Nejširší dálnice v Polsku. A2 mezi Lodží a Varšavou získá až osm pruhů
Mýtné brány na dálnici A4. Zdroj: Stalexport Autostrada Małopolska![Mýtné brány na dálnici A4. Zdroj: Stalexport Autostrada Małopolska](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/04/image.jpg)
![Mýtné brány na dálnici A4. Zdroj: Stalexport Autostrada Małopolska](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/04/image.jpg)
Rozšíření se bude týkat přibližně 90kilometrového úseku.
Rozšíření se bude týkat přibližně 90kilometrového úseku.
Zapomněl jsem na video z kanálu Autostrady Polska, které se tématu podrobně věnuje.
Má i české titulky.
„Przebudowa A2 z Łodzi do Warszawy – informacje, etapy prac, problemy podczas przebudowy itd.“
https://www.youtube.com/watch?v=IVu8Vyo87VM
Tam se opravdu jen vyplní široký, předpřipravený, střední dělící pás 🙂 https://tinyurl.com/urpy9z37
Zajímavé, ne že bych si stěžoval, ale na Slovensku i v Polsku budou mít 4+4 a v Česku žádné. Ale říkám, nestěžuji si, podle mě pro 4+4 není nikde u nás objektivní důvod.
V obou případech jde jen o velmi krátké úseky méně než 4km, ten polský zde: https://mapy.cz/s/cujabocoju, zbytek do Lodže 3+3
Defakto 4+4 budou na D0 mezi Štěrboholskou radiálou a D11 (propojení 3+1 mezi křižovatkami) a mezi Brno-východ a MÚK Rohlenka.
V Polsku mají 5km i 5+5 (3+3 průběžné a 2+2 v kolektorech) zde: https://mapy.cz/s/favojobake
Tak pokud za objektivní důvod budeme považovat jako Poláci intenzitu 80-100k/den, tak D1 kolem Brna by si to rozhodně zasloužila. Je trapné, že to teď rozšiřují jen na 3+3, přitom jde o náhradu jihozápadní tangenty i jižní části VMO, které nevzniknou vůbec nebo přinejlepším ne v dohledné době.
Uzlu Brno uleví jak D35, tak D55 (blízko té navíc obchvat Břeclavi pro osobní auta směr Wien)
Je to tak. Za mě se to současné rozšíření mělo dělat až po dokončení obou dálnic. Kolony které teď před Brnem vznikají by byly podstatně menší.
A u nás se toho nadělá kvůli rozšíření na 3 pruh. D11 měla být 8 pruhova po Sadskou a 6 pruhova alespoň po křížení s D35, ideálně ale do Jaroměře.
Jako vážně? Z Hradce do Jaroměře potkáš za cestu tak deset aut.
Toto nelze absolutně srovnávat. A2 z Varšavy do Lodže byla dokončena až 2012 (ano 90km spojnice měst s 1,8mil a 700tis. obyvatel!!), už v době zprovoznění nevyhovovala, ale byla rovnou nachystaná rezerva ve střeďáku na třetí pruh. A2 se tak nikam rozšiřovat nebude, jen se postaví vnitřní pruh místo široké trávy. 4+4 bude jen na kratičkém 4km úseku u Varšavy (tam je rovněž rezerva), zbytek 90km trasy 3+3. U nás se řeší rozšíření dálnic postavených v letech 1970-1990 včetně nutnosti přestavby všech mostů a velkých křižovatek. Myslím že můžeme být vůbec rádi že byli tehdy tak prozíraví že se postavila… Číst vice »
Nejlepší dálnice je stejně A4 mezi Kąty Wrocławskie u Vratislavi a Krzyżowou, kde potom stará A4 pokračuje jako dnešní A18 (90 km přibližně).
V čem, že dodnes je v provozu v parametrech, za kterých byla postavena? Bez odstavných pruhů, pouze s nouzovými zálivy?
jo 🙂 je to opravdu něco
Hodilo by se dodat, že stávající čtyřpruh byl kapacitně nedostatečný už v době zprovoznění (2012).
Je až zarážející že mezi 100km vzdálenými městy s 1,8mil. a 700tis. obyvateli do roku 2012 nebyla dálnice. Dokáže se někdo představit že by v roce 2010 neexistovala třeba dálnice Praha-Brno-Bratislava??
ČSSR a Polsko byly sice součástí jednoho bloku, řízeného z Moskvy, ale rozdíly byly obrovské. Tady byla motorizace na daleko vyšší úrovni a získat nějaké MBčko nebyl problém i bez rudé knížky. V Polsku pravý opak. I Maluch tam byl něco jako výhra v loterii. ČSSR produkovala více osobních automobilů, než téměř třikrát větší PLR. Takže kvalitní cesty nebyly taková priorita. Další kapitolou jsou peníze. Československo bylo věřitelem; nám dlužili všichni – od SSSR přes africké státy po Kubu. A i tak ty peníze byly. Stavělo se metro, dálnice, dřívěji např. přehrady. Polsko bylo naopak od sedmesátých let obrovským dlužníkem.… Číst vice »
Ano, vypadalo by to stejně jako před rokem 1970, akorát víc aut.
To udělá takovou indukci, že se tam začnou objevovat auta z Jižní spojky 😀.
Ano, ale těch osm pruhů mezi MÚK Pruszków a Konotopa se týká úseku dlouhého jen cca 4 km.
Hlavním důvodem, proč s tím rozšířením tak spěchají (od záměru projektu v roce 2023 k plánovanému dokončení 2029 je pouhých šest let), je výstavba přilehlého CPK.
MÚK Baranów na A2 už má EIA a běží VŘ na zhotovitele včetně výstavby čtyřpruhého přivaděče a dalších komunikací kolem letiště v celkové délce 90 km. Přestože se jedná o dálniční křižovatku, není investorem GDDKiA, ale právě společnost Centralny Port Komunikacyjny.
Koukám že v celých 90km trasy půjde o rozšíření formou přidání pruhu v rezervě ve střeďáku a to i v tom 4km úseku u Varšavy, kde nyní jsou 3+3 a rezerva, což přímo naváže na MÚK Konotopa.
Škoda že autor článku nezmiňuje že ty 4+4 budou jen na 4 z 90km přestavby, takhle to vypadá více fantasticky 🙂
(Podobně těch až 14 pruhů na S2 zahrnuje kolektory a odbočovací/připojovací.)
tak to tam zmiňují že je to včetně odbočovacích pruhů, což samozřejmě nedává smysl označit jako 14-pruhový úsek 🙂 ale 5km tam lze označit jako 10-pruhový, kde po celou dobu vedou 3+3 průběžné a 2+2 v kolektorech
To je Amerika…
A středopruhaři nebudou mít kudy jet…
Vsadím se, že rychle vymyslí to blbější řešení a to druhý pruh zleva.
Takový problém je třeba u Mnichova. Prakticky tam už každý jede, kde chce.
Ale všichni jedou svižně:-)