Nejstarší tuzemská lokomotiva zůstane na Letné. Do nového muzea se nepostěhuje ani Hrboun
Parní lokomotiva Kladno z roku 1855. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
                            
Na Masarykovo nádraží se přesunou exponáty především z depozitáře v Chomutově.
Ty parní mašinky jsou stejnak nádherný.
…konečně se pár lokomotiv snad časem dočká důstojného prostoru ,mnohem méně depresivnějšího než je hřbitov v Chomutově….já vím…tam na ně alespoň neprší….
Ještě bych si přál vidět v nějakém ucházejícím stavu Albatros 498.112, snad se to časem partě z České Lípy povede.
Osobně jsem přesvědčen, že v hale NTM na Letné by železniční technika formou exponátů v měřítku 1 : 1 být zastoupena neměla, protože tam zbytečně zabírá místo neželezničním exponátům, které by si zasloužily vystavení. Železniční exponáty z haly NTM na Letné by dle mého názoru měly být vystaveny v připravovaném areálu NTM na Masarykově nádraží. Ne proto, aby mohly vyjet na trať (to je nesmysl u všech vystavených vozidel v hale NTM na Letné, tedy i u Hrbouna, kterého mají v Rakousku provozního a občas se u nás také vyskytne), ale též proto, že budou ve svém přirozeném prostředí.
Já zase myslím, že v hlavní budově Národního technického muzea by měla být i železniční technika.
Pak jsou tady ještě specialitky, třeba jako 404.003, které by slušela oprava alespoň do vystavovatelného stavu a umístění do opravené výtopny Kořenov, na trať kde sloužila. Ale to neprojde protože Ksandr.
Vím a proto s Vámi souhlasím.
Naprostý souhlas! Nikdo nepočítá že naživo vyjede vlastní silou. Hlavně proto že co Ksandr má to jinam nedá i kdyby ji zubačka měla v pronájmu. Je to škoda výtopna na to je. A že by v Kořenově sedla jako poklička na hrnec.
Za 25 let nebylo NTM schopné vytvořit v depu muzeum a určitě si na to ještě hooodně dlouho počkáme. Vždy je to jen výkřik do tmy.
O tom, že u Masarykova nádraží bude muzeum, se mluvilo již v roce 1995 při oslavách 150 let železnice. Už uběhlo dalších 30 let, tak do dvou-stého výročí železnice to snad stihnou postavit.
Nebyl bych takový optimista.
Dojede tam sama po kolejích nebo jí tam převeze kamion po dálnici?
Se kterými stroji se na výstavce počítá?
To by mě také zajímalo + zda budou stroje vytažené z depozitáře opraveny do vystavovatelného stavu.
To je dobrá otázka, vzhledem k tomu, že má NTM v současnosti tak 5 lokomotiv ve vystavovatelném /provozuschopném stavu
To se pořád mění, třeba jak dostalo NTM lokomotivu Ringhoffer, tak prohásilo, že tam s ním vždy počítalo.
Pak tam byl Conrad a nějaká 310.0, třeba taky počítají s tou první co náhodou stojí zase v Jaroměři.
No a co bude v Chomutově, zavřou to?
To je depozitář. Takže jako ostatní muzea, jednou za čas den otevřených dveří, aby se odfoukly pavučiny.
V Chomutově toho zůstane určitě dost. To se do té připravované expozice nemá šanci vejít…
V chomutovském depozitáři obrazně řečeno ani nepoznají, že z něj něco zmizelo, neb ten praská ve švech.
Mělo by se počítat s Laminátkou S699.0.