Nejrychlejší korejský vlak. Hyundai Rotem představil jednotku na 320 km/h
Vysokorychlostní jednotka EMU-320. Foto: Hyundai Rotem
Šest z osmi vozů má poháněné podvozky, do provozu se rychlovlak dostane ještě letos.
Šest z osmi vozů má poháněné podvozky, do provozu se rychlovlak dostane ještě letos.
tam bude jezdit tgv? a u nas se slaví zrychlení v nekterych usecích na 100 😀
HDP maí o cosi vyšší… Czech Republic has a GDP per capita of $35,500 as of 2017, while in South Korea, the GDP per capita is $39,500 as of 2017
Ale jako jo, vůbec se v ČR nechystá rychlá trať. Jen to prostě nejde postavit za 3 roky a dohání se dluh z doby, kdy se neudržovalo ani to, co bylo.
To jsou ovšem čísla upravená dle tzv. PPP (purchasing power parity) – neboli podle místní cenové úrovně.
Tam se cena vlaků ale nepromítá (protože PPP je spočítáno dle spotřebního koše, ve kterém vlaky nejsou).
Skutečné (nepřepočítané) HDP Koreji na obyvatele a rok je cca 35 000USD a ČR 26 000USD.
Who cares about GDP in this time…🤣
TGV už tam jezdí, doslova, „přeznačené“ na KTX-I, odvozené od klasiky TGV Réseau. 🙂 VRT též dávno mají.
Někde i 160 km/ h 😂
Teda musel jsem si to několikrát přečíst, protože v našich luzích a hajích je to nevídaná rychlost. Úplně nový vlak je představen veřejnosti, v tu chvíli už je schválený k provozu a s cestujícími začne jezdit během pár týdnů. O tom se nám může jenom zdát.
A teď si představte, že někteří lidé z místních luhů a hájů zrovna takovouto rychlost u nás nechtějí a požadují jen přidat další koleje k tratím ve stávající stopě.
A přestavbu na 200 km/h. Aby to provedlo kapacitní harakiri, protože Os jedoucí 55-60 km/h, NEx hrnoucí se +-100 km/h a EC jedoucí 200 km/h znamenají buď dlouhé prázdné úseky, nebo budou všichni poskakovat za osobákem, jelikož doprotívky se žene stejná kavalkáda, takže předjetí protisměrem nepřipadá v úvahu. Dobře, proti správnému směru.
Čistě z pohledu kapacity je zásadní rozšíření ze dvoukolejné trati na čtyři koleje, protože to dovoluje separaci na dvě rychlostní skupiny. „Pomalá“ vrstva, Os a nákladní doprava, a „Rychlá vrstva“ R/Ex/EC apod. Sice to znamená, že náklad pojede cca 60 km/h jako Os, ale na zelenou vlnu, takže pořád rychleji než současné opakované zastavování a čekání na předjíždění. Dálková doprava přitom může držet vysokou rychlost. Řešení je to principiálně funkční, ale naráží na územní průchodnost. Typickým příkladem budiž Rajhrad. Stávající dvoukolejná trať vede skrz zástavbu, takže přestavba na čtyři koleje by znamenala vykoupit a zbourat řadu domů, nebo trať vést… Číst vice »
To bohužel není jen o rychlostech na železnici. Lidé u nás toho odmítají víc. Možná by to byl dobrý námět na diplomovou práci.
Snít budete v Čechystáně forever!
Je to napájené 25kV 60Hz – jezdilo by to i u nás na 50Hz?
No po elektrické stránce by to nemělo mít problém, horší je šířka skříně 3150 mm. To už by mohlo mít problém vejít se do průjezdného průřezu na naší sítě plné oblouků.
3150 mm je hranice evropského obrysu, takže úplně bez problémů kdekoliv i když je pravda, že třeba Raijety mají tu skříň o 325 mm užší:-))
Tak hlavně záleží, od jaké výšky (U nás bychom potřebovali od cca 760 mm nad TK pro tuhle hodnotu) je daná šířka, a taky trochu na vzdálenosti otočných čepů.
S tvrzením, že nejrychlejší vlak v Korei nemohu souhlasit. Loni jsem jel KTX až 300. Zaznamenáno mám bohužel „jen“ 290
http://imgway.cz/s/4Lq7
S tvrzením, že nejrychlejší vlak v Korei jezdí 260 km/h….
Máte pravdu, díky za upozornění.
Není zač, a díky za mapku