Nejrychlejší zubačka světa. Stadler představil nové brzdy, dopravce díky nim ušetří jedno vozidlo

Jednotka Stadler ORION vybavená novým brzdovým systémem. Foto: Stadler RailJednotka Stadler ORION vybavená novým brzdovým systémem. Foto: Stadler Rail

Díky novému systému zvládne jednotka v prudkém klesání rychlost 30 km/h.

Odebírat
Upozornit na
guest
13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Moc hezká trať, rozhodně doporučuji projet, ty výhledy jsou fakt úžasné. Chápu, že zrychlení je provozně výhodné, ale jistým způsobem je to i trochu škoda. Z turistického hlediska byla ta jízda krokem vlastně fajn.

Klabavátor

Souhlas, panorámata krásná, ale ušetřená jednotka je velká výzva. Pomalejší fotograf teď možná nestihne včas tasit aparát u Ďáblova mostu, chce to důkladnější osobní přípravu 😉

Jan

Tak ty jejich horské tratě musí člověk projíždět prakticky celé s prstem na spoušti. Hlavní je vědět, kdy být na které straně vlaku.

Kamil

Je tam takový sklon, že když položíte hladký plastový fotoaparát na hladký plastový stoleček, tak z toho stolečku začne sklouzánat a musíte být ve střehu aby neskončil na podlaze. Osobně vyzkoušeno v červenci 2006. 🙂

Frantisek X

Je to jen na 30 km/h, to o moc výhledů nepřijdete. Možná v některých nudnějších úsecích bude člověk i rád, že je rychlost tak akorát.

Jan

Žádná katastrofa to samozřejmě není…
Ta trať je tunel, tunel, tunel, výhled, tunel, tunel, tunel, vodopády, tunel, tunel atd. Tam jde o to být pořád ve střehu. Jestli je ten výhled 6s nebo jen 5s je už asi jedno.

hroch.obojzivelny

Tak ty čtyři minuty zas tak velká újma snad nebude, zase se svezete rekordní rychlostí…

xyz

Půlhodinový takt Göschenen – Andermatt? Nicméně na návazných tratích je stejně jen takt hodinový, pakliže by i tam nebyl posílen (což by ale na jednokolejkách MGB oběma směry od Andermattu nemuselo vycházet).

Resp. dnes to vychází tak, že ty 2 vlaky za hodinu v tomto úseku jedou v rozestupu cca 20 – 40 tak, aby měly krátké přípoje v Göschenenu směr Ticino (takový spoj je ostře zapojen do uzlu Andermatt v X:30 h) a druhý spoj směr Curych (takový spoj ale nemá v Andermattu okamžité přípoje), viz https://www.oev-info.ch/sites/default/files/fap/2025/pdf/142.pdf

Jozef

Tých 20-40 namisto 30-30 je tam len kvôli prípojom či aj z prevádzkových dôvodov (prejazd rýchlika alebo nákladu v dlhšom okne, križovania v nepravidelne umiestnených výhybniach …)?

xyz

Rychlík/náklad na 1000mm zubačce určitě ne.

Nicméně ještě v roce 2018 (při jiných polohách vlaků po starém Gotthardu) to byl rozestup 49 – 11 https://www.oev-info.ch/sites/default/files/fap/2018/pdf/142.pdf tzn. možností z hlediska křižování je asi víc. 🙂

Jozef

Nejazdí tam rýchlik (alebo ako to nazývajú proste diaľkový spoj) (Zermatt)-Brig-Andermatt-Disentis-Chur-(Davos/st.Moriz) (dosť dlho jazdil, neviem či stále jazdí)? Ono sa to nezdá, ale z Brigu do Churu je to 150km (pre predstavu ďalej než z Prahy do Děčína a len o pár kilometrov menej než z Prahy do Klatov).

xyz

To asi myslíte Glacier Express, který ale je stejně příplatkový a o to méně slouží pro „úsekovou frekvenci“ (a tak jako tak nejede po diskutovaném úseku Andermatt – Göschenen).

Jozef

Máte pravdu, neide, zle sompochopil váš komentár na začiatku, moja chyba (na úseku Göschenen-Andermatt by čokoľvek iné než osobáky nedávalo ,na ten kúsok, aj tak zmysel). Čo sa týka nákladu, keď sa staval Gotthardský tunel, tak sa vozil materiál do Sedrunu (od Disentisu) práve po zubačke, neviete, či vozia náklad aj inokedy? Ak áno tak obsluha staníc medzi Realpom a Andermattom by dávala najväčší zmysel práve z Göschenenu (nevoziť náklady zbytočne cez priesmyky).