Nejrychlejší Vectron už sbírá kilometry na Slováckých expresech. 230 km/h vyzkouší na Koralmbahn
Siemens Vectron MS (384) v čele vlaku R 885 Slovácký expres. Foto: ČD

Lokomotiva ujede během denního oběhu skoro 1 000 kilometrů.
Dneska „jede“ na 885 taky, když je ten vlak odřeknut? 🙂
Jede, ale s lokomotivou 362 v čele.
Nejsem si jistý, zda je nasazení nejrychlejší lokomotivy do zkušebního provozu právě na Slovácký expres optimální volbou. Z vlastní zkušenosti totiž mohu potvrdit, že velmi často bývá v soupravě zařazen alespoň jeden vůz řady B nebo BDs, což omezuje maximální rychlost vlaku na 140 km/h. Chápu, že smyslem zkušebních jízd není nutné za každou cenu využít maximální rychlost. Na druhou stranu, nápad řadit moderní lokomotivu do soupravy s muzejními vozy působí poněkud absurdně, až groteskně.
140 nebo 160 prakticky nehraje roli u mašiny na 230. Musí se někde zajet.
Nezkouší se rychlost ale zkouší se správná funkce desítky subsystémů loko.
Ten polep se mi hodně líbí. To se jim povedlo.
Nepovedl. Zaprvé neladí se soupravami, které bude primárně vozit, zadruhé je to osmdesátkový kýč a prasácká práce s logem. Ale chápu, i písničky Michala Davida si najdou své příznivce 🙂
Mě to trochu připomíná ICOM logo, to které vypadá jako rozmazané z myčky.
Souhlas ! Měli to sladit se soupravami, které bude vozit ! Tohle bude, jako pěst na oko !
Tak v kterém desetiletí (století) využije tato lokomotiva svou maximální rychlost v ČR?
Zatim je maximum 185 u Soběslavi.
Svoji maximálku využije hned po nasazení na zamýšlené výkony. Že to zatím nebude v ČR je úplně jedno.
Proč nemůže být 200 od Brna do Břeclavi? Je to docela rovné a rychle už se tam párkrát jelo.
Protože tam jsou přejezdy a ty nad 160km/h být nesmí.
Pouze a jen přejezdy. 200 by šlo jezdit na Břeclav a před Pardubicema. Jenže smůla.
Na jedné fotce je „klasický“ vectron ve vuz nátěru, ten je jen na 210
Já nevím, ať se na všechny fotky dívám, jak se na ně dívám, všude je fotka správná. A minimálně ta titulní byla správného Vectronu i 3 hodiny zpátky.
No to se koukáte blbě, fotka číslo 6, stačí si pořádně prohlédnout číslo loko na čele.
Proto je ta fotka popsána jako NDŽ 2025 v Nymburce, a ne tak, jako zbytek fotek…
Ke konci článku je „převodovka má jeden stálý převod“, nemělo by tam být „jiný“?
Už to bylo v minulém článku a taky jsem se nad tím pozastavil, nedávalo mi smysl, proč se to explicitně píše. Eletkrické lokomotivy (stejně jako metro, tramvaje, auta) mají obvykle právě jen jeden stálý převod. Je to výhoda elektropohonu, že pokryje celou pracovní oblast jedním převodem (případně i žádným převodem (systém „direct drive“), ale výhodnějc vychází udělat motor na menší moment a větší otáčky a zpřevodovat ho) narozdíl od spalováku, který musí mít několik převodů. Pokud by věta byla ve smyslu, že se změnil převodový poměr, bylo by to naprosto logické.
Premiéra odklonem přes Nymburk? Z tohoto města lze jet do Prahy i přes Poříčany, několik let tak jezdil Hradečan.
R18 jezdí ale pravidelně jinudy. Takže jel odklonem.
Zřejmě myšleno přes Lysou nad Labem a Nymburk. Jenže ten novinář možná trať Poříčany – Nymburk nezná a uvedl Nymburk proto, že ho považuje za významnější než Lysou.
„Hezkej” Najbrt. Je fajn, jak mají ten nátěr sjednocený.
Jojo to je to jejich pokrytectví. Už dávno nám na ty staré mašiny nacpali najbrt, ale na pendolina to nedali. Přičemž na těch starých mi to vadí, zatímco pendolina jsou mi u něčeho.
Ale všem je naprosto jedno co vám vadí
Tak před chvílí jsem se díval, že u RJ nabízejí dobré peníze pro strojvedoucí a teď tady vidím, že ČD mají super mašiny. No uvažoval jsem, že bych se taky dal na toto povolání, ale rozhodnout se, kam nastoupit bude těžké 🙂
tak tu mašinu si domů neodnesete, prachy jo.
V mašině bude sedět 20 dní v měsíci, prachy se rozfrcají trvalými příkazy a hypotékou hned další den.
Načo by mu bola doma táto mašina ?
Pokud nastoupíte do Prahy k ČD, nepočítejte, že byste šel hned na Vectrona. Budete hoblovat letmo pražské příměsto s Elefantem. Tam se teprve ukáže, jak je silná vaše láska k železnici.
A jako úplný začátek – s regionovou na Rudnou nebo Pacifik.
Na Rudnou jezdí regionova už jen jako záskok a myslel jsem že fírové jsou rakovničtí. Ale v Praze je určitě možné schytat vozbub810 na Rudnou přes Hostivici.
Jako laikovi by mi přišel Elefant u Prahy skoro zajímavější, alespoň přechodně.
Jak to čtu, tak bych na vašem místě asi začal u dozorce výhybek a pak uvidíte, kam vás hlava pustí…
To je jiný zaměstnavatel.
Proč?
Mě nějaký dozorce nezajímá …