Nejstarší tuzemská lokomotiva zůstane na Letné. Do nového muzea se nepostěhuje ani Hrboun

Parní lokomotiva Kladno z roku 1855. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářParní lokomotiva Kladno z roku 1855. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Na Masarykovo nádraží se přesunou exponáty především z depozitáře v Chomutově.

Odebírat
Upozornit na
guest
21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mirďa

Ty parní mašinky jsou stejnak nádherný.

Jadra

…konečně se pár lokomotiv snad časem dočká důstojného prostoru ,mnohem méně depresivnějšího než je hřbitov v Chomutově….já vím…tam na ně alespoň neprší….

Lukáš Chalupa

Ještě bych si přál vidět v nějakém ucházejícím stavu Albatros 498.112, snad se to časem partě z České Lípy povede.

L.P.

Osobně jsem přesvědčen, že v hale NTM na Letné by železniční technika formou exponátů v měřítku 1 : 1 být zastoupena neměla, protože tam zbytečně zabírá místo neželezničním exponátům, které by si zasloužily vystavení. Železniční exponáty z haly NTM na Letné by dle mého názoru měly být vystaveny v připravovaném areálu NTM na Masarykově nádraží. Ne proto, aby mohly vyjet na trať (to je nesmysl u všech vystavených vozidel v hale NTM na Letné, tedy i u Hrbouna, kterého mají v Rakousku provozního a občas se u nás také vyskytne), ale též proto, že budou ve svém přirozeném prostředí.

Herold

Já zase myslím, že v hlavní budově Národního technického muzea by měla být i železniční technika.

Martin

Pak jsou tady ještě specialitky, třeba jako 404.003, které by slušela oprava alespoň do vystavovatelného stavu a umístění do opravené výtopny Kořenov, na trať kde sloužila. Ale to neprojde protože Ksandr.

L.P.

Vím a proto s Vámi souhlasím.

Jířa

Naprostý souhlas! Nikdo nepočítá že naživo vyjede vlastní silou. Hlavně proto že co Ksandr má to jinam nedá i kdyby ji zubačka měla v pronájmu. Je to škoda výtopna na to je. A že by v Kořenově sedla jako poklička na hrnec.

Jirka

Za 25 let nebylo NTM schopné vytvořit v depu muzeum a určitě si na to ještě hooodně dlouho počkáme. Vždy je to jen výkřik do tmy.

Olda

O tom, že u Masarykova nádraží bude muzeum, se mluvilo již v roce 1995 při oslavách 150 let železnice. Už uběhlo dalších 30 let, tak do dvou-stého výročí železnice to snad stihnou postavit.

Petr

Nebyl bych takový optimista.

Vingárdijum levijósa

Dojede tam sama po kolejích nebo jí tam převeze kamion po dálnici?

Alex D.

Se kterými stroji se na výstavce počítá?

Martin

To by mě také zajímalo + zda budou stroje vytažené z depozitáře opraveny do vystavovatelného stavu.

Lars

To je dobrá otázka, vzhledem k tomu, že má NTM v současnosti tak 5 lokomotiv ve vystavovatelném /provozuschopném stavu

Jan Veselý

To se pořád mění, třeba jak dostalo NTM lokomotivu Ringhoffer, tak prohásilo, že tam s ním vždy počítalo.
Pak tam byl Conrad a nějaká 310.0, třeba taky počítají s tou první co náhodou stojí zase v Jaroměři.

FrenkyUL

No a co bude v Chomutově, zavřou to?

Petr

To je depozitář. Takže jako ostatní muzea, jednou za čas den otevřených dveří, aby se odfoukly pavučiny.

Happy

V Chomutově toho zůstane určitě dost. To se do té připravované expozice nemá šanci vejít…

L.P.

V chomutovském depozitáři obrazně řečeno ani nepoznají, že z něj něco zmizelo, neb ten praská ve švech.

Joe

Mělo by se počítat s Laminátkou S699.0.