Nejstarší pravidelně létající A380 dnes provozují Emirates, stroj pět let stál
Airbus A380 letecké společnosti Emirates ve Vídni. Zdroj: Letiště Vídeň

Jde o sedmou vyrobenou A380, má přes 19 let.
Jde o sedmou vyrobenou A380, má přes 19 let.
Není „pravidelně létající“ a více než čtvrtina doby mimo provoz tak trochu protimluv?
leta ted pravidelne? leta. takže neni.
Z laického pohledu se mi zdá, že konec A380 byl trochu předčasný a až doslouží současné kusy, bude aerolinkám podobné velké letadlo chybět.
Bohužel, A380 se začalo vyvíjet v době, kdy dvoumotorová letadla nemohla z technických a bezpečnostních (tím z hlediska předpisů) důvodů létat na dálkových linkách, a tím zejména při letech přes oceány konkurovat vícemotorovým letadlům. Rozvoj technologií byl ale rychlejší a dvoumotorová letadla se díky moderním motorům stala plně konkurenceschopná a vícemotorová letadla se díky vyšším provozním nákladům prakticky stala historií. Nicméně jejich provoz stále může být pro některé společnosti profitabilní (právě EK) a hlavně, A380 může bez problémů létat ještě mnoho let, odhaduje se, že bude v provozu ještě kolem roku 2040.
Můžu se zeptat, kdy se A380 začala vyvíjet a zda v té době nelétal žádný B777 přes oceán?
podle mě zača letat někdy kolem roku 1995 pro BA z Londýna , pak si matně pamatuji , že BA někdy v roce 1997 ty lety 777ček na chvíli přerušilo a General Electric dělal nějaké úpravy motorů…
Ca 1990-2000 papírový vývoj, pak stavba a 2005 letěl do vzduchu první testovací stroj, od 2007 u aerolinek (první byli pro Singapore). B777 vývoj o trochu dříve, ale Long Range modely cca stejně +/- (až od r. 2004). A380 byla tehdy vyvíjena a navžena ale především jako konkurence pro B747.
mohli by ho dat na linku do PRG. na sekundarni letiste bude stacit
Jen to nejak nehraje stim, proc to poslali do Vidne. Navic muze byt refitovany interier a nikdo to ani nepozna jak je to stare, nebo spis starsi.
Nejspis je Viden take sekundarni letiste.
bohuzel, at se vam to libi nebo ne, PRG sekundarni letiste vuci VIE, WAW nebo BUD rozhodne je.
takze prg sekundarni je a budka ne? jake je to vase kriterium pro selundarni letiste?
No protože nejsou tak chytrý jako Tom
je videt, ze problematice opravdu rozumite. v kontextu vaseho rozumovani na tema kapacita letiste praha do pak doslova sviti.
stari letadla je asi tak posledni vec, ktera hraje roli v tom, jestli to letadlo leti tam ci onam.
muzete to emirates, kteri toto letadlo nasazuji na sekundarni letiste jako amsterdam, mnichov a dalsi, poradit. podekuji vam.
Kromě toho, že tento komentář je poněkud hloupý, tak do PRG EK nasazuje jinou verzi pro 615 cestujících….
Váš komentář Tome je učebnicovou ukázkou starého Werichova bonmotu, že každý Čech naprosto přesně ví, co má dělat ten druhý.
Nebude těch 19 let překlep? 2025-2009=16. Pokud tedy byli Emirates 1. uživatel toho stroje nebo to není ještě nějak jinak zamotané.
Vyroba nerovna se dodani. Dodani k Emirates bylo opravdu 2009
tohle letadlo bylo vyrobeno v unoru 2006 – prvni let 19.2.2006.
Nevíte, co se dělo v mezeře? Stálo, protože původně bylo pro jiného zájemce? Nebo to prostě takto běžně trvá od výroby po dodání?
Tyhle prvni kusy casto letaji v ramci lecjakych zkousek a testu pro vyrobce a az pak jdou k zakaznikum.
navic, i samotna certifikace a380 probehla az skoro rok po vyrobe tohohlo kusu – nekdy na prelomu 2006 a 2007.
V 2006-2008 se tento kus pouzival na „route proving“, v roce 2009 ho v Hamburku predelali/vybavili podle pozadavek zakaznika a koncem roku dodali.
https://www.youtube.com/results?search_query=f-wwjb&sp=CAI%253D
Zajímavé to bude u B777X, kde tuším některé jsou už sedm let odstavené a kdo ví kdy se podívají do vzduchu.