Nejsou peníze. ŘSD odkládá obchvaty u Budějovic na neurčito, ač jsou připraveny
Nová přeložka odvede kamiony z obce Dasný. Pramen: CzechToll
Na silnici je řada úseků, kde často umírají lidé; jsou označeny křiklavou cedulí se smrtkou.
Česko bohužel tragicky zaspalo období, kdy se silniční infrastruktura spolufinancovala z Evropských fondů, teď bohužel ekofanatická Evropská komise rozhodla fondy použít pouze na železnici. Jak to tak vypadá, tak propásneme i tohle díky SŽ. Takže si všichni připravme peněženky. Country for the future 🙂
Peníze byly na „správné projekty“ = odkloněny !
To je další známka, že agrofialový mejdan definitivně končí, kocovina začíná. Tak ještě pár desítek miliard do tradičních černých děr a Ende-Schluß. Bude to surové, bude to bolet. A bohužel si za to můžeme tentokrát sami.
Myslím, že je to z větší části o tom jaké jsou politické priority. O tom kolik km dálnic se postavilo či zahájilo se pravidelně mluví v každé předvolební debatě a tak je přirozeně důležitější postavit dálnici D3 u hranic s Rakouskem, byť jsou tam intenzity téměř 3x menší než na tomto úseku I/20. Nažidla a Skoronice jsou taktéž mnohem menší než Češnovice a Dasný.
Otázka mimo, ale hezky se nabízí z textu.
To má ŘSD v každém kraji mluvčího? Proboha na co? To tu práci nezvládne jeden mluvčí za celou ŘSD.
To se pořád brečí, že nejsou peníze, ale tady se na první pohled (podle mně) platí 13 úplně zbytečných lidí, odhadem s odvody celkem za 13 mega.
Tak jsem si to dohledal. Pan Koloušek není žádný (tiskový) mluvčí, ale pouze člen týmu komunikace (pro Jihočeský a Plzeňský kraj). Celkem je členů pro kraje 6. Dále v Praze sedí další 6 lidí v tiskovém oddělení, včetně dvou tiskových mluvčích.
Takže by se tolik neušetřilo a náplň prace nedokážu posoudit, nicméně i 2 tiskový mluvčí mi přijdou hodně na to, že v televizi je vždy vidět pan Rýdl.
Tak se nám ta výživná diskuse pěkně vyvinula.
Od státem operativně zatrhnutých 9 km nové hlavní silnice (na počátku), které by zřejmě položily náš tátní rozpočet na lopatky, jsme se především díky aktivitě několika velmi čilých respondentů, dostali pomalu k řešení filosofických otázek další existence lidstva na této planetě.
Počkejte, až bude článek, o tom, že se výstavba nějaké dálnice pozastavuje kvůli nedostatku financí. To bude autíčkářského brekotu a vysvětlování zasvěcených. Jestli opravdu začíná být problém ufinancovat silniční stavby, můžeme si jej zde přečíst co nevidět.
Taky zde bydlí lidé. Prakticky se o dálnici jedná (hustotou dopravy) obzvlášť když si uvědomíte, že Dasný a Česnovice budou špuntem celé silnice číslo 20. Písek se dostaví( zvýší se kapacita) to samé z druhé strany v čb. Severní a jižní tangenta. Jak to bude vypadat, když se v Dasným něco stane?? Jakákoliv nehoda způsobí naprostý kolaps v Čb. Nedej bože, aby místní přestali silnici ,,tolerovat,, a začali zde blokovat,parkovat,dělat problémy
jezděte na kole, choďte pěšky, sdílejte cyklo a auto. Taky není možné budovat parkoviště ve městech do bezvědomí
To by jste tomu dal, je potřeba rozšiřovat silnice, aby jezdilo více aut! Chodit pěšky? Brrr.
https://www.youtube.com/watch?v=iFnyX4MGPLk
Fakt bychom se měli zamyslet nad tím, zda se na dálnice nevykašlat, když jsme je nezvládli vybudovat doteď. Prioritou č. 1 by měla být VRT. To je mnohem lepší investice.
Člověče vy jste jak definice tunelového vidění.
Vážně, pojďme si postavit v každém okrese fabriku na ocelové svitky, montovnu na ajfony a další, a to včetně vlečky a nákladního vlaku, hlavně když to zachrání jediného přejetého kamionem.
Doufám, že i ten váš notebook, ze kterého píšete, přijel vlakem a domů vám ho donesl poštovní holub. A ten měl samozřejmě v excelu řádně evidováno, co veze.
Je velmi pravděpodobné,že ten notebook vlakem jel,a to v kontejneru z přístavu do terminálu v ČR a
pravděpodobně v tom kontejneru jel vlakem i do přístavu na opačné straně zeměkoule.Ocelové svitky se běžně po železnici přepravují.A dokonce se ty svitky vozí až na vlečky. Jde to tak samozřejmě dělat i v případě mnohých jiných komodit.
svitky jak kdy,. záleží odkud kam.. ale jezdí i LKW třeba z Polska do malého českého závodu 😉
To ale nebyla pointa, tou bylo, že asi nebude efektivnějším řešením mít fabriku na všechno v každém větším městě.
to je sice fain, ale měli bychom si uvědomit, že do každé Horní, Dolní nemůže vést čtyřpruh. Krajina je zprzněná dost i tak…nedělejte si iluze, že když máme vnitřní dluh na silnicích, tak že stát bude mít na kdejaké místo na které ukážete, to není možné. Zdroje budou vždy omezený co je, to je.
Ještěže takovýto omezený myslitel jako vy o tom nerozhoduje!
No ono, kdo shlédnul tento dokument, tak 84 let od prvního kopnutí do země, nemít hotové základní trasy, hlavně D1 u Přerova je velká ostuda.
Za těch 80 let jsme postavili 1355 km dálnic a ještě 600km chybí.
Dnes už je úplně jiná doba.
Peníze jsou, ale stát je dává Praze na narcisistní dopravní projekty.
Hele, tak pojď, co z dopravních staveb v Praze financuje stát, predved se!
Hlavně by tam měli už dostavit D0 je to trapné.
To by bylo fajn, kdyby to stát konečně dodělal…
Sranda a to nám ve vsi, které se obchvat na tomto úseku týká „zakázali“ renovaci kanalizace, která neodpovídá současným standardům. Vše proto aby překopání silnice nenarušilo provoz a nebyli kolony až do Písku. Celá obnova kanalizace dostala vyjímku do doby dostavby obchvatu. Teď ho zrušili na neurčito a obci hrozí pokuty za nevyhovující kanalizaci. Good job Státe. Kálet na nějakou logiku žejo.
U Č.B. se staví tři úseky D3, silnice I/34, jižní tangenta atd… Neexistuje důvod, proč by se (u Č.B.) mělo stavět vše současně. Problém je spíše v tom, že se tam skoro nic nestavělo 1990-2015.
Dle mě jsou podobné stavby nesmysl. Měla by být postavena dálnice cca v trase I/19 a nemusely by se řešit modernizace I/19, I/20, I/34 atd.. Ze silnice I/19 by se stala druhá třída, což by odpovídalo jejím parametrům.
Je na čase SZ zkrátit rozpocet, alespoň o 30% a dát je RSD. Stejnak stavi předražené stavby, berou komponenty od firem téměř bez soutěže (pokaždé technologie dodávají ty samé firmy). RSD by penězi dokázala lepe naložit a využít je. Tam kde bylo RSD před 15 lety je nyni a stále SZ, tedy stavíme, ale bez významného posunu v před a hlavně draze!
Tak určitě. Místo pořádné dvoukolejky od Berouna přes Písek a od Plzně do Budějovic je potřeba ještě ubrat z už tak nízkého podílu kolejové dopravy a vrhnout další vozidla na rozšíření již tak dost rozšířených silnic. S touhle s odpuštěním debilitou můžeme rovnou vlaky zrušit a napřít úsilí do zbrojení na války o zdroje. Děkuji, toho se snad raději nedožiji.
Až se budou projektovat zeleznicini stavby, ktere nás vyrazne posunou vpřed, např CB-Praha, nebo Šumperk- Olomouc, tak můžeme bavit, ze dáme peníze i do železnice, ale aby se 2 roky zastavil provoz na trati Brno-Blansko a pak se jede pomaleji, stejně jako údolí Tiché Orlice, Prosenice – Dluhonice, které nic kromě komfortu neprinesli pro cestujícího, tak za ty peníze můžeme mít dokončenou dalnicni síť a na SZ se mohou konečně dodělat projekty, které budou konečně pro cestující k něčemu užitečné.
O kolik se na dálnici D1 jezdí rychleji a o kolik je tam více pruhů po velké 10 leté modernizaci? Pro představu stála 22 miliard a některé úseky stále nejsou dokončené.
To ale byla jen údržba, ale my se bavíme o posunutí železnice z trati za první republiky do 20 století a to se tady neděje.
Údolí Tiché orlice a Brno-Blansko, byla taky pouze běžná údržba a rekonstrukce nádraží. Magnetické vlaky tam pokud vím nejezdí. Alespoň neuvádějte nepravdivé informace.
I kdepak, žádná údržba. Nové ostění tunelů. Peronizace a prodloužení Adamova. Kolejové spojky u Babic.
Spíš by mě zajímalo, kdy konečně dojde na peronizaci Letovic a Březové.
A na D1 se nedělaly nové mosty?
Nerkl bych, jednalo se o kompletní výstavbu,.ale ve stávající stopě, to je to co kritizují, protože to nikomu kromě komfortu nedoneslo nic a po 2 letech vyluk naopak vlaky jezdí pomaleji!
To stejné se dá říct o D1. kompletně nová výstavba horních vrstev vozovky na původním základu. A problémy u Brna s kolonami jaksi nezmizely, naopak jsou ještě horší. Navíc trvala oprava 10 let. Na železnici se dá jet alespoň 160 a elektricky. Prosím uvědomte si že z bezmezným vyzdvihováním dálnic patříte spíše do 20. století.
A výstavbou na vmax 160kmh patříme do 60. let 20 století. V Japonsku mají zákaz vyjet na koleje vlaky jedoucí pod 209kmh, tak ocem se tady bavíme? Jak dlouho se slibuje a projektuje trať 200kmh Přerov- Brno? Jak dlouho Berouka – Praha? Jak dlouho Hradec Králové- Praha? Nebo Praha – Liberec? 2 kolejka a elektrifikace do Nosovic? Pokud se nebudou dělat tyto klíčové stavby včetně dokončení 4. Koridoru, tak se jedná o mrhani penězi. Uvědomte si co a jaké peníze se stavi a jaky to pro nas ma prinos. Pochopte, že jsem příznivec vlaky, ale ne bohalibeho rozhazozovani bez efektu… Číst vice »
Vy jste ale divný člověk. Kritizujete 160 na železnici ale lobujete za 130 na dálnicích.
Když jste takový zastánce železnice, proč nekritizujete ŘSD, źe odebírá SŽ projektanty, stavební firmy a peníze. To by se jinak stavělo na kolejích, když by rozpočet ŘSD byl čtvrtinový. Možná bychom měli VRT jako v tom Japonsku. Čímž netvrdím, že na SŽ jsou svatoušci.
Dokud bude MAXIMÁLNÍ rychlost na železnici (místy) 160kmh, bude třeba rychlost na dálnici přiškrcovat, aby nááhodou nebyla (zajména díky kratší trase) rychlejší i v absolutních číslech. A to se do toho zapojují oklikové argumenty jako omezení spotřeby – jakoby s rychlostí nerostla spotřeba i na kolejích!
Prostě, pokud chcete mít zároveň rychlou osobní dopravu a zároveň rozsáhlou nákladní dopravu tak je to obrovsky investičně náročné…!
A pak když se k tomu přidá takový… ne zrovna zjevně efektivní způsob použití těch investic tak co asi čekáte??
…“jakoby s rychlostí nerostla spotřeba na kolejích…“
Stejně, jako na silnici?
Na to se musíte zeptat těch,které volíte.Myslíte si, že si ve Vámi popisované situaci většina železničářů libuje? Ty peníze přece nedává stát k osobní dispozici nějakému ředitelovi,nýbrž jsou určeny k realizaci investic,o nichž rozhodují volení zástupci občanů.
Klíčové investice dělají RSD a SŽ? Já mám za to, že rozhoduje MD, vlastně vláda.
… asi jste měl na mysli 21. století, ne? 😉
Ne neměl jsem na mysli 21. století protože to je doba VRT 300+ a maglevu. My se musíme dostat prvně do 20. stoleti, tedy do dokončených koridoru a objizdnych tras. Proc to kritizují, je to, že musíme si přestat všichni v libování a jasně dát nesouhlas s aktuálním stavem, když budeme mlčet, tak jen tiše souhlasíme s aktuálním mrhani prostredku, které dle me nejsou účelně využity. To je to důvod proč to tady píši, pojďme se bavit reálné a objektivně v jakém stavu železnice je a ne je říká, že je vše ok. Za ty peníze má být v lepším… Číst vice »
Ale dohánět v 21. století stav techniky ve 20. století je drahý a zbytečný špás. Je potřeba se zaměřit na budoucnost, a ne dodělávat to co mělo být hotové před 30 lety.
A Vy snad žijete v představě,že to,co se dělalo na těch kritizovaných koridorových úsecích,bylo něco jiného než údržba?A když se na opravené silnici zvýší počet aut na dvojnásobek,tak Vy očekáváte,že ta auta pojedou rychleji?
Bylo obrovskou chybou že se rekonstrukce D1 neprovedla jako 3+3 jak bylo původně plánováno. Ještě větší chybou je že ještě nestojí D35 od Liberce po Mohelnici o pražském okruhu nemluvě.
D35 bude hotova z velké části v roce 2025 a dokončena 2027. Je to na dohled.
A budou tam už zabudovaný indukční cívky na dobíjení elektromobilů za jízdy, aby se to za pár let nemuselo znova nákladně rozkopávat? V elektrifikaci je železnice o desetiletí napřed, přestože se jezdí max 160 km. Kdežto dálnice se staví v normách a kapacitě poplatných 80 letům 20. stol.
Od dokončení tam nejsou místní opravy, mosty apod jsou připraveny na 6 pruhů, je tizsi, upravený byly sjezdy a nájezdy, je bezpečnější…udělalo se toho docela dost.
Brno-Blansko a Tichá Orlice nebyly novostavby na úrovni budování dálnice, ale generální opravy na historických tratích. Srovnáváte nesrovnatelné.
Ovšem za ceny budování dálnic. Asi proto se to dost srovnává…
Dluhonice jsou konečné hotové..nepřinesly nic aha..ty tomu rozumíš
Pro cestujícího? Co to přineslo? Zkrátil se čas? 4 roky byly vlaky zpožděne a jede se stejně časy jako před rekonstrukcí. WOOOW. Kvuli reko Dluhonic a Tiché Orlice jsem přestal jezdit vlaky, nedal jsem na ně dopustit, kupoval jsem si in 100 asi 4 roky po sobě a těšil jsem se jak se dostaneme pod čas 2h40 a výsledkem? 3.15 super, gratuluji, ale za tento čas dojedu po D35 autem a vím, že je to cesta door to door, tedy nemusím jezdit jinou dopravou ve městě.
Přesně…
Já bych to udělal přesně naopak. V praxi to často funguje tak, že realizace projektu je přidělena určité společnosti. Ovšem po uplynutí nějaké doby, kdy projekt není stále dokončen, nespokojený investor pozastavuje peníze a projekt může být zrušen.
Postupoval bych stejně jako zodpovědný investor, který vidí, že úplné dokončení dálniční sítě je v nedohlednu, síť není elektrifikovaná a navíc ekonomický přínos je sporný. Takže bych pozastavil financování a tyto neefektivní projekty dálnic bych zrušil.
Měli by to brát jako investici.
Když to teď postavím za xx miliard tak to bude sloužit už teď lidem, když to postavím za deset let bude to stát násobně víc a taky to bude sloužit až za deset let.
Taky to bude přinášet peníze z myta.
Do staveb je nejlepší investice to ví každý .
Klasika…. Radsi ty prachy prozereme, to uz nam nikdo nevezme… nez abychom je investovali…
Existují taky vyjímky… viz to město duchů v Číně…
Balíček v praxi.
Ne, tohle nemá nic spojeného s balíčkem. V řádném rozpočtu na to zjevně nezbylo. Pozdravujte v Lubrnce na D6, tam třeba ty peníze byly.
PS: myslíte, že je možné dlouhodobě utratit o 10-30% víc než „vydelam“? Pokud ano, pozdravujte exekutora
Děkujeme fialové vládě za její ukázkové hospodaření. 👎
Kdybys tomu trochu rozuměl, děkoval bys hlavně Babišovo vládě….
Předlož důkaz, Fialovče.
Račte si nastudovat kolik bylo mimořádných zvýšení důchodů za Babiše a kolik za Fialy. A jaký dopad to má na rozpočet.
Ty jsi začal s demagogickym lhaním, koblížku. Inu, argumenty taky předlož první….
Argument dítěte z piskoviste
Furt výmluvy na Babiše. Kdo teď seká dluhy ? Fiala a jeho blbý elektrikář
Ale snadno je sekat nemusí.
Důchody o 30% snížit, vyhodit 25% učitelů a zvednout daň z příjmů.
Jen by se ti, koblizku, tenhle recept asi nelíbil.
Tak se ho nedovolavej
Používat pojem „fialová vláda“ je diagnostika sama o sobě, tady se relevantní diskuze povede těžko.
S tebou je jakákoliv diskuze marná, ty Babišovče. Už ten výkřik o Fialově vládě tě vylučuje z jakékoliv diskuze, důchodče
Docela by mě zajímalo jak víte, že pan Joker je důchodce?
I kdyby byl to nemá právo na svůj názor?
Předem děkuji za Vaše odpovědi.
Lež není názor.
Já jsem třicátník, tak jako ty. Jsi v zajetí stereotypů. 😀
Vyborne, takže si otevřete stránky ministerstva financí a když jste tak chytřej, podívejte se do rozpočtu. Kam jdou peníze….
Budete se hodně divit.
No, když už tedy zde jsou všechna razítka „vyběhána“, a navíc se zdá že stavba téměř neovlivní dopravu na současné silnici, mohli by snad aspoň vyhlásit VŘ (s delším termínem podání nabídek, tak aby se pohodlně mohl přihlásit téměř kdokoliv), a navíc nijak extra nespěchat v zadání s termínem dokončení – cožby mohlo mít příznivý vliv na nabídkové ceny, ne každá firma dokáže stíhat šibeniční termíny kdežto „lážo plážo“ tempem by to dokázala…
Dlouhy termín dokončení je kvůli indexaci pro předvídatelnost ceny celkem problem
Než se začne kritizovat, tak by bylo lepší se podívat, co všechno má ŘSD v plánu příští rok rozestavět. Příští rok se má zahájit práce na 193 km nových silnic, z toho 98 km dálnic. Přípomenu, že v roce 2021 bylo zahájeno 85 km silnic, loni 79 km, a letos by to mělo být 123 km. Historicky pouze v roce 2010 a v roce 2021 se podařilo zprovoznit v jednom roce více než 100 km nových silnic a dálnic (v obou případech cca 110), průměr je kolem 60 km. Takže to není o šetření, je to prostě o tom, že… Číst vice »
Jen doplním, že v roce 2025 se má rozestavět 183 km silnic a dálnic a v roce 2026 dokonce 321 km, tj více než kolik je v současnosti rozestavěno. Ty plány výstavby ŘSD jsou prostě vycucané z prstu. Možná se povedlo máknout na přípravě, ale ty biliony tady nemáme. Nehledě na to, že se ŘSD musí o peníze přetahovat s SŽ.
Se má rozestavět. A vy tomu věříte? Já ne a tohle je první vlaštovka. Takže to vidím spíš černě než fialově. A upřímně peníze byly, než se poslali za hranice EU a NATO.
Myslíte do Ruska? Jo, tam jste poslali 53 miliard korun za ropu do autíček, na podporu války. Tolik na Ukrajinu ani Ukrajince u nás zdaleka nešlo.
Míněno za minulý rok, 2022, statistiky dovozu.
Ono vlaky nejezdí na naftu nebo na elektřinu vyrobenou v atomových elektrárnách? Doufám že nepoužíváte nic co pochází jak z Ruska tak i od „zlé“ automobilové dopravy.
Je to 2-4 dny stará informace – 50 mld. Nehodnotím, jestli je to dobře nebo špatně, či moc nebo málo. Ropa do aut je dle dlouhodobého kontraktu – a ten se plní. Stejně jako dodávky jaderného paliva da do JE. V době, kdy se kontrakty uzavírayl, nikdo o budoucím konfliktu neměl ani tušení.
Zajímavé, že po zkušenostech z let 1948, 1968 a 1962 neměl o možnosti ne konfliktu, ale agrese ze strany Ruska nikdo ani tušení. Že generace naivních čecháčků?
Zbytečně urážíte lidi v Česku.
To není urážka. Je to fakt. Když si někdo není ochoten přiznat naivní vzhlížení k nebezpečnému teroristickému státu.
40 let pod vlivem SSSR se negativně podepsalo na českém hospodářství, ale 30 let po sametu je rusko ten nejlepší stát pro vzájemný obchod? To snad nemyslíte vážně.
Člověče, Vy už si ani nevidíte do úst. Vkládáte mi do úst něco, co jsem nikde nikdy neřekl.
Neberte si to osobně. Netvrdím co vy jste řekl nebo neřekl. Jen říkám, že uzavírat kontrakty se státem, který historicky není spolehlivý a ničí cizí státy, je kardinální blbost.
Čím dál tím víc se demaskujete jako pacient.
Psal jsem to tady dávno, ty statistiky musely být vidět už na začátku roku. Možná si toho teprve nějaký novinář všiml. Mimochodem, odběr dokonce letos zvyšujeme. Zatímco Němci a Poláci jej ukončili.
A co ta půjčka Ukrajině?
Takže autíčkáři vlastně platili teroristickému státu, který by nás mohl kdykoliv zasáhnout raketami.
Plus nezávislá trakce, plus závislá z poloviny… nedělejte z toho jednostrannou záležitost.
Se má rozestavět. V tom je pointa toho, co píšu. Článek, který komentujeme, říká, že nejsou peníze na obchvaty kolem Českých Budějovic. Pointa mého komentáře je, že příští rok se mělo začít stavět tolik věcí, že by na to nebyly peníze ani v době růstu, natož nyní v krizi.
Ano, a to je možná důvod proč se ministrem Kupkou slibovaná dostavba dálnic nestihne. Technicky to sice možné je, ale prašule nebudou.
Asi by se mělo říct Polákům, že něco dělají špatně, že místo krize jim ekonomika roste, dálnice staví, železnice i obnovují a k tomu zbrojí nejvíc z Evropy.
Byli by i argumenty, nebo jenom lži v ruském stylu?
Kolik že jsme poslali Ukrajině, ty lhari?
Tohle jsou dobře využité peníze i kdyby na dluh. Jestli je vše připraveno, musí začít. Jinak to dopadne stejně jako za Kalouska
No za Kalouska se všechno zastavilo – to je špatně. Na druhou stranu zečtyřnásobit rychlost výstavby mi taky nepřijde jako vhodný krok vzhledem k současné situaci.
Peníze vložené do infrastruktury v době krizí jsou nejlépe investované peníze do budoucna.
Ale hlavně, že je na debilní „studentské slevy“, školkovné a jiné plošné dotace….nemám pocit z toho, že by jsme byla republika „chudáků“. Nejsem asociál, samozřejmě, že jsou tu lidé potřební, každý nemůže mít v životě štěstí a nikdo nevíme, co nás potká….ale dotovat plošně polovinu tohoto národa….?? Ukrajina, to je jiné téma…..mám na to svůj názor, ale bohužel bližší košile, než kabát….budeme li kálet takto na infrastrukturu (a situace v kamionové dopravě je zde opravdu tragická a zátěž lidí, kteří jí musejí již 30 let snášet obrovská…) budeme stále jen rozvojovou zemí…..
Jedno z řešení , které bude mít podobný efekt jako obchvat, je zákaz kamionů na daném úseku. Jako zabezpečení, aby se důrazně dodržovalo, bych na silnici na instaloval hmotnostní čidlo a po najetí kamionu by se do silnice vysunuly ocelové sloupky, nebo propadla část vozovky.
Bylo by to za zlomek ceny obchvatu a účel odvést tranzitní dopravu by to taky splnilo.
Jenže tranzitní doprava by jela jinudy, tím pádem produkovala více emisí a jezdila přes významnější a větší obce. Navíc zásobování potravinových obchodů má jistou výjimku.
Potraviny jistě. Ovšem jídlo je také třeba dovážet. A ne každý kamion vozí potraviny či jídlo.
Do budoucna stejně asi bude potřeba zavést centrální sledovací systém kamionů, aby byl přehled, kdo co veze. A samozřejmě mechanické zábrany tam kde kamiony nechceme, protože pokuty jaksi nefungují.
A na obchvaty, obchvaty obchvatů a další pytloviny věčně peníze nebudou.
Jídlo je potřeba především vyrobit co nejblíže místu spotřeby, a to z větších dálek dovážet alespoň do zásobovacích středisek po kolejích.
Tak když jsme si sami zavreli místní mlékárny a nechali retezce a jejich nákupčí vysloveně okrádát a ničit malé dodavatele, tak máme, co jsme chtěli…
Vy jste byl akcionář nějaké mlékárny? Nebo máte nějaké bolševické manýry ohledně vlastnictví?
Tranzitní doprava především patří na souběžnou trať. Nechápu, proč není úsilí o zlepšení napřeno právě tam.
Tak jak to mají ve Švýcarsku. Na hranicích kamion nejede na vlak a na těch dalších zase sjede. Ovšem mají k tomu i dostatečně kapacitní infrastrukturu.
Vy jste zas jednou kreativní… 🙁
Vaše neotřelé řešení je zřejmě podle zásady:
„Na špínu zhasnem a bude pryč.“
A kudy by podle vás měly ty kamiony mezi Plzní a CB jezdit?
Po silnicích 3.třídy přes ty vesnice okolo?
I když to podle fotky tak nevypadá, článek pojednává o silnici 1. třídy, a ty jsou z podstaty určeny zejména pro tranzitní zátěž.
Ovšem dělat obchvat silnice I. třídy je poněkud zvláštní. A kromě toho podle vaší doktríny by bylo řešení mezi těmito městy postavit dálnici. A nebude to drahé?
Ty kamiony však mohou jezdit po D5 a D3, kde už jsou obchvaty zrealizované.
A moje řešení je účelné pro to, aby dopravci nevozili vzduch, případně zboží jelo vlakem. A kamionteroristi neobtěžovali lidi, kvůli kterým by bylo jinak nutné postavit drahý obchvat.
1. Zkopírujte mi prosím z mého předchozího příspěvku tu část, kde podle vás píšu o dálnici CB – Plzeň.
2. Mohl byste prosím rozvést vaší myšlenku o vedení kamionové dopravy mezi CB a Plzní po D3 a D5?
Možná to bude zajímat i ostatní čtenáře.
Neboli jezdit po již dokončených úsecích dálnic. Proto se snad stavěly, ne? Kamiony nemají co dělat na jiných silnicích.
A proč by nemohli? Co Vám ty kamióny udělali? Že je nemáte tak rád.
Připomínáte rétoriku Babiše. Všici ubližují, přitom já pomáhám lidem. Akce Antikamion (antibabiš).
Tam jiná možnost pro kamiony není. Možná polní cesty
Jel jsme loni po teto super jedničce, kde kde kdo tvrdí, že slušná jednička je stejná pouzitelne jak dalnice, musím říct, ze fakt ne! Cesta je plná aut, nedá se tam předjíždět a je to jeden kamion za druhým. Za mě to bylo dost danger a doufám, že d4 se dostaví i pod Písem až do CB.
D4 nikdy přes Písek do ČB nepovede, jednak to nebylo nikdy plánováno a hlavně D4 má kopírovat(nahrazovat) I/4 na Strakonice,Vimperk, Strážný, Passov.
Co jste si dal? Nezbylo trochu?
V mládi jsem vyrůstal mezi dálnicí a silnicí I. třídy. Tady vidíte, že riziko ovlivnění mozku zplodinami je vysoké.
Školkovné se ruší. Studentské slevy taky dost klesly, v podstatě je stav jako před Babišem, ne?
Silnice místo železnic, slevy místo kvality, to máte jedno. Špatně je obojí.
Skolkovne se ruší.
Naštěstí.
Slevy pro důchodce a studenty nechápu…ale když vidím, co se s každou úsporou děje ve sněmovně a v médiích…taky bych se na to vykašlal.
Ať si to vyzere další vláda. Pokud by to byl Andrej, tak bude takový ficak, že brzy se koruna hodnotou přiblíží forintu
Ukrajina je potřebnější
Ano, je.
Obávám se, že ty tanky z mobilizačních rezerv, co se posílají na Ukrajinu, by se stavbou obchvatu Dasnýho moc nepomohly.
To samozřejmě ne. Ale místo těch starých se budou muset koupit nové a to už něco bude stát. A ne málo. Vzhledem k tomu jak u nás probíhali výběrová řízení, tak se bojím, že se pořádně prohneme.
Ale místo šrotu mít něco nového není náhrada rovnocenné ale značné zlepšení.
Asi jako výměna proprdenych trenek za nové.
Samozřejmě, nedostavěný obchvat nebude hrozit Speciální vojenskou operací na našem státním území.
Je, ale všechny prachy, co jsme tam zatím poslali, jsou max jako tenhle úsek. A stejně pistite, jak by vám trhali poslední rohlík od huby
Řekněte to i Kubovi, že prachy došly. Samé megalomanské návrhy, plány za miliardy a hotové tangenty, ale dokončení dálnice stále jen slíbeno.
No tak na Severní spojku se ŘSD kasá že peníze jsou. A celkem dobrá otázka je, co má Kuba s dokončením dálnice. Jedinou tangentu co řeší Kuba je ta jižní a ta je otevřená od I/3 k budoucí dálnici.
Kampak ty peníze jdou? 🤔
Zřejmě na modernizace stávajících úseků. Např. modernizace D1, kde se rychlost vůbec nezvýšila.
Holt, kdo chce mít opice, musí mít i na banány.
Třeba na stavbu D3 a D35.
Můžete se podívat na rozpočet ŘSD. Je dostupný.
A už je to tady. Nejsou peníze. Říkalo se, že investice do dopravní infrastruktury se vyplatí a je třeba vyčerpat dotace. Navíc tyto obchvaty jsou potřebné i pro bezpečnost lidí. Ministr dopravy a JČ hejtman jsou z ODS. Tak snad zvítězí opravdové priority. Jsem zvědav, jak to dopadne na železnici, tunel Beroun, Karlštejn, Řevnice, Černošice. To se od roku 2011 odkládalo a co se stane nyní – termín zatím 2028 údolí, 2035 tunel.
Pro bezpečnost lidí je třeba jednak omezit přepravní potřeby, jednak vytvořit podmínky pro přesun hromadných přeprav na koleje, ne další pruhy pro auta.
Jak jste začal ve svém vlastním životě, pane sociální inženýre?
Na železnici to dopadne odkladem staveb. A rušením.
Zajímavé je, že při rušení všeho nikdo ani slovem nezmíní některé dávky.
A jo, on by to byl rasizmus.
Zajímalo by mne, kolik a jakých vozidel třeba projede na J.H. ,kde v Dolní Lhotě není ani tolik nebezpečí jako v Dasném a Češnovicích a obchvat už je tam a dost rychle. Není v tom ještě něco jiného než peníze? To že v Češnovicích dělal majitel pumpy všechno možné i nemožné aby obchvat nebyl víme. Kdo ještě přitlačil, že je to tak honem zastaveno.Opravdu jsou vtom jen peníze,že nejsou?
ŘSD – Celostátní sčítání dopravy 2020
https://scitani.rsd.cz/CSD_2020/pages/map/default.aspx
Češnovice, Dasný mají asi dvojnásobek intenzity Stáže n.N. (Dolní Lhoty). Porovnání nehodovosti jsem nenašel, ale ten úsek Stráž n.N. – J.Hradec, je co do nehodovosti docela výživný, protože tam jen tak lehce nepředjedete.
A musí se nutně předjíždět, aby byl řidič o několik vteřin dál?
Ze Stráže do Hlíny se dá předjíždět naprosto bez obtíží, je to tam přehledný a široký.
Ze Stráže na Lásenici a dál na Hradec, tam je to jiná písnička.
Nemáme sice na nové silnice, ale máme na průměrné 20 000 důchody a ty půjdou už jenom nahoru, dokud stát díky nim zkrachuje.
Třikrát hurá….
ty si hňup
Dementní názor
Zas jeden co nemá rodiče a prarodiče a myslí si, že bude věčně mladý, perspektivní….
Možná jenom nemá ten pocit duševních mrzáků „já jsem víc než všichni ostatní“. Je zřejmé že když takový jedinci dojdou do důchodu tak nejagresivněji reagujou na to, když jim někdo „šahá“ na důchody.
Podívejte se, kolik stát stojí výplata důchodů. A pak kolik stojí věci jako infrastruktura, armáda a další věci. Celkem nepoměr ne?
Kdo vlastně vyhodnocuje zda ten či onen není duševní mrzák?
„Podívejte se, kolik stát stojí výplata důchodů…“
Tak se taky podívejte, kolik jste vy osobně, po dobu vašeho účinkování v pracovním procesu, doposud do té státní kasy, speciálně na sociální pojištění poslal a porovnejte si to s tím, kdybyste tyto částky investoval, třeba do nemovitostí.
Klidně ale můžete ČSSZ napsat, že se vzdáváte nároku na výplatu důchodu, protože byste tím zatížil rozpočet a můžete potom najet na „Školastykův kobylkový program“. 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=7fVrJtz4DMQ
Milý Karle, já jsem s vysokou pravděpodobností už za prvních 18 pracovních let zaplatil víc, než v současných cenách kdy dostanu na důchodu zpět…
Argument, ze by důchody měly být ponekud umenseny, např podle stavu důchodového účtu…není úplně mimo
Já jsem zastáncem fondového řešení, tedy toho, co tady bylo před 2. sv. válkou, kdy si každý na svůj dúchod spořil už od počátku zaměstnání.
Podle toho, jak si spořil, tak potom taky v důchodu žil.
Bohužel po roce 1948 se to změnilo na průtokový systém, kdy to co mi stát konkrétní měsíc strhne, to rovnou dá dnešním důchodcům, třeba mým rodičům.
Snížit důchody, určit maximální věk dožití a striktně vyžadovat jeho dodržení.
Tak nějak byste si to představoval?
Fakt je, že průměrný důchod je historicky nejvyšší k průměrné mzdě, tudíž změna systému je nepochybně na místě. Pro srovnání, v Polsku s podobně výkonnou ekonomikou je průměrný důchod kolem 13 tisíc Kč.
Tak už se tu rozkradlo všechno
Prozralo
Martin Kuba to obvolá a zařídí. Do týdne o tom natočí vlog. Nebojte.
Je to smutné že se na něco takového zatím nenajdou peníze. Snad si to kompetentní osoby rozmyslí, protože nejen tento úsek je více než potřebný.
Vytloukání klínu klínem. nejlepší doprava je žádná doprava, řešme příčinu, nikoli následek. Betonování nic nespasí.
Omastit mýtné do té výše, až zaabere jeho regulační efekt.
No to ale pak zaplatí všichni. Není to rozumný nápad.
Řekl, bych, že zatím všichni platí nekonečné opravy vozovek. Sysifovská práce.
A proč bych neměl zaplatit za zboží přivezené z dálky, za dopravu, která zabírá ornou půdu a vytváří betonové plochy a má na svědomí životy lidí?
Všichni ne. Podnikající v kamionové dopravě si to dají do nákladů s patřičným ziskem.
Můžete nám ekonomicky neznalým vysvětlit jak se něco dává do nákladů se ziskem?
Jednoduše: Konečná cena je náklady plus připočtení přiměřeného zisku.
Doufám, že ostatním jdete příkladem a sedíte jen doma
Nesedím. Mám procestovanou republiku vlakem, kde nejsou koleje busem, jinak na kole a pěšky.
Takže navrhujete vozit např. potraviny od producenta ke zpracovateli a poté následně k prodejci vlakem, busem, na kole a pěšky?
Dejte si to patentovat!
Jste na diskuzích velmi často, proto mne překvapuje vaše otázka. Dokola tady omílám jedno jediné-postupně zvednout mýtné do úrovně, kdy by výrazně omezilo vození stejného zboží proti sobě ve stejný čas.
O používání nohou, kola, vlaku či busu jsem psal v souvislosti se svoji osobou-reagoval jsem na příspěvek.
Vy o současné distribuci zboží asi moc nevíte, když píšete co píšete, že? Myslíte si, že v dodavatelských řetezcích pracují samí hlupáci, kteří si neumí spočítat naklady na dopravu?
Jak mohou být brambory z Portugalska levnější než z vedlejšího okresu v Čechách?
Rozdilna vyse (narodni, popr. unijni) dotace.
Tato je mezi clenskymi staty dost odlisna, treba Francie je ma oproti CR snad cca trojnasobne.
Plus nedostatečné zpolatnění dopravy.
Přesně tak. I dovoz a vývoz má svou cenu, možná by pak nezkrachovalo tolik menších místních podniků.
To by mne zajímalo. Jsou někde brambory z Portugalska levnější než ty z ČR?
Právě že jim to pálí velmi slušně, kdo by nejezdil republikou sem a tam, když to nízká cena dovolí.
A uvědomujete si, jak by se vaše úroveň mýtného projevila v cenách zboží, především základních potravin (mléko, mouka, pečivo, maso, ovoce, zelenina)???
A proč například, když omezíme JUST IN TIME do automobilek, plechové svitky z železáren do fabrik, kde do nich nadělají díry a pak do Polska (firma MiKing Kolín) atd….by to mělo zdražit potraviny?? Děkuji….. Myslím, že o objemu potravin, což je dnes u kamionové dopravy méně než půlka jistě nikdo nemluví….apropó ve Śvýcarsku také umírají hlady??
Takže.
– obilí od zemědělců do mlýnů a mouku z mlýnů do pekáren a pečivo do obchodů nevozej nákladní auta?
– mlíko od zemědělců do mlíkáren nesvážej cisternová auta a z odtud do obchodů náklaadní auta?
– zvířata od zemědělců na porážku a z jatek/masokombinátu do velkoskladů a obchodních řetězců nevozej nákladní auta?
Nebo by podle vás platilo mýto jen pro auta vozící materiál pro automotiv?
Zajímalo by mě, proč vždy když se mluví o škodlivém vlivu kamionů tak se někdo vytasí s rukojmím zásobováním obchodů. K čemu je přejetému kamionem mouka do pekáren?
On tady někdo kritizoval místní dopravu? pamatuji opravdu hodně, před šedesáti lety se vozilo na krátkou vzdálenost od místních producentů. Silnice prázdné. Opravdu tady nevidíte to odrovnání místních producentů dálkovou dopravou za hubičku?
Dovoli bych si skromně podotknout, že výše zmíněné přepravy se konaly i před padesáti lety. Nákladními auty samozřejmě. A přesto tehdy jezdilo kamionů oproti dnešku minimum…
A všeho byl všude naprostý dostatek, jste zapomněli dodat v rámci té nostalgie na dobu, kdy byly silnice prázdné (a přesto ti zlovolní komunisti stavěli dálnice !!! )
Jak to asi bylo za Rakouska-Uherska, když nebyly dálnice a z dějepisu o nějakém hladomoru nevím.
Jen mi reknete, proč se z půlky Čech doveze mléko do Hlinska, aby se pak zase rozvezlo zpět po CR celé.
Nemusí být mlékárna v každé vsi, ale ty vyrábějící mléko pro maloobchod tu jsou odhadem 4.-5 To mi osobně přijde trochu málo…
Jak vyšší mýtné kamionu se štěrkem, ocelovými svitky či kládami zvedne ceny základních potravin (mléka, mouky, pečiva, masa, ovoce a zeleniny)?
Takze sa bude hlasit co kazdy kamion vezie, alebo ako si to predstavujete ?
Zaplatí všichni podle výkonového principu naprosto na všech cestách.
A kolik by z mýtného zbylo na silnice, pokud byste chtěl zavést tak robustní sledovací systém? Němci chtěli také zavést sofistikované mýtné pro každou kategorii znečis´tovatele extra a pak přišli na to, že skoro celé vybrané mýtné sežere jen provoz toho sledovacího systému.
Aha, podle mě by stačila tabulka v excelu na serveru dané dopravní firmy. Doloženo fotkou z mobilu po naložení. Případně trochu více sofistikovaný software.
V podstatě minimálně, v základních potravinách to stíhali místní producenti.
A uvědomujete si, že domácí producenty odrovnala levná doprava a větší dotace těch „silnějších“?
Výrazné zvýšení mýtného ve Švýcarsku se v podstatě neprojevilo na ceně koncového produktu.
Nebo rovnou zvednout spotřební daň u paliva. Tam bude regulační efekt tak nějak více plošný. Co myslíte?
To si rozhodně nemyslím, výkonové mýtné na všech cestách považuji za spravedlivé řešení.
Máte pocit že máme nízkou inflaci, že je všechno levné a lidé neví co s penězi.
Při pohledu na situaci v marketu tento pocit mám. Osobně si myslím, že nepotřebuji jablko ze Španělska a pokud někdo to tak musí mít, ať si tu drahou dopravu zaplatí, ať si zaplatí všechna negativa, která souvisí s přebujelou dopravou.
Hmm a že nejsme soběstační nevadí ?
Jak klesla soběstačnost Česka ? „Ve výrobě vepřového masa se snížila z 94,5 % v roce 2003 na 43,2 % v roce 2020, ve výrobě drůbežího masa z 92,0 % na 59,8 %, másla ze 126,6 % na 71,6 %, jablek ze 100,2 % na 79,9 % a zelí ze 77,5 % na 56,7 %,“ upřesňuje Renata Vodičková, vedoucí oddělení statistiky zemědělství a lesnictví ČSÚ.
Ale to jistě nevadí, že nic nebude. Hlavně že to bude místní.. Místní hlad je asi lepší jak dovoz.
Sobestacnost nutne potrebujeme, kdyz se neco sesype, jedou se retoricka cviceni na tema solidarita, nicmene ve skutecnosti co je doma, to se pocita, zejo… Sobestacnost vsak ma za dusledek nutne vyssi ceny nez dovoz z lokalit, kde tu ci onu produkci maji za vhodnejsich podminek. Ac to rikam nerad, bez masivnich dotaci (nebo dovoznich cel) je sobestacnost v zemedelstvi nerealna. Nerealna, ac potrebna. Ovsem za stavajicich podminek hrube nekompatibilni s evropsky hodnotnym jednotnym trhem. Sady fuc, zivocisna produkce fuc, plany na jeji dalsi redukci kvuli hente ekologii… jeden by zaplakal… prej 30 let „pokroku“. Presto si „hrajeme na ekologii“, takze… Číst vice »
Soběstačnost je zaříkávadlo, které nese dražší potraviny lidem a vysoké dotace do správných rukou.
Tak to je výrok týdne! Ještě že toho Babiše máte, jinak by jste si ho museli v zájmu dovozu zemědělských produktů, které umíme levně vypěstovat sami, vymyslet.
Babiš produkuje levné a kvalitní potraviny? Tak to je vtip měsíce.
Nehájím AB, ale jak jste na to přišel, že prodává draho a je to nekvalitní? Jen mě to zajímá.
Chachacha, to byste musel sundat Andyho růžové brýle. Pak byste v životě nic z Kostelce či Vodňan nepozřel. A ještě se ptáte? chachacha.
To není vysvětlení. Jeho brýle nemám a ptám se, o co jde. Chemie? Nebo něco jiného? A co státní kontrola, že by tam měla zakázaný vstup?
Na to odpovídat nebudu.
Děkuji, to mi bohatě stačí.
Stačí se podívat v obchodě a ochutnat
To máte mnohdy pravdu, druhý pohled je ten, že tak pláče ten, který ty dotace nemá a dostává na čuni od těch, co ty dotace maji
Tak sadaři káci jabloně, protože je válcuje konkurence ze zahraničí, proto klesá soběstačnost. Ruší se chovy, závody na zpracování ovoce a zeleniny.
To vše by mělo vliv na nižší ceny jídla.
Jak vidíte, v zájmu zachování co největšího podílu kamionové dopravy (což se zákonitě promítá do cen zboží), nikoliv. Jako by sem psali přímo z ČESMADu.
Právě ta soběstačnost klesla díky levnému dovozu a dotacím do potravin. Jinak vůbec nejsem proti dovozu, ale vše omastit za každý kilometr. Chceš takové a takové zboží z dálky. Tak si to pořádně zaplať, protože kvůli tvé potřebě mít všechno nám ubývá orná půda a betonuje se kde se dá. Všechno něco stojí.
A když zrušíme dovoz a vývoz tím, že ho zdražíme, tak ty peníze lidi získají kde ? Tahle ekonomika je založená na exportu, přidaná hodnota je většinou jen v montovnách. A bez nich nebude ani na ty místní potraviny. Jen Škoda Auto má loni vývoz za nějakých 377 miliard. A to je necelých 9 procent z celkovýho vývozu. A je to obživa pro nějakých 35 000 lidí. A jak se zabetonovává krajina, když to zboží, který si objednám z dálky , tak na něj tu nemusí být žádná fabrika ? Naopak, pokud by to mělo být místní, tak tu není… Číst vice »
Níkdo tady o žádném zrušení dovozu a vývozu nepíše. Jde o zpolatnění cest ve vztahu k externalitám. A co se týče aut, ty mohou šupajdit po kolejích.
Přidaná hodnota je v montovnách….
Tažení proti železnici umíte mnohem lépe.
A v čempak funguje většina národa ? Bohužel jen montovny. Ta přidaná hodnota tam je, bohužel je minimální. Ale hitech průmysl tu není a výzkum to nevytrhne.
Zbytečné vysvětlování, logika se nenosí, ekonomika je pavěda, a lidé stranící silniční dopravě Vám stejně nasázejí mínusy.
Jsme v jablkách tak nesoběstační, že sadaři kácí jabloňové sady, protože nemají kvůli dovozu ze zahraničí odbyt.
Děkuji silničářům za mínusy, přestože o kácení sadů jabloní bylo v našich seriózně tvářících se médiích několik reportáží.
Ta soběstačnost je tak skvělá aktuálně, protože se jinde vic dotuje a levné vozí těmi kamiony sem…
Napadlo vás někdy, že v tuto dobu můžete mít buď svraskalé loňské české jablko nebo to španělské? Lidé chtějí čerstvá rajčata v únoru, nové brambory v dubnu a pak se rozčilují, že jsou z dalekých teplých zemí.
Loňské jablko už dávno nemusí být na jaře svrasklé…
A u nás nelze provozovat skleníky?
Skleníky samozřejmě můžete provozovat ale ty musíte aspoň nějakou část roku vytápět, pokud nemáte někde zdarma zdroj zbytkového tepla. Většinou není k dispozici tak se musí pálit plyn a ten je v poslední době pekelně drahý. Takže státy jako Španělsko mají proti nám obrovskou výhodou v pěstování mnoha plodin.
Výjimečně souhlasím, že mají teplo. Ale mají horší zásobování vodou, která taky něco stojí.
Bez dopravy by se zhroutila ekonomika. Doprava je daň za naše pohodlí, za naši vysokou životní úroveň. To jak říkáte betonování, když se dobře provede, pomůže jak lidem, tak i přírodě.
„Doprava je daň za naše pohodlí, za naši vysokou životní úroveň.“
Jenomže tu daň zaplatí naše děti, zábor zemědělské půdy, rychlý odtok vody z krajiny…. za to nikdo neplatí. Já životní úroveň posuzuji podle toho jak vypadá mé okolí, ne podle počtu jogurtů v regále.
Rychlý odtok vody z krajiny… To je poměrně časté heslo, ale co se proti tomu kdy udělalo? Kolik se obnovilo mokřadů, meandrů nebo mezí? Kolik alejí podél rozoraných polních cest? Kolik nových stromů a zeleně obecně najdeme v ulicích měst i tam, kde je dost místa? A kolik alespoň veřejných trávníků se neseče na milimetry? Minimum. Za to ale žádná doprava nemůže…
Obnovilo se toho dost, ale zase ne všechno. Proč ale úsilí na zrealizovaných projektech kritizovat? Kdo může za to, že bez rozorání mezí a meliorací by se dnes nemusely vykládat peníze na návrat do původního stavu?
Ekonomiku zničí spíš, cpaní peněz do zbytečných projektů, které ve výsledku ničemu nepomůžou.
Dopravovat se dá i jinak, třeba elektricky. Ale elektřinu spoustu lidí považuje za nejhorší zlo. Kamionová doprava aktuálně spíše snižuje naše pohodlí. A jak vybetování spousty hektarů půdy pomůže přírodě, zadrží vodu a ochladí okolí opravdu nechápu.
Popište, jak se to zhroutilo ve Švýcarsku, když tam výrazně zdražili mýtné.
Švýcaři jsou výrazně bohatší, takže to ustáli.
Švýcaři jsou hlavně bohatší, že umí hospodařit. A neměli 40 let bolševiky. Však my jsme taky měli za 1 Republiky vysokou životní úroveň.
Nicméně jsou, takže si to mohli dovolit.
Jo, ale to mýtné jde do státní kasy. Takže my v Česku jsme chudí, protože máme nízké mýtné a místo toho za draho opravujeme silnice po přetížených kamionech. A více takovýchto faktů je důvod proč jsme i nadále chudí.
Jednak ve světovém měřítku opravdu nejsme chudí a za naši životní úroveň opravdu nemůže výše mýta.
Zjevně do té životní úrovně nezapočítáváte kvalitu prostředí, ve kterém žijete. Tady by i výše mýtného mohlo hrát úlohu. Asi každý uznáváme jiné hodnoty.
V tomto ohledu máte samozřejmě pravdu. Jenže nám nejprve pořádně pustil žilou Hitler a pak Stalin a jeho následovníci. Nicméně už několik desítek let tu nejsou a situaci máme takovou jakou máme. Jsme prostě jak průmyslová tak i tranzitní země a v našem zájmu by mělo být z toho co nejvíce vytěžit.
No, to asi ne. Republika sice byla po ekonomické stránce v kondici, ale životní úroveň?
Švýcarsko je velmi specifický případ.
Vysokou životní úroveň za první republiky?
Jak kdo.
Vyšší střední třída se dobře měla, jenže to byla menšina lidí.
Je pravda, že díky silné průmyslové základně která vyráběla věci s vysokou přidanou hodnotou u nás v porovnání se sousedními státy měli lidi vyšší životní úroveň, ale furt to nebylo nic moc.
Dobře je to společenské rozvrstvení popsáno třeba v Kájovi Maříkovi.
Co má regulace počtu kamionu prostřednictvím mýtného přímo společného s bohatstvím země? Vezu-li jogurt z Budějovic do Liberce a jiný opačným směrem tak pouze ničím silnici a pálím naftu. Když nasadím vysoké mýtné, tak potřebuji bohatou zemi?
Jogurt vyrobený v Liberci chutná obyvateli v Budějovic, jogurt vyrobený v Budějovicích chutná obyvateli Liberce.
Vy se chcete vrátit do doby, kdy jste si mohl vybrat jeden jogurt nebo žádný jogurt? Raději byste umřel hladem než jedl dovezené potraviny?
„Jogurt v Liberci chutná…“ Uvědomte si ale za jakou cenu jsou nalněny potřeby koncového zákazníka. Kdyby totiž při nákupu vzal zákazník v potaz odkud zboží přijelo, tak by mu, pokud je ohleduplný, chutnat přestalo. Mám na mysli to, co ssebou přeplněné silnice přináší, ta negativa jsem tady několikrát popsal. „Raději by jste umřel hlady,než jedl dovezené potraviny?“ Proboha, kdo tady (i v západních zemích) před kamionovou érou umíral hlady? Uvědomujete si, že překotným rozšiřováním cest, stavbou obřích logistických center a parkovišť přicházíme o ornou půdu! Jinak, přestože jde o vážné téma, velmi jste mne pobavil s tím, jak nás kamiony… Číst vice »
O ornou půdu přicházíme daleko více díky erozi a hlavně díky chemii která se používá na pěstování průmyslových plodin. To že se ve jménu „ekologie“ plundruje krajina to by Vás mělo trápit více než kamionová doprava. Jen tak mimochodem kolik plochy zabírají soláry? A větrníky hmyz I ptáci přímo milují…
„O ornou půdu přicházíme daleko více díky erozi a hlavně díky chemii která se používá na pěstování průmyslových plodin.“
Opravdu? Tak sem s čísly!
Omlouvat bordel bordelem druhým neberu jako argument. To jako by jste napsal, že támhleten krade, tak já můžu taky.
Hahaha, doprava zplodinami otravuje vzduch okolo a ničí tedy ten hmyz i ptáky. Oproti tomu solární panel nikomu neubližuje. Jen teroristům ŽP zvedá tlak.
To není o regulaci, ale skutečných nákladech. Tedy i skutečných nákladech na přepravu včetně externalit, které silniční nákladní doprava přináší. Ve Švýcarsku vás rychle trkne, proč je tolik zboží lokálního a nevozí se nejen přes půlku Evropy, ale ani půlku Švýcarska.
A pak si výše přečtete, co švýcar kvůli bohatství ustojí. Je to právě jen a jen o tom, že on umí hospodařit – zbytečné přepravy nerealizuje a tím bohatství navyšuje. Ta diskuse je obecně tradičním střetem mezi zastánci silnice a železnice, kdy se vymýšlí nejrůznější obhajoba přetahování stejného zboží v protisměrných dálkových přepravách – viz. že nějaký jogurt chutná více někomu na jiném konci republiky a opačně. A to mě dostalo!
„zbytečné přepravy nerealizuje a tím bohatství navyšuje…“
Ano a má na to nástroj, který může použít kterákoli jiná země.
Ale takhle to dilema přece nestojí. Patrně by to bylo tak, že místní jogurt by stál třeba X, z opačného konce republiky 3X a z Tramtárie třeba 7X.
Moje mamka by na to řekla: Nebuďte vybíravý, jezte co máte. Nebo, že chce hodinky z vodotryskem.
To že můžete něco levně a rychle dopravit má za následek zvýšení konkurence což je sůl pro ekonomiku. Rozumím tomu že to není zadarmo ale z levné a dostupné dopravy těžíme my všichni.
Ano, krátkodobě sůl pro ekonomiku, celkově škody pro celou společnost. konkurenci ano, ale s pravidly, nikoli za hubičku.
Nehledě na to, že převrácený kamion s jogurty z Liberce ohrozí další účastníky silničního provozu, zaměstná hasiče, zdravotníky a odtahovou službu.
Právě proto je třeba stavět dálnice, jakožto nejbezpečnějšího druhu automobilové dopravy.
Upsal jste se: má být nejnebezpečnějšího.
Tak se dospělo po letech situace kdy se stavěli vše co se vypapírovalo bez ohledu na důležitost, do doby kdy se bude stavět podle priorit a na co nebudou peníze to půjde do fronty až se peníze najdou. Prioritu mají mít rozhodně dálnice a tam zatím vše jede +- podle plánů (ano výběr trvá dlouho, ale to je způsobeno dorazy uchazečů) a pak teprve první třídy. A to píšu jako člověk který po daně silnici jezdí docela často.
Kdo dnes nejezdí po silnicích docela často.
Z vašich odpovědí tipuji, že vy.
No, byste se asi divil. Bohužel, aby se člověk v dnešním světě vyhnul silnicím, tak by musel umět létat.
Taky zde bydlí lidé. Prakticky se o dálnici jedná (hustotou dopravy) obzvlášť když si uvědomíte, že Dasný a Česnovice budou špuntem celé silnice číslo 20. Písek se dostaví( zvýší se kapacita) to samé z druhé strany v čb. Severní a jižní tangenta. Jak to bude vypadat, když se v Dasným něco stane?? Jakákoliv nehoda způsobí naprostý kolaps v Čb. Nedej bože, aby místní přestali silnici ,,tolerovat,, a začali zde blokovat,parkovat,dělat problémy.
Smutné, je že kamionteroristi dopravu na D1, D2 a D0 blokují někdy téměř denně a finanční škody za tyto „akce“ hluboce přesahují škody toho, když se občas někdo projde pro magistrále.
Copak hošane, nemohl ses nalepit ?
Proč bych já trávil svůj volný čas na dálnici? Je dost bláznů co ji blokují s převrácenými kamiony, zdemolovanými osobáky. Či jen tak pro zábavu nedodržováním bezpečné vzdálenosti. Jen ještě tito „ekologové“ neoznámili, čeho těmito demonstracemi chtějí dosáhnout. Že by 20km/h i na dálnicích?
Nedivím se, že nejsou peníze. Silniční doprava začíná požírat sama sebe.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/dopravni-nehody-bezpecnost-centrum-dopravniho-vyzkumu-ztraty-celkove-naklady-za-rok-2019-statistika.A201106_120227_automoto_taj
https://www.irozhlas.cz/nehody
Náklady na škody letos už, 3,5 miliardy.
Otřepaná vládní výmluva z devadesátých let se vrací? Po vstupu do EU se jasně ukázalo, že problém je v úřadech a ne v penězích…
Ona vám ta EU nedá peníze na všechno, i kdybyste kdovíjak chtěli…
To samozřejmě ne. Ale svého času EU štědře podporovala rozvoj silniční dopravy. Skvěle toho využily státy jako Portugalsko, Španělsko či Řecko a samozřejmě naši severní bratři Poláci. Navíc se už stalo že jsme dokonce všechny nám přidělené peníze nevyčerpaly.
Ona se má silniční doprava podporovat? A to z jakého důvodu?
Třeba proto, aby se podpořila ekonomika, mobilita lidí, snížila se spotřeba PHM a ušetřila se spousta času.
A externality?
Ty bohužel jsou ale přínos je mnohem větší než ty externality. Navíc díky dálnicím se snižuje spotřeba i emise o čase na cestě nemluvě.
Zábor půdy a mrtví-to je větší přínos? Asi jak pro koho.
Ja bzch rad nejakou vedeckou studii ktera by potvrdila vasi tezi ze doprava ma vetsi prinos nez zapory… prosim zapocist vse, napr vliv olova z benzinu na agresivitu a inteligenci dětí… díky…
Olovo z benzinu, tak to je moc!
To mě taky dostalo. Myslím že na něco takového ani nemá cenu odpovídat.
Mel byste zajet jim treba sem do Bavorska vysvetlit, ze mit minimum slepych horizontu a silnic ve stope jine nez z 19. stoleti je burzoazni luxus a meli by se zase vratit k biopohonu (kone).
Himl, snad kazda druha … ne jen dvojka, ale i trojka (!!!) tady v prihranici je v relativne prijatelne stope, da se po nich jet plynule a bezpecne. Velka cast krizovatek na jednickach jsou MUK. Jinej vesmir.
Tak do toho, bezte jim rict, ze to delaji spatne. A nejlip to podlozte nejakym hentim HDP, vysi vyplat a takovych srand…
Tak já pro inspiraci raději volím Švýcarsko. Tam z výtěžku ze silniční dopravy podporují veřejnou, v první řadě kolejovou dopravu.
Švýcarsko je krásná a velice unikátní země. Ne všechno co tam dobře funguje by bez problémů fungovalo i u nás.
Proč by nemělo fungovat spravedlivé, s respektováním externalit, zpoplatnění cest? máme nějakou výjimku na devastování svého okoli?
Ve Švýcarsku taky mají zemi obehnanou bunkrama a každej má doma útočnou pušku.
Prostě, jak píše Asd, Švýcarsko je trochu jinde a souvisí to i s jejich polohou a morální flexibilitou vůči významným dějinným událostem.
Co to má společného se zpoplatněním dopravy jste nevysvětlil. Já mám za to, že zpolatnit se má vše, co je komerční a to lze i v našich podmínkách. Chceš něco z velké dálky? tak cáluj, protože ta doprava přináší tobě a hlavně ostatním hodně zlého. ještě jednou, to by mělo platit všude a na to nejsou potřeba žádné vedlejší prostředky.
„Štěstí“, že to vše umíme tak precizně okecat. Proto jsme tam, kde jsme…
Přesně, my vlastně ani lepší prostředí pro život nechceme. Nebylo by na co nadávat. Platy nízké, ceny nemovitostí a jídla vysoké. Dream state.
A kolikpak se jich z OPD 1 a 2 (a z kterých p.o.) nevyčerpalo?
Je to opravdu tím, že na to ŘSD nemá? Cosi tu štěbetá, že nemohou podepisovat smlouvy, kvůli cauze ŘSD. https://www.pribram.cz/clanek/na-novy-povrch-v-milinske-si-jeste-pockame-rsd-je-paralyzovano-kvuli-policejni-razii/26918/
Doporučoval bych se podívat do registru smluv, jaká je realita.
Děkuji, podívám se.
U nás v obci se připravuje výstavba nového plotu kolem mateřské školy za cca 3 mil. Kč jen proto, že na to jsou státní dotace.
Naprosto zbytečná akce; oprava stávajícího oplocení by se přitom musela vejít do 500.000 Kč. Ale neberte, když stát dává a akci provede místní stavební firma manžela dlouholeté zastupitelky.
A takových akcí musí být v tomto státě tisíce. Že potom není na důležitější investice, byť na druhém konci republiky, to nikoho netrápí…
To jde z jiné kapitoly.
A proto je to v pořádku? Neplatíme to náhodou stejně všechno my? My, co si údajně žijeme nad poměry? I když pokud nám ani takové nehorázné plýtvání a malé domů nevadí, tak je to možná i pravda.
Probendili … a kolik chehtáků budou stát další studie… ale co strejda od vedle to namaluje znovu..jako trasy na VRT. Ale bohužel obchvatu, ze lze dožít, ale peněz vložených do VRT tras se nikda nedočkáme natož stavby, či dokonce že nasednu a za hoďku a půl vystoupím u moře..asi na ně leze vedro..🤪
za to může fiala a jeho zdražovací politika.
zčásti ano, snižování daní zvýšilo inflaci a mimo jiné i ceny stavebních prací, když nejvíce klesly daně lidem, kteří si spíše mohou dovolit stavět. Rozpočet ŘSD zvyšuje tahle vláda raketově, ale stejně je to málo.
Snižování daní ovšem nejde za vládou, nýbrž za dogmatiky z ODS, kteří sedli Babišovi na lep. (A za tehdejšími senátory, kteří předvedli náramnou dávku ekonomického analfabetizmu.)
Nejsou peníze na řešení následků „dopravní politiky“?
Chápu tento přístup. Na prvním místě musí být údržba stávajících komunikací, na druhém výstavba dálnic a až teprve poté výstavba I. tříd.
Řešení by mohla být domluva s Jihočeským krajem.
V principu máte pravdu, jenže jsou tady dvě ale:
1. Intenzitou dopravy je ten úsek důležitější než mnohé dálnice
2. Po dostavbě D4 a při neexistenci D3 minimálně dalších 10 let to bude ještě horší
Ano. Idealni by bylo priznat, ze D3 byl jeden z nejdrazsich omylu teto zeme. Kdyby misto toho vedla z Budejovic do Prahy D4, mohla byt uz dostavena a misto D3 mohla byt kvalitni silnice 1. tridy s obchvaty obci.
Mohla, ale ještě spíš nemusela.
Souhlasím, že některé dálnice jsou také méně důležité. Např. D6, D7, D55. Na druhou stranu jsou extrémně důležité dálnice D35, D0, rozšíření D1, D11. Na ty nelze rezignovat.
Pardon, nedá mi to. Co je myšleno „řadou úseků“ se smrtkou? Na zmíněné silnici je jeden.
No jeden se smrtkou, další smrtka je hned za Pištínem, byť to je už mimo předmětný úsek.
Ono by na úseku z Dasnýho do Češnojc mohlo bejt těch smrtek třeba 10 a těch smrťáků tam stejně neubyde.
ČB – Plzeň 150 km, ale jede se to 3 hodiny. Hlavně že máme na rozdávání peněz do ciziny. Jen díky Rycheckému nám tu vládnou amatéři
Rychlíkem 1 hodina 51 minut… dvouhodinový takt.
No, ale to je taky ostuda… nebo?
Tak zatím je to takto, ale je tam schválena modernizace která to zkrátí minimálně o půl hodiny.
Viděl jsem hodně schválených projektů. A výsledek? Stále nic.
Dokud nebude dvoukolejka mezi Zliví a Nemanicema a Číčenicema a Protivínem tak to jsou stejně iluzorní údaje.
Nepřipadá mi to špatné. 136 km a 6 zastávek. Jedno město má 170 tisíc obyvatel, druhé ani ne 100k. Takže na malou zaostalou zemi celkem ok, asi těžko tam bude VRT.
Průměrná rychlost 69 km/h u rychlíku je ostuda. Dvouhodninový interval mezi těmito městy taky.
Pardon, 74 ve směru Plzeň – ČB a 72 v opačném směru. Stále je to však málo
Kdysi dávno, (hluboko v minulém století) jsem dostal trest:
– spočítat průměrnou rychlost rychlíků ČSD a pamatuju si, že spojení PL – CB (jednokolejka) bylo už tenkrát okolo 70 kmh a R 541 „Detvan“ PH – Zvolen (hlavní tah) měl myslím jen okolo 60 kmh.
Zarazil mně tenkrát nepoměr.
Je mi jasné, že přepřahy…
Ty vlaky jezdí velice slušně obsazený, ne zrovna kvalitníma soupravama, velkou část trasy nesložitým terénem a přesto je maximum 100 km/h.
Nevím jestli to je úplně ostuda, ale rozhodně to k ní má daleko blíž než k výkladní skříni.
Pokud chcete vyhánět lidi z aut, tak jako “alternativa” to není jen špatné, ale přímo zoufalé. Jako ostatně naprostá většina takzvaných “alternativ”.
Nahoře kolega psal, že autem to jsou tři hodiny 🙂
Zadal jsem to do mapy, aktuální s provozem 2 hod. ± minuta.
Dneska, možná, jeď to ve všední dny, kamion za kamionem. Jeden čas jsem ti jezdil dost často
No, na západ od Chebu by se v kontextu významu obou měst jezdilo už pár let přinejmenším rychlostí 160 km/h v celé trase. Spíš ovšem 200.
To víte, vyspělé země, které na daních platí více.
To je ovšem jen půlka pravdy 😉. Druhou půlku ovšem tvoří celková ekonomická efektivita systému, míra korupce, klientelismu a nepotismu.
A kdy tady vládli nějací „profesionálové“?
Prosím jména a roky….
Tak na dopravě bych řekl, že to byl v posledních 20 letech pouze Dan Ťok (ANO) 2014-19.
Nepouštějte se do politických diskusí, nešiřte bludy, když tomu nerozumíte a na tento web to ani nepatří…
Proč by pán nemohl říci svůj názor? Pokud s nějakým názorem nesouhlasíte, tak zkuste argumenty. Zákazy jsme svého času měli a všichni víme jak to dopadlo.
Může, samozřejmě, že může… To, že za zastavěnou stavbu můžou cizinci (migranti, UA, rusové, Němci za válku) nebo ekoteroristi, nebo farmáři je úplně jasné. Jenom výsledek je stejný, prostě se jenom o stavbě kecá.
Za mě, jestli se ta stavba nepostaví, tak možná dobře. Tahle stavba je strašná hloupost. Jenom nevím, na koho to svést…?
Promiňte ale váš názor je hloupý (a dám vám i ty argumenty). Pokud necháte každého trolla libovolně trollit a budete argumentovat, tak ty diskuze můžeme rovnou zrušit, protože tu nebude nic než trollení a argumentace proti. Ale troll netrollí proto že se chce argumenty nebo prozřít, on chce jen trollit a otravovat.
Chápu že něco takového je nemilé a nemá cenu krmit trola. Ale na druhé straně jsem zažil časy kdy jsem se nemohl svobodně vyjadřovat a proto si této možnosti nesmírně vážím. I když s někým nesouhlasím a jeho názory se mi nelíbí, plně uznávám jeho právo se vyjádřit, bez toho aniž bych koho jakkoliv dehonestoval.
Já rovněž respektuji a jsem rád za možnost se vyjádřit, ale myslím že jsme to s těmi svobodami po převratu vzali až moc fatalisticky.
To že dříve byly některé názory umlčovány politicky není důvod, proč bychom dnes měli trpět to, že nám ti samí lidé, co tehdy ty názory umlčovali, nám teď znemožní obstrukcemi jakoukoliv rozumnou debatu.
Je to sice možná hezké človíčkování, ale jako společnost tím hrozně ztrácíme.
Je to 136 km a jede se to dvě hodiny. Takže bych prosil ubrat, včetně těch politických nesmyslů.
Nesouhlas, jeďte to v pracovní dny. Nemožnost předjíždění kamionů, vesnice. Kdy jste to jel naposled?
Můžete mi prosím sdělit jak to ten Rychecký dokázal?
Mám za to že svého času ústavní soud změnil pravidla pro koalice. Takže nynější vládnoucí garnitura dostala šanci dostat se k moci, čehož bezezbytku využila. Zda je to dobře či špatně musí již každý posoudit sám.
Jako obvykle jste úplně mimo… Koalice byly vždycky, jen by ty 3 strany potřebovaly 15 % a dvě 10 %, což v pohodě měly i tak.
Jo a nezměnil to ústavní soud, ale parlament… ústavní soud nic nestanovuje, ten jen zrušil předchozí ustanovení o neférovém výpočtu znevýhodňujícím malé strany.
No právě díky tomu jak říkáte neférovému výpočtu tu máme to co máme se všemi důsledky.
Furt lepší než tu v současné době mít Babiše. Všechno promrhané na slevách na jízdném, dotacích na řepku, v mezinárodní politice bychom byli za idioty.
A plácání o volebních podvodech, přihnutí volebního zákona a spiknutí proti Babišovi jsou pohádky pro slabé duchem.
Já nevím, ale ty dvě koalice by hravě přeskočily i staré klauzule. Takže zmínky o Rychetském jsou zase jen plácání mimo mísu.
Vzpomínám si na to, když se v poslanecké sněmovně diskutovala smlouva k PPP projektu na D4. Tehdejší vedení se dušovalo, že silnice mezi Pískem a ČB bude vylepšena, aby případně zvládala větší nápor aut a tranzitu (tuším, že se mluvilo o střídavém třípruhu + právě dokončení tohoto obchvatu před ČB). Řada tehdejších opozičních (dnes vládních) poslanců na to upozorňovala. Můj názor je takový, a doufám, že se pletu, že po otevření D4 do Písku se zvedne intenzita dopravy právě mezi Pískem a ČB, neboť řada lidí má již plné zuby úseku kolem Benešova na silnici 1/3. Tím se nehodovost před… Číst vice »
No, možná se měla jako P2P navrhnout ještě trasa Budějovice – Písek.
Dávám like i za „náhrada školy vyvlastněným“.
Ty musíš mít hodně smutný život a zřejmě nějaké trauma z dětství..
Tolik žluče v jednom komentu..
Bohužel v podstatě pravdivé. A určitě to není o „smutném životě“ ale spíše o realitě.
To je běžná pravicová chudina. Vzdělání žádné, nízké příjmy, ovšem mohou za to piráti, „ekomagoři“ a podobně.
Pravicová chudina, tenhle terminus technicus jsem ještě neslyšel 🙂
To je něco jako „levicový ekonom“ nebo „pracující inteligence“? 🙂
Nebo demokratický komunista🙂
Pravicová chudina je normální termín. Voliči pravice s podprůměrnými příjmy. Lidé, kteří si neumějí vydělat, prostě proto, že jsou hloupí, líní, neschopní, ovšem jsou přesvědčeni, že za to může stát. A tak chtějí nízké až nulové daně, ovšem MHD zdarma (pokud s ní jezdí) a všechno má zařídit stát.
Já jsem doteď žil v tom, že lidé co jsou líní, neschopní, neumí si vydělat atd. jsou voliči stran jako KSČM a ČSSD a od nich pak utekli k ANO a SPD (proto taky obě tyto „tradiční“ strany zmizely v propadlišti dějin, protože už nejsou dost cool pro dnešní frustráty)
Nebo služební káry pirátským ekomagorům ve vládě, sebrat všechna auta, ať si jezdí na kole. Jsou to neskutečný pokrytci, kážou lidem kola a sami si od nás nechají platit auta.
To bude mít František radost
Je to nutné, pokud stát nemá peníze, není možné stavet bez omezení. Politická prohlášení o nutnosti investování do silnic je víc politicke než ekonomické.
Pokud se stát rozhodne neinvestovat do odvětví, jehož kvalitě patří do poslední čtvrtiny světa – jako jediném odvětví, zatímco v ostatních patří většinou při srovnání do té první, opravdu to není ekonomické rozhodnutí. To by rozumný ekonom určitě nerozhodl. Asi to opravdu bude rozhodnutí politické. V každém případě však idiotské.
Ono to jde ruku v ruce s poctem ekonomu v teto vlade.
Kdyby aspon Skopecek dostal MF… promarnena sance :/
Hehe, Skopeček celý život jen žvaní za státní peníze, jak ho to naučil jeho guru Klaus. Ten se uklidil do sněmovny, aby náhodou nemusel něco konkrétního dělat.
Napada vas snad z aktualniho vedeni statu nekdo lepsi, kdo je ekonom, popr. je schopen alespon kupeckych poctu?
Predpokladam tedy, ze se shodneme alespon v tom, ze pan Stanjura mnoho predpokladu pro fungovani na MF proste nema…
A co myslíte, že někdo jiný bude dělat? Někde vám ty peníze vyčaruje? Základ problému je samotná politika snižování daní ODS a hloupost lidí, kteří uvěřili tomu, že schodky půjde vyrovnat nějakým propouštěním úředníků. Nároková společnost odchovaná socialismem, která jen stojí s napřaženou rukou: státe dej, státe postav!
Toto vyléčí až státní bankrot, taková Argentina byla v bankrotu asi osm let. Je to nutné.
Máte nějaké takové srovnání? A mohl bych ho vidět? Myslím třeba délka silnic na počet obyvatel a tak podobně. Pochybuju, že by bylo byť půl světa před námi.
Kdyby si o tom neco vedel tak takovej blabol nenapises…Uz pred 10 lety byla vydana ekonomicka studie kdy dalnice na prinos 2mld na HDP…Rychlistni komunikace jako tady 1…za rok..na usetrenem Case PHM vcasnem dodani a vlivu na zivotnim prostredi…takze ten idiotum nahore zas podekujeme
Ekonomické přínosy takové stavby nejspíš převáží její náklady i při její stavbě na dluh (zvýšení státního dluhu). Není podstatné, jestli teď bude vyšší schodek a za pár let menší (už bude postaveno) nebo jestli se investice přesune. Rozdíl budou jen drobné na úrocích.
Pak vám zase budou chybět jiné dálnice… vzhledem k nárůstu množství aut. Nikdy nebude postaveno.
Takže raději nebudeme dělat nic, jak je u nás obvyklé a pak se budeme hrozně divit, že jsme pořád 40 let pozadu.
Je zajímavé, že ty země jsou 40 let vepředu bezhlavě dálnice nebudují, ale mají např. VRT.
Nebudují, protože si je tam vybudovali už dávno a ve větším rozsahu, než kdy bude naše dodnes nedostavěná základní síť. VRT už mají, my teprve lepíme stávající hlavní tratě. A nijak zvlášť nám to nejde.
Otázka, proč nejsou VRT prioritou, abychom měli alepoň něco funkční. Překročí se jeden mezikrok, a tím je v současné situaci nedokončená dálniční síť.
On to totiž není žádný mezikrok, který později ztratí smysl, ale i v budoucnu důležitá součást celého systému. Jak vypadají pokusy o podobné přeskakování můžeme vidět v Rusku, kde se pokusili přeskočit kapitalismus.
Škoda jen, že EU již nadále nebude tolik finančně podporovat výstavbu dálnic. A tudíž si ten mezikrok zaplatíme sami. A následně budeme VRT stavět, až se zase fondy na výstavbu tratí vyčerpají.
drobne na urocích??? inflaci mame 15 + 5 pct urok to dela krasnych 20 pct .. zadny drobny…
Ano. Podle ekonomů, pokud je úrok na půjčce nižší než inflace, tak si máte půjčovat co to jde, protože na tom „vyděláváte“.
Takže teď je ideální doba na to si půjčovat.
Jenže nikde není napsáno, že vysoká inflace bude pořád. Ovšem ten úrok na půjčce zůstane. Vydávají se dlouhodobé dluhopisy s úrokem 4-5 %. To může být za pár let nad inflací.
No to co vy jste popsal plati za predpokladu ze u smlouvy nemate inflacni doložku, jinak je to urok+ inflace… jak ty smlouvy realne jsou postaveny, nevime…
Obávám se, že podobných zpráv bude přibývat. Už teď pravděpodobně chybějí finanční prostředky například na obchvat Bruntálu, na úsek Semetín – Bystřička na I/57, na obchvat Sezemic a I/36 atd. Trochu mi ale uniká, proč chybějí peníze, když téměř ve všech soutěžích z poslední doby jsou nabídnuté částky výrazně nižší, než jsou odhadované ceny staveb. To přece znamená výrazné úspory oproti plánovaným a schváleným výdajům, ne?
Otázka je, kolik projektů je připravených k realizaci a za kolik peněz a jaké jsou vícepráce na probíhajících stavbách. Třeba na D3 na obchvatu Českých Budějovic budou vlivem změny projektu, jiné konstrukce tunelu vícepráce výrazné.
Ano, to je však výjimka výjimek. Všude jinde je cena pořízení
hluboko pod odhadem..
A to máte nějak podložené? Nebo jenom cucáte z PR prohlášení na Twitteru pana Mátla? Co třeba taková D7 obchvat Loun, taky výjimka výjimek?
Ano mám. Platby státu za investice dopravní infrastruktury dosáhly 83,7% předpokládaných nákladů (dle PD) V roce 2023 jsou uzavřené ceny na výstavbu dopravní infrastruktury zatím na 79,7%, a to přes realitu inflace – ale to jsou ceny smluvní na rozdíl od cen viz výše 2022 – ceny pořízení
Evidentně pan za kasou spoléhal na kalkulačku bez baterek 🙂.
Privadeč Pardubic na D35 = obchvat Sezemic , tam je vykáceno už minimálně rok a zatím ani archeologické výkopy se nekonají.. Maká se pouze na pokračování I/36 do Holic, což je z větší části jen úprava trasy původní .
Konečně čtyři pruhy. Do tohoto režimu by postupně bylo dobré předělat všechny silnice 1. třídy. Není nutné rychlost 130, bohatě stačí 100. Hlavně aby byl oddělený protisměrný pruh a byly vždycky dva pruhy vedle sebe na předjíždění. Tak by bylo dobré rozšířit například silnici Mirošovice – Olbramovice nebo D8 – Mělník a D4 – Strakonice i celou D4 – České Budějovice, Chrastava – Nový Bor, Chrastava – Žitava. V budoucnu všechny hlavní tahy..
Ty nesmyslné třípruhové úseky co někde vznikají jsou úplně k ničemu a jen zabijí lidi..
Nesmysl, 8 pruhů to na pár roků vyřeší.
A nebudou pouhé 4 pruhy na silnicích 1. tříd málo, Antone Pavloviči?
Ano, pro každou značku aut jeden jízdní pruh.
Hehe, už je to tady. Pravičáci platit daně nechtějí, ovšem kde má stát pak vzít peníze na věci, které chtějí, to je taková plytká otázka…
To není nechtěním placení daní, příjmy rostou. Jenom se stíhá rozhazovat ještě mnohem rychleji než kdy dříve.
Příjmy rostou, ovšem o dost pomaleji než inflace. U některých daní příjmy s poklesem sazeb klesají, jak jsme si tu ujasnili, některé daně jsou stanoveny pevnou částkou.
O inflaci neroste ani výběr DPH.
Rozpočet ŘSD taky roste, zatímco výběr spotřebních daní klesá 🙂 Jo a pak se samozřejmě „rozhazuje“ na obranu. :)) To máte výdaje, které rostou dokonce rychleji než inflace.
Moc té ekonomice nerozumíte, že? Inflace = zvýšení cen = vyšší výběr DPH. Zjednodušeně, ovšem pro Vás asi nepochopitelné.
Jenže výběr DPH byl v prvním pololetí o osm procent nižší oproti plánu. Lidi a firmy začínají šetřit, takže ten výběr neroste takovým tempem.
Psal jsem „O inflaci neroste ani výběr DPH.“ – Co jste na téhle větě nepochopil? Nikde není napsáno, že ten výběr musí být vyšší o procento inflace, pokud např. lidé omezují výdaje.
Jo a namísto toho vašeho obvyklého plkání vlastního názoru a selského rozumu si to můžeme najít:
Plnění rozpočtu leden-červen, MFČR:
„Do inkasa daně z přidané hodnoty (+6,1 %, +9,8 mld. Kč) se pozitivně promítá růst cen.“
No jo, ale meziroční inflace byla o dost vyšší než 6,1 %, že…
Ne toto není černobílý problém. Mimochodem, kdyby při této inflaci ještě klesaly vyprané příjmy státu, to bychom se s aktuálním ekonomickým trendem opravdu mohli seřadit vedle Sahelu. Této vládě chybí strategie rozvoje téměř ve všem. Jak měli “připraveno” úplně vše a odpověď na každou otázku, tak teď ukazují, že zcela diletantskými, často protichůdnými kroky jsou kabrňáci akorát v tom zapsat do historie pod největší ekonomický zářez státu za tu nekratší dobu. Ano výdaje jsou katastrofa, ale příjmy zdemolovali úplně stejně.
To jsem neveděl, že ANO je pravicová strana. Přitom jsou tzv. catch-all party, jejichž početnými hlasy byla před posledními volbami také zaseknuta řádově 100 mld. sekera.
No… 80-100 řekněme… Ale Zbynďa se nenechal zahanbit, tak ji rovnou zčtyřnásobí… čím víc nul, tím víc adidas si asi říká, značkovej ministr.
dnes už by to bylo víc než 100, vzhledem k inflaci.
Nebylo. Šlo o daň z příjmu fyzických osob. Základem tedy byla mzdová úroveň ČR.
No a? Mzdy taky stouply (měl jsem spíš napsat toto než „vzhledem k inflaci“). Ten tehdy udávaný výpadek rozpočtu byl pro rok 2021.
Hehe, jednak daně za několik posledních let dost klesly, možná jste si jen nestačil všimnout a chtěl bych vidět, kdybyste měl ty vaše výdaje na „stovky parazitických zbytečných neziskovek.“ nějak sečíst 😀
Pokud si pod tou parazitickou neziskovkou představíme FAČR a podobné, bude potřeba dát řečníkovi za pravdu.
Hmm, je otázka jestli tady – a i na dalších úsecích na Písek, by nešel použít ten p2p model, co se používá u D4… Minimálně obchvaty u přetížených silnic u velkých měst prostě nutné jsou…
Když se tenhle cancourek hodí do P2P tak se to postaví kdy? Za 5 let, než se vybere koncesionář?
Doufal bych že sehnat 2 mld. na takovou stavbu by snad neměl být tak kruciální problém když člověk vidí desítky miliard co létají do důchodů (a to se nebavím o těch stovkách miliard, které důchody stojí průběžně, ale o těch desítkách, o které se každoročně zdražují a to i zcela svévolně, za dřívější vlády, která si potřebovala kupovat voliče za peníze nás všech)
Vždyť se pan ministr dopravy Kupka v televizi dušoval, že peníze na investice jsou a nesmí se krátit .
Záměrně lhal a mával dětským počitadlem a hledal nepravdy u opozice.
Přesně…
ODS a krást, lhát a podvádět? To bych v životě nečekal, ještě že máme nestranného ministra spravedlnosti, aby to posoudil…
Takže výsledkem všech snah a hromady prachů jsou pokácený stromy. To je panečku přínos.
Tak pokud to bylo plánováno jako 1. etapa, tak mají splněno a lze vyplatit odměny. Jak to bude dál se teprve uvidí.
Pokud pro tutoo vládu je problém najít peníze na rekonstrukci DEVÍTI km hlavní silnice, která v některých úsecích vypadá jak z období první republiky, tak to vypovídá o tom, že jsme úspěšně dostihli Slovensko, které nemá peníze na opravu hlavního nádraží v Bratislavě (kde do toho musejí zapojit soukromý sektor).
Dalo by se to napsat i jinak, ale to už by mohlo být žalovatelné.
Vzhledem k tomu, že v jižních Čechách se staví obchvat obcí na I34, tak je to spíše otázka priorit. Z pohledu počtu obyvatel zase nejsou tyto obce nijak velké, na druhou stranu se zde mluví o obchvatu už velmi dlouho.
Silnice I/20 je spojení krajských měst CB – Plzeň.
V pozastaveném úseku má denní intenzitu provozu ca. 17 tis. vozidel. Problémem kromě ohromného tranzitu přes obce, jsou i terénní vlnky na rovném úseku, mající za následek, vysokou nehodovost
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&q=dasny&source=muni&id=234&pid=75841752&newest=1&yaw=4.738&fov=1.257&pitch=0.164&x=14.4149675&y=49.0184153&ds=2&z=13
A plnou, nebo lépe dvojitou čáru a DZ „zákaz předjíždění“ tam dát nelze? Plus kamery napojené na PČR?
A odkdy plná čára zabrání předjíždění? Kamery napojené na PČR? To někde existuje prosím?
Pokud ano, bylo by to super, spousta lidí jezdí jako h*vada, ale nějak jsem si nevšiml, že by u nás byla nějaká hmatatelná snaha tohle řešit.
Snaha resit designovy problem ( = silnice v trase z 19. stoleti, akorat pokrytou asfaltem) represi je stejna jako resit hardwarovy problem softwarovym patchem. Nebo opravovat dotacemi pokrivenou ekonomiku zavadenim novych dotaci.
Len tá vymahatelnost práva a povinností, chýba, len tá vymahatelnost….
Pro tuto vládu je problémem vše s čestnou výjimkou rétorických cvičení
No předně to není rekonstrukce, ale nový čtyřpruh v nově stopě, jen poslední kousíček bude pouze o předělání na třípruh.
Ale že na toto peníze nejsou, když na obchvaty na I/34 jsou (a to klidně i Lišova, protože Češnovice vidím jako větší problém než Lišov), to je spíše překvapující.
A stupidních stavbách typu obchvat Olbramovic je pak škoda mluvit, ale tam už je hotovo a dříve se stavělo to co bylo vypapírované, to už přestává, jak se zdá, platit.
Jo, omlouvám se za špatné názvosloví, máte pravdu, je to více méně novostavba 9 km hlavní silnice mimo obce. Zajímavé jsou tyto okolnosti: 1. Silnice I/20 CB – PI – PL: – plán: kousek u CB 4 pruhy, pak od Pištína do Písku jen střídavý trojpruh (intenzita 17 tis. aut denně) – momentálně pro nedostatek peněz „u ledu“ – porovnejte s požadavkem KVK na přeložku I/13 u Ostrova/O. na čtyřpruh (intenzita 10 tis. aut denně) https://zdopravy.cz/karlovarsky-kraj-chce-prelozku-z-ostrova-do-klasterce-jen-jako-ctyrpruhovou-131052/ 2. Dálnice D4 PH – PI: – staví soukromý investor a v prosinci 2024 bude hotov 3. Dálnice D3: – začíná až u Mezna,… Číst vice »
Dotaz:
Můžete prosím upřesnit, co je na obchvatu Olbramovic tak stupidního, že vás to popudilo?
Jeho zbytečnost. Kdyby se byl postavil v 90. letech aby tam nebylo 20 let to esíčko, prosím.
Ale stavět ho teď, když se (byť jen v letácích ŘSD) během pár let má začít stavět dálnice D3, která převezme veškerý tranzit z této trasy … mě to prostě nepřijde jako ta pověstná „péče řádného hospodáře“.
Z tohoto důvodu jsem dlouhodobě považoval obchvat Olbramovic za zbytnou stavbu, dokud nebudeme mít ten luxus, že už nebudeme vědět co stavět, protože všechny důležité stavby budou hotové.
No jo, ale těm lidem v Olbramovicích se to slibovalo už za socialismu, proto tam také celou dobu zůstalo to idiotské esíčko.
Argument „když se (byť jen v letácích ŘSD) během pár let má začít stavět dálnice D3…“ je ze stejné stáje, jako „vlak na letiště již brzy“.
Snad byste tomu, vy ostřílený praktik, nevěřil.