovu, třeba si všimnete těch uvozovek…

WHN

Ony to nejsou ani ty Krkonoše…

Jan

Královecké sedlo odděluje Krkonoše od Vraních hor. Prochází tudy rozvodnice Severního a Baltského moře stejně jako celý hřebenem Krkonoš.

WHN

Dle geomorfologického členění končí Krkonoše Rýchorami, hranice vede zhruba na silnici Žacléř – Babí. Prostor Královce, Bernatic a Zlaté Olešnice spadá, stejně jako Vraní hory, pod Broumovskou vrchovinu.

Jan

Do takových podrobností jsem nešel, ale cituji tady mapy.cz, heslo Královecké sedlo

Veny

Tím spíš je ten váš příspěvek mimo…

hroch.obojzivelny

V tom je prvek motivace pro zhotovitele. Musí ty hory prostě odbagrovat co nejrychleji, aby se dostal do menší nadmořské výšky.

Projektant

Kácení, archeologie, přeložky, výkopové zemní práce, … klidně můžete dělat i v zimě.

Naopak bych řekl, že je běžné zahajovat víceleté stavby přípravnými pracemi na podzim, abyste následující rok mohl stavět naplno už od jara.

Kromě toho se nebude stavět na hřebeni, ale údolí a v sedle o nadmořské výšce 530 m.

dizgrafy

Však už nám vysvětlil, že to není na hřebeni a proto napsal na „hřebeni“.

Michal M

Tím pádem nechápu proč blábolí o hřebeni. Bydlím v 550 metrech nad mořem a loňskou zimu byl sníh jestli pár dní… Větší problém bylo podzimní mokro a bahno.

Nemel

Nejsou to Krkonoše, ale Žacléřsko-svatoňovická uhelná pánev. Hřbet to není ani s uvozovkami, nadmořská výška Žacléře je 612 m. Stavební sezona trvá od doby, kdy končí noční mrazy, do doby, kdy noční mrazy znovu začínají. Mnohé zemní práce lze s technikou provést i za mrazu. Pokrok nezastavíte.

Joker

Hudry , hudry, pane Jane 😛

janvagala

Tyhle kecy pořád dokola. Víš o tom leda kulový, ale proč si nerýpnout. Krkonoše a hřeben komentovat nebudu…🤦‍♂️

Jiří Kocurek

Na kácení dřevin ideální doba, skrývku ornice můžou zrovna tak dělat až do prvního sněhu.

dantex

Myslím, že zemním pracím ani sníh nevadí. Naopak menší mrazík je výhodou, protože způsobí, že není bláto.

Ondra

A hlavně to na Trutnovsku červené.

J.M.

Geografové trpí vaším příspěvkem Žacléřská vrchovina patří k Broumovské vrchoviny. Ne do Krkonoš

Jan

Těch tady opravdu moc není…

Michael

Máme skluz, pojďme hned. Čekat může snad jen…Jan.

Michal M

Ty jseš taky hřeben Krkonoš, ty mysliteli.

Jan

Zkuste třeba někdy pochopit význam uvozovek když už si tykáme…

Jan

Netušil jsem kolik lidí z geomorfologickým přehledem tady diskutuje. Takže pointa mého sdělení byla v tom, že v polovině podzimu zahajují stavbu v nejvyšším bodě celé D11 mezi Prahou a Baltem. Kde přesně končí Krkonoše na východě jsem nezkoumal, ale rád se nechám poučit. Kdyby jste se chtěli poučit také, pak doporučuji hesla vrstevnice a rozvodnice…

janvagala

Nezlob se, ale teď už se z toho snažíš za každou cenu jen vykecat. Tady přeci vůbec nejde o vrstevnice a rozvodnice. Ale hlavně že doporučuješ.
Víš kolik práce se dá udělat během podzimních měsíců? Už ti to bylo vysvětleno, ale pořád dokola máš svůj rozum.

Gunduľ neubiješ

Myslíte, že to bude méně smrdět, když to budete pořád rozmazávat?